..:: Forum Imperium Diablo ::..
Oficjalne Forum Dyskusyjne Serwisu Imperium Diablo

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
WW Barb [PVE]
Autor Wiadomość
Arassuil 
Przywódca gildii DCH
Trusted


Konto na BN: Arassuil#2458
Wiek: 30
Dołączył: 01 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-08-29, 14:43   WW Barb [PVE]

***
Witam ;) dawno tu nie zaglądałem... jednak od czasu do czasu mi sie zdarza, i zauwazylem ze ten dział potrzebuje małego rozruszania :)
Postanowiłem więc opisać postać którą gram obecnie, a której nienawidziłem w D2 z uwagi na... nie wiem w sumie na co, po prostu nie lubiłem melasów.
Część z Was pewnie wie, ze barb w D2 miał skill zwany 'trąba powietrzna' [jakoś tak ;) ] i mógł bez przerw - z odpowiednim ssaniem zycia/many - wwiercać się w mobki.
Jeszcze mniej osób wie, ze tak samo da sie grać barbolem w D3 :)
Rage mamy 100, ww* [*patrz punkt 0] kosztuje 16, łatwo więc policzyć, ze starczy nam na ~6-7 ww, ewentualnie 8 jeśli sie zregeneruje... - nic bardziej mylnego, sam/a zobacz :)

Pare słów wstępu do tego tam poniżej...
Najpierw podam na sucho build, a na końcu napisze dokładnie z czym to sie je, i jak używać :) więc nie zniechęcaj się po pierwszych akapitach.
Momentami może Ci sie wydawać że tłumacze troche za bardzo- pamiętaj, że nie wszyscy gracze są na tym samym poziomie znajomości gry co Ty.

-----


0. Takie tam... na przykład słowniczek. Nie mam polskiej wersji D3, wiec bedzie musiało wystarczyć.
Frenzy - amok, główny single target skill
Whirlwind [WW] - trąba powietrzna, nasz główny skill
live on hit [LOH] - punktowe wysysanie życia
critical hit chance [CC] - szansa na trafienie krytyczne
critical hit damage [crit] - zwiększenie obrażeń krytycznych
War Cry [WC] - okrzyk do obrony z runą do odporności
Battle Rage [BR] - okrzyk zwiększający obrażenia o 15% oraz +3% CC
rage - furia, źródło siły każdego barbola
armor [def] - obrona, stat który zmniejsza wszystkie otrzymywane obrażenia
resistance [res] - odporność, jak wyżej, tylko na poszczegółne żywioły, lub ataki fizyczne
increase attack speed [ias] - zwiększenie szybkości ataku
auction house [AH] - dom aukcyjny, tam gdzie można kupic sprzęt dla Twojego wojownika
area of effect [AOE] - skill zadający obrażenia obszarowe

-----



1. Skille
Trzeba zauwazyc, ze wielu ludzi nie potrafi dostrzec możliwości jakie oferują 'kombosy' [odpowiednie połączenia] skilli :)
Poniżej zaznaczyłem przyciski pod którymi mam ustawione skille, oczywiście można je zmieniac wedle upodobania.
Jeśli ktooooś mógłby mi podesłać linki do polskich wersji obrazków będę dźwięczny ;)

Twój główny skill to Whirlwind (prawy przycisk myszki) z runą drugą - do przemieszczania sie z prędkością zwykłego biegu

z tą runą można troche pokombinować, nieźle sprawia się również regen furii za hit, albo 1% hp za crita, i 'magma weapon' - jako ze ma 30% wiecej obrażeń
ja osobiście wole szybkość poruszania się, gdyż usprawnia to rozprowadzanie tornad [o tym zaraz] i daje nam wizualne odczucie, ze BARBOLEC MA PAŁER! ;)
oczywiście nie można zapomnieć, że poruszając sie szybciej masz większą szanse na uniknięcie ataku niektórych stworków :)


Frenzy - single target atak który bije coraz szybciej wraz z kolejnymi stack'ami skilla, staki trwają około 3-4s

opcje co do runy są dwie, albo (runa4) 20% szansy na stun, albo (runa5) zwiększenie wszystkch obrażeń o 4% za stack frenzy - maksymalnie 20%
pierwsza opcja jest przdatna jeśli mamy słabszy sprzęt, jak zostaje ostatnia elita, ciężko ją dobić tylko ww, więc mamy mniej ssania z LOHa i możemy sie przenieść na drugi świat - runa która stunuje może nas przed tym uratować
opcja druga jest dla osób z lepszym gearem, po prostu zwiększa obrażenia - jeśli jesteśmy w stanie zabić elite zanim ona zabije nas to cacy :)


War Cry (pod dwójką)

Skill dający Ci obrone, ale co ważniejsze rzucając WC dostajesz 30 rage'a, przez co odrazu po nim możesz załadować...


...Battle Rage (pod jedynką) - ten skill to podstawa naszego buildu :) wiem, ze to dziwnie brzmi, ale...

...skill ten możesz [MUSISZ!] wyposażyć w bardzo ciekawą rune, która ma szanse zregenerować Ci rage jeśli zadamy obrażenia krytyczne.


Sprint (pod trójką) - niedoceniany skill 'kosztuje 20 rejdża a przyspiesza nas tylko na 3s ;/ ' - niby tak ale jest pewne ale

Dodaj rune, która zostawia za nami tornada :)


Berserker (pod czwórką) - tutaj raczej nie trzeba wyjaśniać, potężna odpałka barbara która zamienia go w pro-elo-gosu-koksa

Dodaj rune która dodaje jedną sekundę do czasu trwania przemiany za każde 25 rage'a które dostaniesz - na końcu wyjasnie Ci dlaczego


Pasywne:
1. 25% armora + 50% ciernie
2. redukcja nie-fizycznych obrażeń o 20%
3. jeśli masz poniżej 20% hp Twoje skile są 75% tańsze i dostajesz 50% mniej obrażeń

wraz z ulepszanem sprzętu możesz wymienić te 3 skile na inne w dowolnej konfiguracji, osobiście polecam jeden z tych trzech:
1. zwiększenie cc 5% i crit-damage o 50%
2. weapon master jeśli używasz miecza/buławy/sztyleta/topora w lewej ręce
3. zwiększenie obrażen o 30% jesli w promieniu 8yd są conajmniej 3 przeciwnicy - to robi miazge i papke z trash-mobków i elit :)


-----



2. Przedmioty
Głównym statem barbusa jest siła - w zasadzie tutaj mógłbym zakończyć ten punkt poradnika ;]
Prawda jest taka, ze nie wiadomo co było pierwsze: kura, czy jajko...
Mając słabe itemy z małą ilością resów musisz mieć więcej HP, ale jak masz więcej HP to masz mniej siły i DPSu, przez co bijesz wolniej, więc dlużej przyjmujesz ciosy na klate...
Problem jest na szczęście tylko na początku... na 60 poziomie w itemach end game będziesz mieć tyle defa i resów, ze vitality nie będzie aż tak bardzo potrzebne, więc zamisat mieć itemy idealne będą mogły być słabsze - to bez sensu, ale tak jest... z ogromnym DPSem bijesz elity szybciej niż one Ciebie, więc zanim elit zdąży Cie potraktować mortarem, albo innymi cudami na kiju - będzie już gryzł glebe.

a) zacznę od najważniejszego - broń
mój build wymaga broni jednoręcznej [1h] z wysokim loh'em - 800+ a nawet 900+
bronie te są cholernie drogie - szczególnie ze potrzebujemy dwie - i trzeba na taką broń troche czasu pozbierać złoto... zależnie od DPS jaki chcemy w niej mieć
Twoja pierwsza broń musi mieć LOH... dużo... im więcej tym lepiej... DPS nie jest tutaj aż tak ważny... mając loh - nie zginiesz, a mobki w końcu padną
żeby przejść na luzie inferno musisz mieć dwie bronie z 800-900+ loh
UWAGA: wysysanie życia procentowe NIE DZIAŁA na inferno, tzn działa, ale jest znacznie zmniejszone! ssanie może być fajnym dodatkiem, ale weapon i tak musi mieć te 800+ loh
druga sprawa na którą zwracamy uwage przy kupnie broni to DPS - im więcej masz kasy tym mocniejszą broń możesz kupić
przy kupnie pierwszej broni patrzymy tylko na loh i dps

wyższa półka broni to: loh + dps + siła
kolejno cenowo: loh, dps, siła, vita, crit, gem
kolejno dps'owo: loh, dps, crit, gem, siła, vita

zaje...bardzo dobra [i bardzo droga ;) ] broń do end game powinnna mieć około:
1000 dps
900 loh
100% crit
miejsce na gem - wkładamy 100% crit
200 siły
200 vita
można sie do tego bardzo zbliżyć...
dodatkowo, JEŚLI masz wybór, to broń nie powinna mieć w sobie ias, w większości itemów wybrałem ias zamiast crita, więc bron z 1000 dps i ias'em bedzie miała gorszy efekt [w moim buildzie] niż bron 1000 dps bez ias'u

i pamiętaj, ze te parametry wyżej to abstrakcja dla burżuazji albo no-lifów - w ogóle nie wiem czy już ktoś taką broń wydropił...
barbara równie skutecznie walczy z bronią 800 dps i 800 loh bez dodatkowych statów :)


b) 'Krótki' wstęp do przedmiotów z siłą...
każdy item ma inną maksymalną wartość danej statystyki - mówiąc prościej, naramienniki mają maksymalnie 300 siły i 200 vita, a np. spodnie odwrotnie, a pierścien ma max 175 obu tych statów
dla porównania [strzelam] naramy mają maksymalnie 200 zręczności, a buty 300, przy czym buty mogą mieć max tylko 200 siły :> ale mniejsza o inne staty niż siła... wróćmy do barba...
oczywiście nie zdarza sie [bo chyba nie może] zeby oba staty miały maksymalną wartość w jednym przedmiocie... ale jak już napisałem wyżej - idziemy w siłę.

pseudo-tabelka poniżej przedstawia ile maksymalnie siły lub vita może mieć przedmiot [rare, żółty] na danym slocie. Pomoże Ci to w szukaniu sprzętu na AH
przykład, 150 siły w czapce to już dużo, ale 150 siły w naramach to nic specjalnego... :)

Kod:
item      siła        vita        crit        ias
czapa     200        200               
naramy    300        200               
klata     200        300               
wristy    200        300        5?   
rece      200        200        10        9
pas       300        200               
spodnie   200        300               
buty      200        200               
ringi     175        175        4.5        9
amu       300        300        8.5        9
broń 1h   350        350               


każdy przedmiot może mieć maksymalnie 80 res'ów, wyjątkiem są bronie [0] i ringi [70]
oczywiście mowa o przedmiotach żółtych
legendary rządzą się swoimi prawami...

c) jak sie modnie ubrać...
Levelując na pewno masz już jakiś sprzęt, i golda... za golda, wcale nie duzo, można kupić z AH przyzwoite itemy, czasem za pół-darmo - kwestia szczęścia
Kupując pierwsze przedmioty patrzymy tylko na 2 statystyki - siłę i vita - im więcej, tym lepiej, jakies poboczne resy na pewno gdzieś tam wpadną, wiec nie ma sensu sie tym przejmować... do czasu...

pierścionki muszą mieć 4+ cc
rękawiczki muszą mieć 7+ cc
amulet również powinien mieć CritChance

żeby build działał musisz mieć conajmniej 30% szansy na zadanie obrażeń krytcznych
mając wysoką szanse na crita - masz regen rage'a, mając regen rage'a, masz więcej sprintów i WhirlWinda, a mając to, masz więcej ssania życia, wiec żyjesz! ;]


d) do czego dążyć...
dążymy do tego, zeby w każdym itemie mieć dużo statów, najlepszych statów... jeśli w naramach może być max 300 siły, 80 resów, 200 vita - szukam takich naramów
statowe priorytety od góry, jeśli item nie może mieć danego statu, to przeskocz do nastepnego:
cc/ias albo oba
siła
vita/resy albo oba

potem dowolnie:
armor/%zycia/fizyczny res/resy inne/regenka zycia/wysysanie zycia/zycie z kulek/ etc etc

na początku można sobie przeskakiwać te staty, i wybierać 'to co jest'
gdy osiągniesz:
~45k hp
~35k dps bez buffów
~300 resów
30+% crita
wtedy przychodzi magiczny moment, ze trzeba zmienić itemy na BISy [best in slot]
to jest problem... bo takie itemy są rzadkie, i kosztują.... dużo kosztują...

np. rekawiczki z 9% cc i 9% ias kosztują grosze, ale jeśli mają dodatkowo 120 siły - kosztują 5mln, jeśli jeszcze mają 80 vita, kosztują 20mln, a jak mają 160+ siły i vita to jakies 100mln ;]
itemów pośrednich nie ma sensu kupować, bo postać i tak jest w stanie robić całe inferno z palcem w nosie


e) BIS gear, gozu items, imba no-life...
podam w miare możliwe parametry ;] o total perfectach nie ma narazie mowy...
parametry są poukładane priorytetami, od góry jest najważniejszy

broń - legendary to kpina, więc szukamy 2x żółte 1h z parametrami:
1000+++ dps bez ias
850+ loh
gem z zielonym 100% cc
dodatkowo w broni 85+% cc
170+ siły
moze vita? - ta jasne ;]

czapa mempo albo IK - mempo lepsza, ale ciężej dostępna
http://us.battle.net/d3/en/item/mempo-of-twilight
http://us.battle.net/d3/e...l-kings-triumph

naramy - tutaj nie ma nic specjalnego w legendarach, więc naramy żółte ze statami:
250+ sila
70+ resów
100+ vita
ew +% życia
ew physical res?
ew armor?
zależnie od budżetu i dostepności

klata:
jeśli chcemy miec 60% resów z bonusu dwóch itemów setu - to nieśmiertelny król (wtedy trzeba też rękawiczki IK)
jeśli mamy w nosie bonus, bierzemy moc tyraela
http://us.battle.net/d3/e...s-eternal-reign
http://us.battle.net/d3/en/item/tyraels-might

wristy - również nie ma nic specjalnego w legendarach, lepiej zółte
160+ str
5% cc
80+ vita
ew +% życia
ew physical res?
ew armor?
zależnie od budżetu i dostepności

ręczawiczki:
jeśli chcemy 60% resa z połączenia z klatą IK, to bierzemy ręce Immortal King'a
http://us.battle.net/d3/e...tal-kings-irons
jeśli nas stać, albo są lepsze żółte, to żółte z parametrami:
max ias
max cc
150+ sily
80+ vita

pas - koniecznie viagra boga gromów - dlaczego? bo ma do 20% redukcji melee obrażeń
szukamy takiego, zeby miał % bonusu damage albo do Frenzy, albo % CritChance do WhirlWind'a - ciężko znaleźć
http://us.battle.net/d3/en/item/thunder-gods-vigor

spodnie - żółte albo Depth Diggers, polecam żółte... bo DD mają tylko resy i str, i ciężko będzie w nich znaleźć 200+ vita
jeśli żółte, to staty:
250+ vita
100+ sila
70+ ress
http://us.battle.net/d3/en/item/depth-diggers

buty
Ice Climbers albo setowe Immortal King - IC będą lepsze jeśli trafisz dobre staty, IK są lepsze bazowo
http://us.battle.net/d3/en/item/ice-climbers
http://us.battle.net/d3/e...al-kings-stride

ringi:
jeden setowy Litanii
a z drugim jest mega problem, bo potrzebujemy Skull Garspa ;] jak w przypadku pasa, szukamy takiego z siłą i zwiększeniem cc ww
dowolna konfiguracja, mogą być 2 takie same, biorąc 2x skull grasp tracimy cc tornad i resy, ja polecałbym 2x litanie
http://us.battle.net/d3/e...f-the-undaunted
http://us.battle.net/d3/en/item/skull-grasp

amu
raczej żółty, zeby dodać staty których Ci brakuje no chyba że znajdziesz Oruborosa z resami/ias/hp
staty żółtego wybieramy tak:
crit/ias albo oba
a potem priorytet na to czego masz mało... brakuje dps? no pewnie ze brakuje dps... :> bierzemy siłę, a potem ew resy i stame albo %hp
http://us.battle.net/d3/en/item/ouroboros

końcowy efet to [mniej więcej, ciężko mi policzyć dokładnie...]
3.5k siły
1.6k vita
~800 resów [1200 z bufem]
200k damage

-----



3. No dobra, wszystko cacy, ale jak tym pykać?!
-nie da sie ;]
żarcik...
nic prostszego...
wychodzimy przed miasto, rzucamy sobie resy (2) i atak (1), i pilnujemy zeby te 2 buffy zawsze działały
nastepnie nabijamy sobie troszke rage na jakimś mobku... albo, jeśli juz macie wprawe można sie wkrecic ww 'na pałę' od razu ;]
jak nabijemy rage, rzucamy sprinta (3) i biegniemy półkolem wokół mobków, jak zaczyna nam rosnąć rage, wkręcamy sie ww w środek zgrai, i kręcimy ww do oporu - najlepiej robić elipsy :)
radził bym również sprawdzić co ile miejsca pojawia sie wirek, zeby przećwiczyć 'wkręcanie' na sucho, bez mobów ;] chyba, ze masz duzo golda i lubisz sie naprawiac
no dobra, ale co dalej?
jak już sie wkrecisz w mobki, po prostu trzymasz ppm i robisz elipsy miedzy mobami... a lewą ręką co 2,9s [albo częściej] wciskasz (3) i robisz nowe wirki na swojej drodze (uwaga! zbyt częste klikanie (3) sprawi, ze tornad nie będzie wcale i padniesz!)
MUSISZ robić nowe tornada [sprint (3) wciskac] co około 3-4 sekundy w czasie kręcenia ww, nie później niz 4-5s bo padniesz
musisz pilnować, zeby zawsze mieć włączony buff spod (1) - inaczej nie będzie regenki rage'a i nie będziesz mógł używać ww i padniesz.
jak to działa?
początek, bufowanie - to wiadomo
ww - używamy dlatego, ze same tornada mają za mały DPS... ww w połączeniu z wirkami robi mobom z tyłków jesień średniowiecza...
poza tym ww przenika przez moby, i jest to tez sposób ucieczki w razie problemów

sprint zostawia za Tobą tornada, które kręcąc sie critują, i nabijają Ci rage bo masz rune pod (1)
nabijanie rage sprawia, ze mozesz uzywac sprinta w kółko tak dlugo, jak tornada wirują blisko mobów
regenka rage'a jest tak duza ze możesz jednocześnie używać ww, przez co DPS jest kosmiczny, i w dodatku AOE
regenka rage'a z critów to jedno, dodatkowo masz jeszcze regenke pasywną, i dodatkowo dostajesz rage jak obrywasz od mobków/magii
jesli walczysz naraz z 50 mobkami, w tym 2 paczkami elit na inferno act 3 - dostajesz naprawde tęgie baty
ale na szczęście mamy 2x 800+ loh'a w broniach :) )
każde uderzenie tornad i WhirlWinda w mobka przywraca Ci natychmiastowo 1600+ hp :) )))
50 mobków, 4 tornada, każde bije powiedzmy 4 mobki 16 * 1600 loh = 25600 ssania hp na 0.65s :) jeśli zginiesz, to tylko przypadkiem w skrajnych okolicznościach


-----



4. Problemy
nie spotkałem sie z paczką elit której nie mógłbym zabić, a brakuje mi jeszcze sprzętu oj brakuje... jestem na etapie gdzie itemy zaczynają kosztować po 50m
problemy mogą wystąpić przy elitach które sie rozbiegają i mają mortar'a, to nie jest przyjemne... więcej nie kojarze...


---------------------------------



ps. jest 4:30, przeczytam to jeszcze rano przed wysłaniem, ale mogą być jakies błędy...
ps2. na koniec perełka: odpalając berserkera 'w tłumie' w ogóle nie spada czas jego trwania :) regen rejdża jest ponad 25/s - a wtedy berserk nam sie ODNAWIA :) )) jak spawn mobków jest odpowiedni, to mozna zrobic np pierwsze 2 questy w akcie 3 na berserku 100% czasu
mozna tez utrzymac berserka przez 100% czasu bicia bossa [bez diablo], trzeba wirować wokół bossa... kwestia wprawy
można też utrzymać berserka i wirować wokół bossa 100% czasu walki i dodatkowo mieć 5 stacków Frenzy co zwieksza obrazenia o 20% :) kombinuj!
_________________
! KUPIE Starcraft: The Board Game + Expansion !
 
 
     
Arassuil 
Przywódca gildii DCH
Trusted


Konto na BN: Arassuil#2458
Wiek: 30
Dołączył: 01 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-09-19, 01:20   

nie moge już edytować, zanim ktoś mi wytknie błędy:

-nie da sie założyć 2 takich samych ringów [unique equipped]
-już nie polecam skull graspa, chyba, ze takiego ze zwiększeniem crita z ww, teraz na czasie jest kamień jordana [stone of jordan - soj] z 30% zwiększeniem obrażen na elitach i bossach i cc ww
-jak masz na buffach 60k+ dpsu [+soja] to mozesz sobie darować loh w 1 broni i cisnąć na kulkach HP co wypadają z mobków i elit... + ewentualnie talent co zwększa ssanie z kulek 0 100% i wtedy olewamy 2 loh w broni, wyjdzie 2x tańsza broń ;)
-co do samej broni polecam też legendara 'Rezonującą Furie' z gemem do 100% crrta, nie powiem dlaczego :P pobawcie sie sami statami, co sie zmienia etc :)
-co do offhanda - im szybszy tym lepszy, wtedy co drugi wirek szybciej bije
-polecam też wybór itemów pod szybkość biegania, klate Tyraela, i buty z 12% szybkosci biegania - z berserkiem i sprintem da sie wtedy dosłownie PRZEBIEC cały 3 akt bez zatrzymywaia na berserku :)

a tu filmik: www.youtube.com/watch?v=GKmUrLL0PgM
_________________
! KUPIE Starcraft: The Board Game + Expansion !
  
 
 
     
Arassuil 
Przywódca gildii DCH
Trusted


Konto na BN: Arassuil#2458
Wiek: 30
Dołączył: 01 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-09-25, 21:17   

na zapas filmik z patcha 1.0.5
Jak widać nie jest tragicznie, ani z nerfem ww barba, ani z poziomem trudności, ani z siłą mobków

filmik na postaci ~50k dps, ~300 resów, ~6k armoru

www.youtube.com/watch?v=34c30qj4fYA
_________________
! KUPIE Starcraft: The Board Game + Expansion !
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum należy do serwisu Imperium Diablo