Wysłany: 2006-12-22, 00:54 [Tutorial] Jak zmienić plansze w Diablo 2 LoD
Witam! Stało się! Powstał następny Tutorial
W tym tutorialu dowiemy się jak stworzyć własne miasta w Diablo 2 LoD (przerobić istniejące). A więc zaczynamy:
Potrzebne pliki lvltypes.txt i lvlprest.txt wyciągamy z Patch_d2.mpq odpowiednim programem (Win MPQ v.162 dostępnym w dziale Programy_do_moddingu), dalej potrzebujemy plików miast, które to kolejno znajdziemy w d2data.mpq, a są to:
1.Obozowisko Łotrzyc;
- data\global\TILES\ACT1\town\townE1.ds1,
- data\global\TILES\ACT1\town\townN1.ds1,
- data\global\TILES\ACT1\town\townS1.ds1,
- data\global\TILES\ACT1\town\townW1.ds1.
Są to 4 obozowiska, każde ma wyjście w innym kierunku, wschodnim, północnym, południowym, zachodnim.
2.Lut Gholein;
- data\global\TILES\ACT2\town\lutN.ds1,
- data\global\TILES\ACT2\town\lutW.ds1.
Wyjście północne i zachodnie z miasta.
PS: Są to różne pliki miast (”różne” miasta), każdy plik możemy zmienic na inny sposób i wtedy, po wejściu do gry mista generują się losowo (po wybraniu nowej postaci lub zmianie poziomu trudności).
5.Harrogath (tutaj dla odmiany plik wyciągamy z d2exp.mpq; wszystkie pliki z dodatku do Diablo 2 wyciągamy z d2exp.mpq - expansion-rozszerzenie);
- data\global\TILES\EXPANSION\townWest.ds1.
Następnie, po ich wyciągnięciu z archiwów mpq otwieramy plik (wszystkie pliki txt najlepiej otwierac programem Diablo2 Excel, dostępnym w dziale Programy_do_moddingu)
- lvltypes.txt
i sprawdzamy id (jest obok nazwy aktu i miejsca, czyli obok kolumny Name), każdej nazwie aktu i miejsca jest przypisany odpowiedni znacznik id.
Później otwieramy plik
- lvlprest.txt
i sprawdzamy kolumnę Def (obok kolumny Name; w kolumnie Name jest zawarta nazwa edytowanego, danego pliku).
Czyli by wyedytować Obozowisko Łotrzyc powinniśmy mieć dla odpowiednich plików następujące ”współrzędne”:
1 1 townE1.ds1
1 1 townN1.ds1
1 1 townS1.ds1
1 1 townW1.ds1
Harrogath współrzędne:
29 863 TownWest.ds1
Resztę mam nadzieje już wyczaicie sami.
Teraz do sedna sprawy, gdzie to wpisać, czyli do programu edytującego pliki .ds1:
A więc w program o nazwie win_ds1edit można się zaopatrzyć we wspomnianym już dziale Programy_do_moddingu.
Po ściągnięciu programu i rozpakowaniu wchodzimy w plik Demo.ini i wpisujemy nasze współrzędne (nie więcej jak 10, jedna pod drugą), następnie wklejamy pliki, które chcemy wyedytować; dajmy na to pliki townE1.ds1 i TownWest.ds1 (w Demo.ini powinniśmy wpisać:
1 1 townE1.ds1
29 863 TownWest.ds1
i zapisać plik).
Następnie klikamy w _Multiple ds1 demo.bat…..po chwili jesteśmy już w programie i widzimy pierwsze miasto (townE1.ds1), przyciskami 1 do 0 przełączamy się pomiędzy naszymi mapami, w naszym przypadku 1 włącza townE1.ds1, a 2 TownWest.ds1.
Teraz mały tutorial (chyba mały będzie) jak korzystać z programu win_ds1edit:
1.Gdy chcemy zmienić planszę klikamy na dowolnym elemencie planszy prawym przyciskiem myszy (ppm), nastepnie przycisk Floor1, wybieramy interesujące nas tło ”podłogi” (a raczej kawałek tła, z paru kawałków zrobimy całość) i klikamy lpm (lewym), po zrobieniu ”podłogi” możemy zacząć robić mury…Klikamy na Wall1 i wybieramy murek. Floor1 od Floor2 różni się pierwszeństwem wyświetlania (czyli co jest widoczne na ekranie w pierwszej kolejności), tak samo Wall1, Wall2, Wall3, Wall4, w pierwszej kolejności wyświetlają się (nakładają, są na górze) Wall4 następnie Wall3, Wall2, Wall1, Floor2 i na końcu Floor1, czyli po wybraniu czegoś z Floor1 i nałożeniu (klikamy w to samo miejsce ppm) Wall1 wyświetli nam się np.mur z Wall1 a pod nim będzie ”podłoga” z Floor1.
2.W zakładce Specials możemy ustawić TP w dowolne miejsce, jak i też w którym miejscu ma się pojawić postać po wejściu do gry w danym mieście.
3.By przesunąć postać NPC na planszy wciskamy raz TAB, klikamy lpm na postaci, aż jej ikona zaświeci się na zielono następnie wciskamy ALT i klikamy zaś lpm i przenosimy postać (musimy trzymać podczas tej operacji klawisz ALT). By usunąć jakieś tło lub jakąś postać (musimy przełączać się TABem, zależnie co chcemy usunąć), zaznaczamy element tła lub postać i wciskamy CTRL+X. By cofnąć ruch wciskamy CTRL+U. Aby dodać postać musimy przełączyć się TABem na odpowiednią opcję (pierwsza po edycji planszy/tła), a następnie wciskamy INSERT. By zmienić dodaną postać, klikamy lpm na niej i wybieramy inną z tabelki po lewej stronie ekranu.
4.Gdy wciśniemy TAB 2gi raz, pojawi nam się po prawej stronie tabelka Set New Action… tutaj ustawiamy akcje dla naszych NPC, np. Charsi uderza młotem w kowadło (gdybyśmy przesunęli grafikę kowadła to Charsi uderzałaby w powietrze, aż by iskry szły , żeby wszystko było po staremu musimy zrobić jej nową akcję.
Po edycji planszy wciskamy ESC i zapisujemy plik, stworzy nam się od razu kopia edytowanej planszy (lub tych co edytowaliśmy, w naszym przypadku dwóch). Pliki kopiujemy do ścieżek z których je wyciągnęliśmy… Nasz przypadek:
data\global\TILES\ACT1\town\townE1.ds1, data\global\TILES\EXPANSION\townWest.ds1.
Folder Data wklejamy do folderu z grą Diablo 2 I odpalamy wszystko metodą ”-direct -txt”.
Po wejściu do gry powinno ukazać się nam zmienione Obozowisko Łotrzyc (są 4 możliwości, my edytowaliśmy jedną), a gdy przeniesiemy się do 5tego aktu to już bez wątpienia będziemy w zmodyfikowanym Harrogath…
Zmieniać możemy każdą planszę w D2LoD, ale musimy znaleźć współrzędnie danego pliku planszy w plikach lvltypes.txt i lvlprest.txt.
Konfiguracja win_ds1edit:
Plik konfiguracyjny to Ds1edit.ini; zmienić w nim możemy (jeśli nam monitor i karta pozwala):
; screen configuration
; screen_depth can be either 8, 15, 16, 24 or 32 bits per pixel
; (if your video card support it)
; if full_screen is not set to YES, it'll be a windowed screen
; (will always fail under MS-DOS)
; =============================================================
full_screen = YES
screen_width = 1024
screen_height = 768
screen_depth = 32
; Try to use this refresh rate, if possible. Not all drivers are able to
; control this at all, and even when they can, not all rates will be
; possible on all hardware, so the actual settings may differ from what
; you requested. Some non-exhaustive values : 60, 70, 72, 75, 85, 100, 120
; =============================================================
refresh_rate = 85
by ujrzeć planszę z Diablo 2 w rozdziałce 1024x768 i odświeżaniu 85Hz…Domyślnie jest ustawione na 640x480 na 60Hz.
No i oczywiście musimy podać ścieżkę do Diablo 2, bo inaczej nie zadziała nam program:
; Paths to the mpqs. When the editor need to read a file from a mpq
; it scan first in mod_dir. If not found, in patch_d2. If not found,
; in d2exp. If again not found, in d2data (just like the game)
; =================================================================
d2char = C:\Program Files\Diablo II\d2char.mpq
d2data = C:\Program Files\Diablo II\d2data.mpq
d2exp = C:\Program Files\Diablo II\d2exp.mpq
patch_d2 = C:\Program Files\Diablo II\patch_d2.mpq
Poniżej screeny (kliknij by powiększyć):
Wyedytowane Harrogath.
Wstawianie nowego drzewa do miasta.
Przeniesienie skrytki.
Wstawienie Tyraela do miasta.
Jak to wygląda w praktyce.
Radze przeczytać plik README.txt, zawarty w programie win_ds1edit. Jakby coś było niejasne proszę pisać w tym temacie.
PS: W programie, gdy edytujemy planszę (przy wyborze Floor lub Wall, mamy jeszcze Specials, poza opisanymi przezemnie opcjami w tej zakładce, możemy również zmieniać wejścia/wyjścia różnych lokacji, np. zrobić w Obozowisku Łotrzyc wejście na Cmentarz czy do Ukrytego Krowiego Levelu… Ale to już zabawa dodatkowymi plikami txt… Może kiedyś pojawi się tutorial na ten temat…
PS2: Dodatkowo zamieszczam Przykład jak to wygląda w praktyce, do ściągnięcia poniżej. W programie win_ds1edit znajdziecie dodatkowo zmienione przezemnie Harrogath (screeny zamieszczone powyżej są właśnie z tego (townWest.ds1) modyfikowanego pliku).
Ee nie za fajny był ten Tutorial.Ale przydatny do robienia własnych modów.Pokażesz kiedyś jak zrobić własnego potworka?I jeszcze jedno kiedy ukaże się nowy Tutorial?
No i pięknie tam wszystko widać. Plik Demo.ini to plik wyglądający jak taki notatnik z zębatką (nad plikiem TownWest.DS1). Klikasz go 2x i wpisujesz dane.
_________________
Krupas napisał/a:
tak nie jestem uprzejmy, odpisalem Ci bo mnie palce sfędzialy
proszę o pomoc z tym programem niby robie wszystko co potzreba w readme
ale program się nie uruchamia tylko pokazuje się dos jak się skończy tam robota program się nie włącza tylko znika okno od dos-a a jak patrzyłem w jakimś pliku gdzie zapisują sie moje inf o moim kompie jest napisane że coś nie tak z video????POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pisz po polsku ze znakami interpunkcyjnymi, bo nie idzie się dowiedzieć ocb. Okno dosa zostaje po wyłączeniu programu, a tak pozatym to edytuje ci planszę czy jak?? Bo nic z tego co napisałeś nie rozumiem...
_________________
Krupas napisał/a:
tak nie jestem uprzejmy, odpisalem Ci bo mnie palce sfędzialy
Hmm ja też nie kumkam ocb... Wszysto to co piszę poniżej można znaleść w 1 poście, ale co mi tam, może komuś się nie chce szukać to podsumuję. Na takie 'zamykanie' się programu jest kilka wytłumaczeń:
1) Nie ustawione ścieżki do plików MPQ
edytujemy plik Ds1edit.ini
zmieniamy ścieżki do plików jeśli Diablo nie mamy zainstalowane w C:\Program Files\Diablo II
Samo uruchomienie Ds1Edita nic nam nie da! Musimy spełnić następujące warunki:
- ustawić ścieżki do plikó MPQ (patrz punkt 1)
- posiadać mapę którą chcemy edytować
- mieć plik .bat, tórym uruchomimy ds edita z odpowiednimi parametrami
Jak zrobić plik .Bat (Step by Step):
1 Wchodzimy do katalogu gdzie mamy Win_Ds1edita
2 klikamy PPM i Wybieramy z Menu Nowy Dokument tekstowy (*.txt)
3 otwieramy go, edytujemy i dajemy w nim Plik/Zapisz Jako...
4 wpisujemy nazwę jaka nas interesuje np. Mapka
5 Zmieniamy zapisz jako typ na: Wszystkie pliki
6 Do naszej nazwy dopisujemy na końcu .bat
7 klikamy na zapisz. Oczywiście zapisujemy ten plik w folderze Win_Ds1edita
Albo po prostu kopiujemy już istniejący i edytujemy
3) Brak Pliku alleg40.dll
Zasadniczo powinien nam wyskoczyć komunikat o braku tego pliku, teśli go nie mamy to musimy sobie go pobrać (polecam Google, a tam w szukaj: alleg40.dll, bądź na stronie Paula Siramy jest do pobrania (Adres w pliku ReadMe)
Nie mogę wyciągnąć plikó lvltypes.txt i lvlprest.txt z Patch_d2.mpq
Tam jest tylko coś takiego:
~unknowns\unknown_00000002
~unknowns\unknown_00000011
~unknowns\unknown_00000049
~unknowns\unknown_00000072
~unknowns\unknown_000000ce
i tak dalej to samo. Gdzie pliki vltypes.txt i lvlprest.txt
NIE MA ICH TU
POMOCY
wolf12211
Wiek: 15 Dołączył: 16 Kwi 2007 Skąd: z Kutna
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum