Sekrety gry Diablo 2 - By Kicksaw
Ostatnia modyfikacja: 02.01.2008. Utworzono: 06.11.2007
Jest to ciąg dalszy artykułu Spota o tym samym tytule (link)
Armor.txt:
- Zbroje miały mieć zdolność absorbowania pewnej punktowej (?) ilości obrażeń, jednak nigdy ta opcja nie została zaimplikowana do gry, jedyną pozostałością po niej jest kolumna absorbs
- Niektóre z nich miały standardowo zwiększać zasięg wzroku gracza (bonus do światła), jednak ta opcja nie działa. (kolumna lightradius)
- Nieznane jest bliżej pochodzenie kolumn Source Art i Game Art - można się domyślać jedynie że miały to być odpowiednie wariacje dla przedmiotu w ekwpiunku i na ziemi.
Books.txt:
- Ogólnie rzecz ujmując plik ten istnieje jedynie w celach informacyjnych.
- Miała istnieć księga Wskrzeszenia (Ressurect Book) oraz zwoje do niej.
CubeMain.txt:
- miały istnieć recepty na "Tempered Items" jednak nie zostały one dodane do gry nigdy. Są to przedmioty podobne do craftów z tym, że zamiast pomarańczowych posiadają zielone napisy
- Tempered Items miały być tworzone z dowolnej zbroi dobrej jakości, broni dobrej jakości, amuletu czy też pierścienia
- Wystarczyło włożyć takowy item wraz z klejnotem i runą Ral. Dodatkowo istnała możliwość ciągłego ulepszania Tempered Weaponu poprzez dodawania do niego runki Eld i Nadkruszonego Ametystu. Za każdym razem zwiększało to o 30-50 skuteczność ataku w danej broni.
ItemTypes.txt:
- w grze miały istnieć rzeczy takie jak:
* części ciała gracza - jednak zrezygnowano z tego pozostawiając jedynie ucho.
* zioła - miały na celu zwiększanie/zmniejszanie statystyk na określony czas
* eliksiry - można przypuszczać że miały zmieniać niektóre staty na stałe (?), oraz zwiększać poziom doświadczenia
* płaszcze/peleryny - przedmiot do użytku jedynie dla zabójczyń, obecnie nie wiadomo co mógłby oferować, miał służyć do noszenia zamiast zbroi i (prawdopodobnie) dawać jej niewidzialność podobnie jak umiejętność Zniknięcie.
* magiczne bełty i strzały - nigdy nie wprowadzone w oryginalnym Diablo, miały zawierać swoje staty takie jak dodatkowe obrażenia od błyskawic itp
MagicPrefix.txt:
- prefiksy do przedmiotów nie użyte w grze:
* Miosenyjski, Oligocenyjski, Eocenyjski - zwiększanie obrony wraz z poziomem postaci
* "Jack's, Jester's, Joker's, Knave's", Okrzykujący, Wrzeszczący, Rozgłaszający - zwiększanie obrażeń i skuteczności ataku wraz z poziomem postaci w - uwaga - różdżkach, orbach, laskach ;)
* głupie tłumaczenia na polski no ale: Rudzikooki, Sokołooki, Orłooki, Wróblooki - zwiększenie skuteczności ataku względem poziomu - w laskach, różdzkach i orbach.
MagicSuffix.txt:
-suffiksy nie używane w grze:
* cała masa suffiksów, które miały zwiększać absorbjcę w orbach i koronetkach: Ochłodzenia, Niepalności, Amiantów (?), Ogniooporności, Wiary, Odporności, Odizolowania, Przyziemności, Dynama, Stoicyzmu, Ocieplenia, Rozmrożenia, Wydm, Sirokko, Pożądania
* Mocarności - zwiększa siłę wraz z poziomem
* Gracji - zwiększa zwinność wraz z poziomem
* Mocarności i Gracji - to co wyżej tylko razem
* Yetiego - zwiększa odporność na zimno wraz z poziomem
* Feniksa - zwiększa odporność na ogień wraz z poziomem
* Ifryta - zwiększa odporność na błyskawice wraz z poziomem
* Kobry - zwiększa odporność na trucizny wraz z poziomem
* Elementów - zwiększa odporność na wszystkie żywioły wraz z poziomem
* Tarczy Teleportacyjnej - szanse na teleport przy trafieniu nas (coś jak ma Occulus)
* Mroku, Światłości - zwiększona obrona zgodnie z porą dnia
* cała masa suffiksów które już istnieją i dodają ładunki danego skilla, z tym że... te odejmują ;) Np. Ściany Ognia miało istnieć w kilku wersjach - jednej co daje nam np. 50 ładunków tej umiejętności, a drugiej co nam obniża o 25 liczbę ładunków tej umiejętności - bezsens ;)
Misc.txt:
- Elixir - zwiększa o 5 liczbę punktów doświadczenia
- Mikstura Pełnego Życia
- Mikstura Pełnej Many
- Szczęka - miało wypadać z potworów. Po użyciu zamienia się w bełty
- Róg - miało wypadać z potworów. Po użyciu zamienia się w strzały.
- Ogon - miało wypadać z potworów. Po użyciu zamienia się w miksturę wytrzymałości
- Flaga - miało wypadać z potworów. Ostatecznie użyte w sekretnym zadaniu Hellfire Torch w patchu 1.11.
- Kieł - miało wypadać z potworów. Ostatecznie użyte w sekretnym zadaniu Hellfire Torch w patchu 1.11.
- Kolec - miało wypadać z potworów. Po użyciu zamienia się w strzały.
- Dusza - miało wypadać z potworów. Po użyciu zamienia się w miksturę many
- Skalp - miało wypadać z potworów. Wygląd berła, zajmuje jedną kratkę, jednak druga nachodzi na inne przedmioty ;)
- Śledziona - miało wypadać z potworów. Po użyciu zamienia się w miksturę zjełczałego gazu
- Zwój Samowskrzeszenia - miał służyć do samoistnego wskrzeszania, jednak pomysł nie wyszedł. Wygląda jak zwój identyfikacji ;)
Inne ukryte grafiki w grze:
- Flaga Gildii - pomysł nigdy nie został wykonany. Prawdopodobnie w Diablo miały istnieć Gildie, ich cel jest nie znany - być może zlecanie nowych zadań
- Nie wiem co to dokładnie miało być, ale w grze znajduje się plik o nazwie abcde.dc6 a w nim jakieś znaczki. Nie wiadomo do czego on miał służyć, na pewno nie jest to czcionka, an co mógłby wskazywać katalog z tym plikiem




- Ikonki postaci Atmy i Fary - naprawdę nie dziwię się, że nie zostały umieszczone w grze

- Wybór awatarów Gildyjnych - naprawdę szkoda że nie wprowadzono systemu Gildyjnego, bo zapowiadał się po obrazkach ciekawie

Kliknij, by powiększyć obrazek
- Skrytka Gildyjna - prawdopodobnie do trzymania wspólnych rzeczy
- Nieużywane ikony - nie wiem do czego mogły by służyć, bynajmniej ta pierwsza. Druga zaś prawdopodobnie byłaby używana do Zwoju Samowskrzeszenia
- Inny Paladyn - takiego stroju Paladyn nie ma chyba ;)
-Kości - jak reszta - nie używane w grze (prawda, koło Mephisto są jedne ale inne niż te ;) )
- Świeca - nie wiadomo po co miała być, jej lokalizacja wskazuje na to, iż byłby to przedmiot od użytku w grze (jakiś składnik?)
- Piłka plażowa - największy joke jaki widziałem chyba w tych plikach ;) ) A już najzabawniejsze jest to, że miała ona być... pociskiem bądź umiejętnością kogoś ;)
- "LegoMen" - nie no... to przebija piłkę. Potworek wyraźnie zrobiony z plastiku. Niedokończone animacje, pewnie dlatego nie ma go w grze.

- Wieżyczka z klocków - kolejna niedokończona animacja.

- Kupka monet - prawdopodobnie tak na początku miały wyglądać monety w grze.
- Kruszec/kryształy - miały prawdopodobnie służyć do tworzenia przedmiotów lub ich ulepszania.



- Kamienie - pierwotny wygląd kamieni szlachetnych w Diablo 2.
- Mikstury - jest wiele obrazków mikstur które znajdują się w plikach Diablo II, jednak nie są wykorzystane standardowo w grze. Wielu modmakerów którzy o tym wiedzą dodają je do swoich modów, ponieważ są one naprawdę dobrze wykonane, i przekolorowane, co daje większą różnorodność przy tworzeniu np. magicznych preparatów itp.











- "Latająca Różdżka" - dziwnie wielka, okręcająca się różdżka. Nie mam pojęcia do czego miałoby to służyć, może do pokazania jakiejś animacji rzutu różdżką...
Zgłoś błąd.
Armor.txt:
- Zbroje miały mieć zdolność absorbowania pewnej punktowej (?) ilości obrażeń, jednak nigdy ta opcja nie została zaimplikowana do gry, jedyną pozostałością po niej jest kolumna absorbs
- Niektóre z nich miały standardowo zwiększać zasięg wzroku gracza (bonus do światła), jednak ta opcja nie działa. (kolumna lightradius)
- Nieznane jest bliżej pochodzenie kolumn Source Art i Game Art - można się domyślać jedynie że miały to być odpowiednie wariacje dla przedmiotu w ekwpiunku i na ziemi.
Books.txt:
- Ogólnie rzecz ujmując plik ten istnieje jedynie w celach informacyjnych.
- Miała istnieć księga Wskrzeszenia (Ressurect Book) oraz zwoje do niej.
CubeMain.txt:
- miały istnieć recepty na "Tempered Items" jednak nie zostały one dodane do gry nigdy. Są to przedmioty podobne do craftów z tym, że zamiast pomarańczowych posiadają zielone napisy
- Tempered Items miały być tworzone z dowolnej zbroi dobrej jakości, broni dobrej jakości, amuletu czy też pierścienia
- Wystarczyło włożyć takowy item wraz z klejnotem i runą Ral. Dodatkowo istnała możliwość ciągłego ulepszania Tempered Weaponu poprzez dodawania do niego runki Eld i Nadkruszonego Ametystu. Za każdym razem zwiększało to o 30-50 skuteczność ataku w danej broni.
ItemTypes.txt:
- w grze miały istnieć rzeczy takie jak:
* części ciała gracza - jednak zrezygnowano z tego pozostawiając jedynie ucho.
* zioła - miały na celu zwiększanie/zmniejszanie statystyk na określony czas
* eliksiry - można przypuszczać że miały zmieniać niektóre staty na stałe (?), oraz zwiększać poziom doświadczenia
* płaszcze/peleryny - przedmiot do użytku jedynie dla zabójczyń, obecnie nie wiadomo co mógłby oferować, miał służyć do noszenia zamiast zbroi i (prawdopodobnie) dawać jej niewidzialność podobnie jak umiejętność Zniknięcie.
* magiczne bełty i strzały - nigdy nie wprowadzone w oryginalnym Diablo, miały zawierać swoje staty takie jak dodatkowe obrażenia od błyskawic itp
MagicPrefix.txt:
- prefiksy do przedmiotów nie użyte w grze:
* Miosenyjski, Oligocenyjski, Eocenyjski - zwiększanie obrony wraz z poziomem postaci
* "Jack's, Jester's, Joker's, Knave's", Okrzykujący, Wrzeszczący, Rozgłaszający - zwiększanie obrażeń i skuteczności ataku wraz z poziomem postaci w - uwaga - różdżkach, orbach, laskach ;)
* głupie tłumaczenia na polski no ale: Rudzikooki, Sokołooki, Orłooki, Wróblooki - zwiększenie skuteczności ataku względem poziomu - w laskach, różdzkach i orbach.
MagicSuffix.txt:
-suffiksy nie używane w grze:
* cała masa suffiksów, które miały zwiększać absorbjcę w orbach i koronetkach: Ochłodzenia, Niepalności, Amiantów (?), Ogniooporności, Wiary, Odporności, Odizolowania, Przyziemności, Dynama, Stoicyzmu, Ocieplenia, Rozmrożenia, Wydm, Sirokko, Pożądania
* Mocarności - zwiększa siłę wraz z poziomem
* Gracji - zwiększa zwinność wraz z poziomem
* Mocarności i Gracji - to co wyżej tylko razem
* Yetiego - zwiększa odporność na zimno wraz z poziomem
* Feniksa - zwiększa odporność na ogień wraz z poziomem
* Ifryta - zwiększa odporność na błyskawice wraz z poziomem
* Kobry - zwiększa odporność na trucizny wraz z poziomem
* Elementów - zwiększa odporność na wszystkie żywioły wraz z poziomem
* Tarczy Teleportacyjnej - szanse na teleport przy trafieniu nas (coś jak ma Occulus)
* Mroku, Światłości - zwiększona obrona zgodnie z porą dnia
* cała masa suffiksów które już istnieją i dodają ładunki danego skilla, z tym że... te odejmują ;) Np. Ściany Ognia miało istnieć w kilku wersjach - jednej co daje nam np. 50 ładunków tej umiejętności, a drugiej co nam obniża o 25 liczbę ładunków tej umiejętności - bezsens ;)
Misc.txt:
- Elixir - zwiększa o 5 liczbę punktów doświadczenia
- Mikstura Pełnego Życia
- Mikstura Pełnej Many
- Szczęka - miało wypadać z potworów. Po użyciu zamienia się w bełty
- Róg - miało wypadać z potworów. Po użyciu zamienia się w strzały.
- Ogon - miało wypadać z potworów. Po użyciu zamienia się w miksturę wytrzymałości
- Flaga - miało wypadać z potworów. Ostatecznie użyte w sekretnym zadaniu Hellfire Torch w patchu 1.11.
- Kieł - miało wypadać z potworów. Ostatecznie użyte w sekretnym zadaniu Hellfire Torch w patchu 1.11.
- Kolec - miało wypadać z potworów. Po użyciu zamienia się w strzały.
- Dusza - miało wypadać z potworów. Po użyciu zamienia się w miksturę many
- Skalp - miało wypadać z potworów. Wygląd berła, zajmuje jedną kratkę, jednak druga nachodzi na inne przedmioty ;)
- Śledziona - miało wypadać z potworów. Po użyciu zamienia się w miksturę zjełczałego gazu
- Zwój Samowskrzeszenia - miał służyć do samoistnego wskrzeszania, jednak pomysł nie wyszedł. Wygląda jak zwój identyfikacji ;)
Inne ukryte grafiki w grze:
- Flaga Gildii - pomysł nigdy nie został wykonany. Prawdopodobnie w Diablo miały istnieć Gildie, ich cel jest nie znany - być może zlecanie nowych zadań
- Nie wiem co to dokładnie miało być, ale w grze znajduje się plik o nazwie abcde.dc6 a w nim jakieś znaczki. Nie wiadomo do czego on miał służyć, na pewno nie jest to czcionka, an co mógłby wskazywać katalog z tym plikiem




- Ikonki postaci Atmy i Fary - naprawdę nie dziwię się, że nie zostały umieszczone w grze

- Wybór awatarów Gildyjnych - naprawdę szkoda że nie wprowadzono systemu Gildyjnego, bo zapowiadał się po obrazkach ciekawie

Kliknij, by powiększyć obrazek
- Skrytka Gildyjna - prawdopodobnie do trzymania wspólnych rzeczy
- Nieużywane ikony - nie wiem do czego mogły by służyć, bynajmniej ta pierwsza. Druga zaś prawdopodobnie byłaby używana do Zwoju Samowskrzeszenia
- Inny Paladyn - takiego stroju Paladyn nie ma chyba ;)
-Kości - jak reszta - nie używane w grze (prawda, koło Mephisto są jedne ale inne niż te ;) )
- Świeca - nie wiadomo po co miała być, jej lokalizacja wskazuje na to, iż byłby to przedmiot od użytku w grze (jakiś składnik?)
- Piłka plażowa - największy joke jaki widziałem chyba w tych plikach ;) ) A już najzabawniejsze jest to, że miała ona być... pociskiem bądź umiejętnością kogoś ;)
- "LegoMen" - nie no... to przebija piłkę. Potworek wyraźnie zrobiony z plastiku. Niedokończone animacje, pewnie dlatego nie ma go w grze.

- Wieżyczka z klocków - kolejna niedokończona animacja.

- Kupka monet - prawdopodobnie tak na początku miały wyglądać monety w grze.
- Kruszec/kryształy - miały prawdopodobnie służyć do tworzenia przedmiotów lub ich ulepszania.



- Kamienie - pierwotny wygląd kamieni szlachetnych w Diablo 2.
- Mikstury - jest wiele obrazków mikstur które znajdują się w plikach Diablo II, jednak nie są wykorzystane standardowo w grze. Wielu modmakerów którzy o tym wiedzą dodają je do swoich modów, ponieważ są one naprawdę dobrze wykonane, i przekolorowane, co daje większą różnorodność przy tworzeniu np. magicznych preparatów itp.











- "Latająca Różdżka" - dziwnie wielka, okręcająca się różdżka. Nie mam pojęcia do czego miałoby to służyć, może do pokazania jakiejś animacji rzutu różdżką...






