Jeżeli, drogi czytelniku, czujesz nostalgię za Diablo:Hellfire i nie masz go na swej półce, a Diablo 2 ci się przejadło, polecam całkiem miłą alternatywę: Back to Hellfire.
Akcja modyfikacji rozgrywa się oczywiście za czasów, gdy Diablo nękał wioskę Tristram, która czekała na swego księcia z... ups, nie ten skecz - na swego herosa. Oczywiście będziemy to my.
Zapowiada się całkiem fajnie - Diablo 1 w nowej skórze. Stare potwory, lokacje, dźwięki, przedmioty, ale czy aby na pewno to tak fajne?
BRITNEY SPEARS TEŻ MOŻE BYĆ BRZYYYDAAAL
Co widzimy najpierw? Dziwaczne logo Onyxa - twórcy modyfikacji, a potem niezbyt ładna tapeta w menu. Co innego wybór postaci: okna dla czterech postaci są z jedynki, dla barda i barbarzyńcy zostały zrobione nowe, które są dobrze wykonane, zachowują klimat. Zapytacie: gdzie siódma postać? Nie ma, jest tylko sześć (z których mnich jest jeszcze niedostępny - czyli pięć) i na tym koniec. Mnie się pomysł spodobał.
Najważniejsze: gdzie zaczniemy? W Tristram, oczywiście! I Tam czekają na nas Pepin, Adria, Griswold (mordeńko ty nasza!), Wirt, pijak, Ogden (u którego najmujemy łuczniczki do pomocy) i trzy krowy.
Od strony graficznej jest... gorzej niż przeciętnie. Bestie, przedmioty itp. zostały żywcem wzięte z Diablo 1, więc najpiękniej to nie wygląda. Jednakże wygląd np. upadłego jest wręcz paskudny. Jest to jakaś czerwona plama z jakimiś krechami... Rozumiem dobre chęci Onyxa, ale nie tylko one się liczą. Wygląd szkieletów, zombie i paru innych stworów pozostał bez zmian.
Co do wyglądu przedmiotów, nie mam zastrzeżeń, wyglądają ładnie, na dodatek zostały wykorzystane również nieobecne w Diablo 1 przedmioty, jak np. wielkie maczugi (z drugiej strony one wyglądem nie zachwycają)
Efekty zaklęć, takich jak kula ognia czy błyskawica, zostały zastąpione tymi z jedynki. To nie było złe, przeciwnie! Robi bardzo dobre wrażenie!
Jeśli chodzi o lokacje, to mam mieszane uczucia... wygląd pierwszych podziemi pozostał bez zmian, za to wygląd np. katakumb został zmieniony. Niby fajnie, ale tu już widać pewne błędy: ciężko wypatrzeć punkt nawigacyjny (przynajmniej widać na mapie), na mapie nie ma zaznaczonych schodów, a żeby wejść na schody, musimy kursor skierować gdzieś obok nich. Na pierwszym poziomie kościoła jest zatrute źródło, które mnie się za bardzo nie podoba. Ruch mamy mocno ograniczony, nie można stanąć pod ścianą, by nas nie widać. Postać zatrzymuje się w miejscu, gdzie widzimy, że zaczyna się graficznie ściana. Znów problem ze schodami, ale nie wystarczy kliknąć w odpowiednie miejsce, trzeba odpowiednio stanąć (ja musiałem raz wyjść z gry, bo nie miałem jak się wydostać z jaskini).
KTO MIECZEM WOJUJE, TEN NA TOPÓR GO WYMIENIA
Już na dzień dobry mamy kostkę Horadrimów (wróć - Sakwę Alchemika), której pojemność jest olbrzymia. Możemy tam zmieniać księgi, runy (w BTH są inne runy niż w normalnym D2:LoD), klejnoty.
Przyjmijmy, że gramy wojownikiem, którego ulubioną bronią są miecze. Niestety, obrażenia krótkiego miecza są niższe niż krótkiego łuku. Każdy miecz zresztą ma nieproporcjonalne obrażenia w stosunku do pozostałych broni. Zaś krótki topór, (który jest jednoręczny) jest również silniejszy.
Już pierwsze pancerze mają bardzo dużo obrony, ale to nie jest spowodowane hojnością twórcy, ale o tym za chwilę.
Nie ma standardowego rozwoju umiejętności - księgi wróciły! Z jednej strony to dobre rozwiązanie, można nauczyć się kilku umiejętności na poziom. Ale nie jest tak różowo: trzeba mieć cholerne szczęście, by znaleźć jakąkolwiek księgę (każda zawiera umiejętność dla danej klasy i wymaga określonego poziomu doświadczenia). Jednak jeśli nie mamy szczęścia do ksiąg, możemy korzystać z zaklęć, które dają przedmioty charakterystyczne dla danej klasy (wojownik - miecze, czarodziej - różdżki, bard - ostrza itp.). Warto wspomnieć, że ksiąg z zaklęciami nie da się kupić.
Wróciły również mikstury natychmiastowego działania, lecz z powodu paru niedoróbek, gdzieniegdzie wciąż można znaleźć stare-nowe mikstury mniejsze, lekkie... Są również eliksiry siły, zręczności, magii i witalności, które oczywiście na stałe zwiększają nasze statystyki.
PO LEWEJ MAMY STADION, PO PRAWEJ ZAŚ NACIERAJĄCYCH NAŃ PSEUDOKIBICÓW
Ja byłem jednym z tych, co myśleli, że akcja całej gry będzie związana z Tristram, a tu guzik. Zwiedzimy wszystkie pozostałe miasta, tyle że ciut zmienione i spotkamy tam wiele postaci, których nie poznaliśmy nawet w fazie beta-testów Diablo 1. Cóż, Onyx musiał jakoś rozwiązać problem zbyt małej ilości NPC-ów. Szkoda jednak, że nie ma tylko Tristram.
SŁYSZĘ COŚ... ZNÓW CHÓR ĆWICZY NA STOŁÓWCE!
Muzyka w menu i Tristram są takie, jakie być powinny, ale reszta miejsc... z powodu pewnych błędów, muzyki z Diablo:Hellfire tam nie ma (choć była w wersji Beta 2).
Odgłosy potworów, powitania naszych Tristramowych kumpli są oryginalne... i tyle. Rozczarowałem się oprawą dźwiękową, ale cóż, to jeszcze Beta (v. 4.04), to mam nadzieję, że jeszcze to się da odkręcić.
Ale czemu nie ma tego chóru wtórującego przeczytaniu księgi? CZEMU?!?!
Dialogi NPC-ów zostały tak przerobione, by trzymały klimat - do tego nie mam zastrzeżeń.
DZIURY, DZIURY, DZIURY...
A teraz błędy, których mógłbym przytoczyć całą litanię (niestety). Wspominałem już o niewidocznych na mapie schodach, starych-nowych miksturach, ale nie wspomniałem, że nie zawsze można przeczytać księgę, choć spełniamy wymagania. Czasem, po ułożeniu słowa runicznego (które są proste jak drut, wystarczy znać angielski, np. MAGE, RAGE) wywala mnie do systemu, tak samo bywa po zabiciu Andariel czy zbliżeniu się do Konrada (kapitan w Lut Gholein). Cienie potrafią czasem strzelić błyskawicą mocną jak cholera (cienie zastąpiły błyski - stąd ta umiejętność), król Leoryk nie przyzywa kościotrupów. Śmierdzące podziemia w 2 akcie są generowane paskudnie (ściany nie łączą się prawidłowo), ciężko tam znaleźć wejście, wyjście, punkt nawigacyjny (nie ma na mapie tych trzech)
A teraz niedopatrzenia lub nierówny poziom trudności: już na pierwszym poziomie jeśli spotkamy "pieski" i mamy 1 poziom doświadczenia, to już można wyjść z gry, "grzybki" w drugim akcie są skandalicznie słabe, dwugłowi są twardzi i silni niczym Herkules i mają zabójczą truciznę, bronie są albo za słabe, albo za mocne, pancerze są twarde jak skały (to marny sposób na obronę przeciw wybrykom natury gry), zadanie 1 w 1 akcie nie zawsze można wykonać (z niewyjaśnionych przyczyn). Rozmieszczenie punktów nawigacyjnych jest potwornie nierównomierne, szczególnie w pierwszym akcie.
WERDYKT
Cóż, na początku spodziewałem się więcej, ale nawet stan obecny nie jest najgorszy, razi niestety duża ilość błędów (których litania znajduje się w pliku README moda) i niedoróbek. Uważam jednak, że naprawdę warto zagrać, ze względu na klimat starego diabełka - starego, ale jarego.
Plusy:
+ klimat!
+ nie najgorsze efekty zaklęć
+ wygląd większości potworów i przedmiotów
+ dobre dialogi
+ umiejętności z ksiąg
+ alternatywa dla diablo 1
Minusy:
- nierówny poziom trudności
- przedmioty nie mają właściwych statystyk
- błędy i niedoróbki
- muzyka z Diablo 2
- koszmarny wygląd cuchnących podziemi i niektórych potworów
W związku z "zaginięciem w akcji" Marianina, poszukujemy nowego przywódcy Uber Tristram Team. Jego zadaniem będzie przeprowadzanie rekrutacji na nowych członków grupy oraz organizowanie wspólnych wypadów na UT. Na to stanowisko poszukujemy usera, który ma wystarczająco dużo czasu na wspólną grę w Diablo 2 i lubi wypady na UT.
Swoje kandydatury możecie zgłaszać w tym temacie, poniżej. Czekamy!
Moze i czasami czesze na boisku, ale chlopak nie potrafi sie zbytnio wyslowic moze dlatego, ze gral w niemczech, holandii a tera w hiszpanii? Anyway gz, niech sie rozwija i gra w pierwszym skladzie w racingu ;]
Dlatego, że dorastał w Holandii, miał nawet propozycję gry w tamtejszej reprezentacji młodzieżowej, ale wybrał Polskę.
Nadszedł czas na ogłoszenie kolejnego konkursu z okazji 5-lecia Imperium Diablo. Tym razem należy wykazać się wiedzą o naszym serwisie. Konkurs polega na odpowiadaniu na pytania dotyczące Imperium Diablo. Przez sześć dni, codziennie, na stronie konkursu będziemy publikować nowe pytanie i codziennie do wygrania będzie gra Loki. Zapraszamy do działu konkursowego, w którym znajdziecie szczegółowe zasady konkursu, pytanie konkursowe oraz formularz konkursowy.
Zapraszamy wszystkich naszych gości do wzięcia udziału w konkursie na opowiadanie w uniwersum Diablo. Autorzy 3 najlepszych opowiadań otrzymają w nagrodę grę Loki! Konkurs będzie trwał 10 dni, po szczegóły zapraszamy do tego działu.
1. Można nadsyłać / dodawać recenzje modów zarówno do Diablo 2 / LoD jak i Diablo 1 / Hellfire.
2. W tytule recenzji należy podać dokładną nazwę moda wraz z jego wersją (np. Median 2008 v1.56).
3. Recenzja powinna zawierać jak najwięcej szczegółów dotyczących danego moda, nie wystarczy podać, że mod wprowadza np. zmiany w umiejętnościach postaci, trzeba dokładnie opisać jakie to zmiany.
4. Recenzja to własna opinia na dany temat, więc prócz opisu zmian i nowości jakie zawiera dany mod względem "czystej" wersji gry, należy zawrzeć swoją ocenę tego co nam się podoba w danym modzie, a co nie.
5. Do recenzji można dołączać własne screeny przedstawiające zmiany w grze. Wiadomo, że nie wszystkie zmiany da się opisać (np. nowy wygląd potworów) więc screeny mogą być świetnym uzupełnieniem recenzji.
6. Najciekawsze recenzje będą publikowane na łamach Imperium Diablo.
Otwieram na pewien czas temat z ocenianiem avatarów. Pamiętajcie o przeczytaniu regulaminu tematu, który znajduje się na jego pierwszej stronie. Szczególnie weźcie sobie do serca limit jeden post na jeden dzień.
No to zaczynamy.
Jelon111
Ocena: 7/10 (emutikonka z podpisem usera)
Avatar dosyć prosty, ale stanowiący niezłą wizytówkę.
Poza tym w każdym dziale w lewym dolnym rogu jest link "Zgłoś błąd" i prosimy zgłaszać błędy za pomocą tego linku. Dzięki temu wiemy o jaki chodzi dział.
czabarkapa nie odpowiedział na zarzuty w postaci screenów, mimo, że był na forum od tego czasu. Tak więc otrzymuje bana.
Qual-Den napisał/a:
No nie chodzi o to ze macie go scigac ale po postach moich w tym i wj jego bazarowych temacie nikt nie podjął żadnych działan a on sobie sprzedaje itemki za ktore kupilem rzeczy ktorych nie dostalem na tym ze wlasnie forum. To by cie nie wpieniło??!!
Qual-Den podjęliśmy działania prosząc czabarkapa o wyjaśnienie, przecież nie będziemy od razu banować usera bez dania mu możliwości obrony.
Qual-Den napisał/a:
A Rolson chyba po to sie traduje na forach aby zmniejszyc ryzyko bycia okradzionym itp itd.
Zmniejszenie ryzyka na forum polega na ocenianiu potencjalnego kontrahenta po jego profilu. User czabarkapa ani nie był jakimś szanowanym userem, ani nie miał dużo postów (około 80), poza tym miał dwa warny. Dawanie takiemu userowi przedmiotów jako pierwszy nie było zbyt rozsądne.
W każdym bądź razie daliśmy mu bana. Więcej nie jesteśmy w stanie zrobić, bo jak napisał Rolson nie jesteśmy e-policjantami
Nie czytamy w umysłach naszych userów, tak więc nie odpowiadamy za ich przyszłe czyny. To, że oszukał Cię user naszego forum, nie jest więc naszą winą. Aczkolwiek nie pozostawimy tego bez reakcji z naszej strony, zdarzało się już nam banować userów - złodzieji, gdy mieliśmy dowody oszustwa. Podesłałem link do tego tematu na PW do usera czabarkapa, z prośbą o wyjaśnienie sytuacji. Zobaczymy co odpisze. Będę pisał także do niego na gg.
Przecież tego pliku prawie nikt nie pobiera, mało kogo interesuje ten mod nawet, Ci co go pobrali krytykują go, że ma błędy, nikt nie będzie z nim na CBN wchodził, bo żal ryzykować konto i cd-key... dzięki naszej dyskusji do tego tematu zajrzy dopiero więcej ludzi...
Mod YBKM, który robił m.in. Matrixa z Diablo 2 (co też nie jest dozwolone przez Blizzard, bo gdyby było to Blizz sam dałby Matrixa w grze) w ciągu kilku dni miał kilka tysięcy pobrań...
ID też nie wspiera czitów, to, że Ty tak uważasz, nie ma absolutnie żadnego znaczenia dla mnie. Nikt prócz Ciebie nie protestuje, gdy tylko coś zagraża PvP, nawet abstrakcyjnie jak ten mod, od razu bulwersujesz się. Patrzysz na d2 z perspektywy PvP, a nie wszystkich trybów rozgrywki i graczy. I koniec dyskusji, nie będziemy się tu wykłócać, zawsze mieliśmy na wszystko odmienne poglądy, nie będziemy wylewać brudów publicznie.