Specjalne magiczne zdolności
Ostatnia modyfikacja: 25.10.2007. Utworzono: 07.10.2007
Zestawy przedmiotów i Unikaty posiadają wyjątkowe umiejętności, których nie można spotkać w żadnych magicznych czy rzadkich przedmiotach. Przedstawiona lista magicznych zdolności nie jest kompletną.
Zabójcze uderzenie (ZU)
Jest to szansa na zadanie podwójnych obrażeń. Tą premię stosuje się także przy umiejętnościach takich jak uderzenie krytyczne (UK) oraz innych bonusowych obrażeniach.
ZU i UK wykluczają się.
Jeśli posiadasz przedmiot z 33% szansą na ZU i 68% na UK, kompletne prawdopodobieństwo, że zadasz podwójne obrażenia jest następujące:
=UK + (ZU/100)*(100-UK)
=68% + (33/100)*32%
=68% + 10.56%
=78.56%
Możliwa jest 100% pewność na zadanie ZU. Jeżeli zaś skumulowane premie przedmiotów wynoszą ponad 100%, to oczywiście szansa na ZU zostaje 100 procentowa.
Otwarcie rany (OR)
Jest to szansa na sprawienie by potwór niekontrolowanie krwawił (tracił życie).
Czas trwania 200 klatek (8 sekund)
Obrażenia na klatkę są następujące (gdzie Clvl=poziom atakującego tzn zazwyczaj gracza)
Clvl=1-15: (9*Clvl+31)/256
Clvl=16-30: (18*Clvl-104)/256
Clvl=31-45: (27*Clvl-374)/256
Clvl=46-60: (36*Clvl-779)/256
Clvl=61-99: (45*Clvl-1319)/256
Jeżeli preferujesz naliczanie sekundowe wynik podziel na 25:
Clvl=1-15: 25*(9*Clvl+31)/256
Clvl=16-30: 25*(18*Clvl-104)/256
Clvl=31-45: 25*(27*Clvl-374)/256
Clvl=46-60: 25*(36*Clvl-779)/256
Clvl=61-99: 25*(45*Clvl-1319)/256
Kilka przykładów:
Clvl 10: 11.8 na sekundę, ponad 8 sekund daje razem 94.5 obrażeń.
Clvl 30: 42.6 na sekundę, ponad 8 sekund daje razem 340.6 obrażeń.
Clvl 50: 99.7 na sekundę, ponad 8 sekund daje razem 797.7 obrażeń.
Clvl 70: na sekundę, ponad 8 sekund daje razem 1430.5 obrażeń.
Clvl 90: 266.7 na sekundę, ponad 8 sekund daje razem 2133.6 obrażeń
Obrażenia są dzielone na 4 kiedy przeciwnikiem jest gracz. Ponadto, gdy wypuścimy pocisk (strzała, bełt) w innego gracza jego obrażenia są dzielone na 8. Przeciwko bossom i championom (również bossom specjalnym) obrażenia są dzielone na 2. Możliwym jest posiadanie 100% prawdopodobieństwa na OR. Jednak wartości ponad 100% nie są brane pod uwagę.
Druzgocące uderzenie (DU)
Jest to szansa na redukcję życia potwora o X% w jednym ciosie:
-ogólnie: 1/4 (życia spada)
-przeciw graczom: 1/10
-przeciw najemnikom: 1/10
-przeciw Championom, Unikalnym potworom, Bossom: 1/8
-z bronią miotaną, ogólnie: 1/8
-z bronią miotaną, przeciw graczom: 1/20
-z bronią miotaną, przeciw najemnikom: 1/20
-z bronią miotaną, przeciw Championom, Unikalnym potworom, Bossom: 1/16
Upływające życie jest związane z liczbą postaci w grze, więc jeśli potwór ma 450% więcej życia (8 graczy) życie maleje wolniej (dzielone jest na 4.5).
*Możliwa jest 100% szansa na DU. Jednak wartości ponad 100% nie są brane pod uwagę.
*Odporność na obrażenia fizyczne ma zastosowanie przy DU, ale tylko jeśli jest ona pozytywna
*Od poprawki 1.10 DU jest naliczany przed normalnymi obrażeniami. Oznacza to, że redukuje się życie potwora o X%, a następnie zadaje podstawowe obrażenia-co sprawia, że posiada on mniej życia. Jeżeli posiadasz więcej niż jeden przedmiot dodający do DU to premie sumują się i będzie jedna większa procentowo szansa na trafienie z tej umiejętności.
Uderzenie powodujące ucieczkę potwora
Jest analogiczne do okrzyku barbarzyńcy o nazwie skowyt i do przedmiotów z tą umiejętnością.
Obrona przeciwko pociskom
Redukuje procentowo szansę na trafienie pociskiem (poprzez wzrost wydajności zbroji).
Uderzenie zamrażające cel
Ten bonus jest bardzo oczywisty. Przedmioty posiadające tą umiejętność dają graczowi szanse na zamrożenie obiektu ataku. Przedstawia to poniższa formuła:
Szansa na zamrożenie wynosi 50 + (PA + (B*4) - PB) * 5
PA = Poziom atakującego
PB = Poziom broniącego się
B = premia z przedmiotu (wobec braku 1)
Jeżeli bonus ma zakres odległości, wszyscy przeciwnicy są zamrożeni, a szansa na to jest 3 razy mniejsza.
Długość zamrożenia =(szansa-rejestr) *2 + 25 klatek
przy minimalnej długości 25 klatek (1 sekunda) i maksymalnej długości 250 klatek (10 sekund)
Uderzenie oślepia cel (UO)
Zmniejsza zasięg świadomości podobnie jak klątwa nekromanty zamroczenie.
Formuła jest następująca:
Szansa=50 + (poziom atakującego +(bonus *4)- poziom broniącego się) *5
Bonus=ile przedmiotów posiadających UO ma współczynnik -1. Niektóre z nich mają umiejętność "cios oślepia cel +2", co oznacza, że brane pod uwagę są dwie rzeczy do premii. Podczas ataku bronią miotaną masz 1/3 tej szansy.
Spowolnienie celu o %
Ta umiejętność działa podobnie do obrażeń od zimna.
Limit w walkach jeden na jednego (tzw. duel) wynosi nie więcej niż 50%
Ignorowanie obrony celu
Ta umiejętność nie działa na unikalne potwory, bossów, najemników i innych graczy, chyba, że pochodzi z umiejętności, np. kierowana strzała u amazonki.
To znaczy, że inne potwory mają ustawioną wartość obrony 0, co upraszcza obliczenia:
SA = 100 * 2 * alvl / (alvl + dlvl)
SA= Skuteczność ataku; alvl = Poziom atakującego; dlvl = Poziom broniącego się.
Widać, że nadal ważna jest różnica poziomów licząc szansę na celne uderzenie. Minimalna to 5% a maksymalna to 95% na trafienie przeciwnika.
Absorpcje
Absorpcje chronią i jednocześnie leczą graczy. Jeśli miałbyś 5% absorpcji ognia to 5% obrażeń od ognia, zamiast ranić cię, leczą twoje rany.
+ Umiejętności ognia
Zawierają wszystkie umiejętności z drzewka ognia czarodziejki, amazonki (strzała ognia, wybuchająca strzała, strzała spopielenia), paladyna (święty ogień), druida (ogniste szpony, burza ognia, wulkan, armageddon, szczelina), zabójczyni (pięść ognia, ognisty podmuch, ślad ognia, ślad inferna) i nekromany (ognisty golem, wybuch zwłok).
Uderzasz wtedy kiedy w danej chwili zadajesz obrażenia potworowi.
Atak następuje wtedy kiedy zaczynasz atakować potwora.
Powalenie może nastąpić, gdy twoja postać jest uderzana.
Zgłoś błąd.
Zabójcze uderzenie (ZU)
Jest to szansa na zadanie podwójnych obrażeń. Tą premię stosuje się także przy umiejętnościach takich jak uderzenie krytyczne (UK) oraz innych bonusowych obrażeniach.
ZU i UK wykluczają się.
Jeśli posiadasz przedmiot z 33% szansą na ZU i 68% na UK, kompletne prawdopodobieństwo, że zadasz podwójne obrażenia jest następujące:
=UK + (ZU/100)*(100-UK)
=68% + (33/100)*32%
=68% + 10.56%
=78.56%
Możliwa jest 100% pewność na zadanie ZU. Jeżeli zaś skumulowane premie przedmiotów wynoszą ponad 100%, to oczywiście szansa na ZU zostaje 100 procentowa.
Otwarcie rany (OR)
Jest to szansa na sprawienie by potwór niekontrolowanie krwawił (tracił życie).
Czas trwania 200 klatek (8 sekund)
Obrażenia na klatkę są następujące (gdzie Clvl=poziom atakującego tzn zazwyczaj gracza)
Clvl=1-15: (9*Clvl+31)/256
Clvl=16-30: (18*Clvl-104)/256
Clvl=31-45: (27*Clvl-374)/256
Clvl=46-60: (36*Clvl-779)/256
Clvl=61-99: (45*Clvl-1319)/256
Jeżeli preferujesz naliczanie sekundowe wynik podziel na 25:
Clvl=1-15: 25*(9*Clvl+31)/256
Clvl=16-30: 25*(18*Clvl-104)/256
Clvl=31-45: 25*(27*Clvl-374)/256
Clvl=46-60: 25*(36*Clvl-779)/256
Clvl=61-99: 25*(45*Clvl-1319)/256
Kilka przykładów:
Clvl 10: 11.8 na sekundę, ponad 8 sekund daje razem 94.5 obrażeń.
Clvl 30: 42.6 na sekundę, ponad 8 sekund daje razem 340.6 obrażeń.
Clvl 50: 99.7 na sekundę, ponad 8 sekund daje razem 797.7 obrażeń.
Clvl 70: na sekundę, ponad 8 sekund daje razem 1430.5 obrażeń.
Clvl 90: 266.7 na sekundę, ponad 8 sekund daje razem 2133.6 obrażeń
Obrażenia są dzielone na 4 kiedy przeciwnikiem jest gracz. Ponadto, gdy wypuścimy pocisk (strzała, bełt) w innego gracza jego obrażenia są dzielone na 8. Przeciwko bossom i championom (również bossom specjalnym) obrażenia są dzielone na 2. Możliwym jest posiadanie 100% prawdopodobieństwa na OR. Jednak wartości ponad 100% nie są brane pod uwagę.
Druzgocące uderzenie (DU)
Jest to szansa na redukcję życia potwora o X% w jednym ciosie:
-ogólnie: 1/4 (życia spada)
-przeciw graczom: 1/10
-przeciw najemnikom: 1/10
-przeciw Championom, Unikalnym potworom, Bossom: 1/8
-z bronią miotaną, ogólnie: 1/8
-z bronią miotaną, przeciw graczom: 1/20
-z bronią miotaną, przeciw najemnikom: 1/20
-z bronią miotaną, przeciw Championom, Unikalnym potworom, Bossom: 1/16
Upływające życie jest związane z liczbą postaci w grze, więc jeśli potwór ma 450% więcej życia (8 graczy) życie maleje wolniej (dzielone jest na 4.5).
*Możliwa jest 100% szansa na DU. Jednak wartości ponad 100% nie są brane pod uwagę.
*Odporność na obrażenia fizyczne ma zastosowanie przy DU, ale tylko jeśli jest ona pozytywna
*Od poprawki 1.10 DU jest naliczany przed normalnymi obrażeniami. Oznacza to, że redukuje się życie potwora o X%, a następnie zadaje podstawowe obrażenia-co sprawia, że posiada on mniej życia. Jeżeli posiadasz więcej niż jeden przedmiot dodający do DU to premie sumują się i będzie jedna większa procentowo szansa na trafienie z tej umiejętności.
Uderzenie powodujące ucieczkę potwora
Jest analogiczne do okrzyku barbarzyńcy o nazwie skowyt i do przedmiotów z tą umiejętnością.
Obrona przeciwko pociskom
Redukuje procentowo szansę na trafienie pociskiem (poprzez wzrost wydajności zbroji).
Uderzenie zamrażające cel
Ten bonus jest bardzo oczywisty. Przedmioty posiadające tą umiejętność dają graczowi szanse na zamrożenie obiektu ataku. Przedstawia to poniższa formuła:
Szansa na zamrożenie wynosi 50 + (PA + (B*4) - PB) * 5
PA = Poziom atakującego
PB = Poziom broniącego się
B = premia z przedmiotu (wobec braku 1)
Jeżeli bonus ma zakres odległości, wszyscy przeciwnicy są zamrożeni, a szansa na to jest 3 razy mniejsza.
Długość zamrożenia =(szansa-rejestr) *2 + 25 klatek
przy minimalnej długości 25 klatek (1 sekunda) i maksymalnej długości 250 klatek (10 sekund)
Uderzenie oślepia cel (UO)
Zmniejsza zasięg świadomości podobnie jak klątwa nekromanty zamroczenie.
Formuła jest następująca:
Szansa=50 + (poziom atakującego +(bonus *4)- poziom broniącego się) *5
Bonus=ile przedmiotów posiadających UO ma współczynnik -1. Niektóre z nich mają umiejętność "cios oślepia cel +2", co oznacza, że brane pod uwagę są dwie rzeczy do premii. Podczas ataku bronią miotaną masz 1/3 tej szansy.
Spowolnienie celu o %
Ta umiejętność działa podobnie do obrażeń od zimna.
Limit w walkach jeden na jednego (tzw. duel) wynosi nie więcej niż 50%
Ignorowanie obrony celu
Ta umiejętność nie działa na unikalne potwory, bossów, najemników i innych graczy, chyba, że pochodzi z umiejętności, np. kierowana strzała u amazonki.
To znaczy, że inne potwory mają ustawioną wartość obrony 0, co upraszcza obliczenia:
SA = 100 * 2 * alvl / (alvl + dlvl)
SA= Skuteczność ataku; alvl = Poziom atakującego; dlvl = Poziom broniącego się.
Widać, że nadal ważna jest różnica poziomów licząc szansę na celne uderzenie. Minimalna to 5% a maksymalna to 95% na trafienie przeciwnika.
Absorpcje
Absorpcje chronią i jednocześnie leczą graczy. Jeśli miałbyś 5% absorpcji ognia to 5% obrażeń od ognia, zamiast ranić cię, leczą twoje rany.
+ Umiejętności ognia
Zawierają wszystkie umiejętności z drzewka ognia czarodziejki, amazonki (strzała ognia, wybuchająca strzała, strzała spopielenia), paladyna (święty ogień), druida (ogniste szpony, burza ognia, wulkan, armageddon, szczelina), zabójczyni (pięść ognia, ognisty podmuch, ślad ognia, ślad inferna) i nekromany (ognisty golem, wybuch zwłok).
Uderzasz wtedy kiedy w danej chwili zadajesz obrażenia potworowi.
Atak następuje wtedy kiedy zaczynasz atakować potwora.
Powalenie może nastąpić, gdy twoja postać jest uderzana.






