***
Witam dawno tu nie zaglądałem... jednak od czasu do czasu mi sie zdarza, i zauwazylem ze ten dział potrzebuje małego rozruszania
Postanowiłem więc opisać postać którą gram obecnie, a której nienawidziłem w D2 z uwagi na... nie wiem w sumie na co, po prostu nie lubiłem melasów.
Część z Was pewnie wie, ze barb w D2 miał skill zwany 'trąba powietrzna' [jakoś tak ] i mógł bez przerw - z odpowiednim ssaniem zycia/many - wwiercać się w mobki.
Jeszcze mniej osób wie, ze tak samo da sie grać barbolem w D3
Rage mamy 100, ww* [*patrz punkt 0] kosztuje 16, łatwo więc policzyć, ze starczy nam na ~6-7 ww, ewentualnie 8 jeśli sie zregeneruje... - nic bardziej mylnego, sam/a zobacz
Pare słów wstępu do tego tam poniżej...
Najpierw podam na sucho build, a na końcu napisze dokładnie z czym to sie je, i jak używać więc nie zniechęcaj się po pierwszych akapitach.
Momentami może Ci sie wydawać że tłumacze troche za bardzo- pamiętaj, że nie wszyscy gracze są na tym samym poziomie znajomości gry co Ty.
-----
0. Takie tam... na przykład słowniczek. Nie mam polskiej wersji D3, wiec bedzie musiało wystarczyć.
Frenzy - amok, główny single target skill
Whirlwind [WW] - trąba powietrzna, nasz główny skill
live on hit [LOH] - punktowe wysysanie życia
critical hit chance [CC] - szansa na trafienie krytyczne
critical hit damage [crit] - zwiększenie obrażeń krytycznych
War Cry [WC] - okrzyk do obrony z runą do odporności
Battle Rage [BR] - okrzyk zwiększający obrażenia o 15% oraz +3% CC
rage - furia, źródło siły każdego barbola
armor [def] - obrona, stat który zmniejsza wszystkie otrzymywane obrażenia
resistance [res] - odporność, jak wyżej, tylko na poszczegółne żywioły, lub ataki fizyczne
increase attack speed [ias] - zwiększenie szybkości ataku
auction house [AH] - dom aukcyjny, tam gdzie można kupic sprzęt dla Twojego wojownika
area of effect [AOE] - skill zadający obrażenia obszarowe
-----
1. Skille
Trzeba zauwazyc, ze wielu ludzi nie potrafi dostrzec możliwości jakie oferują 'kombosy' [odpowiednie połączenia] skilli
Poniżej zaznaczyłem przyciski pod którymi mam ustawione skille, oczywiście można je zmieniac wedle upodobania.
Jeśli ktooooś mógłby mi podesłać linki do polskich wersji obrazków będę dźwięczny
Twój główny skill to Whirlwind (prawy przycisk myszki) z runą drugą - do przemieszczania sie z prędkością zwykłego biegu
z tą runą można troche pokombinować, nieźle sprawia się również regen furii za hit, albo 1% hp za crita, i 'magma weapon' - jako ze ma 30% wiecej obrażeń
ja osobiście wole szybkość poruszania się, gdyż usprawnia to rozprowadzanie tornad [o tym zaraz] i daje nam wizualne odczucie, ze BARBOLEC MA PAŁER!
oczywiście nie można zapomnieć, że poruszając sie szybciej masz większą szanse na uniknięcie ataku niektórych stworków
Frenzy - single target atak który bije coraz szybciej wraz z kolejnymi stack'ami skilla, staki trwają około 3-4s
opcje co do runy są dwie, albo (runa4) 20% szansy na stun, albo (runa5) zwiększenie wszystkch obrażeń o 4% za stack frenzy - maksymalnie 20%
pierwsza opcja jest przdatna jeśli mamy słabszy sprzęt, jak zostaje ostatnia elita, ciężko ją dobić tylko ww, więc mamy mniej ssania z LOHa i możemy sie przenieść na drugi świat - runa która stunuje może nas przed tym uratować
opcja druga jest dla osób z lepszym gearem, po prostu zwiększa obrażenia - jeśli jesteśmy w stanie zabić elite zanim ona zabije nas to cacy
War Cry (pod dwójką)
Skill dający Ci obrone, ale co ważniejsze rzucając WC dostajesz 30 rage'a, przez co odrazu po nim możesz załadować...
...Battle Rage (pod jedynką) - ten skill to podstawa naszego buildu wiem, ze to dziwnie brzmi, ale...
...skill ten możesz [MUSISZ!] wyposażyć w bardzo ciekawą rune, która ma szanse zregenerować Ci rage jeśli zadamy obrażenia krytyczne.
Sprint (pod trójką) - niedoceniany skill 'kosztuje 20 rejdża a przyspiesza nas tylko na 3s ;/ ' - niby tak ale jest pewne ale
Dodaj rune, która zostawia za nami tornada
Berserker (pod czwórką) - tutaj raczej nie trzeba wyjaśniać, potężna odpałka barbara która zamienia go w pro-elo-gosu-koksa
Dodaj rune która dodaje jedną sekundę do czasu trwania przemiany za każde 25 rage'a które dostaniesz - na końcu wyjasnie Ci dlaczego
Pasywne:
1. 25% armora + 50% ciernie
2. redukcja nie-fizycznych obrażeń o 20%
3. jeśli masz poniżej 20% hp Twoje skile są 75% tańsze i dostajesz 50% mniej obrażeń
wraz z ulepszanem sprzętu możesz wymienić te 3 skile na inne w dowolnej konfiguracji, osobiście polecam jeden z tych trzech:
1. zwiększenie cc 5% i crit-damage o 50%
2. weapon master jeśli używasz miecza/buławy/sztyleta/topora w lewej ręce
3. zwiększenie obrażen o 30% jesli w promieniu 8yd są conajmniej 3 przeciwnicy - to robi miazge i papke z trash-mobków i elit
-----
2. Przedmioty
Głównym statem barbusa jest siła - w zasadzie tutaj mógłbym zakończyć ten punkt poradnika ;]
Prawda jest taka, ze nie wiadomo co było pierwsze: kura, czy jajko...
Mając słabe itemy z małą ilością resów musisz mieć więcej HP, ale jak masz więcej HP to masz mniej siły i DPSu, przez co bijesz wolniej, więc dlużej przyjmujesz ciosy na klate...
Problem jest na szczęście tylko na początku... na 60 poziomie w itemach end game będziesz mieć tyle defa i resów, ze vitality nie będzie aż tak bardzo potrzebne, więc zamisat mieć itemy idealne będą mogły być słabsze - to bez sensu, ale tak jest... z ogromnym DPSem bijesz elity szybciej niż one Ciebie, więc zanim elit zdąży Cie potraktować mortarem, albo innymi cudami na kiju - będzie już gryzł glebe.
a) zacznę od najważniejszego - broń
mój build wymaga broni jednoręcznej [1h] z wysokim loh'em - 800+ a nawet 900+
bronie te są cholernie drogie - szczególnie ze potrzebujemy dwie - i trzeba na taką broń troche czasu pozbierać złoto... zależnie od DPS jaki chcemy w niej mieć
Twoja pierwsza broń musi mieć LOH... dużo... im więcej tym lepiej... DPS nie jest tutaj aż tak ważny... mając loh - nie zginiesz, a mobki w końcu padną
żeby przejść na luzie inferno musisz mieć dwie bronie z 800-900+ loh
UWAGA: wysysanie życia procentowe NIE DZIAŁA na inferno, tzn działa, ale jest znacznie zmniejszone! ssanie może być fajnym dodatkiem, ale weapon i tak musi mieć te 800+ loh
druga sprawa na którą zwracamy uwage przy kupnie broni to DPS - im więcej masz kasy tym mocniejszą broń możesz kupić
przy kupnie pierwszej broni patrzymy tylko na loh i dps
wyższa półka broni to: loh + dps + siła
kolejno cenowo: loh, dps, siła, vita, crit, gem
kolejno dps'owo: loh, dps, crit, gem, siła, vita
zaje...bardzo dobra [i bardzo droga ] broń do end game powinnna mieć około:
1000 dps
900 loh
100% crit
miejsce na gem - wkładamy 100% crit
200 siły
200 vita
można sie do tego bardzo zbliżyć...
dodatkowo, JEŚLI masz wybór, to broń nie powinna mieć w sobie ias, w większości itemów wybrałem ias zamiast crita, więc bron z 1000 dps i ias'em bedzie miała gorszy efekt [w moim buildzie] niż bron 1000 dps bez ias'u
i pamiętaj, ze te parametry wyżej to abstrakcja dla burżuazji albo no-lifów - w ogóle nie wiem czy już ktoś taką broń wydropił...
barbara równie skutecznie walczy z bronią 800 dps i 800 loh bez dodatkowych statów
b) 'Krótki' wstęp do przedmiotów z siłą...
każdy item ma inną maksymalną wartość danej statystyki - mówiąc prościej, naramienniki mają maksymalnie 300 siły i 200 vita, a np. spodnie odwrotnie, a pierścien ma max 175 obu tych statów
dla porównania [strzelam] naramy mają maksymalnie 200 zręczności, a buty 300, przy czym buty mogą mieć max tylko 200 siły ale mniejsza o inne staty niż siła... wróćmy do barba...
oczywiście nie zdarza sie [bo chyba nie może] zeby oba staty miały maksymalną wartość w jednym przedmiocie... ale jak już napisałem wyżej - idziemy w siłę.
pseudo-tabelka poniżej przedstawia ile maksymalnie siły lub vita może mieć przedmiot [rare, żółty] na danym slocie. Pomoże Ci to w szukaniu sprzętu na AH
przykład, 150 siły w czapce to już dużo, ale 150 siły w naramach to nic specjalnego...
każdy przedmiot może mieć maksymalnie 80 res'ów, wyjątkiem są bronie [0] i ringi [70]
oczywiście mowa o przedmiotach żółtych
legendary rządzą się swoimi prawami...
c) jak sie modnie ubrać...
Levelując na pewno masz już jakiś sprzęt, i golda... za golda, wcale nie duzo, można kupić z AH przyzwoite itemy, czasem za pół-darmo - kwestia szczęścia
Kupując pierwsze przedmioty patrzymy tylko na 2 statystyki - siłę i vita - im więcej, tym lepiej, jakies poboczne resy na pewno gdzieś tam wpadną, wiec nie ma sensu sie tym przejmować... do czasu...
pierścionki muszą mieć 4+ cc
rękawiczki muszą mieć 7+ cc
amulet również powinien mieć CritChance
żeby build działał musisz mieć conajmniej 30% szansy na zadanie obrażeń krytcznych
mając wysoką szanse na crita - masz regen rage'a, mając regen rage'a, masz więcej sprintów i WhirlWinda, a mając to, masz więcej ssania życia, wiec żyjesz! ;]
d) do czego dążyć...
dążymy do tego, zeby w każdym itemie mieć dużo statów, najlepszych statów... jeśli w naramach może być max 300 siły, 80 resów, 200 vita - szukam takich naramów
statowe priorytety od góry, jeśli item nie może mieć danego statu, to przeskocz do nastepnego:
cc/ias albo oba
siła
vita/resy albo oba
potem dowolnie:
armor/%zycia/fizyczny res/resy inne/regenka zycia/wysysanie zycia/zycie z kulek/ etc etc
na początku można sobie przeskakiwać te staty, i wybierać 'to co jest'
gdy osiągniesz:
~45k hp
~35k dps bez buffów
~300 resów
30+% crita
wtedy przychodzi magiczny moment, ze trzeba zmienić itemy na BISy [best in slot]
to jest problem... bo takie itemy są rzadkie, i kosztują.... dużo kosztują...
np. rekawiczki z 9% cc i 9% ias kosztują grosze, ale jeśli mają dodatkowo 120 siły - kosztują 5mln, jeśli jeszcze mają 80 vita, kosztują 20mln, a jak mają 160+ siły i vita to jakies 100mln ;]
itemów pośrednich nie ma sensu kupować, bo postać i tak jest w stanie robić całe inferno z palcem w nosie
e) BIS gear, gozu items, imba no-life...
podam w miare możliwe parametry ;] o total perfectach nie ma narazie mowy...
parametry są poukładane priorytetami, od góry jest najważniejszy
broń - legendary to kpina, więc szukamy 2x żółte 1h z parametrami:
1000+++ dps bez ias
850+ loh
gem z zielonym 100% cc
dodatkowo w broni 85+% cc
170+ siły
moze vita? - ta jasne ;]
naramy - tutaj nie ma nic specjalnego w legendarach, więc naramy żółte ze statami:
250+ sila
70+ resów
100+ vita
ew +% życia
ew physical res?
ew armor?
zależnie od budżetu i dostepności
wristy - również nie ma nic specjalnego w legendarach, lepiej zółte
160+ str
5% cc
80+ vita
ew +% życia
ew physical res?
ew armor?
zależnie od budżetu i dostepności
ręczawiczki:
jeśli chcemy 60% resa z połączenia z klatą IK, to bierzemy ręce Immortal King'a
http://us.battle.net/d3/e...tal-kings-irons
jeśli nas stać, albo są lepsze żółte, to żółte z parametrami:
max ias
max cc
150+ sily
80+ vita
pas - koniecznie viagra boga gromów - dlaczego? bo ma do 20% redukcji melee obrażeń
szukamy takiego, zeby miał % bonusu damage albo do Frenzy, albo % CritChance do WhirlWind'a - ciężko znaleźć
http://us.battle.net/d3/en/item/thunder-gods-vigor
spodnie - żółte albo Depth Diggers, polecam żółte... bo DD mają tylko resy i str, i ciężko będzie w nich znaleźć 200+ vita
jeśli żółte, to staty:
250+ vita
100+ sila
70+ ress
http://us.battle.net/d3/en/item/depth-diggers
ringi:
jeden setowy Litanii
a z drugim jest mega problem, bo potrzebujemy Skull Garspa ;] jak w przypadku pasa, szukamy takiego z siłą i zwiększeniem cc ww
dowolna konfiguracja, mogą być 2 takie same, biorąc 2x skull grasp tracimy cc tornad i resy, ja polecałbym 2x litanie
http://us.battle.net/d3/e...f-the-undaunted http://us.battle.net/d3/en/item/skull-grasp
amu
raczej żółty, zeby dodać staty których Ci brakuje no chyba że znajdziesz Oruborosa z resami/ias/hp
staty żółtego wybieramy tak:
crit/ias albo oba
a potem priorytet na to czego masz mało... brakuje dps? no pewnie ze brakuje dps... bierzemy siłę, a potem ew resy i stame albo %hp
http://us.battle.net/d3/en/item/ouroboros
końcowy efet to [mniej więcej, ciężko mi policzyć dokładnie...]
3.5k siły
1.6k vita
~800 resów [1200 z bufem]
200k damage
-----
3. No dobra, wszystko cacy, ale jak tym pykać?!
-nie da sie ;]
żarcik...
nic prostszego...
wychodzimy przed miasto, rzucamy sobie resy (2) i atak (1), i pilnujemy zeby te 2 buffy zawsze działały
nastepnie nabijamy sobie troszke rage na jakimś mobku... albo, jeśli juz macie wprawe można sie wkrecic ww 'na pałę' od razu ;]
jak nabijemy rage, rzucamy sprinta (3) i biegniemy półkolem wokół mobków, jak zaczyna nam rosnąć rage, wkręcamy sie ww w środek zgrai, i kręcimy ww do oporu - najlepiej robić elipsy
radził bym również sprawdzić co ile miejsca pojawia sie wirek, zeby przećwiczyć 'wkręcanie' na sucho, bez mobów ;] chyba, ze masz duzo golda i lubisz sie naprawiac
no dobra, ale co dalej?
jak już sie wkrecisz w mobki, po prostu trzymasz ppm i robisz elipsy miedzy mobami... a lewą ręką co 2,9s [albo częściej] wciskasz (3) i robisz nowe wirki na swojej drodze (uwaga! zbyt częste klikanie (3) sprawi, ze tornad nie będzie wcale i padniesz!)
MUSISZ robić nowe tornada [sprint (3) wciskac] co około 3-4 sekundy w czasie kręcenia ww, nie później niz 4-5s bo padniesz
musisz pilnować, zeby zawsze mieć włączony buff spod (1) - inaczej nie będzie regenki rage'a i nie będziesz mógł używać ww i padniesz.
jak to działa?
początek, bufowanie - to wiadomo
ww - używamy dlatego, ze same tornada mają za mały DPS... ww w połączeniu z wirkami robi mobom z tyłków jesień średniowiecza...
poza tym ww przenika przez moby, i jest to tez sposób ucieczki w razie problemów
sprint zostawia za Tobą tornada, które kręcąc sie critują, i nabijają Ci rage bo masz rune pod (1)
nabijanie rage sprawia, ze mozesz uzywac sprinta w kółko tak dlugo, jak tornada wirują blisko mobów
regenka rage'a jest tak duza ze możesz jednocześnie używać ww, przez co DPS jest kosmiczny, i w dodatku AOE
regenka rage'a z critów to jedno, dodatkowo masz jeszcze regenke pasywną, i dodatkowo dostajesz rage jak obrywasz od mobków/magii
jesli walczysz naraz z 50 mobkami, w tym 2 paczkami elit na inferno act 3 - dostajesz naprawde tęgie baty
ale na szczęście mamy 2x 800+ loh'a w broniach )
każde uderzenie tornad i WhirlWinda w mobka przywraca Ci natychmiastowo 1600+ hp )))
50 mobków, 4 tornada, każde bije powiedzmy 4 mobki 16 * 1600 loh = 25600 ssania hp na 0.65s jeśli zginiesz, to tylko przypadkiem w skrajnych okolicznościach
-----
4. Problemy
nie spotkałem sie z paczką elit której nie mógłbym zabić, a brakuje mi jeszcze sprzętu oj brakuje... jestem na etapie gdzie itemy zaczynają kosztować po 50m
problemy mogą wystąpić przy elitach które sie rozbiegają i mają mortar'a, to nie jest przyjemne... więcej nie kojarze...
---------------------------------
ps. jest 4:30, przeczytam to jeszcze rano przed wysłaniem, ale mogą być jakies błędy...
ps2. na koniec perełka: odpalając berserkera 'w tłumie' w ogóle nie spada czas jego trwania regen rejdża jest ponad 25/s - a wtedy berserk nam sie ODNAWIA )) jak spawn mobków jest odpowiedni, to mozna zrobic np pierwsze 2 questy w akcie 3 na berserku 100% czasu
mozna tez utrzymac berserka przez 100% czasu bicia bossa [bez diablo], trzeba wirować wokół bossa... kwestia wprawy
można też utrzymać berserka i wirować wokół bossa 100% czasu walki i dodatkowo mieć 5 stacków Frenzy co zwieksza obrazenia o 20% kombinuj!
_________________ ! KUPIE Starcraft: The Board Game + Expansion !
nie moge już edytować, zanim ktoś mi wytknie błędy:
-nie da sie założyć 2 takich samych ringów [unique equipped]
-już nie polecam skull graspa, chyba, ze takiego ze zwiększeniem crita z ww, teraz na czasie jest kamień jordana [stone of jordan - soj] z 30% zwiększeniem obrażen na elitach i bossach i cc ww
-jak masz na buffach 60k+ dpsu [+soja] to mozesz sobie darować loh w 1 broni i cisnąć na kulkach HP co wypadają z mobków i elit... + ewentualnie talent co zwększa ssanie z kulek 0 100% i wtedy olewamy 2 loh w broni, wyjdzie 2x tańsza broń
-co do samej broni polecam też legendara 'Rezonującą Furie' z gemem do 100% crrta, nie powiem dlaczego pobawcie sie sami statami, co sie zmienia etc
-co do offhanda - im szybszy tym lepszy, wtedy co drugi wirek szybciej bije
-polecam też wybór itemów pod szybkość biegania, klate Tyraela, i buty z 12% szybkosci biegania - z berserkiem i sprintem da sie wtedy dosłownie PRZEBIEC cały 3 akt bez zatrzymywaia na berserku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum