..:: Forum Imperium Diablo ::..
Oficjalne Forum Dyskusyjne Serwisu Imperium Diablo

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Diablo 3 - Ulepszenie przedmiotów Legendarnych
Autor Wiadomość
CoNaObiad 
Redaktor Imperium
Fapałke i Nubałke



Konto na BN: Załóż lepiej...
Konto na IDR: CoNaObiad
Dołączył: 05 Lut 2012
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-08-15, 12:47   Diablo 3 - Ulepszenie przedmiotów Legendarnych

Czy Wy też uważacie, że przedmiotom Legendarnym z Diablo 3 brakuje tego... czegoś? Większość z nich jest zwyczajnie słaba i z powodzeniem można je zastąpić znacznie lepszymi przedmiotami rzadkimi. Wprawdzie mają unikatowy wygląd, ale co to za wojak, który prezentuje się świetnie, a w boju nie ma żadnych szans? Na szczęście ma się to zmienić - twórcy właśnie zapowiedzieli, że nieodległy patch 1.0.4 poprawi sytuację nie do poznania. Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj oraz na portalu.

Wypowiedź Blizzarda:

***


Wkrótce po premierze Diablo III wielu graczy krytykowało przedmioty legendarne. Większość tych opinii była dość surowa, ale również bardzo trafna. Przedmioty legendarne, obecne w grze w momencie premiery, pod wieloma względami były właściwie jedynie rzadkimi przedmiotami z interesującym opisem. Wytknęliście nam to, a my wzięliśmy sobie wasze słowa do serca.

Od tamtej pory cały nasz zespół ciężko pracował nad nadaniem tym przedmiotom właściwości, na które naprawdę zasługują. Ponieważ aktualizacja 1.0.4 wprowadzająca nowe przedmioty legendarne jest tuż-tuż, już dzisiaj chciałbym przedstawić wam niektóre ze zmian.

Porozmawiajmy o najpoważniejszych krytycznych uwagach, które usłyszeliśmy od was, jak również od naszego zespołu, i o tym, jak postanowiliśmy na nie zareagować.

Gracz powinien czuć, że są unikalne

Wielu z was słusznie zauważyło, że legendarne przedmioty w grze nie są dostatecznie wyjątkowe. W Diablo II udało się stworzyć wiele naprawdę pamiętnych przedmiotów, które nazywano ‘unikatami’. Chociaż teraz nazywamy je legendarnymi, to przy wprowadzaniu zmian w systemie staraliśmy się mieć na uwadze właśnie unikalność. Rzadkość występowania przedmiotów legendarnych w połączeniu z ich kolorem sprawia, że znalezienie ich powinno wywoływać emocje z powodu zdobycia czegoś naprawdę wyjątkowego - a nie tylko kolejnego, zwykłego miecza. Taki artefakt ma własną historię - mógł na przykład być dziełem potężnego czarodzieja, który w skupieniu pracował nad nim w mrokach swojej biblioteki dniami i nocami napełniając go specjalnymi, magicznymi mocami.

Również podczas zakładania takiego cacka czuć jego wyjątkowość, widać bowiem, że posiada on własny, niepowtarzalny model, którego nie ma żaden inny przedmiot. Artyści trafili już pod tym względem w sedno, ale w wersji 1.0.4 posunęli się jeszcze dalej, aby zapewnić, że przedmioty te będą się wyróżniać wizualnie, jako naprawdę niesamowite. Ale do tego jeszcze wrócimy.

Jako projektant wspomnę, że aby nadać przedmiotom legendarnym wyjątkowości, przypisaliśmy niestandardowe zaklęcia do ponad 50 z nich. Poniżej kilka przykładowych przedmiotów.



Dodaliśmy przedmiotom legendarnym zaklęcia, które znacie z afiksów potworów rzadkich i czempionów, abyście mogli się zemścić na grupach tych wrogów. To tylko jeden z przykładów.




Podobnie jak zdolność zaklinaczki, pozwala zwrócić wrogów przeciwko sobie.




Poza fajnym wyglądem pozostawiają za postacią ślad ognia, co pozwala przebiegłym graczom wpędzać wrogów w pułapki.


Stary / Nowy


Z nieba uderza olbrzymi słup światła i przyzwany zostaje anioł, który walczy u boku gracza. Więcej mówić nie trzeba.




Są też rzeczy dodane wyłącznie dla dobrej zabawy. Każdy chce być taki, jak Ghom! Spodnie te sprawiają, że bohater i każdy, kto się z nim zetknie, zacznie „cuchnąć”. W zestawie dodajemy efekty osłabienia i obłoku gazu.


Stary / Nowy



Miecz ten daje szansę na przywołanie demona, który będzie walczył u boku bohatera. Przygotowaliśmy też niespodziankę. Demon posiada afiks ogniste łańcuchy, a swoim łańcuchem przykuty jest do postaci gracza. Hahaha!


Teraz różnorodność!

Przedmioty legendarne są unikalne i dlatego możemy sobie przy nich pozwolić na to, co nie jest możliwe w przypadku innych rodzajów przedmiotów. Jednym z głównych zadań systemu run/umiejętności w Diablo III jest zapewnić jak najwięcej zróżnicowanych możliwości rozwoju postaci. Przedmioty legendarne pomagają nam zrealizować ten cel.

W 1.0.4 dodaliśmy szereg przedmiotów, które naprawdę pasują do niszowych zestawów umiejętności. Pomoże to wam eksperymentować z rzadziej używanymi buildami postaci, bo znajdując taki przedmiot gracz pomyślicie: „Czemu nie, spróbuję!”. Chociaż przedmioty te nie charakteryzują się najwyższymi statystykami obrażeń na sekundę, to ułatwiają granie swoją klasą w zupełnie nowym stylu.



Niektórzy chcieliby spróbować gry barbarzyńcą atakującym z dystansu. Naszym zdaniem - super. Spróbujcie tego.




Czarownik walczący w zwarciu, to dość popularny koncept, dlatego uważamy, że na tę różdżkę znajdzie się wielu chętnych.




Rzecz ta świetnie nadaje się dla każdego szamana opierającego swoją strategię na przywołańcach (takie postacie nie są z pewnością niczym niezwykłym), a biorąc pod uwagę wzmocnienie tych stworów w aktualizacji 1.0.4 sądzimy, że artefakt ten stanie się bardzo pożądany.


Otwierać nowe możliwości wyboru

Wielka moc wiąże się z wielką odpowiedzialnością. W grze występują afiksy, które mogą robić wrażenie zbyt niezbalansowanych, jeśli pozwolimy je za bardzo skumulować. Jak więc sprawić, żebyśmy mogli posunąć się jeszcze dalej?



Dobrym przykładem jest Złota Skóra. 100% premii do znajdowania złota plus szansa, że potwory upuszczą złoto, gdy zostaną trafione. Całkiem nieźle, prawda? Minusem jest to, że gdy ustalane są statystyki przedmiotu, nie mogą zostać wylosowane dla niego podstawowe statystyki postaci. Zamiast tego skupiliśmy się na oddaniu klimatu przedmiotu, który jest przecież skórą ze złota (!) i w związku z tym będzie dawał swojemu użytkownikowi dodatkowe odporności i redukcję przyjmowanych obrażeń. W ten sposób przedmiot oferuje graczowi kilka interesujących możliwości wykorzystania go do wzbogacenia własnego stylu gry. Jeśli naprawdę chce się zdobywać góry złota dzięki temu przedmiotowi trzeba znaleźć inne źródła potrzebnych statystyk. Balansowanie swojego zestawu wyposażenia z użyciem takich przedmiotów może wiązać się z ciekawami wyzwaniami.

Cześć pamięci przodków

W Diablo III przywróciliśmy sporo przedmiotów znanych z poprzednich części serii Diablo, ale w wielu przypadkach tak naprawdę wróciły jedynie nazwy. Sądzę, że początkowo nie udało nam się odwzorować sposobu, w jaki przedmioty te pomagały w grze. Przeanalizowaliśmy wszystkie legendarne przedmioty „przodków”, aby upewnić się, że zasługują na swoją nazwę i w wielu przypadkach uczyniliśmy je potężniejszymi od pierwowzorów.



Nowe Rękawice Odmrożenia przypominają pod wieloma względami te stare, dobre, z dużymi premiami do obrażeń od mrozu i umiejętności opartych na zimnie.




Oddajemy cześć oryginałowi, zapewniając wszystkim atakom pociskami szansę na przebicie się przez obronę celu.


Czuć od nich moc

Kiedyś zmniejszaliśmy wartość niektórych afiksów przedmiotów legendarnych, bo obawialiśmy się, że ustalenie dla nich stałego poziomu naruszy balans. W rezultacie przedmioty tego typu zrobiły się jednak trochę gorsze. Na przykład, jeśli przedmiot miał poziom 50., pierwszy afiks cecha zawsze była losowana dla poziomu 50., potem następna dla 47., a kolejna dla 43. Miało to stanowić przeciwwagę dla mocy wynikającej z faktu występowania stałych afiksów w losowym świecie gry, ale okazało się, że to nie jest konieczne i że DOBRZE jest, kiedy przedmioty legendarne są potężne. Wynieśliśmy z tego naukę i nie obniżamy już wartości żadnych stałych afiksów przedmiotów legendarnych. Na przykład, jeśli jedną ze stałych afiksów przedmiotu poziomu 50. była siła, to wcześniej mogła zostać dla niego wylosowana wartość siły z przedziału dla przedmiotów poziomu 45., przez co przedmiot wydawał się naprawdę za słaby, ale teraz wartość afiksu będzie zawsze losowana z przedziału dla przedmiotów poziomu 50.

Dodatkowo poziom przedmiotów legendarnych był ograniczony do 62., co sprawiało, że niemal niemożliwe było znalezienie broni legendarnej pozwalającej zadawać dużą liczbę obrażeń na sekundę. Koniec z tym. Podnieśliśmy poziom WIELU legendarnych przedmiotów, aby ich statystyki były losowane z przedziału dla przedmiotów poziomu 63., co pozwoli tym artefaktom uzyskać w losowaniu najwyższe wartości afiksów dostępne w grze.

Pracujemy też nad wprowadzeniem w aktualizacji 1.0.4 zmian, których celem jest ogólne ulepszenie broni dwuręcznej, co wpłynie również na przedmioty legendarne.

Oto dobry przykład zastosowania wszystkich powyższych poprawek w praktyce.

Stary / Nowy



BUM.


Cała reszta

Omówiliśmy już chyba najważniejsze zagadnienia dotyczące zmian przedmiotów legendarnych w wersji 1.0.4, ale pozostało jeszcze kilka drobiazgów związanych z ich funkcjonowaniem po wprowadzeniu aktualizacji, i chcemy mieć pewność, że będziecie na to przygotowani.

Zmiany nie działają wstecz - Przypominamy, że zmiany będą dotyczyć wyłącznie legendarnych przedmiotów znajdowanych po wprowadzeniu aktualizacji 1.0.4. Dotyczy to również przedmiotów jeszcze nie zidentyfikowanych (ponieważ losowanie właściwości przedmiotów odbywa się w chwili ich wypadnięcia). Z uwagi na zakres wprowadzonych zmian nie możemy po prostu wymienić starych przedmiotów legendarnych na nowe. Dobry przedmiot mógłby po losowaniu zamienić się dla kogoś w gorszy i odwrotnie.

Nie wszystko się zmienia! - Czasami wystarczy, że przedmiot legendarny jest potężny. Niektóre z nich już są i pozostaną naprawdę dobre. Na przykład Hełm Dowodzenia nie zmieni się w wersji 1.0.4.

Co z zestawami? - Warto wyjaśnić, że zielone przedmioty z zestawów są legendarne (po prostu dają dodatkową premię za zestawienie wielu przedmiotów), dlatego wszystko, co opisaliśmy, dotyczy również ich. Niektóre premie za zgromadzenie zestawu staną się potężniejsze, podstawowy poziom wielu z przedmiotów z zestawów wzrośnie do 63.

Nowe nazwy zestawów - Ponieważ premie za zestawy nie będą naliczane w przypadku zestawienia przedmiotów w wersji sprzed i po aktualizacji 1.0.4, nowe zestawy, jak również poszczególne przedmioty, otrzymają nowe nazwy, aby uniknąć nieporozumień.

Wytworzone przedmioty legendarne - Jeśli posiadasz legendarną formułę rzemieślniczą, a przedmiot, który dzięki niej można stworzyć, zostaje zmieniony to NIE trzeba zdobywać nowej formuły. Jeśli stworzy się coś po wprowadzeniu aktualizacji 1.0.4, będzie to już nowy przedmiot.

Jeszcze jedno...

Jestem naprawdę dumny z postawy całego zespołu przy opracowywaniu tych zmian - naprawdę wszyscy byli w to zaangażowani. Kiedy pierwszy raz rozmawialiśmy o wzmocnieniu przedmiotów legendarnych i sprawieniu, żeby były fajniejsze, większość artystów bardzo się zapaliła i gotowa była stanąć na głowie, żeby je uatrakcyjnić. Oto krótki film demonstrujący zaledwie kilka zmian w wyglądzie przedmiotów oraz ich nowe moce specjalne.

Miłego oglądania!

OBEJRZYJ FILM



***


Wygląda więc na to, że przedmioty Legendarne przeobrażą się, niczym brzydka poczwarka w pięknego motyla...

Jak skomentujecie zapowiedziane zmiany? Czy wiecie już jaki przedmiot na pewno kupicie po wprowadzeniu łatki 1.0.4? Zapraszam do dyskusji poniżej, a także na stronie głównej.
_________________
-=: Explomancer by CoNaObiad :=-

KNEDLE Z KUPOM
Ostatnio zmieniony przez CoNaObiad 2012-08-15, 13:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Szeranf 
Redaktor Imperium
Cult of Personality



Dołączył: 18 Mar 2012
Wysłany: 2012-08-15, 13:03   

Moje zdanie jest trochę inne - uważam, że się graczom w skrzynkach na itemy poprzewracało. Powołują się na to, że w d2 było tyle różnych przedmiotów, że aż bogactwo wylewało się przez monitor itd. Tylko że to niektóre rw były ok, a cała reszta przedmiotów, z kilkoma wyjątkami to był syf. Do dnia dzisiejszego wiele przedmiotów normalnych (klasowych) i elitarnych (wszystkie inne) nie doczekało się swojej unikalnej wersji w Diablo II - to jest ogromna luka, która mogła jeszcze bardziej poprawić różnorodność przedmiotów gdyby została uzupełniona.

Aż przychodzą na myśl czasy sprzed dodatku, kiedy to unikatowe były tylko normalne wersje przedmiotów, a do tego ich statystyki wyglądały mniej więcej tak:
+1 do promienia światła
+1 do obrażeń od zimna
+16 do skuteczności ataku
To były crapy dopiero, a sytuację zmienił dopiero dodatek - gra broniła się przedmiotami rzadkimi w tamtym czasie. Gdyby nie słowa runiczne unikaty nie wystarczyłyby w d2. Teraz unikatów jest dużo, ale i tak wszystkie są one o kant kamienia duszy rozbić: tyle zbroi, a tylko kilka nadaje się do użytku, na slotach pasów, rękawic i butów też jest biednie, choć i perełki się znajdą.

Nie chodzi jednak o to, że wprowadzenie nowych przedmiotów to złe posunięcie. To bardzo dobry ruch ze strony twórców. Nie uważam jednak małej ilości unikatów w premierowej wersji gry za jakieś niedopatrzenie - dorobić przedmioty to jest praktycznie chwila, uzupełnić kilka linijek w plikach (tak jak w d2) i już jest coś nowego. W czasie produkcji było więcej ważniejszych rzeczy do zrobienia. Okres trzech miesięcy od premiery jest odpowiednim dla nowej fali przedmiotów, bo taki zabieg znów stwarza jakiś cel.

Ciekawa sytuacja, choć to nic nowego, że statsy starych przedmiotów nie zostaną zaktualizowane. Ciekawe czy jakieś stare przedmioty zyskają na wartości przez to, że staną się "retro"? :wink:
_________________
 
     
CoNaObiad 
Redaktor Imperium
Fapałke i Nubałke



Konto na BN: Załóż lepiej...
Konto na IDR: CoNaObiad
Dołączył: 05 Lut 2012
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-08-15, 13:33   

Szeranf napisał/a:
Ciekawa sytuacja, choć to nic nowego, że statsy starych przedmiotów nie zostaną zaktualizowane. Ciekawe czy jakieś stare przedmioty zyskają na wartości przez to, że staną się "retro"? :wink:

Nasz specjalista g:) .
Myślę, że nie. W D2 sytuacja wyglądała nieco inaczej - tam starsze przedmioty były nieraz lepsze od nowszych wersji. Trzeba było je osłabić, bo były aż za dobre czy coś. Tutaj z kolei prawie wszystkie przedmioty Legendarne to crapy i po patchu raczej nie zyskają na wartości. Ot, będzie taka ciekawostka dla przyszłych pokoleń, że kiedyś itemy właśnie tak wyglądały ;].

Btw. Powinni też zachować jakiś balans. W D2 w 99% przypadków cały nasz ekwipunek składa się z Unikatów, ewentualnie RW. Spójrzmy chociażby na takiego Hammera: Czako, Mara, Spirit, Enigma, Wodołazy, Magesfisty, Arach, SoJe - gdzie tutaj są rzadkie (żółte) przedmioty? W D3 jest owdrotnie, tam prawie w ogóle nie używa się Legendarnych.

Dobrze, że je ulepszają. Na pewno będę chciał kilka wypróbować, chociażby po to żeby pierdzieć jak Ghom. Aha, zauważyliście też że DPS jest u Legendarnych znacznie większy? Nie powinni tylko przesadzać, bo rzadkie itemy odejdą w niepamięć.
_________________
-=: Explomancer by CoNaObiad :=-

KNEDLE Z KUPOM
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum należy do serwisu Imperium Diablo