Tytuł Tutorialu / Opisu: Kurs dla początkujących - część 1 Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a oraz v1.13c Diablo 2 LoD
Witam wszystkich początkujących. Pierwszy tutorial ma was nauczyć podstawowych czynności, w tym wypadku wybrałem zagadnienie zmiany ilości kluczy w jednym pęczku. Zmiana o tyle mała, o ile rozszerzająca nasze dalsze możliwości. Zacznijmy od paru zdań teorii.
Jak wiadomo, pęczek kluczy zawiera od: 1 do: 12 kluczy. I 1 i 12 kluczy mieści się w jednej kratce, dlatego nazwałem to pęczkiem. Jeżeli będziemy umieli zmienić ilość kluczy w pęczku, to analogicznie zmienimy ilość strzał w kołczanie, czy też ilość zwojów w księdze identyfikacji. Zaczynamy od wymagań, które musicie spełnić do realizacji pierwszej części kursu.
Potrzebujesz:
1. Podstawowej znajomości angielskiego. Zwłaszcza znajomości rzeczowników. Pomocny może być dobry słownik, polecam ten: http://www.slowniki.onet.pl 2. Wypakowanego pliku: misc.txt 3. Programu do edycji plików *.txt, np.: D2 Excel v. 1.0 4. Utworzoną ścieżkę dostępu: data/global/excel - tutaj wrzucisz plik po zmodyfikowaniu odpowiednich pól
5. Skrót uruchamiający modyfikację.
Zaczynamy techniczne manewry:
Po pierwsze musimy otworzyć nasz plik: misc.txt. Przed nami pojawi się niebieska tabela z liczbami i wyrazami. Jako, że po lewo mamy podany numer wiersza, a na górze kolumny, łatwiej będzie nam znaleźć szukaną tabelkę. Odszukaj wiersz "Skeleton Key" - wiersz nr 36. Dobrze jest kliknąć w pole: "Lock first collumn?" - nie pozwoli poruszać się "brzegom". Przewijając w prawo znajdziesz dwie interesujące nas kolumny: minstack i maxstack. Pierwsza determinuje minimalną ilość przedmiotu, druga maksymalną. Minimalną zostawiamy na: 1, a maksymalną zmieniamy przykładowo na: 15. Teraz zapisujemy plik jako ten sam (czyli misc.txt), a następnie umieszczamy w uprzednio utworzonym katalogu "excel" (znajdującym się w: "data/global"). Uruchamiając modyfikację z przygotowanego skrótu wchodzimy do gry nowo utworzoną postacią, a następnie dowolnym sposobem sprawdzamy czy maksymalna ilość w pęczku kluczy to: 15.
Jeżeli wszystko wykonałeś poprawnie, udało ci się zmodyfikować pierwszy element gry. Gratuluję!
Ostatnio zmieniony przez Eps 2011-02-02, 11:08, w całości zmieniany 6 razy
Wysłany: 2005-07-28, 08:52 Kurs dla początkujących - część 2
Tytuł Tutorialu / Opisu: Kurs dla początkujących - część 2 Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a oraz v1.13c Diablo 2 LoD
W związku z prośbami kilku osób, zamieszczam drugą część poradnika o moddingu. W tej zajmiemy się nieco bardziej zaawansowanymi rzeczami. Celem naszego drugiego "boju" będzie zupełnie nowa broń!
Jak zwykle na początek wymagania:
1. Plik: weapons.txt (można wyciągnąć z: patch_d2.mpq).
2. Plik graficzny dla naszej nowej broni (jeżeli chcemy możemy użyć istniejący już wygląd, ale ja nauczę dodania zupełnie nowej grafiki).
Plik graficzny znajdziecie pośród zestawu obrazków tutaj
Zaczynamy od pliku: weapons.txt. Na początek musimy sobie ustalić jaka broń ma być dodana. Powiedzmy, że będzie to topór. Otwieramy plik: weapons.txt i zjeżdżamy na jego dół. Za ostatnią linijką klikamy: right click i wybieramy: "Add Row". Teraz mamy pusty wiersz. Żeby nieco ułatwić procedurę stworzenia topora, skopiujemy wiersz: "Hand Axe", czyli klikamy na numerek: "1" po lewej stronie, a następnie klikamy prawym przyciskiem i wybieramy: "Copy Selection". Do ostatniego wiersza wklejamy zawartość identycznie, jednak teraz wybieramy: "Paste Selection".
W kolumnie: Name wpisujemy wybraną nazwę. W kolumnie: code, nadajemy przedmiotowi kod, niekoniecznie trzyznakowy, może to być powiedzmy: "001". Namestr ustalamy jako: "001", version: "100", Mindam i Maxdam to minimalne i maksymalne obrażenia - ustalamy według upodobań, ważne jest aby określić czy topór będzie jednoręczny, dwuręczny czy i taki i taki w przypadku barbarzyńcy - w tym wypadku zamiast: Mindam i Maxdam, wypełniamy dodatkowo: 2handmindam i 2handmaxdam, albo: 2handed i już tylko: 2handmindam i 2handmaxdam.
Minmisdam i Maxmisdam to obrażenia: "rzucane". Rangeadder to dodatkowy zasięg naszej broni, durability - wytrzymałość, cost - koszt w sklepie, invfile to nazwa grafiki pliku: (bez rozszerzenia .dc6). Pola typu: "CharsiMin" i "CharsiMax" określają od ilu do ilu takich przedmiotów będzie miała w sklepie Charsi. Będziemy więc mogli określić czy można taki przedmiot kupić.
Plik graficzny broni:
Zakładamy że wybraliśmy już grafikę. Powiedzmy że był to przedmiot: shadowtalon-weapons/weapons/axes/bmp/axe1.bmp. Aby grafika była odpowiednio wyświetlana, musimy mieć odpowiednik w pliku .dc6 (tylko te pliki graficzne akceptuje d2). Znajduje się on w katalogu DC6, to będzie axe1.dc6. Jego rozmiar wynosi: 2 na: 3 jednostki (28 pikseli=1 jednostka) 2-szerokość, 3-wysokość. Zmieniamy nazwę tego pliku na dowolną, w tym wypadku wybraliśmy: 001 (podobnie jak code i Namestr), czyli plik powinien wyglądać tak: 001.dc6. W: weapons.txt w kolumnie: "invfile" wpisujemy: 001, w: "invwidth" i "invheight" wpisujemy kolejno: 2 i 3.
Plik graficzny umieszczamy w katalogu z grą, w: data/global/items/tutajwrzucaszplikonazwie 001.dc6
Jeżeli wszystko wykonaliśmy poprawnie, uruchamiamy moda ze skrótu, tworzymy nową postać, idziemy do: Charsi i sprawdzamy efekt naszej pracy.
Ostatnio zmieniony przez Eps 2011-02-02, 11:10, w całości zmieniany 5 razy
Wysłany: 2011-04-03, 21:21 Kurs dla początkujących - część 3
Tytuł Tutorialu / Opisu: Kurs dla początkujących - część 3 Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a oraz v1.13c Diablo 2 LoD
Witam wszystkich początkujących ModMakerów.
Ten kurs wyjaśni w skrócie:
1. Co zawierają poszczególne archiwa: *.mpq.
2. Opis najpopularniejszych formatów plików mieszczących się w archiwach: *.mpq.
3. Opis rozmieszczenia plików w archiwach: *.mpq.
4. Skąd należy wypakowywać pliki: *.mpq.
5. Gdzie należy umieszczać zmodyfikowane pliki?
1. Co zawierają poszczególne archiwa: *.mpq.
W skład Diablo 2 i Diablo 2 LoD wchodzi łącznie: 11 najważniejszych plików: *.mpq. A są to:
d2char.mpq - Jest to archiwum z Diablo 2, w którym zawarta jest grafika animacji bohatera.
d2data.mpq - Jest to archiwum z Diablo 2, w którym zawarte są animacje potworów i innych rzeczy.
d2exp.mpq - Jest to archiwum z Diablo 2 LoD, w którym zawarte są dźwięki, animacje potworów i inne rzeczy.
d2music.mpq - Jest to archiwum z Diablo 2, w którym zawarta jest muzyka i filmy video.
d2sfx.mpq - Jest to archiwum z Diablo 2, w którym zawarte są dźwięki.
d2speech.mpq - Jest to archiwum z Diablo 2, w którym zawarte są dźwięki rozmów.
D2VIDEO.MPQ - Jest to archiwum z Diablo 2, w którym zawarte są filmy video.
D2XMUSIC.MPQ - Jest to archiwum z Diablo 2 LoD, w którym zawarta jest muzyka.
d2xtalk.mpq - Jest to archiwum z Diablo 2 LoD, w którym zawarte są dźwięki rozmów.
d2xvideo.mpq - Jest to archiwum z Diablo 2 LoD, w którym zawarte są filmy video.
Patch_d2.mpq - Jest to archiwum z Diablo 2 i Diablo 2 LoD, w którym zawarte są poprawki do plików mieszczących się w archiwach: *.mpq wyżej wymienionych, oraz mogą być dodane tam elementy, które zostały dodane z aktualizacją wersji gry.
2. Opis najpopularniejszych formatów plików mieszczących się w archiwach: *.mpq.
Najpopularniejsze formaty plików wchodzące w skład Diablo 2 i Diablo 2 Lod, to:
*.txt - Są to pliki z największą liczbą informacji w grze, niektóre z nich są całkowicie nie używane w grze. Te pliki znajdują się, w archiwach: d2data.mpq, d2exp.mpq i Patch_d2.mpq.
*.bin - Są to pliki, które są efektem kompilacji z plików: *.txt, są bardzo dobrym zabezpieczeniem dla ModMakera, który wydał swoją modyfikację do gry i chce się zabezpieczyć przez złodziejami. Te pliki znajdują się w archiwach: d2data.mpq, d2exp.mpq i Patch_d2.mpq, te pliki są brane pod uwagę przez grę.
*.cof - Są to pliki kierunków animacji bohatera, obiektów, efektów, potworów i bohaterów niezależnych w grze. Te pliki znajdują się w archiwach: d2char.mpq, d2data.mpq, d2exp.mpq i Patch_d2.mpq.
*.dcc - Są to pliki graficzne animacji bohaterów, efektów, obiektów i potworów. Te pliki znajdują się w archiwach: d2char.mpq, d2data.mpq, d2exp.mpq i Patch_d2.mpq.
*.dc6 - Są to pliki graficzne, które są po części animowane, a po części statyczne. Np. Inwentarza, broni, czcionek, przycisków, panelu, tła, animacji bohatera, tekstów w grze, itp. Te pliki znajdują się w archiwach: d2data.mpq, d2exp.mpq i Patch_d2.mpq.
*.ds1 - Są to pliki map, tzw. lokacji, w której są rozmieszczone przeróżne obiekty, potwory, itp. Te pliki znajdują się w archiwach: d2data.mpq, d2exp.mpq i Patch_d2.mpq.
*.dt1 - Są to pliki podłóg, ścian i innych obiektów, wchodzących w skład plików: *.dt1, tzw. tilsety. Te pliki znajdują się w archiwach: d2data.mpq i d2exp.mpq.
*.tbl - Są to pliki tekstów w grze i tabeli czcionek. Te pliki znajdują się w archiwach: d2data.mpq, d2exp.mpq i Patch_d2.mpq.
*.wav - Są to pliki dźwięków, dialogów mówionych przez bohaterów, muzyki i dźwięków efektów. Te pliki znajdują się w archiwach: d2exp.mpq, d2music.mpq, d2sfx.mpq, d2speech.mpq, d2xmusic.mpq, d2xtalk.mpq i Patch_d2.mpq.
*.dat - Są to pliki palety kolorów przeznaczonych dla potworów oraz dla plików: *.dc6 i *.dcc. Te pliki znajdują się w archiwach: d2data.mpq i d2exp.mpq.
*.bik - Są to pliki filmów video w grze. Te pliki znajdują się w archiwach: d2music.mpq, d2video.mpq i d2xvideo.mpq.
*.D2 - Są to pliki nadania prędkości animacji w grze i wielu innych zastosowań, które pochodzą od plików: *.cof. Te pliki znajdują się w archiwach: d2data.mpq i d2exp.mpq.
3. Opis rozmieszczenia plików w archiwach: *.mpq.
d2char.mpq:
Pliki w formatach: *.dll i *.exe.
(Te pliki występują luzem bez żadnych folderów, to tzw. kopia zapasowa, zawierająca wersję: v1.07 gry.)
Grafika i kierunki bohaterów.
data\global\CHARS\ (Znajdują się tutaj wszystkie grafiki i kierunki bohaterów. W folderze: "CHARS" występują podfoldery symbolizujące bohaterów, a są to:
AM - Amazonka,
BA - Barbarzyńca,
NE - Nekromanta,
PA - Paladyn,
SO - Czarodziejka.
W podfolderach symbolizujących bohaterów, znajduje się folder kierunków, a jest to folder: COF, format: *.cof.
Oprócz folderu kierunków, istnieją jeszcze specjalne foldery w podfolderach symbolizujących bohaterów, które odpowiadają za różne animacje, części ciała i przedmioty, a są to:
HD - HEAD (Głowa),
LA - LeftArm (Lewe Ramię),
LG - Legs (Nogi),
LH - LeftHand (Lewa Ręka),
RA - RightArm (Prawe Ramię),
RH - RightHand (Prawa Ręka),
S1 - Special1 (Specjalne1),
S2 - Special2 (Specjalne2),
SH - Shield (Tarcza),
TR - Torso (Tułów).
W wyżej wymienionych folderach, występuje format: *.dcc.)
Plik w którym jest cd-key do Diablo 2 LoD.
data\global\chars\am\cof\ (Plik cd-kaya występuje w formacie: *.cof.)
Plik imienia, który podałeś przy instalacji gry.
data\global\sfx\cursor\ (Plik imienia występuje w formacie: *.wav.)
d2data.mpq:
Pliki nadania prędkości animacji w grze i wiele innych zastosowań.
data\global\ (Pliki te występują w formacie: *.d2.)
Pliki tekstowe z najważniejszą ilością informacji w grze.
data\global\excel\ (Występują w formacie: *.txt.)
Pliki przedmiotów i przedmiotów leżących na ziemi oraz palety kolorów.
data\global\items\ data\global\items\Palette\ (Pierwsza lokalizacja zawiera pliki w formacie: *.dc6, a druga lokalizacja zawiera pliki w formacie: *.dat.)
Pliki pocisków.
data\global\missiles\ data\global\missiles\Extra\ (Powyższe foldery zawierają pliki w formacie: *.dcc.)
Animacje, kierunki i palety kolorów potworów.
data\global\monsters\(Token potwora)\ data\global\monsters\(Token potwora)\COF\ (Pierwszy folder może zawierać animacje w postaci części ciała i przedmiotów, a są to:
HD - HEAD (Głowa),
LA - LeftArm (Lewe Ramię),
LG - Legs (Nogi),
LH - LeftHand (Lewa Ręka),
RA - RightArm (Prawe Ramię),
RH - RightHand (Prawa Ręka),
S1 - Special1 (Specjalne1),
S2 - Special2 (Specjalne2),
S3 - Special3 (Specjalne3),
S4 - Special4 (Specjalne4),
S5 - Special5 (Specjalne5),
S6 - Special6 (Specjalne6),
S8 - Special8 (Specjalne8),
SH - Shield (Tarcza),
TR - Torso (Tułów).
Animacje potworów występują w formacie: *.dcc i *.dc6.
Drugi folder mieści w sobie pliki kierunków, czyli format: *.cof i palety kolorów, czyli format: *.dat.)
Obiekty w grze i ich kierunki.
data\global\objects\(token obiektu)\ data\global\objects\(token obiektu)\cof\ (Pierwszy folder może zawierać animacje w postaci części ciała, a są to:
TR - Torso (Tułów),
S1 - Special1 (Specjalne1),
S2 - Special2 (Specjalne2),
S3 - Special3 (Specjalne3).)
Animacje obiektów w powyższym folderze występują w formacie: *.dcc.)
Nakładki do umiejętności.
data\global\overlays\ data\global\overlays\Extra\ (Grafiki w powyższych folderach mogą wystąpić w formacie: *.dcc i *.dc6.)
Palety kolorów.
data\global\palette\ (W powyższym folderze występują foldery, które mają w sobie pliki w formacie: *.dat i *.pl2.)
Pliki map i tilsetów.
data\global\tiles\ (Powyższy folder, zawiera w sobie foldery z czterech aktów, w których pliki występują w formacie: *.ds1 i *.dt1.)
Pliki interfejsu, paneli, automap, itp.
data\global\ui\ (Grafiki we wszystkich folderach, jakie się tam znajdują, występują w formacie: *.dc6.)
Pozostałe pliki graficzne, np. wyciszenie gracza na bn.
data\global\uncompoverlays\ (Powyższy folder zawiera pliki w formacie: *.dc6.)
Pliki czcionek i palety kolorów dla czcionek.
data\local\font\ (Powyższe pliki w folderach zawierają formaty: *.dc6, *.tbl, *.map, *.txt, *.dat i *.scc)
Pliki językowe.
data\local\Lng\ (Powyższy folder, może zawierać w sobie dwa foldery: "pol" i "eng", a wewnątrz tych dwóch folderów, znaleźć można pliki w formacie: *.tbl.)
Pliki graficzne menu.
data\local\UI\ (Powyższy folder, może zawierać w sobie dwa foldery: "pol" i "eng", a wewnątrz tych dwóch folderów, znaleźć można pliki w formacie: *.dc6 i *.txt.)
d2exp.mpq:
Pliki nadania prędkości animacji w grze i wiele innych zastosowań.
data\global\ (Pliki te występują w formacie: *.d2.)
Grafika i kierunki bohaterów.
data\global\CHARS\ (Znajdują się tutaj wszystkie grafiki i kierunki bohaterów. W folderze: "CHARS" występują podfoldery symbolizujące bohaterów i bohaterów z rozszerzenia, a są to:
AI - Zabójczyni,
AM - Amazonka,
BA - Barbarzyńca,
DZ - Druid,
NE - Nekromanta,
PA - Paladyn,
SO - Czarodziejka.
W podfolderach symbolizujących bohaterów i bohaterów z rozszerzenia, znajduje się folder kierunków, a jest to folder: COF, format: *.cof.
Oprócz folderu kierunków, istnieją jeszcze specjalne foldery w podfolderach symbolizujących bohaterów i bohaterów z rozszerzenia, które odpowiadają za różne animacje, części ciała i przedmioty, a są to:
HD - HEAD (Głowa),
LA - LeftArm (Lewe Ramię),
LG - Legs (Nogi),
LH - LeftHand (Lewa Ręka),
RA - RightArm (Prawe Ramię),
RH - RightHand (Prawa Ręka),
S1 - Special1 (Specjalne1),
S2 - Special2 (Specjalne2),
S3 - Special3 (Specjalne3),
SH - Shield (Tarcza),
TR - Torso (Tułów).
W wyżej wymienionych folderach, występuje format: *.dcc.)
Pliki tekstowe z najważniejszą ilością informacji w grze.
data\global\excel\ (Występują w formacie: *.txt i mają swoje skompilowane binarnie odpowiedniki w formacie: *.bin.)
Plik bramek bn.
data\global\ (Plik ten występuje w formacie: *.txt.)
Pliki przedmiotów i przedmiotów leżących na ziemi.
data\global\items\ (Powyższy folder zawiera pliki w formacie: *.dc6.)
Pliki pocisków z rozszerzenia.
data\global\missiles\Expansion\ (Powyższy folder zawiera pliki w formacie: *.dcc.)
Animacje, kierunki i palety kolorów potworów z rozszerzenia.
data\global\monsters\(Token potwora)\ data\global\monsters\(Token potwora)\COF\ (Pierwszy folder może zawierać animacje w postaci części ciała i przedmiotów, a są to:
HD - HEAD (Głowa),
LA - LeftArm (Lewe Ramię),
LG - Legs (Nogi),
LH - LeftHand (Lewa Ręka),
RA - RightArm (Prawe Ramię),
RH - RightHand (Prawa Ręka),
S1 - Special1 (Specjalne1),
S2 - Special2 (Specjalne2),
S3 - Special3 (Specjalne3),
S4 - Special4 (Specjalne4),
S5 - Special5 (Specjalne5),
S6 - Special6 (Specjalne6),
S7 - Special7 (Specjalne7),
S8 - Special8 (Specjalne8),
SH - Shield (Tarcza),
TR - Torso (Tułów).
Animacje potworów występują w formacie: *.dcc i *.dc6.
Drugi folder mieści w sobie pliki kierunków, czyli format: *.cof i palety kolorów, czyli format: *.dat.)
Obiekty w grze i ich kierunki z rozszerzenia.
data\global\objects\(token obiektu)\ data\global\objects\(token obiektu)\cof\ (Pierwszy folder może zawierać animacje w postaci części ciała, a są to:
TR - Torso (Tułów),
S1 - Special1 (Specjalne1),
S2 - Special2 (Specjalne2),
S3 - Special3 (Specjalne3),
S4 - Special4 (Specjalne4),
S5 - Special5 (Specjalne5),
S6 - Special6 (Specjalne6).
Animacje obiektów w powyższym folderze występują w formacie: *.dcc i formacie: *.dc6.)
Nakładki do umiejętności z rozszerzenia.
data\global\overlays\Expansion\ (Grafiki w powyższym folderze mogą wystąpić w formacie: *.dcc.)
Palety kolorów z rozszerzenia.
data\global\palette\ (W powyższym folderze występują foldery, które mają w sobie pliki w formacie: *.dat i *.pl2.)
Różne dźwięki w grze z rozszerzenia.
data\global\sfx\ (We wszystkich podfolderach występują pliki w formacie: *.wav.)
Pliki map i tilsetów z aktów i rozszerzenia.
data\global\tiles\ (Powyższy folder, zawiera w sobie podfoldery z aktów i rozszerzenia, w których pliki występują w formacie: *.ds1 i *.dt1.)
Pliki interfejsu, paneli, automap, itp.
data\global\ui\ (Grafiki we wszystkich folderach, jakie się tam znajdują, występują w formacie: *.dc6.)
Pliki czcionek z rozszerzenia.
data\local\font\ (Powyższe pliki w folderze zawierają format: *.dc6)
Pliki językowe.
data\local\Lng\ (Powyższy folder, może zawierać w sobie różne foldery językowe , a wewnątrz tych dwóch folderów, znaleźć można pliki w formacie: *.tbl.)
Pliki graficzne menu.
data\local\UI\ (Powyższy folder, może zawierać w sobie dwa foldery: "pol" i "eng" lub więcej, a wewnątrz tych dwóch folderów, znaleźć można pliki w formacie: *.dc6 i *.txt.)
d2music.mpq:
Muzyka z czterech aktów i intro.
data\global\music\ (We wszystkich podfolderach występują dźwięki w formacie: *.wav.)
Filmy, takie jak: intro, format: *.bik.
data\local\video\ (Filmy dla wszystkich wersji językowych, występujące w różnych rozdzielczościach.)
d2sfx.mpq:
Pliki w formatach: *.dll, *.exe i *.txt.
(Te pliki występują luzem bez żadnych folderów, to tzw. kopia zapasowa, zawierająca wersję: v1.00 gry, a plik w formacie: *.txt zawiera licencję.)
Różne dźwięki w grze oraz cd-key, a także imię, które podałeś przy instalacji do klasycznego Diablo 2.
data\global\sfx\ (We wszystkich podfolderach występują pliki w formacie: *.wav.)
d2speech.mpq:
Dźwięki rozmów npc i odgłosów bohaterów.
data\local\sfx\ (W powyższym folderze, znajdują się podfoldery, w których są pliki w formacie: *.wav i *.scc.)
d2video.mpq
Filmy, takie jak: intro, format: *.bik.
data\local\video\ (Filmy dla wszystkich wersji językowych, występujące w różnych rozdzielczościach.)
Polskie filmy, takie jak: filmy z aktów, format: *.bik.
data\local\video\pol\ (Zamiast folderu: "pol", może tu być, np. folder: "eng", co oznacza, że chodzi tu o angielskie filmy, jeżeli posiadasz angielską wersję.)
D2xMusic.mpq:
Muzyka z rozszerzenia i intro.
data\global\music\ (Powyższy folder zawiera podfoldery, w których są pliki w formacie: *.wav.)
d2xtalk.mpq:
Dzwięki wypowiedzi bohaterów, najemników i npc.
data\local\sfx\ (We wszystkich podfolderach znajdują się pliki w formacie: *.wav.)
D2xVideo.mpq:
Filmy z rozszerzenia, takie jak Intro i Outro.
Data\Local\Video\ (Powyższy folder może zawierać pod folder np. "pol" lub inny, który odpowiada z język, a pliki występują w formacie: *.bik.)
Patch_D2.mpq:
Wszelkie pliki dodające coś nowego do gry lub naprawiające grę.
data\global\excel\ data\global\items\ data\global\monsters\ data\global\sfx\ data\global\tiles\ data\global\ui\ data\LOCAL\LNG\ data\local\UI\ (Pliki w podfolderach, występują w formatach: *.txt, *.bin, *.cof, *.dc6, *.wav, *.ds1 i *.tbl.)
Resztę plików należy wypakowywać z archiwum: d2char.mpq, d2data.mpq, d2exp.mpq i innych z rozszerzeniem: *.mpq.
5. Gdzie należy umieszczać zmodyfikowane pliki?
Zmodyfikowane pliki, takie jak np.: *.txt. Należy umieścić w drzewie katalogów: Data\global\excel\.
Aby to zrobić, należy w katalogu, gdzie masz zainstalowane diablo 2 utworzyć folder o nazwie: data. Następnie otworzyć ten nowo utworzony folder i utworzyć w nim następny folder o nazwie: global. Po tej czynności wejdź w nowo utworzony folder i utwórz w nim folder o nazwie: excel i wejdź w ten nowo utworzony folder, a następnie wklej zmodyfikowane pliki w formacie: *.txt.
Czynności te powtarzasz dla innych plików, dobrą pomocą będzie zajrzenie do trzeciego punktu tego kursu lub zajrzeniu w ulokowanie plików, w plikach: *.mpq.
Myślę, że ten kurs w formie skróconej pomoże Ci zgłębić podstawową wiedzę, która w pewnym stopniu jest niezbędna w modyfikowaniu plików diablo 2.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum