Wysłany: 2007-03-25, 21:53 [Tutorial] Najemnik o wyglądzie bohatera
Jak zmienić wygląd najemnika, żeby wyglądał jak Postać Gracza
W łatwy sposób możemy zmienić wygląd pomocnika tak, żeby wyglądał jak Amazonka, Paladyn, czy też nawet Zabójczyni. Do tego potrzebujemy edycji kilku plików:
Potrzebny edytor arukszy D2 - D2Excel, MS Excel, AFJ Stylesheet - NIE polecam OpenOffice (Arkusza Kalkulacyjnego) - może sam wstawiać cudzysłowia przy zapisie, a to powoduje nierozpoznawania pliku przez D2.
A więc do dzieła.
1. States.txt
Pierwszym plikiem, jaki będziemy edytować jest States.txt. Tworzymy NA SAMYM DOLE nowy wiersz (niektórzy tworzą wiersz w środku arkusza, co może powodować 'Ciekawe' skutki uboczne takie jak zawieszenia gry, nieprawidłowa obsługa umiejętności/aur/przedmiotów/praktycznie wszystkiego). Następnie wypełniamy pola:
State = AmazonHire
wpisujemy to co chcemy, byleby nazwa się nie powtarzała. W naszym przykładzie zmieniamy wygląd Łotrzycy na Amazonkę.
ID = XXX
[i]zamiast XXX wpisujemy numer następny na liście, jeśli ostatni był 200, to tutaj wpisujemy 201, proste
Transform = 1
Pozwala na 'Przemianę' Pomocnika (zmianę wyglądu)
Disguise = 1
Zezwala na zmianę gfx (wyglądu). W naszym przypadku na zmianę wyglądu pomocnika-Łotrzycy. Jeśli te pole wynosić będzie 0, to nasze zmiany nie odniosą skutku, ponieważ gra nie będzie sprawdzała, czy wygląd jest zmieniony.
plrstaydeath = 1
monstaydeath = 1
bossstaydeath = 1
[i]Dzięki tym 3 opcjom pokazana będzie animacja śmierci najemnika. Dokładnie nie wytłumaczone, ponieważ ludzie sami nie wiedzą o co z tym chodzi do końca
udead = 1
Ta opcja służy do tego, żeby brana była opcja śmierci najemnika. Jeśli 0 to znika nagle po śmierci.
bossinv = 1
Dzięki temu zmiany ekwipunku pomocnika są widoczne np. Zmiana Łuku, Zbroi - tak jak u gracza.
gfxtype = 2
Kontroluje typ:
1 = Oznacza zmiany zastosowane dla potwora
2 = Oznacza zmiany zastosowane dla gracza, czyli także pomocnika
Jednak w moim przypadku to się nie sprawdza - powodowało to nagłe zniknięcie ciała pomocnika przy śmierci - jakby ktoś wyciął kilka klatek animacji. Więc jeśli napotkacie błędy związane z tą wartością/jej brakiem proszę o samodzielną korektę wedle własnych preferencji.
2. Monprop.txt
Pozwoli nam to na 'zastosowanie' zmiany wyglądu. Jak poprzednio dodajemy nową linię na dole i edytujemy:
ID = Amalook
Radzę zapamiętać tą nazwę. Póżniej trzeba będzie odwołać się do niej
prop1 = state
Pozwala na użycie pliku State.txt
par1 = XXX
Liczba jaka widnieje w polu ID, w pliku State.txt - to po prostu odwołanie do zmiany wyglądu. W naszym przykłądzie to była liczba 201.
min1 = 1
max1 = 1
Czy ma zastosować tą właściwość
eol = 0
3. Monstats.txt
Jedna z najważniejszych części - to tutaj ustalamy jaki potwór/pomocnik będzie miał zmieniony wygląd.
A więc:
Szukamy linii odpowiedzialnej za pomocnika. Dla ID:
271 - Pomocnik z Aktu 1 (Łotrzyca) 338 - Pomocnik z Aktu 2 (Lancer) 359 - Pomocnik z Aktu 3 (Żelazny Wilk) 561 i 562 - Pomocnik z Aktu 5 (Barbarzyńca)
Następnie wstawiamy w polu:
Monprop = Amalook
W naszym przykładzie zmieniamy Łotrzycę więc:
Odnajdujemy linię z ID 271 i tam w monprop wstawiamy Amalook
Zapisujemy i cieszymy się nowym wyglądem naszego 'Pupilka'.
FAQ
Jak zmienić ikonę pomagiera? Otwieramy plik Pettype.txt, odnajdujemy linię pomocnika (hireable).
baseicon1 - ikona Łotrzycy
micon1 - Lancer
micon2 - Żelazny Wilk
micon3 - Barbarzyńca-najemnik
Żeby zmienić ikonkę zmieniamy wpis w polu odpowiednim dla wybranego pomocnika na:
Barbarianicon
Amazonicon
Sorceressicon
Paladinicon
Necromancericon
Druidicon
Assassinicon
Mimo 'niepolecania' OpenOffica użyłem go, zapisałem pliki i nie są one czytane przez grę prawidłowo (każda komórka jest w cudzysłowiu). Czy muszę robić od nowa wszystko, co do tej pory zrobiłem? Nie, nie trzeba, po prostu otwieramy ten plik w OpenOffice (Arkuszu Kalkulacyjnym), powinniśmy mieć pokazane komórki normalnie tzn. bez żadnych cudzysłowiów (tak to się chyba pisze, nie wiem ). Zaznaczamy sobie wszystkie komórki (CTRL+A lub ręcznie) oraz kopiujemy, następnie tworzymy dokument txt na pulpicie i do niego wklejamy to co skopiowaliśmy. Będzie to 'rozrzucone po całym pliku, ale to tak ma być. Zapisujemy ten plik tekstowy pod taką samą nazwą jaką miał plik 'uszkodzony' przez OpenOffice i podmieniamy go w w katalogu data/global/excel naszego moda.
Łotrzyca "rzuca" strzałami... Widocznie nie ma łuku (Wiem, głupio to brzmi ale jak narazie nie wiem jak to zfixować). Odpowiedzialny za to jest plik MonStats.txt, a dokładnie:
hcIdx 271 pole Skill1 (RogueMissile). Jeśli to wyczyścimy to nie będzie animacji strzału, ani ataku. Więc lepiej to zostawić tak jak jest można spróbować zmian w skills.txt. osobiście nie próbowałem, jeśli znajdę rozwiązanie to napiszę co i jak dokładnie.
Czujcie się wolni w zadawaniu pytań odnoście tego tutoriala.
Edit:// Nie wiem który to już edit, ale usunąłem kolorki. Chyba dalej powinno być czytelnie
_________________ http://r3.bloodwars.pl/r.php?r=10732
Blood Wars - Wojny Krwi. Gra dla lubiących wampiry, walkę i RPG
Twoja rejestracja na pewno mi pomoże. Dziękuję
Ostatnio zmieniony przez kicksaw 2007-03-26, 13:17, w całości zmieniany 6 razy
Lupcyngier
Wiek: 16 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: 2007-03-25, 21:58
sry za noob pytanie, ale czy to działa na multi? ^^
sry za noob pytanie, ale czy to działa na multi? ^^
Nie, to nie jest noob pytanie Po prostu ciekawość.
A więc tak:
TCP/IP - jeśli druga osoba też tak ma to będzie działać. Np.grasz w swojego moda z kolegami po TCP/IP to będzie działać - osobiście sprawdzone Co do tego, czy jeśli druga osoba nie ma tego zmodyfikowanego a ty masz - nie działa. Nie można dołączyć się do gry (choć czasami się uda )
Open BNet - niestety wykrywa nieprawidłową wersję gry, a więc nie pogramy sobie na BNecie z tym. Nie sprawdzałem więc na 100% nie powiem
_________________ http://r3.bloodwars.pl/r.php?r=10732
Blood Wars - Wojny Krwi. Gra dla lubiących wampiry, walkę i RPG
Twoja rejestracja na pewno mi pomoże. Dziękuję
Tak, działa z D2C niestety jednak nie ma tam opcji dawania ekwipunku pomocnikowi - a więc chodzi cały czas 'nago'
_________________ http://r3.bloodwars.pl/r.php?r=10732
Blood Wars - Wojny Krwi. Gra dla lubiących wampiry, walkę i RPG
Twoja rejestracja na pewno mi pomoże. Dziękuję
Siemka może mi ktoś wysłać na e-maila albo tutaj w załączniku podać plik z ze zrobionymi najemnikami? (najlepiej żeby łotrzyca bya amazonką; lancer paladynem; zelazny wilk czarodziejką albo druidem; a barbarzyńca barbarzyńcą albo zabójczynią ) ? mógłby ktoś bo mi to nie za cholerę nie wychodzi próbowałem już ze 100 razy (nie chodzi nie dość że na zwykłym to i na PlugY) a robię programem d2excel-1.0 i nie wychodzi wszystko wpisuje tak jak trzeba i nic. ikony dało się zrobić; zakup run i gemów też działa; zmienione tło też działa; a to nie chce pomocy jestem dosyć początkujący w moddingu(zrobiłem narazie zakup run i gemów; drop moda; zmienione tło [fajne swoje tło] i ikony najemników dało się zrobić) i proszę o pomoc czy ktoś pomoże??
Ja Ci pomogę Nie było mnie przez jakieś 3 dni (wentylator odmówił posłuszeństwa) Proponuję używać AFJ Sheeta, z nim nie mam problemów jakoś Dodam go do załącznika wraz z Modem jak tylko go zrobię.
Aha, niedługo biorę się za pisanie porad jak zrobić żeby najemnik mógł używać broni jakich tylko chcemy my sami przyda się na pewno, ale jednak wymaga to użycia odpowiedniego pluginu (pliku dll), a więc mogą być z tym problemy dla tych, którzy nigdy nie używali pluginów do Diablo 2. Ale dla chcącego nic trudnego, pierw przetestuję, a później napiszę
Cholerka, nie mogę edytować swojego pierwszego posta, pisze że można go zedytować tylko przez 10008 minut od jego napisania... co za dziadostwo, bo znalazłem byka, i ktoś jak będzie robił moda, to niestety ale będzie miał błąd:
Ok, napiszę to tutaj:
2. Monprop.txt
Pozwoli nam to na 'zastosowanie' zmiany wyglądu. Jak poprzednio dodajemy nową linię na dole i edytujemy:
ID = Amalook
Radzę zapamiętać tą nazwę. Póżniej trzeba będzie odwołać się do niej
prop1 = state
Pozwala na użycie pliku State.txt
par1 = XXX
Liczba jaka widnieje w polu ID, w pliku State.txt - to po prostu odwołanie do zmiany wyglądu. W naszym przykłądzie to była liczba 201.
min1 = 1
max1 = 1
Czy ma zastosować tą właściwość
ta zmiana działa tylko na normalu, a my chcemy, żeby działała cały czas, a więc odnajdujemy linijki i wpisujemy te same wartości w pola
prop1 (N) par1 (N) min1 (N) max1 (N)
to dla Koszmaru
prop1 (H) par1 (H) min1 (H) max1 (H)
to dla Piekła
_________________ http://r3.bloodwars.pl/r.php?r=10732
Blood Wars - Wojny Krwi. Gra dla lubiących wampiry, walkę i RPG
Twoja rejestracja na pewno mi pomoże. Dziękuję
dzięki stukrotne kicksaw wszystko działa fajnie jest niedługo mój mod (właśnie z tutoriali z waszego forum + PlugY[tylko wielka nieograniczona skrytka] "bramy piekieł" ujrzy światło dziennie (miejmy nadzieje) dzięki dzięki dzięki jeszcze raz dzeki
P.S: Czy można się spodziewać tutoriala odnoścnie zwiększenia ekwpiunku albo kostki horadrimów?? lub jak zmienić portale (te ze zwoju miejskiego portalu; kapliczki portali - np. w Ancerstrall Recall jest tak zrobione...) bo to by się też przydało....
no problem zmiana portali jest możliwa - to tylko zamiana plików graficznych. Na temat kostki będzie (a może już jest? Nie sprawdzałem ) ale w pierwszej kolejności zrobię tutka pod D2Moda i jego pluginy, prawdopodobnie już nie długo (może dzisiaj? Zobaczę jak z czasem będzie )
Aha, w tutku do D2Moda będzie jak zmienić używane przez merców (najemników) bronie i ich typy, więc wtedy nasza zmiana wyglądu pomagierów będzie miała większy sens
_________________ http://r3.bloodwars.pl/r.php?r=10732
Blood Wars - Wojny Krwi. Gra dla lubiących wampiry, walkę i RPG
Twoja rejestracja na pewno mi pomoże. Dziękuję
P.S: Czy można się spodziewać tutoriala odnoścnie zwiększenia ekwpiunku albo kostki horadrimów??
Tutka nie ma, ale jest mod z takową zmianą. Big Cube Mod... Proponuję się pomęczyć i znaleźć zmiany względem orginalnego pliku inventory.txt i wszystko będzie jasne, a że tworzysz własnego moda zapewne poradzisz sobie z tym.
//troszkę ten PS odbiega od tematu, więc trzymać się tematu...
_________________
Krupas napisał/a:
tak nie jestem uprzejmy, odpisalem Ci bo mnie palce sfędzialy
już mam zapewniłem sobie wielką kostkę i ekwipunke więc nie ma już tematu o kostce i ekwpiunku (niedługo napisze poradnik jak wykombinuje w czym są zmiany, sprawdze czy działa.... i będzie tutorial)
może głupie pytanie zadam... ale gdzie dokładnie znajduja sie te pliki... w jakim katalogu z d2... czy dopiero mam je zrobić i gdzieś wkleić... ?? proszę o pomoc...
Te pliki znajdują się w pliku patch_d2.mpq. Należy je wypakować za pomocą np. MPQViewera, albo WinMPQ. Następnie otworzyć albo arkuszem kalkulacyjnym Excela, albo D2Excelem, AFJ Sheet Editorem i zedytować to co napisałem. Wszystko jest w przyklejonym ropicu w sekcji Modmaking
_________________ http://r3.bloodwars.pl/r.php?r=10732
Blood Wars - Wojny Krwi. Gra dla lubiących wampiry, walkę i RPG
Twoja rejestracja na pewno mi pomoże. Dziękuję
5 i 6 to wygląd Druida i Zabójczyni, z tym, że Zabójka trzymając łuk (podmiana z Łotrzycy) "kopie" strzałami, reszta postaci działa bez zarzutu (przy podmiance za Łotrzyce). Pozdro
_________________
Krupas napisał/a:
tak nie jestem uprzejmy, odpisalem Ci bo mnie palce sfędzialy
skoro mamy "Czuć się wolni w zadawaniu pytań odnoście tego tutoriala"
mam pytanie jak podmienic glos naszym merca np.jesli zamiast merca w 3a mam czare i gdy daje jej jakis nowy sprzet odzywa sie koles probowalem podmienic pliki z muzyka mianowicie podmienilem pliki wav merca 3a z plikami merca z 1a i nic z tego podczas gdy daje mercowi miksturke on gada damskim glosem (każdy) chyba merc-e od 2-5 a maja wspolny plik dzwiekowy jak to ominac?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum