Tylko dla Single player! Tryb Open bn/Close bn/TCP/IP będą wyłączone na amen.
Jako, że jestem modmakerem lekko zaawansowanym, bo liznąłem odrobinkę CE (Code edit - Edycja kodu) to jestem w stanie w pewnym % zwiększyć rozdzielczość w Diablo 2 Lod na 1024x768, zastępując starą rozdzielczość 800x600.
Plugin/Mod dlatego, że wprowadza jeden plik: *.dll, napisany do d2 oraz zmienię elementy graficzne i drobniejsze pliki, a potem całość znajdzie się w pliku: patch_d2.mpq, by jak najmniej plików trzeba było zastąpić oraz jeden z zasobowych plików *.dll/*.exe do którego podpięty będzie mój plik: *.dll
Poza zwiększeniem rozdzielczości pewna część plików musiała przejść metamorfozę, by przystosować ją do wyższej rozdzielczości jaką wprowadzę oraz parę drobniejszych zmian, które z czasem się pojawią w tym temacie.
Screeny:
Na razie jeden, pozostaje jedynie przesunąć na dół przycisk Wyjście i Ok( + lekko go przesunąć w prawo)
Prawie zrobiony borderframe i dolny panel
Niemalże idealnie przesunięte napisy w dół jak jest to w oryginale.
Prawie wszystko przesunięte, oprócz zakładek, których zakres klikalności znajduje się na górze. I póki co nie mogę zrobić z tym nic więcej. Zostawię to, tak jak jest.
Pozostał jeszcze do przesunięcia zakres klikalności zakładek odnoszący się do aktów. Scrolling treści zadania, jest niemalże identyczny do oryginału.
Obecnie trwają prace nad ekranem pomocy, testowo sprawdzam możliwości kreseczek wskazujących na dany element panelu i dzięki temu kreseczka wskazująca na element panelu może być na ukos.
Kolejny przykład możliwości przemieszczenia wskaźnika, tym razem źle obliczyłem współrzędne i przez to się nie zgadza ;p
Nie mam pojęcia, czy to będzie w pełni funkcjonować z PlygY.dll, d2modsystem i Nefexem. Niewtajemniczonych odsyłam do głównego działu na d2mods.com http://phrozenkeep.hugela...forum.php?f=133 , gdyż nie znam struktur tych plików.
Na razie będę umieszczał screeny, które przedstawiają postępy. Obecnie prace trwają nad v1.10 + trochę nad v1.13c, jeżeli wyjdzie v1.14, a ja nie skończę robić większej rozdzielczości, to prace wypuszczenia tego pluginu/modu dla każdego, przesuną się do czasu, aż zrobię wyższą rozdzielczość dla v1.14. Planuję wypuścić to w formie patchera podobnego do programu: Uniwersalny reverter v2.0B Hacked and modified to .0C by Eps
Pozdrawiam
Eps.
Ostatnio zmieniony przez Eps 2011-01-20, 19:53, w całości zmieniany 5 razy
Klan: aK
Dołączył: 17 Mar 2008 Skąd: Sanktuarium Chaosu
Wysłany: 2011-01-17, 20:43
Chciałbym wiedzieć czy planujesz zrobić wersję z włączonym trybem multiplayer, choćby dla serwerów działających na wszelakich modach,
jeżeli nie to dlaczego? pozdrawiam
Chciałbym wiedzieć czy planujesz zrobić wersję z włączonym trybem multiplayer, choćby dla serwerów działających na wszelakich modach,
jeżeli nie to dlaczego? pozdrawiam
Dlatego, że w obieg wchodzi więcej offsetów i możliwych udziwnień ze strony gry, tj. wszelkiej maści komunikaty, które na bank będzie trzeba przesuwać i w jakiś sposób je wywołać, by nikt w czasie rozgrywki nie doświadczył braku przesunięcia tego elementu, bo taki delikwent mi nie wskaże, gdzie i pod jakim adresem muszę go szukać, a jedynie będzie widział efekt niedopracowania. Np. Utracono połączenie z battle.net, itp.
Dysponuję jedynie niektórymi offsetami dla bn (ale jest tego niewiele) i jeżeli będzie mi się chciało odnaleźć więcej offsetów i nanieść je do mojej *.dll, to być może uaktywnię tryb multiplayer. (Tylko wiadomo, że ktoś może wbić z tym na oryginalny battle.net, a wtedy oskarży mnie o to, że Eps robi złe rzeczy "wspiera 3rd party programs, itp." Na szczęście po testach z v1.13c, oryginalny battle.net nie rozpoznaje przez to wersji, ale co nie działa u mnie, to u kogoś może to działać.)
Myślę, że będzie to odległy plan, gdyż raczej pierwszeństwo będzie mieć tryb TCP/IP, by można grać w wielu graczy. A w owym trybie problemem są następujące panele:
1. Panel handlu, ściślej napisy: Imię postaci, złt.,imię postaci z którą handlujesz,złt. + przyciski nawigacji.
2. Panel party, będzie trzeba przesunąć wszelkie elementy na dół
Oraz okno:
Okno wywołujące próbę handlu z graczem, gdzie musisz zaakceptować lub anulować (Ok, Anuluj), tj. trzeba go przesunąć prawie na środek. Bo wygląda to mniej więcej tak:
T
/3\ __ /O\
/|\ __ /|\
/\ __ /\
Legenda: - T - Okno próby handlowania.
/3\
/|\ - Bohater 1
/\
/O\
/|\ - Bohater 2
/\
Prawidłowo jest, gdy to T jest prawie na środku, tak jak mają to rozmieszczone NPC po kliknięciu na nich.
(Nie zademonstruję tego screenem, bo na to jeszcze za wcześnie.)
I być może coś jeszcze muszę przesunąć, ale umknęło to mojej uwadze.
Oczywiście, możesz mi pomóc. Po prostu szukaj dla mnie offsetów, dla v1.10, v1.11b, v1.12a, v1.13c, a najlepiej dla wersji na której ma być mój Mod/Plugin, przeznaczony dla prywatnego realmu, to mi przyśpieszy prace, a w swojej kolekcji, jak wyżej napisałem mam jedynie v1.12a offsety.
Dll, jaką musisz wziąć na ruszt i tam szukać offsetów, to d2multi.dll, gdyż tam jest wszelkie ui do głównego menu bn (komunikaty i inne pierdoły).
Nie mam pojęcia czy efekt będzie cię satysfakcjonował, gdyż na screenach to nie wygląda cukierkowo, ale nie jestem w stanie napisać funkcji, która by zwiększała możliwość odczytania większej ilości części z plików *.dc6. Ale mam rozwiązanie, by nie było na górze prześwitów, dlatego przesuwam wszystko co mogę na dół lub do góry i rozwiązanie będzie takie samo, tylko przy przesuwaniu w górę jest znacznie więcej roboty, bo niektóre elementy występują w dużej ilości offsetów do znalezienia. Np. panel nowych umiejętności, nowych statystyk. itp.
Snej mod Selta Samuela, to cud miód i orzeszki, jeżeli chodzi o rozdzielczość 1024x768 dla v1.11b.
To chyba tyle.
P.s. Nie ślij mi PW, gdyż olewam ponad 99% społeczności ID, wykluczając testerów PCMD2M i administrację, oraz kilku userów, których nie wymieniam tu.
Odbiegając od tematu: Napisałbym do wujka google d2 h, (gdzie h - hack) source code, ewentualnie szukać na stronie, którą ocenzurowałem, gdy byłem tymczasowo Junior moderatorem.
Drążąc temat:
Modyfikacje, które mają swoje zmienione oryginalne ui, jak panel, itp. nie będą działać, gdyż w obieg wpuszczam pliki *.dc6, które nie mają oryginalnego nazewnictwa jak to ma miejsce z d2, gdyż narzucam swoje własne pliki, bez możliwości ich zmiany.
Lecz być może w przyszłości wypuszczę sdk, by sobie móc zmienić wygląd ui i innych pierdółek.
To tyle.
// Dopiska:
Inaczej ma się sprawa z prywatnym serwerem dla v1.13c, gdzie tam nie wyskakuje komunikat o nie rozpoznaniu wersji przez battle.net.
Do tego celu moją ofiarą do testów stał się: Imperium Realm, wbiłem pod adres, który udostępnia połączenie się z realmem i normalnie wyświetlił mi się ekran logowania, tworzenia konta, itp.
Tam komunikaty trzeba przesuwać + przyciski nawigacyjne, np. komunikat, że istnieje już taka nazwa, bo na IDR na szczęście wyłączono ręczne założenie konta, co ułatwia mi sprawę, by odnaleźć taki komunikat i go przesunąć.
Poza tym nie mam pojęcia, jakie logi się wyświetlają z taką zmianą w kodzie. Tu już tylko administracja serwera może to odczytać, gdyż ja nie miałem zbytnio okazji stawiania na testy serwera dla mas.
///Next screeny, gdyż topic główny już się nie nadaje na edity, bo wygasła możliwość czynienia tej opcji, więc:
Dodałem 50% transparentu i przesunąłem przyciski na dół. Pozostało jeszcze przesunąć wywołanie okna wyboru poziomu trudności + napis i buttony odpowiedzialne za poziomy trudności.
Pozostało jeszcze przesunięcie napisów pod odpowiednie wskaźniki i znalezienie kliknięcia dla przycisku zamknięcia ekranu pomocy, by je przesunąć na właściwe miejsce.
Jeszcze pozostało odnaleźć i przesunąć kliknięcie dla przycisku zamknij.
W przypadku ukończenia poziomu w trybie gry bez rozszerzenia, ekran pozostanie bez zmian, tj. 640x480
Walczę, by przesunąć te dwa elementy (w dobie desperacji napisałem pw na stronie zrzeszającej modmakerów w efekcie czego wnioskuję, że zostałem olany ;( )
Drugą priorytetową sprawą jest uporządkowanie kodu w mojej *.dll, na chwilę obecną wprowadza 303 zmiany i to nie jest jeszcze koniec. (Porządkowanie potrwa trochę czasu, gdyż powoli się gubię w tym co napisałem (w końcu dopiero się uczę i na razie nie ogarnę wszystkiego, może kiedyś.) )
I to tyle jeżeli chodzi o screeny demonstracyjne, resztę będzie można ujrzeć w końcowym wydaniu, ewentualnie w późniejszym terminie...
P.s. Dodam pliki do nowej *.mpq + wydany będzie specjalny launcher, by nie wadził z wtyczką Plugy, bo po testach jakie wykonałem, plugy działa ale nie w 100%, niektóre opcje nie działają, gdyż nie są przystosowane do wyższej rozdzielczości.
To tyle.
Dzięki Sarevokowi92, który był (tymczasowym testerem) Mogę stwierdzić, że wszytko na razie działa.)
1. Kod jest już prawie uporządkowany, wprowadziłem oddzielne pliki dla każdego zasobu diablo 2, bym się nie pogubił.
Pozdrawiam
Eps.
Obrazek z launchera do d2, nad którym pracuję. Przez co muszę od nowa robić zmiany w kodzie.
Postanowiłem nie wprowadzać nowych plików *.dc6, dzięki temu będzie mniej zmian w kodzie.
Obecnie trwają prace nad przeniesieniem bohaterów w menu tworzenia postaci + komunikaty i nawigacja związana z tym menu.
Wycentrowane logo Diablo II i napis Copyrightu. (Na samym starcie.)
Przyciski nawigacyjne (Wyjście i Ok) Przesunięte.
Ukończyłem przesuwać elementy w ekranie tworzenia postaci
Ukończyłem menu główne, wygląda tak jak napisałem w pierwszym poście, brak tcp/ip i battle.net.
W grę jednak będą wchodzić nowe pliki *.dc6, dzięki temu próba otwierania archiwum *.mpq skończy się niezidentyfikowanymi plikami, coby nie zmieniać moich oryginalnych plików na swoje własne, gdyż kiedyś zostanie opublikowany autorski SDK (Source Developer Kit) wraz z dokumentacją, by móc własnoręcznie wprowadzać zmiany.
Tak wyglądają 4 elementy, tj. ramka otaczająca dwa panele, panel statystyki i ekwipunku, dolny panel kontrolny.
Niezbędne zostały przesunięcia punktów nawigacyjnych, które wkrótce będą ukończone.
Pod tym linkiem jest zaakceptowany przez załogę d2mods.com screen z mojego projektu wyższej rozdzielczości 1024x768 mojego autorstwa http://phrozenkeep.hugela...to_show&ida;=327
Potrzebuję pilnie testerów do bardzo wczesnej produkcji Pluginu/Modu D2 rozdzielczość 1024x768 v1.10-v1.13c + v1.14?
Wymagania:
- Posiadanie zainstalowanego Diablo II Lord of Destruction.
- Dowolny windows, ale potrzebny najbardziej posiadacz: Windows 95, 98, 2000, Vista, Xp Sp1, Xp Sp2, Xp Sp3, Windows 7
- Wersja gry v1.10 (w celu szybkiego przejścia na ową wersję proponuję pobrać program: Uniwersalny reverter v2.0B Hacked and modified to .0C by Eps, a po testach znowu będzie
mógł przejść na patch, który miał korzystając z tego samego programu.)
Pierwszym testerem jest:
Sarevok92 - Świeżo upieczony moderator globalny forum ID (Ty też możesz się tu znaleźć)
W celu pomocy w testach proszę o pw z adekwatną treścią odnoszącą się do wyrażenia chęci w testowaniu.
Na pw wyjaśnię o co chodzi.
Pozdrawiam
Eps
Nowy screen, imageshack zrobił skalę 800x600.
I to
Co się tyczy plików *.dc6 będzie tylko jeden nowy, a reszta bez zmian.
95% to postęp dla v1.10
0% to postęp dla v1.11b
0% to postęp dla v1.12a
2% to postęp dla v1.13c
W chwili obecnej pracuję nad zoptymalizowaniem kodu, by dll-ka zajmowała mniej nawet po użyciu dostępnych packerów i przygotowuję nowy szkielet na resztę wersji, by jedynie nanieść nowe adresy w kodzie.
Prace nad v1.13c idą pełną parą, ogólny postęp to około 45%
Tutaj screen z drugiego aktu, gdzie potrzebne jest przesunięcie graficznego elementu panelu kontrolnego.
Początkowy screen z v1.13c
Tak się kończy, gdy się maksymalizuje grę w trybie okienkowym (tak samo się dzieje, gdy dodaje się parametr -nofixaspect i podejmuję się próbę maksymalizacji okna.) Nie dam rady tego naprawić ;)
W dodatku pracuję nad redukcją zużycia Cpu ze 100% na nieco mniej. I dla v1.10 również będę to wprowadzać, a także dla v1.11b oraz v1.12a też. Więc prace nieco się przesuną, gdyż muszę odnaleźć offsety + przesunąć miejsce w kodzie dll-ki, którą sporządzam.
Element panelu kontrolnego został wreszcie przesunięty.
[ Dodano: 2011-02-11, 10:02 ]
Trwają prace nad jeszcze lepszą optymalizacją kodu oraz dodaniem i przesunięciem dwóch adresów, które przeoczyłem.
Dodatkowo naprawiłem bug dla v1.10, który nie wyświetlał prawidłowo napisów "Zamiana broni W" w miejscu, gdzie tak naprawdę powinien ten napis się znajdować.
Dodatkowo usprawniłem v1.10 i v1.13c o zniwelowanie 100% zużycia cpu.
Być może dziś będzie można pobrać sobie ową v1.13c i v1.10 w jednej dll, lecz zanim to nastąpi Usy dokona testów działalności i zda mi raport.
[ Dodano: 2011-02-11, 20:00 ]
Prace nad v1.12a, będą miały miejsce nieco później, powód: Odpoczynek. :D
[ Dodano: 2011-02-14, 23:57 ]
W wersji dla v1.12a, nad którą nie pracuję, bo odpoczywam będą przesunięcia komunikatów z filmami/brakiem płyty, gdy nie ma się pliku: d2video.mpq w katalogu Diablo II oraz spowodowany brakiem cd w napędzie, mimo że od v1.12a nie potrzeba już płyty, gdy się skopiuje dwa pliki *.mpq (instalując d2 w pełnej wersji.)
A tu screen z burdelu http://oi54.tinypic.com/mmcy9y.jpg ;D
[ Dodano: 2011-02-15, 20:53 ]
Nowym testerem zaraz po Sarevoku92 jest Krupas, który wykrył poważny błąd w panelu waypointów dla v1.13c :/
Na szczęście to wszystko będzie naprawione w następnej wersji.
[ Dodano: 2011-02-16, 06:37 ]
Screen dla v1.12a nad którym nie pracuję jeszcze, jedynie zwiększyłem res, bo to wartość constans.
[ Dodano: 2011-02-20, 01:26 ]
Wznowiłem pracę nad nową wersją dla v1.12a i poprawą bugów z poprzedniej wersji + parę dodatkowych przesunięć dla patchy i dodatek centrowania okna, by się nie uruchamiało już w lewym rogu.
[ Dodano: 2011-02-22, 16:36 ]
Praca nad v1.11b potrwa trochę dłużej, gdyż muszę znaleźć parę offsetów do skrytki.
[ Dodano: 2011-02-24, 15:15 ]
Offsety dla v1.10, v1.12a i v1.13c zostały odnalezione, tak będzie wyglądać przesunięte okno dialogowe wraz z pozostałymi elementami przy deponowaniu/podejmowaniu/upuszczeniu/handlu złotem. Pozostaje tylko zakodować wszystko do dll-ki i odnaleźć masę innych offsetów dla v1.11b ostatniej jak na razie wersji dla wyższej rozdzielczości.
[ Dodano: 2011-02-25, 11:29 ]
Do przesunięcia został nowo odkryty element, tj. napis i przycisk martwej postaci zawodowej, która korzysta z tej samej grafiki okna co elementy usunięcia postaci i włożenia filmów. Na szczęście szybko się z tym uporałem i jestem w fazie kodowania zmian do ostatniej v1.10, a dla v1.11b został na razie wdroży plan dezaktywacji komendy -skiptobnet.
Reszta myślę pojawi się w końcowej dokumentacji.
[ Dodano: 2011-02-26, 00:08 ]
Zakodowałem wszystkie zmiany w plikach oprócz gui, gdyż muszę spędzić trochę czasu nad poszukiwaniami oraz na razie aktywowałem 100 % redukcję cpu = zero szumu. ;)
[ Dodano: 2011-03-01, 16:48 ]
Ostatnia dokumentacja, gdyż projekt skończony.
[ Dodano: 2011-11-26, 13:13 ]
Trwają prace nad rozdzielczością 1024x768 dla v1.13d, tu jeden screen z v1.12a, w którym odkryłem błąd i zostanie on naprawiony z chwilą pojawienia się rozdzielczości 1024x768 dla v1.13d.
[ Dodano: 2011-11-29, 09:41 ]
Oto nowy screen z przesunięciem jednego z istotnych elementów w grze:
Dodatkowo można podziwiać nową nazwę okna, która dla każdego patcha jest podobna, lecz zmienia się jedynie nazwa wersji. ;)
[ Dodano: 2011-12-11, 20:53 ]
Nowa wiadomość!
Każda rozdzielczość będzie miała osobny plik *.dll, nie będzie już uniwersalnej dllki, którą wywołuje się poprzez komendę adekwatną do wersji patcha.
W związku z tym od nowa piszę dll-kę, a tu screen z nową zmianą nazwy okna + napis, który pojawia się po zabiciu diablo w trybie classic.
Ostatnio zmieniony przez Sarevok92 2011-03-01, 16:51, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum