Wysłany: Wczoraj 0:04 Przedmioty, co podnosić, po co i dlaczego
Artykuł ten dedykuję Tobie.
Dzień dobry
Przymierzałem się i przymierzałem, aż w końcu...
Temat: Przedmioty, co podnosić, po co i dlaczego.
Obrazki są w języku angielskim nie dlatego, że mi się nie chciało instalować, tylko czcionka polska jest brzydka, a tak naprawdę to uważam, że jeśli gracz chce się bardziej zagłębić w grę powinien potrafić "poruszać się" w języku BN ...tylko na tym skorzysta.
Spis treści:
Słownik skrótów
Zwykłe/Eteryczne
Unikaty
Zestawy
Rzadkie
Magiczne
Kostka Horadrimów
Charsi i nasycenie
Larzuk i sox
Jako, że artykuł jest kierowany do wszystkich, a szczególnie do początkujących, dlatego też na wstępie winien jestem zamieścić objaśnienia skrótów użytych w tekście. Jednocześnie najbardziej liczę właśnie na wasze uwagi typu czego i dlaczego nie rozumiecie.
Słownik skrótów
@ - all res - wszystkie odporności
1H/2H - one-/two-handed - jedno-/dwuręczna (broń)
ar - attack rating - skuteczność ataku
block - blok, blokowanie
bug - błąd gry
BN - Battle Net
def - defense - obrona
dex - dexterity - zręczność
dmg - damage - obrażenia
dru - druid
ed - enhanced defense/damage - zwiększona obrona/obrażenia
eg - extra gold - więcej złota
eth - etheral - eteryczny
fcr - faster cast rate - szybsze rzucanie czarów
fhr - faster hit recovery - szybsze odzyskiwanie równowagi
frw - faster run/walk - szybsze bieganie/chodzenie
fury - furia, um. druida pod postacią wilkołaka
ias - increased attack speed - zwiększona szybkość ataku
k - kilo - 1000
life - życie
lvl - level - poziom
max - maksimum
merc - mercenary - najemnik
mf - magic find - szukanie magicznych przedmiotów
non - nie, zaprzeczenie
p - perfect - doskonały
req - requirements - wymagania
res - resist - odporność
rw - runic word - słowo runiczne
sk - skill - umiejętność
sox - socket - miejsca na klejnot
str - strenght - siła
style - styl, wygląd przedmiotów "wewnątrz" i "na zewnątrz" postaci
tab - drzewko umiejętności
Dobrze, możemy zatem przejść do treści artykułu.
Zwykłe/Eteryczne
1. Hełmy
Iglicowy Hełm (Spired Helm)
Demoniczna Maska (Demonhead Mask)
Korona (Corona)
Kościane Oblicze (Bone Visage)
Diadem (Diadem)
Podnosimy:
Wersje eth zwykłe bez sox z dużym def (wszystkie wymienione).
Wersje non eth dobrej jakości zwiękaszjące def 0/3 sox (Demon, Bone, Diadem).
Dlaczego:
Hełmy te poza Diademem mają największy def i mogą mieć 3 sox.
Demon i Bone mają "znośne" str req 103, 106, natomiast Diadem ma 0 str req i style.
Zastosowanie:
Rw Dream oraz Delirium.
Przykłady:
2. Tarcze
Monarcha (Monarch)
Trolle Gniazdo (Troll Nest)
Podnosimy:
Wersje eth zwykłe bez sox z dużym def (wszystkie wymienione).
Wersje non eth najlepiej dobrej jakości zwiększające def (Monarch 0/4 sox, Troll 0/3 sox).
Dlaczego:
Obie tarcze są lekkie i nie obniżają frw.
Monarch ma najmniejsze wymagania z pośród tarcz 4 sox (156 str req).
Troll Nest ma najlepszy stosunek block i def do str req.
Wersje eth zwykłe bez sox z dużym def (wszystkie wymienione poza MP) plus ewentualnie SA z ed.
Wersje non eth najlepiej dobrej jakości zwiększające def ale tylko lekkie (MP 0/3 sox, Dusk, Wyrm, Scarab, Wire, Hauberk, AP 0/2/3/4 sox).
Dlaczego:
Eth bugged def zbroje mogą osiągać 1000 def i więcej (max SA 1350 def).
Lekkie zbroje nie obniżają frw.
Zastosowanie:
Eth - Forti, Stone, CoH itp.
Non eth - Eni, Forti, CoH, Bramble, Dragon itp.
Przykłady:
4. Topory
Ettinowy Topór (Ettin Axe)
Berserkerski Topór (Berserker Axe)
Srebroklinki Topór (Silver-Edged Axe)
Wspaniały Topór (Glorious Axe)
Podnosimy:
EA/BA zarówno eth jak i non eth najlepiej z ed i ar (Ettin 0/4/5 sox, BA 0/3/4/5/6).
Silver/GA tylko eth najlepiej z ed i ar (Silver 0/4 sox, GA 0/6 sox).
Dlaczego:
Ettin ma największe dmg ze wszystkich broni 1H.
BA ma niewiele mniejsze ale zasięg 3, ias 0 i 6 sox. Jest bardzo pożądany ponieważ ma wiele zastosowań.
2H toporki - dmg/ias istotny dla fury dru.
Zastosowanie:
BOTD i LW (poza Ettin), Beast, Grief, Oath itp.
Przykłady:
5. Miecze
Kryształowy Miecz (Crystal Sword)
Fazowe Ostrze (Phase Blade)
Balrogowe Ostrze (Balrog Blade)
Kolosalny Miecz (Colossus Sword)
Kolosalne Ostrze (Colossus Blade)
Podnosimy:
W zależności od zastosowań podnosimy zarówno eth jak i non eth najlepiej z ed i ar (Crystal eth 0/4/5/6 sox, PB 0/3/4/5/6 sox, Balrog eth 0/4 sox, CS 0/4/5 sox, CB 0/4/5/6 sox).
Dlaczego:
Crystal w zasadzie tylko eth bo niskie wymagania oraz style.
Pozostałe w zależności od zastosowań, wszystkie mają zasięg 3.
Zastosowanie:
Crystal - CTA, Spirit, mf.
PB - Grief, LW itp.
Balrog - Oath.
CS/CB - BOTD i LW (poza Ettin), Grief, Oath itp.
Przykłady:
6. Buławy
Korbacz (Flail)
Bicz (Scourge)
Grzmiący Kafar (Thunder Maul)
Podnosimy:
Zarówno eth jak i non eth w zależności od zastosowań najlepiej dobrej jakości (Flail 0/4/5 sox, Scourge 0/3/4/5 sox, Thunder 0/6 sox).
Dlaczego:
Flail w zasadzie tylko eth bo niskie wymagania oraz style.
Scourge eth i non eth ponieważ ma zasięg 3 i ias -10 przy dobrym dmg.
Zastosowanie:
Flail - CTA, HOTO, Black.
Scourge - HoJ, Eternity, Black itp.
TM - BOTD.
Przykłady:
7. Bronie Drzewcowe
Kolosalna Spisa (Colossus Voulge)
Miażdżyciel (Thresher)
Zagadkowy Topór (Cryptic Axe)
Wielka Grizmana (Great Poleaxe)
Ogromny Miażdżyciel (Giant Thresher)
Podnosimy:
Tylko i wyłącznie eth najlepiej dobrej jakości (CV 0/4 sox, Threser 0/4/5 sox, CA 0/4/5 sox, GP 0/4/5/6 sox, GT 0/4/5/6 sox).
Dlaczego:
Podstawa broni dla merca, z którą możemy osiągnąć ponad 1k dmg.
Zastosowanie:
Threser - Insight, Obedience.
CV - Insight, Infinity, Pride.
CA - Doom itp.
GP/GT - BOTD itp.
Przykłady:
8. Włócznie
Upiorna Włócznia (Ghost Spear)
Wojenna Pika (War Pike)
Podnosimy:
Tylko i wyłącznie eth najlepiej dobrej jakości (GS/WP 0/6 sox).
Dlaczego:
GS ze względu na ias 0, zasięg 5.
WP ze względu na ogromne dmg.
Zastosowanie:
GS/WP - BOTD.
Przykłady:
9. Łuki
Krzyżowy Łuk (Crusader Bow)
Hydrzy Łuk (Hydra Bow)
Podnosimy:
Tylko dobrej jakości (CB/HB 0/4/6).
Dlaczego:
Największy dmg ze wszystkich łuków przy niezłym ias.
Zastosowanie:
CB/HB - BOTD, Ice, Faith itp.
Przykłady:
10. Różdżki
wszystkie oprócz z 1 sox: Różdżka (Wand), Cisowa Różdżka (Yew Wand), Spalona Różdżka (Burnt Wand)
Podnosimy:
Wszystkie 0/2 sox.
Dlaczego:
Różdżki mogą posiadać 1-3 skille nekromanty o wartości 1-3.
Pożądane są głównie skille z drzewka Trucizn i Kości ale nie tylko, a także umiejętność Zmniejszenie Odporności.
Zastosowanie:
Tylko rw - White.
Przykłady:
11. Berła
Bojowe Berło (War Scepter)
Boskie Berło (Divine Scepter)
Kadyceusz (Cadyceus)
Podnosimy:
Wszystkie eth i non eth 0/5 sox.
Dlaczego:
Berła mogą posiadać 1-3 skille paladyna o wartości 1-3.
Pożądane są głównie skille: Pięść Niebios, Przekonanie, Medytacja, Św. Tarcza i inne w zależności od zastosowań.
Zastosowanie:
Głównie broń dla foha foh/conv/medi z pięcioma light rbf -5/5.
Stylowe CTA - combo precast bo i hs.
Przykłady:
12. Laski
Sękata Laska (Gnarled Staff)
Bitewna Laska (Battle Staff)
Bojowa Laska (War Staff)
Cedrowa Laska (Cedar Staff)
Gotycka Laska (Gothic Staff)
Runiczna Laska (Runic Staff)
Starczy Kostur (Elder Staff)
Kostur (Shillelagh)
Archońska Laska (Archon Staff)
Podnosimy:
War, Runic, Archon 0/4/5 sox, pozostałe 0/4 sox.
Dlaczego:
Laski mogą posiadać 1-3 skille czarodziejki o wartości 1-3.
Pożądane są głównie skille: Tarcza Energetyczna, zbroje mrozu, Urok, Burza z Piorunami i inne ale mało istotne.
Zastosowanie:
4 sox - Memory
5 sox - CTA
Przykłady:
13. Przedmioty klasowe
Łuki Amazonki (Amazon Bows)
Podnosimy:
W zasadzie tylko elitarne wersje najlepiej z ed 0/4/5 sox.
Dlaczego:
Łuki mogą posiadać +(1-3) do umiejętności łuku oraz kuszy.
Wyjątkowe bez trzech pierwszych rodzajów szponów oraz wszystkie elitarne 0/3 sox.
Dlaczego:
Szpony mogą posiadać 1-3 skille zabójczyni o wartości 1-3.
Pożądane są głównie skille: Wartownik Błyskawic, block, Jad, Uderzenie Umysłu i wiele, wiele innych w zależności od zastosowań.
Zastosowanie:
Rw Chaos i Fury ewentualnie 3x jool 15/15.
Przykłady:
Trofea Nekromanty (Necromancer Shrunken Heads)
Podnosimy:
Wszystkie 0/2 sox.
Dlaczego:
Trofea mogą posiadać 1-3 skille nekromanty o wartości 1-3.
Pożądane są głównie skille: Duch Kości, Włócznia, Zmniejszenie Odporności, Golemy i wiele wiele innych w zależności od zastosowań.
Zastosowanie:
Rw Splendor i Rhyme.
Przykłady:
Hełmy Barbarzyńcy (Barbarian Helms)
Podnosimy:
Wszystkie 0/3 sox.
Dlaczego:
Hełmy mogą posiadać 1-3 skille barbarzyńcy o wartości 1-3.
Pożądane są głównie skille: Rozkazy, Okrzyk, Dowodzenie, z zakładki mistrzostw itp. w zależności od zastosowań.
Zastosowanie:
Rw Delirium, Dream.
Przykłady:
Hełmy Druida (Druids Pelts)
Podnosimy:
Wszystkie 0/3 sox.
Dlaczego:
Hełmy mogą posiadać 1-3 skille druida o wartości 1-3.
Pożądane są głównie skille: Tornado, Huragan, Misio, Duszki i inne w zależności od zastosowań.
Zastosowanie:
Rw Delirium, Dream.
Przykłady:
Tarcze Paladyna (Palladin Shields)
Podnosimy:
Wszystkie 0/3/4 sox oraz elitarne eth 0/4 sox.
Dlaczego:
Tarcze mogą posiadać dodatki w postaci @ oraz dmg/ar.
Pożądane są głównie elitarne z 40+@.
Zastosowanie:
Rw Spirit, Phoenix, Exile (eth), Dream, Dragon i inne.
Przykłady:
Unikaty
"Najbardziej pożądane" przedmioty w grze... i nie ma co się rozpisywać na temat: które i dlaczego, ponieważ wszystkie zostaną podniesione lub ocenione bez podnoszenia.
Zachęcam jednak do oglądania "prawie" wszystkich unikatów i przyjrzenia się im, zarówno wersjom eth jak i non eth.
Przedstawię kilka przykładów, które nie są dla wszystkich oczywiste w przypadku wersji eterycznych.
Przyodziewek Arlekina (Harlequin Crest)
Popularnie znane jako Czako (Shako), w wersji eth wartość mają (i to większą niż non eth) ale tylko egzemplarze z ~200+ def, reszta to tzw. crap.
Siekacz Bartuca (Bartuc's Cut-Throat)
Ta sama historia jak w przypadku Czako, wartość przedstawiają tylko szpony z ~200 ed.
Twarz Arreatu (Arreat's Face)
Tu również tylko 19x+ ed oraz duży bazowy def po upgradzie ma "sens", reszta jest bezwartościowa.
Należy pamiętać, że eteryczność oprócz 50% więcej def/dmg to również -10 do str/dex req, np.:
Pas Wigor Boga Gromów (TGV), oczywiście sam w sobie nie ma wartości rynkowej ale jak grasz pvp vs trap/light/foh to -10 str może mieć zastosowanie.
Diablo 2 to gra udostępniająca ogrom możliwości dlatego tak często używam sformułowania "w zależności od zastosowania".
Wracając do wersji non eth, "średnie" unikaty jak np. pasy:
Uderzenie Śniegu (Snowclash), Złoty Powróz (Goldwrap) ze średnimi statami przedstawiają znikomą wartość, natomiast mające perf kluczowe statystyki lub są total perf, od razu winduje to ich wartość.
Wspomnieć należy jeszcze o unikatach nie mających w sobie nic "ciekawego" ale są bardzo rzadkie, jak na przykład:
Lekcja Mang Songa (Mang Song's Lesson)
Łamiczerp (The Cranium Basher)
Ich wartość opiera się na rzadkości i zamiłowaniu niektórych graczy do kolekcjonowania.
Moc Tyraela (Tyrael's Might), choć nie jest bezwartościowa w zastosowaniu to jego cena w większej części wynika właśnie z tego, że jest najrzadszym przedmiotem w grze.
Przykłady:
itd. itd.
Zestawy
Najkrótszy akapit, ponieważ przedmioty setowe nie mogą być eteryczne i tak jak unikaty prawdopodobnie wszystkie zostaną podniesione lub ocenione bez podnoszenia.
Zaznaczę tylko, że tak jak w unikatach warto przyjrzeć się "średnim" przedmiotom pod kątem statystyk, np.:
Dusza Natalii (Natalya's Soul), random = znikoma wartość, perf res lub total perf = dobra runka.
Napisze jeszcze, że mój ulubiony zielony przedmiot to Racice Krowiego Króla, zresztą cały set ...tylko nie mam pojęcia - dlaczego
Przykłady:
Ogólnie nuda... więc przejdźmy dalej...
Rzadkie
Od czego by tu zacząć...
Można by książkę napisać zważywszy na mnogość kombinacji jaka niesie ze sobą możliwość "budowy" przedmiotu z 6 affixów (3 prefixy + 3 Suffixy) dlatego też dalszą przygodę należy poprzedzić następującą lekturą.
Mój leń podpowiada mi, że nic tu nie wskóram, całe szczęście ten artykuł troszkę wyjaśnia i tłumaczy "kierunek" w ocenie przedmiotów, dodatkowo można zajrzeć tutaj ...nauki nigdy za wiele.
Ja natomiast wymienię tylko przedmioty mające szanse być itemkiem o nieocenionej wartości, a także pokaże ważniejsze, najmniej "popularne" i najbardziej ekstremalne przykłady.
1. Zbroje, Tarcze
wszystkie eteryczne
Przykłady:
2. Hełmy, Rękawice, Buty, Pasy
wszystkie
Przykłady:
3. Bronie
wszystkie eteryczne + łuki
Przykłady:
4. Berła, Różdżki
wszystkie
Przykłady:
5. Amulety, Pierścienie, Klejnoty
wszystkie
Przykłady:
6. Przedmioty klasowe
wszystkie (prawie )
Przykłady:
Magiczne
W tym akapicie sprawa przedstawia się podobnie jak w rzadkich i choć możliwości jest mniej to z wiedzą graczy na ich temat jest przeciwnie.
Sytuację ratuje to, że lubię niebieskie itemki pomimo, że nigdy nic nie znalazłem, chociaż raz wygamblowałem amu 3cold 100life (na singlu LOL!!!), więc trochę bardziej się wywnętrznię niż poprzednio.
1. Hełmy
Obręcz (Circlet)
Koronetka (Coronet)
Tiara (Tiara)
Diadem (Diadem)
Armet (Armet)
Poza Obręczą najbardziej pożądany jest w tych itemkach prefix dający 3 sox.
Sam w sobie nie przedstawia żadnej wartości ale z suffixami life, frw, fcr, eg, mf, str, dex, ll stanowi fantastyczny przedmiot.
W tego typu nakryciach głowy cenione są również prefixy dodające 2sk lub 3tab_sk, dodatkowo mamy 50% szansy, że Larzuk utworzy w nich 2 sox. Z innych możliwości na wyszczególnienie zasługują także oba affixy z mf oraz prefixy dające mana, @, %ar.
Wymieniłem także Armet, a to ze względu na zastosowanie w craftowaniu i jak ktoś będzie chciał się pobawić i zrobić fajny hełm to warto podnieść ponieważ w hazardzie ciężko trafić na elitarną wersję przedmiotu (1 na 1mln złota).
wszystkie
perfixy: 3java/passive/bow
suffixy: 20ias/dex
Poza 3java/20ias pozostałe nie przedstawiają podobnej wartości lecz mają zastosowania.
Wykonane z Kości Wampira Rękawice (Vampirebone Gloves) oraz Wampiręcze (Vambraces) do craftowania.
Przykłady:
5. Buty
wszystkie
perfixy: 40light/cold res
suffixy: 40frw
Wąskie zastosowanie ale jednak zawsze, ot taka ciekawostka.
Wykonane z Gadziej Skóry Buty (Wyrmhide Boots) do craftowania.
Przykłady:
6. Pasy
Wykonany z Kłów Wampira Pas (Vampirefang Blet)
Mithrilowa Kolczuga (Mithril Coil)
Do craftowania.
7. Różdżki
wszystkie
perfixy: 2sk, 3tab_sk
suffixy: 20fcr
Koniecznie z dodatkami w postaci skilli adekwatnymi do tab_sk, Larzuk 1-2sox.
Przykłady:
8. Berła
wszystkie
perfixy: 2sk, 3tab_sk, 4sox
suffixy: fcr, 40ias
Koniecznie z dodatkami w postaci skilli adekwatnymi do tab_sk, Larzuk 1-2sox.
Nieodłączną częścią w temacie przedmiotów jest Kostka Horadrimów i nie bynajmniej jako dodatkowego miejsca w ekwipunku.
Dzięki formułom jakie zapewnia Kostka możemy poszerzyć wachlarz itemków godnych uwagi gdy te wylecą z potworka.
1. Tworzenie miejsc na klejnot
I tak w nawiązaniu do przedmiotów zwykłych i eterycznych sprawa przedstawia się następująco. Kostka umożliwia nam tworzenie miejsca na klejnoty z prawdopodobieństwem równym (100/x)% gdzie x - maksymalna liczba sox jaką może przyjąć przedmiot (Korbacz - 5sox, Trofea - 2sox).
W przypadku eth pancerza (zbroja, hełm, tarcza) w wyniku tworzenia sox w Kostce zwiększana jest obrona o 50%, jest to bug gry dlatego mówi się na taki pancerz "eth bugged". Formuła ta działa tylko i wyłącznie na przedmiotach zwykłych bez prefixów dobrej/niskiej jakości i oczywiście bez sox.
Przykład:
Swego czasu znalazłem zbroję Shadow Plate eth bez sox z def 829, w Kostce tworząc soxy (zbroja+Tal+Thul+pTopaz) miałem szczęście (25% szansy) i wyszło 4 sox, a def podskoczył o 50% i wyniósł 1243 (sprzedałem za 4 ist - za mało ).
Formuły kostki Horadrimów do tworzenia miejsc na klejnot:
broń + Ral + Amn + pAmetyst
hełm + Ral + Thul + pSzafir
zbroja + Tal + Thul + pTopaz
tarcza Tal + Amn + pRubin
2. Ulepszanie przedmiotów
Kolejną formułą, z której zapewne mało kto korzysta jest ulepszanie przedmiotów - pęknięty/prymitywny/uszkodzony/niskiej jakości.
Przykład, Pęknięty Berserkerski Topór, ulepszamy (Eld+nadkruszony+BA), wychodzi przedmiot zwykły, który możemy w Kostce dalej "obrabiać" (Ral+Amn+pAmetyst+BA) mamy 20% szans na 5sox i zgarnięcie niezłej runki.
Jest jeszcze ciekawszy przykład, a mianowicie tarcza paladyna, np. Św. Tarża niskiej jakości z dmg/ar, ulepszamy (El+nadkruszony+ST), wychodzi przedmiot zwykły @ ...nie daj Boże 45@ .
Jak ktoś się nudzi może ulepszać laski, hełmy barbika lub dru ale to mała szansa na coś konkretnego, chociaż zabawa przednia, w końcu to tylko El/Eld i nadkruch.
Formuły kostki Horadrimów do poprawy jakości przedmiotów:
pęknięta broń + Eld + Nadkruszony Kamyk
pęknięte pancerz + El + Nadkruszony Kamyk
3. Upgrade przedmiotów
Przejdźmy teraz do upgradu przedmiotów w Kostce. Upgrade można dokonać na przedmiotach unikatowych oraz rzadkich na wszystkich "poziomach jakości"
zwykłe - > wyjątkowe - > elitarne
Obręcze (nie koronetki!), pierścienie, amulety, klejnoty i talizmany nie mają wersji wyjątkowych i elitarnych.
Formuły kostki Horadrimów do upgradu:
Unikaty
broń
zwykłe - > wyjątkowe Ral + Sol + pSzmaragd
wyjątkowe - > elitarne Lum + Pul + pSzmaragd
pancerz
zwykłe - > wyjątkowe Tal + Shael + pBrylant
wyjątkowe - > elitarne Ko + Lem + pBrylant
Rzadkie
broń
zwykłe - > wyjątkowe Ort + Amn + pSzafir
wyjątkowe - > elitarne Fal + Um + pSzafir
pancerz
zwykłe - > wyjątkowe Ral + Thul + pAmetyst
wyjątkowe - > elitarne Ko + Pul + pAmetyst
gdzie:
broń = wszystkie rodzaje broni
pancerz = zbroja, tarcza, pas, hełm, rękawice, buty
Niemożliwy jest downgrade przedmiotów.
Wszystkie pancerze, niezależnie od kształtu i koloru, posiadające prefix % zwiększona obrona mają maksymalną wartość obrony bazowej widoczną jeszcze przed identyfikacją, a w przypadku zmiennego %ed przy maksymalnej wartości (np. Zaka 200ed) do całkowitej obrony dodawane jest +1.
Przykład:
Upgrad na podstawie zbroi Skóra Żmijomaga. W pierwotnej wersji wyjątkowej jest to Zbroja z Wężowej Skóry, która posiada obronę bazową z zakresu 112-127, a ponieważ viper posiada prefix 120% zwiększona obrona to zbroja ta zawsze ma maksymalną obronę czyli 127 x 120% = 279. Upgrade dokonujemy zgodnie z ww formułą Ko + Lem + pBrylant + viper. Po upgrade zbroja jest w wersji elitarnej: Gadzia Skóra, która posiada obronę bazową z zakresu 365-471. Podczas upgrade nie działa już prefix %ed na obronę bazową, która to jest losowana z zakresu Gadziej Skóry, tak więc końcowa obrona po upgrade będzie się zawierać w zakresie 365-471 x 120% = 803-1036 dlatego istnieje takie sformułowanie jak "perf upg def".
W obu przypadkach powstaje przedmiot tego samego typu ale z nowymi affixami.
W pierwszej metodzie do zabawy używamy tylko i wyłącznie Diademu, dzięki czemu zawsze jest szansa na uzyskanie 2sk, ale robimy to postacią co najmniej 75+lvl. Szkoda, że eth itemki tracą eteryczność przy tej formule.
W drugiej miksujemy Wielki Talizman, najlepiej taki, który może przyjąć 41-45 life, potrzebujemy do tego gc z ilvl >= 91 tzw. Baal gc. Ilvl przedmiotu jest równy poziomowi potwora mlvl (monster level), z którego wypadł.
W grze występują tylko trzy monstery z mlvl>=91:
Diablo mlvl = 94
Nihlathak mlvl = 95
Baal mlvl = 99
Dlatego gc, które z nich wypadną podnosimy i z ich pomocą możemy próbować szczęścia w cubingu.
Aby wykonać ten quest trzeba mieć co najmniej 8lvl.
Nie można nasycić przedmiotów "kolorowych" ani mających gniazda.
Na to jakie affixy przedmiot posiada ma wpływ poziom przedmiotu (patrz liczby w nawiasie obok affixów), w tym queście ilvl determinuje następujący wzór:
ilvl=clvl+4+mlvl
gdzie:
ilvl (item level) - poziom przedmiotu
clvl (character level) - poziom postaci
mlvl (magic level) - poziom magii przedmiotu, posiadają go tylko:
Obręcz (3), Koronetka (8), Tiara (13), Diadem (18) oraz Laski (1) i Kule Czarodziejki (1).
Larzuk i sox
Robi dziurki w itemach, które można socketować czyli we wszystkich (również wersje eteryczne) oprócz: broni rzucanych, a także tych, które gniazda już posiadają oraz oczywiście butów, rękawic itp. Zanim jednak zrobisz dziurki zobacz jaką maksymalną ilość gniazd może mieć interesujący cię przedmiot ale zależy to również od ilvl przedmiotu. Tutaj znajduje się szczegółowa lista ile sox może przyjąć przedmiot w zależności od ilvl.
A więc u Larzuka mamy:
zwykłe (białe lub wersje eth szare) - 1 do max jaką może mieć dany przedmiot, patrz ww lista.
magiczne (niebieskie) - 1 do 2 - 50% szansy
setowe (zielone) - tylko i wyłącznie 1
rzadkie (żółte) - tylko i wyłącznie 1
crafted (pomarańczowe) - tylko i wyłącznie 1
unikaty (złote) - tylko i wyłącznie 1
Oczywiście są przedmioty posiadające większą ilość gniazd niż wynika to z ww zasad np. przedmioty setu Griswolda lub magiczne (1-4 sox), rzadkie i craftowane (1-2 sox), nie jest to jednak rezultatem tworzenia gniazd przez nas lub Larzuka tylko wynikiem konkretnych przedrostków, z których "zbudowany" jest dany przedmiot tj.: mechaniczny, rzemieślniczy, jubilerski.
To chyba tyle...
Dziękuję za uwagę(i) i liczę, że komuś ułatwiłem tudzież uatrakcyjniłem grę tym artykułem.
Pozdrawiam...bardzo...malymis.
PS. Zapewne pominąłem coś niecoś lub ponownie zasiałem jakąś herezję dlatego proszę o sugestie, będziemy uzupełniać, poprawiać i dopieszczać.
_________________ Boo
Ostatnio zmieniony przez malymis Dzisiaj 0:01, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 17 Dołączył: 20 Sty 2008 Skąd: Z psychiatryka :F
Wysłany: Wczoraj 9:17
Powiem tylko tyle, wyprzedziłeś mnie XD sam zabrałem się ostatnio za takie coś, i miałem na razie mniej więcej 1/3 tego co ty tutaj ;p
Anyway GZ!! Po prostu świetna robota z pewnością się natrudziłeś, jak dla mnie to najlepszy z dotychczasowych artykułów jakie sie pojawiły na tym forum.
Nie dać maksymalnej oceny to grzech śmiertelny 10/10 keke
Przeczytałem (prawie) cały i ja pierdziu, jestem pod wrażeniem. Kawał dobrej roboty. Na dodatek miło się patrzy na takie cudne itemki, jak choćby oszczep 6/40. Nie widzę jakichś błędów więc 10/10, oby więcej takich artykułów.
Z wielka zarliwoscia przeczytalam Twoj artykol......rozszyfrowales wszystkie przedmioty godne uwagi.....dla mnie byla to czrna magia....skrociles meke "lamania glowy"....czas dla mnie to cos bezwzglenego...Wiec piekne dziekuje.....majac na uwadze czas jaki poswieciles...doskonaly przewodnik dla "zielonych"...do ktorych jeszcze dlugo bede sie zaliczala...a ocena ....raczej oczywista ......10/10....bardzo ....bardzo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum