PvP/TvT Fb Soso PCL
Ostatnia modyfikacja: 08.12.2007. Utworzono: 24.08.2007
Spis treści:
1. wstęp
2. słowniczek
3. statystyki
4. skille
5. progi
6. ekwipunek
7. pvp/tvt
8. zasady pcl 1vs1 dla soso.
9. zakończenie
1. wstęp
W sumie nic wyjątkowego w taktyce raczej nie będzie
bo wielkiej filozofii nie ma w robieniu fb soso, ale chciałem
napisać jakąś taktykę, a w tej postaci mam
największe doświadczenie. Postaram się napisać strategię dosyć zrozumiałym językiem, opisując nawet oczywiste rzeczy, tak żeby każdy wiedział o co chodzi.
Co prawda jest już na forum bardzo poprawna strategia na pcl fb soso, ale na stronie nie ma, a pozatym chciałem przedstawić jak ja to wszystko widzę.
2. słowniczek.
http://diablo.phx.pl/?s=slownikbn - tu chyba macie all, zresztą i tak prawie każdy będzie rozumiał o czym pisze, ale dla formalności zamieściłem linka.
3. statystyki
siła : tu jeżeli mamy perf anniego i torcha prawdopodobnie nic dodawać nie trzeba, w innym wypadku będzie to kwestia kilku punktów, ofc aby unieść item wymagający najwięcej siły.
Zręczność : dodajemy tyle żeby mieć max blok z whitstanem. Najlepiej rozdać staty jak już masz wszystko ubrane i wtedy dajesz dexa tyle żeby uzyskać max blok. Potem z każdym poziomem podnosisz dexa o tyle, aby ten max blok zachować.
Żywotność : i tu występuje pierwszy problem u soso na es ( tarcze energetyczną). Jedni dodają 50/50 ( vita/ene ) , inni 1/3, jeszcze inni 2/3, a niektórzy wszystko dodają w energie. Ja dodaje vita tyle żeby mieć ~~ 1300 life. Es będzie u naszej soso absorbować około 75 % obrażeń czyli trochę hp trzeba jednak mieć aby przetrwać te 25 %.
Energia : ofc cała reszta.
4. skille.
Od razu napisze w kolejności, w której powinno się je dodawać.
Ciepło – 1 (regeneruje mane, która jest przecież podstawą u soso na es)
Tele – 1 ( myśle że tu nic pisać nie trzeba)
Fb (ognista kula
) – 20 ( nasza główna broń )
Telekineza – 20 ( zmniejsza ilość many traconej przy używaniu es)
Ognisty pocisk (chyba tak to się nazywa, w każdym razie chodzi o tą pomniejszą ognistą kulkę) – 20 ( używamy gdy mamy mało many, nawet
non stop nawalając z tego mana nam się odnawia i to dość szybko.)
Meteor – 20 ( raczej nie używamy, jednak zdarza się ( rzadko !) , że gdy uciekając zostawiamy za sobą meteory to ktoś się w nie wpakuje. Jednak maxujemy go przed mistrzostwem gdyż daje większą premie do obrażeń)
Mistrzostwo ( ofc ognia
) – 20 (premia do obrażeń)
Jak komuś by się chciało nabijać większy poziom to można wpakować resztę w ciepło.
5. progi
Tutaj zamieszczę wszystkie progi dla czarodziejki i zaznaczę te, na których nasza soso będzie się opierać.
Fcr ( szybsze rzucanie czarów )
0 9 20 37 63 105 200
Próg 105 fcr będziemy osiągali zawsze. Nigdy nie schodzimy niżej, nigdy też nie będziemy osiągali progu 200, gdyż imo soso zrobiona pod ten próg więcej traci niż zyskuje. Z czego osiągniemy ten próg? Standardowo będzie to wyglądało tak : wizzy 50 + viper 30 + arach 20 + craft amu 5 = 105.
Fhr ( szybsze odzyskiwanie równowagi )
0 5 9 14 20 30 42 60 86 142 280
Przy standardowym sprzęcie będziemy osiągali próg 42 fhr ( 3 x sk 12 fhr + 7 fhr jewel w wizzim =43)
Ewentualnie jak kogoś stać to może trzymać w skrytce jeszcze dodatkowe sk/sc fhr aby założyć je vs trap assa.
Fbr ( szybsze blokowanie)
0 7 15 27 48 86 200
Na te progi raczej nikt przy soso nie zwraca uwagi, ale wypadało je zamieścić
Z whitstanem będziemy osiągali próg 27 (whitstan 40 fbr) nosząc lidlessa niestety mamy 0 fbr
Ias (zwiększona szybkość ataku)
No myślę, że tutaj przynajmniej możemy sobie wypisywanie progów opuścić ;P
6. ekwipunek
Postaram się opisać różne warianty dla bogatszych i biedniejszych, chociaż będzie to wyglądało raczej podobnie bo itemki dla soso drogie nie są.
Różnice będą głównie w tym co w itemki wkładamy. Statystyk itemków tutaj podawać nie będę bo można je sprawdzić na każdej stronie. Wypisze natomiast plusy i minusy. A więc zaczne od góry.
Czapka.
1. oczywiście shako, myśle że na ten item każdy sobie może pozwolić więc innych opcji tutaj nie widzę.
Plusy: life, mana, dr , skill , staty i niezwykle przydatny na pvp mf !!
Minusy: statów troche mało, life i mana z shako niestety nie mnożą się przez bo, oaka.
Socketowane: jah ( jeśli grasz głownie pvp ), rubin ( to na tvt gdyż life z jah nie mnoży się z bo, lub gdy nie stać nas na jah ), Lo ( vs light chary – nie jest konieczne ale warto sobie sprawić).
Ocena:6/6
2. jak ktoś chce na siłę kombinować to można założyć tiare 3 fire xx life 2 sox i zsocketować 2 x fire 5/5 die , ale shako i tak dużo lepsze.
Ocena:4/6
Naszyjnik.craft / rare amu
- 2 soso skill
- 5 fcr
- xx mana
to podstawa. Dodatkowo przydatne:
- xx life
- dex
- str
Plusy: fcr, skill, mana + to co dodatkowo mamy:)
Minusy : ja tam minusów w takim amu nie widzę.
Innych opcji niema ze względu na potrzebny w amu fcr.
Ocena : to zależy od amu
Broń.1. wizzy ( kolec czarodzieja ).
i dla biednych i dla bogatych najlepszy i najtańszy.
Socketujemy jewelem fhr, dex, str. Biedniejsi mogą zsocketować facetem 5/5 fire die.
Plusy: dużo many, dużo resów, dużo fcr, mana regren
Minusy : brak jakże przydatnego skilla
a byłby idealny.
Ocena :5/6
2. eschuta. Taka broń dodatkowa. Zakładamy głównie vs nec Biedniejsi nie muszą jej kupować. Socketujemy 5/5 die.
Plusy: skill, zwiększa fire dmg., zwiększa mane.
Minusy: fcr mniejszy niż w wizzim, mana także. Brak resów.
Ocena 4/6
Zbroja.
viper ( skóra żmijomaga )
I dla biednych i dla bogatych. Socketujemy jah ( pvp ) rubin ( tvt, biedniejsi )
Lo ( light chary – opcjonalne )
Plusy: skill, resy, fcr, life od tego co w dziurce trzymamy.
Minusy : mógłby być większy skill.
Ocena: 5/6
Tarcza.
1.whitstan. dla bogatych i biednych socketujemy sur (bogaci), eld (biedni)
zakładamy na postacie walczące w ręcz.
plusy : blok, Maly str req.
Minusy : w sumie to tarcza poza blokiem nic nie daje.
Ocena : 4/6
2. lidless wall ( bezoki mur )
zakładamy na casterów. Socketujemy sur (mana). Niestety innej możliwości socketowania tutaj nie widzę,
plusy : skill, mana, fcr.
Minusy : do bloku się ta tarcza nie nadaje.
Ocena 5/6
3.kite shield z lifem/deflect 3 sox (3 x jah) – tylko dla bogatych. Ja grałem bez tego.
Plusy : life !!
Minusy : cena
Ocena 5-/6
Switch.
Soso es tym się rożni od innych charów, że nie nosi na switchu cta
Ofc można cta zakupić, ale imo nie ma potrzeby bo na pvp używać nie wolno, a na tvt zawsze liczę na to, że bo dostane od kogoś innego
1. memory 9 es.
Ewentualnie jak kogoś stać to dodatkowo mile widziane x ca ( ten zimny armor ostatni ) i x enchant ( urok), ale można się bezproblemowo bez tych bonusów obejść.
Plusy: es, ( enchant, ca )
Minusy: brak- to tylko switch.
Ocena :5/6
2. cta + lidless – jak ktoś się uprze
ocena 3/6
Pierścionki:
1. soje.
Zwiększa mane i dodaje do skilla – wszystko czego nam trzeba. Niestety
biedni też muszą zakupić parę.
Ocena : 6/6
2. bk
Na nekromantów – biedni niech sobie odpuszczą.
Ocena 4/6
3. dwarf star – krasnoludka gwiazda
na fire chary
3. Raveny – Krócze lody
na cold chary
4. wisp - ogniskowiec
na light chary.
Rękawiczki
1.Frostburny (ognisty mróz )
Naprawde duuży przyrost many. Ofc i dla biednych i bogatych.
Plusy: 40 % zwiększają mane.
Minusy – nic poza tym nie dają.
Ocena; 5/6
2.Magefisty ( Pięść maga )
To zakładamy raczej tylko vs nec.
Plusy: fcr, skill, mana regen.
Minusy: niby dużo plusów ale ja i tak wole to 40 % zwiększonej many.
Ocena:4/6
Pasior:Arach
Boski pasek. Skill, fcr w jednym. Strasznie drogi nie jest więc można sobie na niego pozwolić nawet będąc biedniejszym.
Plusy:
Skill, fcr, mana zwiększona.
Minusy:
Mana zwiększona nieznacznie.
Ocena 5+/6
Buciki
1. ww ( wodołazy )
podstawowe butki każdej soso. Dla biednych to samo tylko oni nie muszą mieć 65 life.
plusy: life , dex
minusy: mogłby być fhr jak w sandstormach.
Ocena: 5/6
2. ślad inferna – vs fire chary.
3. jakieś crafty zwiększające mane – dla lubiących kombinować.
Ekwipunek.
Anni, torch, 3 x fire skiller fhr (bogaci mogą kupić więcej i zakładać vs trap assa).
6 x fire skiller life (ilość life zależna od twojej zamożności )
10 x sc life/mana (nie muszą być ofc wszystkie 20/17 bo się nie wypłacicie
- takie 17/15 powinny wystarczyć ).
7a) PvP
Vs Soso
Fb: ww zmieniamy na inferno, whitstana na lidlessa, można zmienić soja na dwarfa. Generalnie staramy się być cały czas w ruchu, unikamy wrogich fb i sami puszczamy nasze w kierunku oppa jeżeli oberwiemy i mamy malo many zmieniamy fb na firebolta i nawalamy z niego, aż odzyskamy większość many. Jeżeli mamy dobrego skilla można spróbować zrobić tele za plecy przeciwnika i wpakować w niego kilka fb.
Trudność 4/6
Blizz :. Można zmienić soje na raveny ( 2 absy dozwolone). Powinno być w miarę łątwo imo fb soso> blizz soso. Ważne aby nie stać w miejscu. I nie gonić uciekającej blizzki po prostej linii bo często uciekając zostawia za sobą blizzy.
Trudność 3/6
Light: shako i vipera Lo zakładamy ofc na siebie, można soja zmienić na wispa.
Generalnie walczymy jak z sosą fb z tym że tutaj można pozwolić sobie na tanka ( czyli to co tygryski lubią najbardziej
).
Trudność 3/6
Orb: Tutaj nie wolno nam mieć resa wyższego niż 75 podobnie jak z blizz ale wolno nam mieć 1 abs więc proponuje soj
raven. Trzymamy się od niej z dala bo fb ma większy zasięg niż orb. Co prawda trudno nam będzie ją trafić ale prędzej czy później dostanie ona fb na klate i w końcu padnie.
Trudność4/6
Vs Ama
Java: raczej na pcl ich nie spotykamy.
Bow: tutaj nie ma co trzymać dystansu. Od razu gramy offensa i tankujemy ame. Powinno być łatwo. Nawet jak dostaniemy sm ( spowolnienie pocisków) to nic się strasznego nie dzieje bo i tak cały czas ame tankujemy a gdy walimy z bliska sm dużo nam nie szkodzi.
Trudność 2/6
Vs Assa
Trap: chyba każdy nienawidzi duelów vs trap assa. Dobrze jest uzyskać próg 86 fhr. Nie polecam robić tego zakładając vipera i shako shael, ponieważ musimy założyć vipera i shako Lo. Dlatego trzeba wsadzic dodatkowe sks fhr które nie każdy posiada. Oprócz tego zmieniamy soja na wispa. Podczas walki trzymamy dystans i nawalamy z daleka fb. Jak oberwiemy i mamy mało many obowiązkowo zmieniamy na bolta do czasu aż ona nam się odnowi. O żadnym tanku nie ma mowy. W 90 procentach przypadków kończy on się ripem.
Trudność 5+/6
Melee: w sumie nie miałem okazji się z taką duelować więc trudno mi powiedzieć jak grać. W każdym razie podobnie jak vs nec nie wolno nam używać es. Zakładamy więc eschute i magefisty – rezygnujemy z many.
Myślę że należy walczyć tak jak vs baba.
Vs Baba
Ww: tutaj mamy 2 opcje. Rezygnujemy z es lub zakładamy lidlessa zamiast whitstana. Ja polecam tę drugą opcję. Ogólnie trzymamy go na dystans i nawalamy z fb. Przeciętny baba powinien być prosty do pokonania, ale jak się na trafi na kogoś kto ma dobrego skilla to barb może sprawić troche kłopotów.
Trudność 3/6
Vs Pala
Foh: obowiązkowo shako i viper Lo + wisp. Mamy 2 możliwości albo trzymamy go na dystans. Fb ma większy zasięg niż foh, albo próbujemy tanka. Trudno powiedzieć który sposób jest lepszy. To zależy od oppa. Trzeba uważać także na charge lagga. Imo nie warto rezygnować z whitstana, bo chociaż pala jest pozornie castrem to potrafi przyłożyć z botd.
Trudność 4/6
Hammer: trzymamy go na dystans, co nie znaczy ze jesteśmy trzy ekrany od niego. Po prostu staramy się nie wchodzić w promień jego młotów i nawalamy z fb. Dobrze jest też być cały czas w ruchu aby uniknąć złapania się na charge lagga. Podonnie jak foh hammer potrafi przywalic z botda.Podobnie jak blizz nie gonimy go po linni prostej bo uciekając zostawia za sobą hammery
Trudność 4/6
Smiter : ten pala na pcl dużo traci poprzez banned griefa więc powinno być stosunkowo łatwo. Można założyć wyższy fhr podobnie jak vs trap. Generalnie cały czas uciekamy puszczając w stronę goniącego nas pala fbki.
Trudność 3/6
Vs Nec
Bone: tutaj jest bardzo ciężko bo nec wybiera sobie czy używa zęby, jeśli wybierze że nie to nie wolno nam używać es. W sumie to nie grałem jeszcze z takim neciem który zdecydowalby się używać zęby
w związku z tym że nie możemy używać es rezygnujemy z many i zamieniamy frostburny na magefisty, wizziego na eschute a soje na bk. No i nawalamy z fb unikając saperów/bsów.
Tanka w sumie nie polecam
Trudność 6/6 (komuś musiałem dać 6 i postawiłem na neca )
Vs dru
Wind: przede wszystkim staramy się unikać złapania na namelocka i sami próbujemy złapać jego. Warto wykorzystać moment, w którym dru po straceniu oaka i cyclone armora recastuje je, do ataku. Ponoć fb soso ma przewagę nad dru ale mi się gra ciężko vs windru, a jak grałem windru to fb były dla mnie stosunkowo izi.
Trudność 5-/6
Melee: imo nic prostszego. Zmieniamy eq tak jak u neca bo es i tak nie działa na psn i nawalamy. Nie możemy mu pozwolić by nas trafił bo bierze nas na hita. Jednak udaremnienie mu trafienia trudne nie jest. Ja tam zawsze utożsamiałem melee dru z postaciami „for funâ€
Trudność 1/6 (komuś musiałem dać 1 i postawiłem na melee dru
)
7b) TvT
Ciężko tutaj coś napisać bo wiadomo, że w tvt możliwości jest sporo.
Generalnie zakładamy resy, absa na żywioł, który przeważa we wrogim teamie.
Jeżeli w przeciwnym teamie jest chociaż jedna postać melee to i tak zakładamy blok. Lepiej sobie odpuścić tego 1 skilla od lidlessa i czuć się pewniej.
W teamie spełniamy rolę postaci ofensywnej, robiącej dużo zamieszania.
Dobrze mieć w swojej drużynie chary które cię jakoś wspomagają
np.:
-foh (conv, leczy)
-barb (wiadomo)
- necro (lr- zmniejszenie odporności)
8. zasady pcl 1vs1 dla soso.
- możemy używać 1 rbf i eschute lub 3 i wizziego
-nie używamy es, kiedy nec nie używa zębów
- svs gramy na koszu
- vs barb lidless i es lub whitstan bez es
-vs melee assa bez es
max rl (odnawianie życia)- 20 bez es, 0 z es
Resy
vs fb 85 max + 1 abs, total res 200
vs orb 75 max + 1 abs, total res 200
vs blizz 75 max +2 abs, total res 200
vs soso light 85 max + 1 abs, total res 200 ( chciałem napisać na żołto ale słąbo widać
)
vs foh 85 max + 1 abs, total res 210
vs trap 85 max + 1 abs, total res 210
vs hybrid asn 80 max, total res 200
9. zakończenie.
Wyszło dłużej niż myślałem. Ciekawe czy ktoś całą przeczytał. Podsumowując soso ma jakieś 1300 life/2300 mana przy sks 25-35 life. dmg 18 k z wizzim, z eschutą i magefistami jakies 21k. jak na postać pvp fb soso jest raczej tania co nie znaczy że ubierze się ją za 10 istów. Ale na przykład za porządnego foha albo bowke można ubrać 5 takich czarek.
PooMbix
Zgłoś błąd.
1. wstęp
2. słowniczek
3. statystyki
4. skille
5. progi
6. ekwipunek
7. pvp/tvt
8. zasady pcl 1vs1 dla soso.
9. zakończenie
1. wstęp
W sumie nic wyjątkowego w taktyce raczej nie będzie
bo wielkiej filozofii nie ma w robieniu fb soso, ale chciałem
napisać jakąś taktykę, a w tej postaci mam
największe doświadczenie. Postaram się napisać strategię dosyć zrozumiałym językiem, opisując nawet oczywiste rzeczy, tak żeby każdy wiedział o co chodzi.
Co prawda jest już na forum bardzo poprawna strategia na pcl fb soso, ale na stronie nie ma, a pozatym chciałem przedstawić jak ja to wszystko widzę.
2. słowniczek.
http://diablo.phx.pl/?s=slownikbn - tu chyba macie all, zresztą i tak prawie każdy będzie rozumiał o czym pisze, ale dla formalności zamieściłem linka.
3. statystyki
siła : tu jeżeli mamy perf anniego i torcha prawdopodobnie nic dodawać nie trzeba, w innym wypadku będzie to kwestia kilku punktów, ofc aby unieść item wymagający najwięcej siły.
Zręczność : dodajemy tyle żeby mieć max blok z whitstanem. Najlepiej rozdać staty jak już masz wszystko ubrane i wtedy dajesz dexa tyle żeby uzyskać max blok. Potem z każdym poziomem podnosisz dexa o tyle, aby ten max blok zachować.
Żywotność : i tu występuje pierwszy problem u soso na es ( tarcze energetyczną). Jedni dodają 50/50 ( vita/ene ) , inni 1/3, jeszcze inni 2/3, a niektórzy wszystko dodają w energie. Ja dodaje vita tyle żeby mieć ~~ 1300 life. Es będzie u naszej soso absorbować około 75 % obrażeń czyli trochę hp trzeba jednak mieć aby przetrwać te 25 %.
Energia : ofc cała reszta.
4. skille.
Od razu napisze w kolejności, w której powinno się je dodawać.
Ciepło – 1 (regeneruje mane, która jest przecież podstawą u soso na es)
Tele – 1 ( myśle że tu nic pisać nie trzeba)
Fb (ognista kula
Telekineza – 20 ( zmniejsza ilość many traconej przy używaniu es)
Ognisty pocisk (chyba tak to się nazywa, w każdym razie chodzi o tą pomniejszą ognistą kulkę) – 20 ( używamy gdy mamy mało many, nawet
non stop nawalając z tego mana nam się odnawia i to dość szybko.)
Meteor – 20 ( raczej nie używamy, jednak zdarza się ( rzadko !) , że gdy uciekając zostawiamy za sobą meteory to ktoś się w nie wpakuje. Jednak maxujemy go przed mistrzostwem gdyż daje większą premie do obrażeń)
Mistrzostwo ( ofc ognia
Jak komuś by się chciało nabijać większy poziom to można wpakować resztę w ciepło.
5. progi
Tutaj zamieszczę wszystkie progi dla czarodziejki i zaznaczę te, na których nasza soso będzie się opierać.
Fcr ( szybsze rzucanie czarów )
0 9 20 37 63 105 200
Próg 105 fcr będziemy osiągali zawsze. Nigdy nie schodzimy niżej, nigdy też nie będziemy osiągali progu 200, gdyż imo soso zrobiona pod ten próg więcej traci niż zyskuje. Z czego osiągniemy ten próg? Standardowo będzie to wyglądało tak : wizzy 50 + viper 30 + arach 20 + craft amu 5 = 105.
Fhr ( szybsze odzyskiwanie równowagi )
0 5 9 14 20 30 42 60 86 142 280
Przy standardowym sprzęcie będziemy osiągali próg 42 fhr ( 3 x sk 12 fhr + 7 fhr jewel w wizzim =43)
Ewentualnie jak kogoś stać to może trzymać w skrytce jeszcze dodatkowe sk/sc fhr aby założyć je vs trap assa.
Fbr ( szybsze blokowanie)
0 7 15 27 48 86 200
Na te progi raczej nikt przy soso nie zwraca uwagi, ale wypadało je zamieścić
Z whitstanem będziemy osiągali próg 27 (whitstan 40 fbr) nosząc lidlessa niestety mamy 0 fbr
Ias (zwiększona szybkość ataku)
No myślę, że tutaj przynajmniej możemy sobie wypisywanie progów opuścić ;P
6. ekwipunek
Postaram się opisać różne warianty dla bogatszych i biedniejszych, chociaż będzie to wyglądało raczej podobnie bo itemki dla soso drogie nie są.
Różnice będą głównie w tym co w itemki wkładamy. Statystyk itemków tutaj podawać nie będę bo można je sprawdzić na każdej stronie. Wypisze natomiast plusy i minusy. A więc zaczne od góry.
Czapka.
1. oczywiście shako, myśle że na ten item każdy sobie może pozwolić więc innych opcji tutaj nie widzę.
Plusy: life, mana, dr , skill , staty i niezwykle przydatny na pvp mf !!
Minusy: statów troche mało, life i mana z shako niestety nie mnożą się przez bo, oaka.
Socketowane: jah ( jeśli grasz głownie pvp ), rubin ( to na tvt gdyż life z jah nie mnoży się z bo, lub gdy nie stać nas na jah ), Lo ( vs light chary – nie jest konieczne ale warto sobie sprawić).
Ocena:6/6
2. jak ktoś chce na siłę kombinować to można założyć tiare 3 fire xx life 2 sox i zsocketować 2 x fire 5/5 die , ale shako i tak dużo lepsze.
Ocena:4/6
Naszyjnik.craft / rare amu
- 2 soso skill
- 5 fcr
- xx mana
to podstawa. Dodatkowo przydatne:
- xx life
- dex
- str
Plusy: fcr, skill, mana + to co dodatkowo mamy:)
Minusy : ja tam minusów w takim amu nie widzę.
Innych opcji niema ze względu na potrzebny w amu fcr.
Ocena : to zależy od amu
Broń.1. wizzy ( kolec czarodzieja ).
i dla biednych i dla bogatych najlepszy i najtańszy.
Socketujemy jewelem fhr, dex, str. Biedniejsi mogą zsocketować facetem 5/5 fire die.
Plusy: dużo many, dużo resów, dużo fcr, mana regren
Minusy : brak jakże przydatnego skilla
Ocena :5/6
2. eschuta. Taka broń dodatkowa. Zakładamy głównie vs nec Biedniejsi nie muszą jej kupować. Socketujemy 5/5 die.
Plusy: skill, zwiększa fire dmg., zwiększa mane.
Minusy: fcr mniejszy niż w wizzim, mana także. Brak resów.
Ocena 4/6
Zbroja.
viper ( skóra żmijomaga )
I dla biednych i dla bogatych. Socketujemy jah ( pvp ) rubin ( tvt, biedniejsi )
Lo ( light chary – opcjonalne )
Plusy: skill, resy, fcr, life od tego co w dziurce trzymamy.
Minusy : mógłby być większy skill.
Ocena: 5/6
Tarcza.
1.whitstan. dla bogatych i biednych socketujemy sur (bogaci), eld (biedni)
zakładamy na postacie walczące w ręcz.
plusy : blok, Maly str req.
Minusy : w sumie to tarcza poza blokiem nic nie daje.
Ocena : 4/6
2. lidless wall ( bezoki mur )
zakładamy na casterów. Socketujemy sur (mana). Niestety innej możliwości socketowania tutaj nie widzę,
plusy : skill, mana, fcr.
Minusy : do bloku się ta tarcza nie nadaje.
Ocena 5/6
3.kite shield z lifem/deflect 3 sox (3 x jah) – tylko dla bogatych. Ja grałem bez tego.
Plusy : life !!
Minusy : cena
Ocena 5-/6
Switch.
Soso es tym się rożni od innych charów, że nie nosi na switchu cta
Ofc można cta zakupić, ale imo nie ma potrzeby bo na pvp używać nie wolno, a na tvt zawsze liczę na to, że bo dostane od kogoś innego
1. memory 9 es.
Ewentualnie jak kogoś stać to dodatkowo mile widziane x ca ( ten zimny armor ostatni ) i x enchant ( urok), ale można się bezproblemowo bez tych bonusów obejść.
Plusy: es, ( enchant, ca )
Minusy: brak- to tylko switch.
Ocena :5/6
2. cta + lidless – jak ktoś się uprze
ocena 3/6
Pierścionki:
1. soje.
Zwiększa mane i dodaje do skilla – wszystko czego nam trzeba. Niestety
biedni też muszą zakupić parę.
Ocena : 6/6
2. bk
Na nekromantów – biedni niech sobie odpuszczą.
Ocena 4/6
3. dwarf star – krasnoludka gwiazda
na fire chary
3. Raveny – Krócze lody
na cold chary
4. wisp - ogniskowiec
na light chary.
Rękawiczki
1.Frostburny (ognisty mróz )
Naprawde duuży przyrost many. Ofc i dla biednych i bogatych.
Plusy: 40 % zwiększają mane.
Minusy – nic poza tym nie dają.
Ocena; 5/6
2.Magefisty ( Pięść maga )
To zakładamy raczej tylko vs nec.
Plusy: fcr, skill, mana regen.
Minusy: niby dużo plusów ale ja i tak wole to 40 % zwiększonej many.
Ocena:4/6
Pasior:Arach
Boski pasek. Skill, fcr w jednym. Strasznie drogi nie jest więc można sobie na niego pozwolić nawet będąc biedniejszym.
Plusy:
Skill, fcr, mana zwiększona.
Minusy:
Mana zwiększona nieznacznie.
Ocena 5+/6
Buciki
1. ww ( wodołazy )
podstawowe butki każdej soso. Dla biednych to samo tylko oni nie muszą mieć 65 life.
plusy: life , dex
minusy: mogłby być fhr jak w sandstormach.
Ocena: 5/6
2. ślad inferna – vs fire chary.
3. jakieś crafty zwiększające mane – dla lubiących kombinować.
Ekwipunek.
Anni, torch, 3 x fire skiller fhr (bogaci mogą kupić więcej i zakładać vs trap assa).
6 x fire skiller life (ilość life zależna od twojej zamożności )
10 x sc life/mana (nie muszą być ofc wszystkie 20/17 bo się nie wypłacicie
- takie 17/15 powinny wystarczyć ).
7a) PvP
Vs Soso
Fb: ww zmieniamy na inferno, whitstana na lidlessa, można zmienić soja na dwarfa. Generalnie staramy się być cały czas w ruchu, unikamy wrogich fb i sami puszczamy nasze w kierunku oppa jeżeli oberwiemy i mamy malo many zmieniamy fb na firebolta i nawalamy z niego, aż odzyskamy większość many. Jeżeli mamy dobrego skilla można spróbować zrobić tele za plecy przeciwnika i wpakować w niego kilka fb.
Trudność 4/6
Blizz :. Można zmienić soje na raveny ( 2 absy dozwolone). Powinno być w miarę łątwo imo fb soso> blizz soso. Ważne aby nie stać w miejscu. I nie gonić uciekającej blizzki po prostej linii bo często uciekając zostawia za sobą blizzy.
Trudność 3/6
Light: shako i vipera Lo zakładamy ofc na siebie, można soja zmienić na wispa.
Generalnie walczymy jak z sosą fb z tym że tutaj można pozwolić sobie na tanka ( czyli to co tygryski lubią najbardziej
Trudność 3/6
Orb: Tutaj nie wolno nam mieć resa wyższego niż 75 podobnie jak z blizz ale wolno nam mieć 1 abs więc proponuje soj
raven. Trzymamy się od niej z dala bo fb ma większy zasięg niż orb. Co prawda trudno nam będzie ją trafić ale prędzej czy później dostanie ona fb na klate i w końcu padnie.
Trudność4/6
Vs Ama
Java: raczej na pcl ich nie spotykamy.
Bow: tutaj nie ma co trzymać dystansu. Od razu gramy offensa i tankujemy ame. Powinno być łatwo. Nawet jak dostaniemy sm ( spowolnienie pocisków) to nic się strasznego nie dzieje bo i tak cały czas ame tankujemy a gdy walimy z bliska sm dużo nam nie szkodzi.
Trudność 2/6
Vs Assa
Trap: chyba każdy nienawidzi duelów vs trap assa. Dobrze jest uzyskać próg 86 fhr. Nie polecam robić tego zakładając vipera i shako shael, ponieważ musimy założyć vipera i shako Lo. Dlatego trzeba wsadzic dodatkowe sks fhr które nie każdy posiada. Oprócz tego zmieniamy soja na wispa. Podczas walki trzymamy dystans i nawalamy z daleka fb. Jak oberwiemy i mamy mało many obowiązkowo zmieniamy na bolta do czasu aż ona nam się odnowi. O żadnym tanku nie ma mowy. W 90 procentach przypadków kończy on się ripem.
Trudność 5+/6
Melee: w sumie nie miałem okazji się z taką duelować więc trudno mi powiedzieć jak grać. W każdym razie podobnie jak vs nec nie wolno nam używać es. Zakładamy więc eschute i magefisty – rezygnujemy z many.
Myślę że należy walczyć tak jak vs baba.
Vs Baba
Ww: tutaj mamy 2 opcje. Rezygnujemy z es lub zakładamy lidlessa zamiast whitstana. Ja polecam tę drugą opcję. Ogólnie trzymamy go na dystans i nawalamy z fb. Przeciętny baba powinien być prosty do pokonania, ale jak się na trafi na kogoś kto ma dobrego skilla to barb może sprawić troche kłopotów.
Trudność 3/6
Vs Pala
Foh: obowiązkowo shako i viper Lo + wisp. Mamy 2 możliwości albo trzymamy go na dystans. Fb ma większy zasięg niż foh, albo próbujemy tanka. Trudno powiedzieć który sposób jest lepszy. To zależy od oppa. Trzeba uważać także na charge lagga. Imo nie warto rezygnować z whitstana, bo chociaż pala jest pozornie castrem to potrafi przyłożyć z botd.
Trudność 4/6
Hammer: trzymamy go na dystans, co nie znaczy ze jesteśmy trzy ekrany od niego. Po prostu staramy się nie wchodzić w promień jego młotów i nawalamy z fb. Dobrze jest też być cały czas w ruchu aby uniknąć złapania się na charge lagga. Podonnie jak foh hammer potrafi przywalic z botda.Podobnie jak blizz nie gonimy go po linni prostej bo uciekając zostawia za sobą hammery
Trudność 4/6
Smiter : ten pala na pcl dużo traci poprzez banned griefa więc powinno być stosunkowo łatwo. Można założyć wyższy fhr podobnie jak vs trap. Generalnie cały czas uciekamy puszczając w stronę goniącego nas pala fbki.
Trudność 3/6
Vs Nec
Bone: tutaj jest bardzo ciężko bo nec wybiera sobie czy używa zęby, jeśli wybierze że nie to nie wolno nam używać es. W sumie to nie grałem jeszcze z takim neciem który zdecydowalby się używać zęby
Tanka w sumie nie polecam
Trudność 6/6 (komuś musiałem dać 6 i postawiłem na neca )
Vs dru
Wind: przede wszystkim staramy się unikać złapania na namelocka i sami próbujemy złapać jego. Warto wykorzystać moment, w którym dru po straceniu oaka i cyclone armora recastuje je, do ataku. Ponoć fb soso ma przewagę nad dru ale mi się gra ciężko vs windru, a jak grałem windru to fb były dla mnie stosunkowo izi.
Trudność 5-/6
Melee: imo nic prostszego. Zmieniamy eq tak jak u neca bo es i tak nie działa na psn i nawalamy. Nie możemy mu pozwolić by nas trafił bo bierze nas na hita. Jednak udaremnienie mu trafienia trudne nie jest. Ja tam zawsze utożsamiałem melee dru z postaciami „for funâ€
Trudność 1/6 (komuś musiałem dać 1 i postawiłem na melee dru
7b) TvT
Ciężko tutaj coś napisać bo wiadomo, że w tvt możliwości jest sporo.
Generalnie zakładamy resy, absa na żywioł, który przeważa we wrogim teamie.
Jeżeli w przeciwnym teamie jest chociaż jedna postać melee to i tak zakładamy blok. Lepiej sobie odpuścić tego 1 skilla od lidlessa i czuć się pewniej.
W teamie spełniamy rolę postaci ofensywnej, robiącej dużo zamieszania.
Dobrze mieć w swojej drużynie chary które cię jakoś wspomagają
-foh (conv, leczy)
-barb (wiadomo)
- necro (lr- zmniejszenie odporności)
8. zasady pcl 1vs1 dla soso.
- możemy używać 1 rbf i eschute lub 3 i wizziego
-nie używamy es, kiedy nec nie używa zębów
- svs gramy na koszu
- vs barb lidless i es lub whitstan bez es
-vs melee assa bez es
max rl (odnawianie życia)- 20 bez es, 0 z es
Resy
vs fb 85 max + 1 abs, total res 200
vs orb 75 max + 1 abs, total res 200
vs blizz 75 max +2 abs, total res 200
vs soso light 85 max + 1 abs, total res 200 ( chciałem napisać na żołto ale słąbo widać
vs foh 85 max + 1 abs, total res 210
vs trap 85 max + 1 abs, total res 210
vs hybrid asn 80 max, total res 200
9. zakończenie.
Wyszło dłużej niż myślałem. Ciekawe czy ktoś całą przeczytał. Podsumowując soso ma jakieś 1300 life/2300 mana przy sks 25-35 life. dmg 18 k z wizzim, z eschutą i magefistami jakies 21k. jak na postać pvp fb soso jest raczej tania co nie znaczy że ubierze się ją za 10 istów. Ale na przykład za porządnego foha albo bowke można ubrać 5 takich czarek.






