Wysłany: 2007-10-16, 13:32 [Tutorial] Zmiana umiejętności najemników
Autor: GusTarballs
Przede wszystkim jestem roosterem jeżeli chodzi o posty na tym forum, ale liczba moich postów nie odzwierciedla moich
wiadomości na temat moddingu
Przyczyna powstania moda: ostatnio wystartowałem grając inną postacią niz barb. niestety bardzo szybko poczułem brak rzucanych przez barba okrzyków postanowiłem więc coby barb który jest moim najemnikiem robił to za mnie (w końcu do licha ciężkiego merc z 5 aktu jest barbarzyńcą nie??).
Do rzeczy: potrzebny jest plik Hireling.txt wypakowany z Patch_D2.mpq i ew. plik skills.txt do pomocy
Zadanie: dodanie najemnikowi z aktu 5 z poziomu normal następujących skilli:
-Okrzyk
-Rozkazy
-Dowodzienie
-Zawołanie Bitewne
Otwieramy plik: Hireling.txt
dodajemy zawołanie bitewne:
nastepnie odnajdujemy linijkę 97 i w kolumnie Skill3 wpisujemy nazwe umiejętności z pliku skills.txt z kolumny skill.
w naszym przypadku wpisujemy: War Cry . nastepnie należy wpisać to samo wiersz pod wierszem w tej samej kolumnie aż do wiersza 114 włącznie.
później kolumna Mode3 postępujemy analogicznie wpisując 7 w następniej kolumnie Chance3 należy wpisać analogicznie liczbe od której bedzie zależeć jak często bedzie rzucany ten skill przez najemnika (ja dałem 15)
chancePerLevel3 (ja dałem 0) od wiersza 97do 114 w kolumnie Level3 w pisuję od wiersza 97do 114 na przemian kolejno wpisywać 1 w wierszu 97, 20 w wierszu 98,99 w wierszu 99 sekwencje należy powtarzać aż do wiersza 114
analogicznie kolumna LvlPerLvl3 tyle ,że cyfry to 1 ; 4 ; 0 (od wiersza 97 do 114)
Nastepnie dodajemy Okrzyk:
Kolumna Skill4 wiersze od 97 do 114 wpisujemy Shout (analogicznie do poprzedniego przypadku)
kolumna Mode4 wiersze od 97 do 114 wpisujemy 7
Kolumna Chance4 od wiersza 97 do 114 wpisujemy 15
ChancePerLvl od wiersza 97 do 114 wpisujemy 0
kolumna Level4 od wiersza 97 do 114 wpisujemy 99
kolumna LvlPerLvl4 od wiersza 97 do 114 wpisujemy 0
Następnie dodajemy Dowodzienie:
kolumna Skill5 wpisujemy Battle Command od wiersza 97 do 114
w kolumny Mode5,Chance5,ChancePerLvl5,Level5,LvlPerLvl5 wpisuj identyczne wartości jak w przypadku Okrzyku W znanym już chyba zakresie wierszy
Następnie Rozkazy:
Kolumna Skill6 wiersze od 97 do 114 wpisujemy Battle Orders
w Kolumny Mode6,Chance6,ChancePerLvl6,Level6,LvlPerLvl6 wpisuj identyczne wartości jak w przypadku Okrzyku w znanym już zakresie wierszy.
Powyższy tutek daje umiejetności zawołanie bitewne ; okrzyk ; rozkazy oraz dowodzenie dla najemników z aktu 5 najętych na poziomie normal.
ich umiejetności działaja na nightmare i Hell pod warunkiem że kupieni zostali na normalu.
jak ktos chciałby na własna rękę pokombinować z tymi parametrami tak aby były bardziej wywazone to smiało.
Mam pytanie odnośnie dodawania własnych najemników. Zrobiłem coś takiego:
skopiowałem 3 linijki dotyczące najemnika z 3 aktu na normalu (cold) na koniec pliku, zamieniłem Id na właściwe kolejne, miejsce najmu na 1 akt normal oraz zmieniłem Id sprzedającego na taki sam jaki mają łotrzyce. Pomimo tego nie pojawiają się oni w liście do kupna. Czy możecie mi z tym pomóc?
I jeszcze jedna uwaga do tutoriala. Modyfikując skille najemnika należy pamiętać, że może on używać go dopiero po osiągnięciu levelu wymaganego do jego użycia. Zatem jeśli ktoś np ustawi aurę Fanatyzm dla najemnika z drugiego aktu to on nie użyje jej przed osiągnięciem 30 poziomu. Może to zaoszczędzi Wam trochę nerwów i pytań dlaczego to nie działa...
ogólnie z tego co zauważyłem to taka zmiana nie będzie działać (zmieniana postać zawsze będzie łotrzycą) nie wiem dlaczego ale chyba istnieje zależność między ustawionym aktem a rodzajem najemnika (te dwie rzeczy są chyba nieodłączne) co do tego załączonego gotowca to nie zauważyłem żeby to nie działo. Począkowe levele najemnika są raczej ustawione tak aby postać będąca w danym akcje mogła nająć najemnija przynajmiej o tym poziomie(tj 1-5 poniżej swojego) z reguły wchodząc do aktu 5 postać juz jest spokojnie na poziomie 30.Jeśli chodzi o barba to pierwszy threshold ma na poziomie 28 zatem co do barba istnieją tylko 2 przypadki kiedy zawołanie bitewne i dowodzienie nie bedą działać (tylko gdy najemnik barb będzie miał 28 bądź 29 poziom).Jeśli zaś chodzi o to czy będzie działać zamrażająca strzała łotrzycy zamiast strzały chłodu, to cóż zawsze można zrobić moda według tutka i wszystko powinno być si. Jak ktoś z tym będzie miał problem to mogę wstawić wersję standardową tego modzika no prob.
Pozdrawiam.
Mam pytanie odnośnie dodawania własnych najemników. Zrobiłem coś takiego:
skopiowałem 3 linijki dotyczące najemnika z 3 aktu na normalu (cold) na koniec pliku, zamieniłem Id na właściwe kolejne, miejsce najmu na 1 akt normal oraz zmieniłem Id sprzedającego na taki sam jaki mają łotrzyce. Pomimo tego nie pojawiają się oni w liście do kupna.
Bez CE (Code Editingu) się nie obejdzie niestety żeby to działało poprawnie.
A mianowicie - najemnicy są ściśle powiązani z aktem i ze swoim sprzedawcą, nie pamiętam co będzie się działo jeśli zamienisz ich miejscami (crash?) w liście. Jednak Id w nowych linijkach jest lekceważone przez grę podobnie zresztą jak i w starych, zmiana id na inne może co najwyżej spowodować crasha albo brak najemników w danym akcie - różne są cudeńka z tym
Wiem jedynie że możesz dodać nowych najemników tak jak to było zrobione np. w medianie - czyli skopiowanych staruch najemników z danego aktu a następnie dodanie ich do aktu tego samego. Zmiana opisu, i wtedy ci nowi nie będą nic mieli (zamiast np. strzała ognia, strzała zimna będzie pusto). I można im dać skille Ale zapraszam mimo wszystko na phrozenkeepa, tam jest dokładniej opisane jak i co zrobi.
Co do CE: trzeba zmienić plik d2game.dll, i d2common.dll jeśli mnie pamięć nie myli (takie ja zmieniałem, jeszcze jest jakiś jeden ale to w nim zmienia się jedynie gmenu z opcjami sklepu, rozmowy, najmu - przydatne jeśli chcemy, aby w pierwszym akcie np. charsi nam najmowała nowych merców), żeby to gra przetrawiła, że nowi najemnicy nowego typu są w danym akcie
_________________ www.pajacyk.pl
Twoje kliknięcie nic Cię nie kosztuje, zaś pomagasz tym najbardziej potrzebującym dzieciom!
Hmmm... A MonStats.txt? Z Bishoyo przerabialiśmy podobny problem kiedyś...
W MonStats.txt trzeba dopisać:
1. Skille które dodajemy dla barba w rubrykach Skill1, Skill2 itp.
2. No i sekwencje animacji jakich mają używać dla nich bo inaczej znikają na amen
Osobiście nie sprawdzałem tego tutka ale pewnie w tym jest problem. Jako sekwencję najlepiej wpisać taką samą jak jest po Bash W Skill1 , albo w MonSeq.txt zrobić sobie nową )
A która to linia w MOnStats? nie pamiętam, powinno być z początkiem act5hire1 chyba.
_________________ www.pajacyk.pl
Twoje kliknięcie nic Cię nie kosztuje, zaś pomagasz tym najbardziej potrzebującym dzieciom!
Ogólnie ten problem nie jest spowodowany raczej tym modem (np. U mnie występował gdy korzystałem z moda zmieniającego wygląd najemnika- noszony pancerz, broń i hełm) problem pojawiał sie wtedy gdy najęty merc nie miał broni w łapach- głównie problem sprawiało to u barba (w czasie gdy zniknął próba założenia mu broni kończyła sie crashem - to nie jedyny bug moda który zmienia wygląd najemnika). Ale spoko jedyne co trzeba w tym momencie zrobić to wrzucić mercowi jakąkolwiek broń, zanim wyruszycie się tłuc z potworami(choćby krótki miecz i wszystko działa jak należy)
Edit:
właśnie sie skapowałem, że to, iż ten mod może nie działać prawidłowo u niektórych, spowodowane być może tym, że ja go odpalam w połączeniu właśnie z modem zmiany wyglądu ( gdzie barb ma textury postaci gracza barbarzyńcy, i wszystkie animacje bierze właśnie stamtąd).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum