Przedmioty, co podnosić, po co i dlaczego
Ostatnia modyfikacja: 10.08.2010. Utworzono: 10.08.2010
Artykuł ten dedykuję Tobie.
Dzień dobry
Przymierzałem się i przymierzałem, aż w końcu...
Temat: Przedmioty, co podnosić, po co i dlaczego.
Obrazki są w języku angielskim nie dlatego, że mi się nie chciało instalować, tylko czcionka polska jest brzydka, a tak naprawdę to uważam, że jeśli gracz chce się bardziej zagłębić w grę powinien potrafić "poruszać się" w języku BN ...tylko na tym skorzysta.
Spis treści:
Słownik skrótów
Zwykłe/Eteryczne
1. Hełmy
Podnosimy:
Dlaczego:
Zastosowanie:
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
2. Tarcze
Podnosimy:
Dlaczego:
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
3. Zbroje
Podnosimy:
Dlaczego:
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
4. Topory
Podnosimy:
Dlaczego:
Zastosowanie:
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
5. Miecze
Podnosimy:
Dlaczego:
Zastosowanie:
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
6. Buławy
Podnosimy:
Dlaczego:
Zastosowanie:
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
7. Bronie Drzewcowe
Podnosimy:
Dlaczego:
Zastosowanie:
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
8. Włócznie
Dlaczego:
Zastosowanie:
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
9. Łuki
Podnosimy:
Dlaczego:
Zastosowanie:
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
10. Różdżki
Podnosimy:
Dlaczego:
Zastosowanie:
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
11. Berła
Podnosimy:
Dlaczego:
Zastosowanie:
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
12. Laski
Podnosimy:
Dlaczego:
Zastosowanie:
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
13. Przedmioty klasowe
Dlaczego:
Zastosowanie:
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
Podnosimy:
Dlaczego:
Zastosowanie:
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
Podnosimy:
Dlaczego:
Zastosowanie:
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
Podnosimy:
Dlaczego:
Zastosowanie:
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
Podnosimy:
Dlaczego:
Zastosowanie:
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
Podnosimy:
Dlaczego:
Zastosowanie:
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
Unikaty
"Najbardziej pożądane" przedmioty w grze... i nie ma co się rozpisywać na temat: które i dlaczego, ponieważ wszystkie zostaną podniesione lub ocenione bez podnoszenia.
Zachęcam jednak do oglądania "prawie" wszystkich unikatów i przyjrzenia się im, zarówno wersjom eth jak i non eth.
Przedstawię kilka przykładów, które nie są dla wszystkich oczywiste w przypadku wersji eterycznych.Przyodziewek Arlekina (Harlequin Crest)
Popularnie znane jako Czako (Shako), w wersji eth wartość mają (i to większą niż non eth) ale tylko egzemplarze z ~200+ def, reszta to tzw. crap.
Siekacz Bartuca (Bartuc's Cut-Throat)
Ta sama historia jak w przypadku Czako, wartość przedstawiają tylko szpony z ~200 ed.
Twarz Arreatu (Arreat's Face)
Tu również tylko 19x+ ed oraz duży bazowy def po upgradzie ma "sens", reszta jest bezwartościowa.
Należy pamiętać, że eteryczność oprócz 50% więcej def/dmg to również -10 do str/dex req, np.:
Pas Wigor Boga Gromów (TGV), oczywiście sam w sobie nie ma wartości rynkowej ale jak grasz pvp vs trap/light/foh to -10 str może mieć zastosowanie.
Diablo 2 to gra udostępniająca ogrom możliwości dlatego tak często używam sformułowania "w zależności od zastosowania".
Wracając do wersji non eth, "średnie" unikaty jak np. pasy: Uderzenie Śniegu (Snowclash), Złoty Powróz (Goldwrap) ze średnimi statami przedstawiają znikomą wartość, natomiast mające perf kluczowe statystyki lub są total perf, od razu winduje to ich wartość. Wspomnieć należy jeszcze o unikatach nie mających w sobie nic "ciekawego" ale są bardzo rzadkie, jak na przykład: Lekcja Mang Songa (Mang Song's Lesson)
Łamiczerp (The Cranium Basher)
Ich wartość opiera się na rzadkości i zamiłowaniu niektórych graczy do kolekcjonowania.
Moc Tyraela (Tyrael's Might), choć nie jest bezwartościowa w zastosowaniu to jego cena w większej części wynika właśnie z tego, że jest najrzadszym przedmiotem w grze.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
itd. itd.
Zestawy
Najkrótszy akapit, ponieważ przedmioty setowe nie mogą być eteryczne i tak jak unikaty prawdopodobnie wszystkie zostaną podniesione lub ocenione bez podnoszenia.
Zaznaczę tylko, że tak jak w unikatach warto przyjrzeć się "średnim" przedmiotom pod kątem statystyk, np.:
Napisze jeszcze, że mój ulubiony zielony przedmiot to Racice Krowiego Króla, zresztą cały set ...tylko nie mam pojęcia - dlaczego :P
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
Ogólnie nuda... więc przejdźmy dalej...
Rzadkie
Od czego by tu zacząć...
Można by książkę napisać zważywszy na mnogość kombinacji jaka niesie ze sobą możliwość "budowy" przedmiotu z 6 affixów (3 prefixy + 3 Suffixy) dlatego też dalszą przygodę należy poprzedzić następującą lekturą.
Mój leń podpowiada mi, że nic tu nie wskóram, całe szczęście ten artykuł troszkę wyjaśnia i tłumaczy "kierunek" w ocenie przedmiotów, dodatkowo można zajrzeć tutaj ...nauki nigdy za wiele.
Ja natomiast wymienię tylko przedmioty mające szanse być itemkiem o nieocenionej wartości, a także pokaże ważniejsze, najmniej "popularne" i najbardziej ekstremalne przykłady.
1. Zbroje, Tarcze
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
2. Hełmy, Rękawice, Buty, Pasy
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
3. Bronie
(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
4. Berła, Różdżki
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
5. Amulety, Pierścienie, Klejnoty
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
6. Przedmioty klasowe
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
Magiczne
W tym akapicie sprawa przedstawia się podobnie jak w rzadkich i choć możliwości jest mniej to z wiedzą graczy na ich temat jest przeciwnie.
Sytuację ratuje to, że lubię niebieskie itemki pomimo, że nigdy nic nie znalazłem, chociaż raz wygamblowałem amu 3cold 100life (na singlu LOL!!!), więc trochę bardziej się wywnętrznię niż poprzednio.
1. Hełmy
Poza Obręczą najbardziej pożądany jest w tych itemkach prefix dający 3 sox.
Sam w sobie nie przedstawia żadnej wartości ale z suffixami life, frw, fcr, eg, mf, str, dex, ll stanowi fantastyczny przedmiot.
W tego typu nakryciach głowy cenione są również prefixy dodające 2sk lub 3tab_sk, dodatkowo mamy 50% szansy, że Larzuk utworzy w nich 2 sox. Z innych możliwości na wyszczególnienie zasługują także oba affixy z mf oraz prefixy dające mana, @, %ar.
Wymieniłem także Armet, a to ze względu na zastosowanie w craftowaniu i jak ktoś będzie chciał się pobawić i zrobić fajny hełm to warto podnieść ponieważ w hazardzie ciężko trafić na elitarną wersję przedmiotu (1 na 1mln złota).
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
2. Tarcze
Dalej nie będę lał wody...
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
3. Zbroje
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
4. Rękawice
Poza 3java/20ias pozostałe nie przedstawiają podobnej wartości lecz mają zastosowania.
Wykonane z Kości Wampira Rękawice (Vampirebone Gloves) oraz Wampiręcze (Vambraces) do craftowania.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
5. Buty
Wąskie zastosowanie ale jednak zawsze, ot taka ciekawostka.
Wykonane z Gadziej Skóry Buty (Wyrmhide Boots) do craftowania.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
6. Pasy
Do craftowania.
7. Różdżki
Koniecznie z dodatkami w postaci skilli adekwatnymi do tab_sk, Larzuk 1-2sox.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
8. Berła
Koniecznie z dodatkami w postaci skilli adekwatnymi do tab_sk, Larzuk 1-2sox.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
9. Przedmioty klasowe
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
Koniecznie z dodatkami w postaci skilli adekwatnymi do tab_sk, Larzuk 1-2sox.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
Koniecznie z dodatkami w postaci skilli adekwatnymi do tab_sk, Larzuk 1-2sox.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
Koniecznie z dodatkami w postaci skilli adekwatnymi do tab_sk, Larzuk 1-2sox.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
Koniecznie z dodatkami w postaci skilli adekwatnymi do tab_sk, Larzuk 1-2sox.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
Koniecznie z dodatkami w postaci "wysokich" @ lub dmg/ar, Larzuk 1-2sox.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
10. Amulety
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
11. Pierścienie
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
12. Klejnoty
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
13. Talizmany
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
Przykłady:
![]()
(Kliknij aby powiększyć)
Kostka Horadrimów
Nieodłączną częścią w temacie przedmiotów jest Kostka Horadrimów i nie bynajmniej jako dodatkowego miejsca w ekwipunku.
Dzięki formułom jakie zapewnia Kostka możemy poszerzyć wachlarz itemków godnych uwagi gdy te wylecą z potworka.
1. Tworzenie miejsc na klejnot
I tak w nawiązaniu do przedmiotów zwykłych i eterycznych sprawa przedstawia się następująco. Kostka umożliwia nam tworzenie miejsca na klejnoty z prawdopodobieństwem równym (100/x)% gdzie x - maksymalna liczba sox jaką może przyjąć przedmiot (Korbacz - 5sox, Trofea - 2sox).
W przypadku eth pancerza (zbroja, hełm, tarcza) w wyniku tworzenia sox w Kostce zwiększana jest obrona o 50%, jest to bug gry dlatego mówi się na taki pancerz "eth bugged". Formuła ta działa tylko i wyłącznie na przedmiotach zwykłych bez prefixów dobrej/niskiej jakości i oczywiście bez sox.
Przykład:
Swego czasu znalazłem zbroję Shadow Plate eth bez sox z def 829, w Kostce tworząc soxy (zbroja+Tal+Thul+pTopaz) miałem szczęście (25% szansy) i wyszło 4 sox, a def podskoczył o 50% i wyniósł 1243 (sprzedałem za 4 ist - za mało :P).
Formuły kostki Horadrimów do tworzenia miejsc na klejnot:
2. Ulepszanie przedmiotów
Kolejną formułą, z której zapewne mało kto korzysta jest ulepszanie przedmiotów - pęknięty/prymitywny/uszkodzony/niskiej jakości.
Przykład, Pęknięty Berserkerski Topór, ulepszamy (Eld+nadkruszony+BA), wychodzi przedmiot zwykły, który możemy w Kostce dalej "obrabiać" (Ral+Amn+pAmetyst+BA) mamy 20% szans na 5sox i zgarnięcie niezłej runki.
Jest jeszcze ciekawszy przykład, a mianowicie tarcza paladyna, np. Św. Tarża niskiej jakości z dmg/ar, ulepszamy (El+nadkruszony+ST), wychodzi przedmiot zwykły @ ...nie daj Boże 45@ :).
Jak ktoś się nudzi może ulepszać laski, hełmy barbika lub dru ale to mała szansa na coś konkretnego, chociaż zabawa przednia, w końcu to tylko El/Eld i nadkruch.
Formuły kostki Horadrimów do poprawy jakości przedmiotów:
3. Upgrade przedmiotów
Przejdźmy teraz do upgradu przedmiotów w Kostce. Upgrade można dokonać na przedmiotach unikatowych oraz rzadkich na wszystkich "poziomach jakości"
Obręcze (nie koronetki!), pierścienie, amulety, klejnoty i talizmany nie mają wersji wyjątkowych i elitarnych.
Formuły kostki Horadrimów do upgradu:
Unikaty
Rzadkie
gdzie:
Niemożliwy jest downgrade przedmiotów.
Wszystkie pancerze, niezależnie od kształtu i koloru, posiadające prefix % zwiększona obrona mają maksymalną wartość obrony bazowej widoczną jeszcze przed identyfikacją, a w przypadku tego prefixu do całkowitej obrony dodawane jest +1.
Przykład:
4. Cubing
Tu są dwie małe formułki:
W obu przypadkach powstaje przedmiot tego samego typu ale z nowymi affixami.
W pierwszej metodzie do zabawy używamy tylko i wyłącznie Diademu, dzięki czemu zawsze jest szansa na uzyskanie 2sk, ale robimy to postacią co najmniej 75+lvl. Szkoda, że eth itemki tracą eteryczność przy tej formule.
W drugiej miksujemy Wielki Talizman, najlepiej taki, który może przyjąć 41-45 life, potrzebujemy do tego gc z ilvl >= 91 tzw. Baal gc. Ilvl przedmiotu jest równy poziomowi potwora mlvl (monster level), z którego wypadł.
W grze występują tylko trzy monstery z mlvl>=91:
Dlatego gc, które z nich wypadną podnosimy i z ich pomocą możemy próbować szczęścia w cubingu.
5. Crafting
Patrz tutaj.
Charsi i nasycenie
Aby wykonać ten quest trzeba mieć co najmniej 8lvl.
Nie można nasycić przedmiotów "kolorowych" ani mających gniazda.
Na to jakie affixy przedmiot posiada ma wpływ poziom przedmiotu (patrz liczby w nawiasie obok affixów), w tym queście ilvl determinuje następujący wzór:
gdzie:
Larzuk i sox
Robi dziurki w itemach, które można socketować czyli we wszystkich (również wersje eteryczne) oprócz: broni rzucanych, a także tych, które gniazda już posiadają oraz oczywiście butów, rękawic itp. Zanim jednak zrobisz dziurki zobacz jaką maksymalną ilość gniazd może mieć interesujący cię przedmiot ale zależy to również od ilvl przedmiotu. Tutaj znajduje się szczegółowa lista ile sox może przyjąć przedmiot w zależności od ilvl.
A więc u Larzuka mamy:
Oczywiście są przedmioty posiadające większą ilość gniazd niż wynika to z ww zasad np. przedmioty setu Griswolda lub magiczne (1-4 sox), rzadkie i craftowane (1-2 sox), nie jest to jednak rezultatem tworzenia gniazd przez nas lub Larzuka tylko wynikiem konkretnych przedrostków, z których "zbudowany" jest dany przedmiot tj.: mechaniczny, rzemieślniczy, jubilerski.
To chyba tyle...
Dziękuję za uwagę(i) i liczę, że komuś ułatwiłem tudzież uatrakcyjniłem grę tym artykułem.
Pozdrawiam...bardzo...malymis.
PS. Zapewne pominąłem coś niecoś lub ponownie zasiałem jakąś herezję dlatego proszę o sugestie, będziemy uzupełniać, poprawiać i dopieszczać.
By Malymis
Zgłoś błąd.
Dzień dobry
Przymierzałem się i przymierzałem, aż w końcu...
Obrazki są w języku angielskim nie dlatego, że mi się nie chciało instalować, tylko czcionka polska jest brzydka, a tak naprawdę to uważam, że jeśli gracz chce się bardziej zagłębić w grę powinien potrafić "poruszać się" w języku BN ...tylko na tym skorzysta.
Spis treści:
- Słownik skrótów
- Zwykłe/Eteryczne
- Unikaty
- Zestawy
- Rzadkie
- Magiczne
- Kostka Horadrimów
- Charsi i nasycenie
- Larzuk i sox
Słownik skrótów
- @ - all res - wszystkie odporności
1H/2H - one-/two-handed - jedno-/dwuręczna (broń)
ar - attack rating - skuteczność ataku
block - blok, blokowanie
bug - błąd gry
BN - Battle Net
def - defense - obrona
dex - dexterity - zręczność
dmg - damage - obrażenia
dru - druid
ed - enhanced defense/damage - zwiększona obrona/obrażenia
eg - extra gold - więcej złota
eth - etheral - eteryczny
fcr - faster cast rate - szybsze rzucanie czarów
fhr - faster hit recovery - szybsze odzyskiwanie równowagi
frw - faster run/walk - szybsze bieganie/chodzenie
fury - furia, um. druida pod postacią wilkołaka
ias - increased attack speed - zwiększona szybkość ataku
k - kilo - 1000
life - życie
lvl - level - poziom
max - maksimum
merc - mercenary - najemnik
mf - magic find - szukanie magicznych przedmiotów
non - nie, zaprzeczenie
p - perfect - doskonały
req - requirements - wymagania
res - resist - odporność
rw - runic word - słowo runiczne
sk - skill - umiejętność
sox - socket - miejsca na klejnot
str - strenght - siła
style - styl, wygląd przedmiotów "wewnątrz" i "na zewnątrz" postaci
tab - drzewko umiejętności
1. Hełmy
- Iglicowy Hełm (Spired Helm)
- Demoniczna Maska (Demonhead Mask)
- Korona (Corona)
- Kościane Oblicze (Bone Visage)
- Diadem (Diadem)
Podnosimy:
- Wersje eth zwykłe bez sox z dużym def (wszystkie wymienione).
- Wersje non eth dobrej jakości zwiękaszjące def 0/3 sox (Demon, Bone, Diadem).
Dlaczego:
- Hełmy te poza Diademem mają największy def i mogą mieć 3 sox.
- Demon i Bone mają "znośne" str req 103, 106, natomiast Diadem ma 0 str req i style.
Zastosowanie:
- Rw Dream oraz Delirium.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
2. Tarcze
- Monarcha (Monarch)
- Trolle Gniazdo (Troll Nest)
Podnosimy:
- Wersje eth zwykłe bez sox z dużym def (wszystkie wymienione).
- Wersje non eth najlepiej dobrej jakości zwiększające def (Monarch 0/4 sox, Troll 0/3 sox).
Dlaczego:
- Obie tarcze są lekkie i nie obniżają frw.
- Monarch ma najmniejsze wymagania z pośród tarcz 4 sox (156 str req).
- Troll Nest ma najlepszy stosunek block i def do str req.
- Monarch - Spirit, Phoenix.
- Troll Nest - Dream, Dragon, Sanctuary.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
3. Zbroje
- Zbroja Maga (Mage Plate)
- Zdobiona Zbroja Płytowa (Ornate Plate)
- Wieczorny Całun (Dusk Shroud)
- Gadzia Skóra (Wyrmhide)
- Skarabeuszowa Łupina (Scarab Husk)
- Druciane Runo (Wire Fleece)
- Diamentowa Kolczuga (Diamond Mail)
- Pancerna Zbroja (Loricated Mail)
- Wielki Hauberk (Great Hauberk)
- Kościak (Boneweave)
- Balrogorwa Skóra (Balrog Skin)
- Archońska Zbroja Płytowa (Archon Plate)
- Krakenia Muszla (Kraken Shell)
- Piekielna Zbroja Płytowa (Hellforge Plate)
- Pancerna Płytówka (Lacquered Plate)
- Mroczna Zbroja Płytowa (Shadow Palte)
- Święty Pancerz (Sacred Armor)
Podnosimy:
- Wersje eth zwykłe bez sox z dużym def (wszystkie wymienione poza MP) plus ewentualnie SA z ed.
- Wersje non eth najlepiej dobrej jakości zwiększające def ale tylko lekkie (MP 0/3 sox, Dusk, Wyrm, Scarab, Wire, Hauberk, AP 0/2/3/4 sox).
Dlaczego:
- Eth bugged def zbroje mogą osiągać 1000 def i więcej (max SA 1350 def).
- Lekkie zbroje nie obniżają frw.
- Eth - Forti, Stone, CoH itp.
- Non eth - Eni, Forti, CoH, Bramble, Dragon itp.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
4. Topory
- Ettinowy Topór (Ettin Axe)
- Srebroklinki Topór (Silver-Edged Axe)
- Wspaniały Topór (Glorious Axe)
Podnosimy:
- A/BA zarówno eth jak i non eth najlepiej z ed i ar (Ettin 0/4/5 sox, BA 0/3/4/5/6).
- Silver/GA tylko eth najlepiej z ed i ar (Silver 0/4 sox, GA 0/6 sox).
Dlaczego:
- Ettin ma największe dmg ze wszystkich broni 1H.
- BA ma niewiele mniejsze ale zasięg 3, ias 0 i 6 sox. Jest bardzo pożądany ponieważ ma wiele zastosowań.
- 2H toporki - dmg/ias istotny dla fury dru.
Zastosowanie:
- BOTD i LW (poza Ettin), Beast, Grief, Oath itp.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
5. Miecze
- Kryształowy Miecz (Crystal Sword)
- Fazowe Ostrze (Phase Blade)
- Balrogowe Ostrze (Balrog Blade)
- Kolosalny Miecz (Colossus Sword)
- Kolosalne Ostrze (Colossus Blade)
Podnosimy:
- W zależności od zastosowań podnosimy zarówno eth jak i non eth najlepiej z ed i ar (Crystal eth 0/4/5/6 sox, PB 0/3/4/5/6 sox, Balrog eth 0/4 sox, CS 0/4/5 sox, CB 0/4/5/6 sox).
Dlaczego:
- Crystal w zasadzie tylko eth bo niskie wymagania oraz style.
- Pozostałe w zależności od zastosowań, wszystkie mają zasięg 3.
Zastosowanie:
- Crystal - CTA, Spirit, mf.
- PB - Grief, LW itp.
- Balrog - Oath.
- CS/CB - BOTD i LW (poza Ettin), Grief, Oath itp.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
6. Buławy
- Korbacz (Flail)
- Bicz (Scourge)
- Grzmiący Kafar (Thunder Maul)
Podnosimy:
- Zarówno eth jak i non eth w zależności od zastosowań najlepiej dobrej jakości (Flail 0/4/5 sox, Scourge 0/3/4/5 sox, Thunder 0/6 sox).
Dlaczego:
- Flail w zasadzie tylko eth bo niskie wymagania oraz style.
- Scourge eth i non eth ponieważ ma zasięg 3 i ias -10 przy dobrym dmg.
Zastosowanie:
- Flail - CTA, HOTO, Black.
- Scourge - HoJ, Eternity, Black itp.
- TM - BOTD.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
7. Bronie Drzewcowe
- Kolosalna Spisa (Colossus Voulge)
- Miażdżyciel (Thresher)
- Zagadkowy Topór (Cryptic Axe)
- Wielka Grizmana (Great Poleaxe)
- Ogromny Miażdżyciel (Giant Thresher)
Podnosimy:
- Tylko i wyłącznie eth najlepiej dobrej jakości (CV 0/4 sox, Threser 0/4/5 sox, CA 0/4/5 sox, GP 0/4/5/6 sox, GT 0/4/5/6 sox).
Dlaczego:
- Podstawa broni dla merca, z którą możemy osiągnąć ponad 1k dmg.
Zastosowanie:
- Threser - Insight, Obedience.
- CV - Insight, Infinity, Pride.
- CA - Doom itp.
- GP/GT - BOTD itp.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
8. Włócznie
- Upiorna Włócznia (Ghost Spear)
- Wojenna Pika (War Pike)
- Tylko i wyłącznie eth najlepiej dobrej jakości (GS/WP 0/6 sox).
Dlaczego:
- GS ze względu na ias 0, zasięg 5.
- WP ze względu na ogromne dmg.
Zastosowanie:
- GS/WP - BOTD.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
9. Łuki
- Krzyżowy Łuk (Crusader Bow)
- Hydrzy Łuk (Hydra Bow)
Podnosimy:
- Tylko dobrej jakości (CB/HB 0/4/6).
Dlaczego:
- Największy dmg ze wszystkich łuków przy niezłym ias.
Zastosowanie:
- CB/HB - BOTD, Ice, Faith itp.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
10. Różdżki
- wszystkie oprócz z 1 sox: Różdżka (Wand), Cisowa Różdżka (Yew Wand), Spalona Różdżka (Burnt Wand)
Podnosimy:
- Wszystkie 0/2 sox.
Dlaczego:
- Różdżki mogą posiadać 1-3 skille nekromanty o wartości 1-3.
- Pożądane są głównie skille z drzewka Trucizn i Kości ale nie tylko, a także umiejętność Zmniejszenie Odporności.
Zastosowanie:
- Tylko rw - White.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
11. Berła
- Bojowe Berło (War Scepter)
- Boskie Berło (Divine Scepter)
- Kadyceusz (Cadyceus)
Podnosimy:
- Wszystkie eth i non eth 0/5 sox.
Dlaczego:
- Berła mogą posiadać 1-3 skille paladyna o wartości 1-3.
- Pożądane są głównie skille: Pięść Niebios, Przekonanie, Medytacja, Św. Tarcza i inne w zależności od zastosowań.
Zastosowanie:
- Głównie broń dla foha foh/conv/medi z pięcioma light rbf -5/5.
- Stylowe CTA - combo precast bo i hs.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
12. Laski
- Sękata Laska (Gnarled Staff)
- Bitewna Laska (Battle Staff)
- Bojowa Laska (War Staff)
- Cedrowa Laska (Cedar Staff)
- Gotycka Laska (Gothic Staff)
- Runiczna Laska (Runic Staff)
- Starczy Kostur (Elder Staff)
- Kostur (Shillelagh)
- Archońska Laska (Archon Staff)
Podnosimy:
- War, Runic, Archon 0/4/5 sox, pozostałe 0/4 sox.
Dlaczego:
- Laski mogą posiadać 1-3 skille czarodziejki o wartości 1-3.
- Pożądane są głównie skille: Tarcza Energetyczna, zbroje mrozu, Urok, Burza z Piorunami i inne ale mało istotne.
Zastosowanie:
- 4 sox - Memory
- 5 sox - CTA
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
13. Przedmioty klasowe
- Łuki Amazonki (Amazon Bows)
- W zasadzie tylko elitarne wersje najlepiej z ed 0/4/5 sox.
Dlaczego:
- Łuki mogą posiadać +(1-3) do umiejętności łuku oraz kuszy.
Zastosowanie:
- Rw Faith, Harmony, Brand, Ice, Phoenix, CTA (5 sox).
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
- Szpony Zabójczyni (Assassin Katars)
Podnosimy:
- Wyjątkowe bez trzech pierwszych rodzajów szponów oraz wszystkie elitarne 0/3 sox.
Dlaczego:
- Szpony mogą posiadać 1-3 skille zabójczyni o wartości 1-3.
- Pożądane są głównie skille: Wartownik Błyskawic, block, Jad, Uderzenie Umysłu i wiele, wiele innych w zależności od zastosowań.
Zastosowanie:
- Rw Chaos i Fury ewentualnie 3x jool 15/15.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
- Trofea Nekromanty (Necromancer Shrunken Heads)
Podnosimy:
- Wszystkie 0/2 sox.
Dlaczego:
- Trofea mogą posiadać 1-3 skille nekromanty o wartości 1-3.
- Pożądane są głównie skille: Duch Kości, Włócznia, Zmniejszenie Odporności, Golemy i wiele wiele innych w zależności od zastosowań.
Zastosowanie:
- Rw Splendor i Rhyme.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
- Hełmy Barbarzyńcy (Barbarian Helms)
Podnosimy:
- Wszystkie 0/3 sox.
Dlaczego:
- Hełmy mogą posiadać 1-3 skille barbarzyńcy o wartości 1-3.
- Pożądane są głównie skille: Rozkazy, Okrzyk, Dowodzenie, z zakładki mistrzostw itp. w zależności od zastosowań.
Zastosowanie:
- Rw Delirium, Dream.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
- Hełmy Druida (Druids Pelts)
Podnosimy:
- Wszystkie 0/3 sox.
Dlaczego:
- Hełmy mogą posiadać 1-3 skille druida o wartości 1-3.
- Pożądane są głównie skille: Tornado, Huragan, Misio, Duszki i inne w zależności od zastosowań.
Zastosowanie:
- Rw Delirium, Dream.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
- Tarcze Paladyna (Palladin Shields)
Podnosimy:
- Wszystkie 0/3/4 sox oraz elitarne eth 0/4 sox.
Dlaczego:
- Tarcze mogą posiadać dodatki w postaci @ oraz dmg/ar.
- Pożądane są głównie elitarne z 40+@.
Zastosowanie:
- Rw Spirit, Phoenix, Exile (eth), Dream, Dragon i inne.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
"Najbardziej pożądane" przedmioty w grze... i nie ma co się rozpisywać na temat: które i dlaczego, ponieważ wszystkie zostaną podniesione lub ocenione bez podnoszenia.
Zachęcam jednak do oglądania "prawie" wszystkich unikatów i przyjrzenia się im, zarówno wersjom eth jak i non eth.
Przedstawię kilka przykładów, które nie są dla wszystkich oczywiste w przypadku wersji eterycznych.Przyodziewek Arlekina (Harlequin Crest)
Popularnie znane jako Czako (Shako), w wersji eth wartość mają (i to większą niż non eth) ale tylko egzemplarze z ~200+ def, reszta to tzw. crap.
Siekacz Bartuca (Bartuc's Cut-Throat)
Ta sama historia jak w przypadku Czako, wartość przedstawiają tylko szpony z ~200 ed.
Twarz Arreatu (Arreat's Face)
Tu również tylko 19x+ ed oraz duży bazowy def po upgradzie ma "sens", reszta jest bezwartościowa.
Należy pamiętać, że eteryczność oprócz 50% więcej def/dmg to również -10 do str/dex req, np.:
Pas Wigor Boga Gromów (TGV), oczywiście sam w sobie nie ma wartości rynkowej ale jak grasz pvp vs trap/light/foh to -10 str może mieć zastosowanie.
Diablo 2 to gra udostępniająca ogrom możliwości dlatego tak często używam sformułowania "w zależności od zastosowania".
Wracając do wersji non eth, "średnie" unikaty jak np. pasy: Uderzenie Śniegu (Snowclash), Złoty Powróz (Goldwrap) ze średnimi statami przedstawiają znikomą wartość, natomiast mające perf kluczowe statystyki lub są total perf, od razu winduje to ich wartość. Wspomnieć należy jeszcze o unikatach nie mających w sobie nic "ciekawego" ale są bardzo rzadkie, jak na przykład: Lekcja Mang Songa (Mang Song's Lesson)
Łamiczerp (The Cranium Basher)
Ich wartość opiera się na rzadkości i zamiłowaniu niektórych graczy do kolekcjonowania.
Moc Tyraela (Tyrael's Might), choć nie jest bezwartościowa w zastosowaniu to jego cena w większej części wynika właśnie z tego, że jest najrzadszym przedmiotem w grze.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
itd. itd.
Najkrótszy akapit, ponieważ przedmioty setowe nie mogą być eteryczne i tak jak unikaty prawdopodobnie wszystkie zostaną podniesione lub ocenione bez podnoszenia.
Zaznaczę tylko, że tak jak w unikatach warto przyjrzeć się "średnim" przedmiotom pod kątem statystyk, np.:
- Dusza Natalii (Natalya's Soul), random = znikoma wartość, perf res lub total perf = dobra runka.
Napisze jeszcze, że mój ulubiony zielony przedmiot to Racice Krowiego Króla, zresztą cały set ...tylko nie mam pojęcia - dlaczego :P
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
Ogólnie nuda... więc przejdźmy dalej...
Od czego by tu zacząć...
Można by książkę napisać zważywszy na mnogość kombinacji jaka niesie ze sobą możliwość "budowy" przedmiotu z 6 affixów (3 prefixy + 3 Suffixy) dlatego też dalszą przygodę należy poprzedzić następującą lekturą.
Mój leń podpowiada mi, że nic tu nie wskóram, całe szczęście ten artykuł troszkę wyjaśnia i tłumaczy "kierunek" w ocenie przedmiotów, dodatkowo można zajrzeć tutaj ...nauki nigdy za wiele.
Ja natomiast wymienię tylko przedmioty mające szanse być itemkiem o nieocenionej wartości, a także pokaże ważniejsze, najmniej "popularne" i najbardziej ekstremalne przykłady.
1. Zbroje, Tarcze
- wszystkie eteryczne
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
2. Hełmy, Rękawice, Buty, Pasy
- wszystkie
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
3. Bronie
- wszystkie eteryczne + łuki

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
4. Berła, Różdżki
- wszystkie
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
5. Amulety, Pierścienie, Klejnoty
- wszystkie
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
6. Przedmioty klasowe
- wszystkie (prawie :P)
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
W tym akapicie sprawa przedstawia się podobnie jak w rzadkich i choć możliwości jest mniej to z wiedzą graczy na ich temat jest przeciwnie.
Sytuację ratuje to, że lubię niebieskie itemki pomimo, że nigdy nic nie znalazłem, chociaż raz wygamblowałem amu 3cold 100life (na singlu LOL!!!), więc trochę bardziej się wywnętrznię niż poprzednio.
1. Hełmy
- Obręcz (Circlet)
- Koronetka (Coronet)
- Tiara (Tiara)
- Diadem (Diadem)
- Armet (Armet)
Poza Obręczą najbardziej pożądany jest w tych itemkach prefix dający 3 sox.
Sam w sobie nie przedstawia żadnej wartości ale z suffixami life, frw, fcr, eg, mf, str, dex, ll stanowi fantastyczny przedmiot.
W tego typu nakryciach głowy cenione są również prefixy dodające 2sk lub 3tab_sk, dodatkowo mamy 50% szansy, że Larzuk utworzy w nich 2 sox. Z innych możliwości na wyszczególnienie zasługują także oba affixy z mf oraz prefixy dające mana, @, %ar.
Wymieniłem także Armet, a to ze względu na zastosowanie w craftowaniu i jak ktoś będzie chciał się pobawić i zrobić fajny hełm to warto podnieść ponieważ w hazardzie ciężko trafić na elitarną wersję przedmiotu (1 na 1mln złota).
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
2. Tarcze
- Trójkątna Tarcza (Kite Shield)
- Ciężka Tarcza (Tower Shield)
- Monarcha (Monarch)
- Straż (Ward)
- Luna (Luna)
Dalej nie będę lał wody...
- perfixy: 3-4sox, @
suffixy: life, block
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
3. Zbroje
- Gotycka Zbroja Płytowa (Gothic Plate)
- Pełna Zbroja Płytowa (Full Plate Mail)
- Starożytna Zbroja (Ancient Armor)
- Wieczorny Całun (Dusk Shroud)
- Gadzia Skóra (Wyrmhide)
- Skarabeuszowa Łupina (Scarab Husk)
- Druciane Runo (Wire Fleece)
- Wielki Hauberk (Great Hauberk)
- Archońska Zbroja Płytowa (Archon Plate)
- perfixy: 4sox
- suffixy: life, 24fhr
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)
4. Rękawice
- wszystkie
- perfixy: 3java/passive/bow
- suffixy: 20ias/dex
Poza 3java/20ias pozostałe nie przedstawiają podobnej wartości lecz mają zastosowania.
Wykonane z Kości Wampira Rękawice (Vampirebone Gloves) oraz Wampiręcze (Vambraces) do craftowania.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
5. Buty
- wszystkie
- perfixy: 40light/cold res
- suffixy: 40frw
Wąskie zastosowanie ale jednak zawsze, ot taka ciekawostka.
Wykonane z Gadziej Skóry Buty (Wyrmhide Boots) do craftowania.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
6. Pasy
- Wykonany z Kłów Wampira Pas (Vampirefang Blet)
- Mithrilowa Kolczuga (Mithril Coil)
Do craftowania.
7. Różdżki
- wszystkie
- perfixy: 2sk, 3tab_sk
- suffixy: 20fcr
Koniecznie z dodatkami w postaci skilli adekwatnymi do tab_sk, Larzuk 1-2sox.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
8. Berła
- wszystkie
- perfixy: 2sk, 3tab_sk, 4sox
- suffixy: fcr, 40ias
Koniecznie z dodatkami w postaci skilli adekwatnymi do tab_sk, Larzuk 1-2sox.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
9. Przedmioty klasowe
- Oszczepy Amazonki (Amazon Javelins)
- perfixy: 2sk, 3tab_sk
- suffixy: ias
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
- Szpony Zabójczyni (Assassin Katars)
- perfixy: 2sk, 3tab_sk
- suffixy: ias
Koniecznie z dodatkami w postaci skilli adekwatnymi do tab_sk, Larzuk 1-2sox.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
- Trofea Nekromanty (Necromancer Shrunken Heads)
- perfixy: 2sk, 3tab_sk, @
- suffixy: block, life
Koniecznie z dodatkami w postaci skilli adekwatnymi do tab_sk, Larzuk 1-2sox.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
- Hełmy Barbarzyńcy (Barbarian Helms)
- perfixy: 2sk, 3tab_sk
- suffixy: life
Koniecznie z dodatkami w postaci skilli adekwatnymi do tab_sk, Larzuk 1-2sox.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
- Hełmy Druida (Druids Pelts)
- perfixy: 2sk, 3tab_sk
- suffixy: life
Koniecznie z dodatkami w postaci skilli adekwatnymi do tab_sk, Larzuk 1-2sox.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
- Tarcze Palladyna (Palladin Shields)
- perfixy: 2sk, 3tab_sk, @, 4sox
- suffixy: block, life
Koniecznie z dodatkami w postaci "wysokich" @ lub dmg/ar, Larzuk 1-2sox.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
10. Amulety
- perfixy: 2sk, 3tab_sk, @, mana, mf
- suffixy: str, dex, life, eg, mf, fcr
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
11. Pierścienie
- perfixy: mana, @, mf
- suffixy: str, dex, life, mf, fcr
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
12. Klejnoty
- perfixy: def, max_dmg, ed, mana, res, @
- suffixy: ias, max_dmg, fhr, life, -req, dex, str
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
13. Talizmany
- Wielki Talizman (Grand Charm)
- perfixy: sk_tab, def, ar, max_dmg/ar, mana, mf, res, @
- suffixy: str, dex, fhr, life, frw, eg
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
- Duży Talizman (Large Charm)
- perfixy: def, max_dmg, mana, mf
- suffixy: life, eg, frw
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)
- Mały Talizman (Small Charm)
- perfixy: ar, max_dmg/ar, mana, psn_dmg, res, @
- suffixy: life, fhr, frw, psn_dmg, eg, mf
Przykłady:
(Kliknij aby powiększyć)
Nieodłączną częścią w temacie przedmiotów jest Kostka Horadrimów i nie bynajmniej jako dodatkowego miejsca w ekwipunku.
Dzięki formułom jakie zapewnia Kostka możemy poszerzyć wachlarz itemków godnych uwagi gdy te wylecą z potworka.
1. Tworzenie miejsc na klejnot
I tak w nawiązaniu do przedmiotów zwykłych i eterycznych sprawa przedstawia się następująco. Kostka umożliwia nam tworzenie miejsca na klejnoty z prawdopodobieństwem równym (100/x)% gdzie x - maksymalna liczba sox jaką może przyjąć przedmiot (Korbacz - 5sox, Trofea - 2sox).
W przypadku eth pancerza (zbroja, hełm, tarcza) w wyniku tworzenia sox w Kostce zwiększana jest obrona o 50%, jest to bug gry dlatego mówi się na taki pancerz "eth bugged". Formuła ta działa tylko i wyłącznie na przedmiotach zwykłych bez prefixów dobrej/niskiej jakości i oczywiście bez sox.
Przykład:
Swego czasu znalazłem zbroję Shadow Plate eth bez sox z def 829, w Kostce tworząc soxy (zbroja+Tal+Thul+pTopaz) miałem szczęście (25% szansy) i wyszło 4 sox, a def podskoczył o 50% i wyniósł 1243 (sprzedałem za 4 ist - za mało :P).
Formuły kostki Horadrimów do tworzenia miejsc na klejnot:
- broń + Ral + Amn + pAmetyst
- hełm + Ral + Thul + pSzafir
- zbroja + Tal + Thul + pTopaz
- tarcza Tal + Amn + pRubin
2. Ulepszanie przedmiotów
Kolejną formułą, z której zapewne mało kto korzysta jest ulepszanie przedmiotów - pęknięty/prymitywny/uszkodzony/niskiej jakości.
Przykład, Pęknięty Berserkerski Topór, ulepszamy (Eld+nadkruszony+BA), wychodzi przedmiot zwykły, który możemy w Kostce dalej "obrabiać" (Ral+Amn+pAmetyst+BA) mamy 20% szans na 5sox i zgarnięcie niezłej runki.
Jest jeszcze ciekawszy przykład, a mianowicie tarcza paladyna, np. Św. Tarża niskiej jakości z dmg/ar, ulepszamy (El+nadkruszony+ST), wychodzi przedmiot zwykły @ ...nie daj Boże 45@ :).
Jak ktoś się nudzi może ulepszać laski, hełmy barbika lub dru ale to mała szansa na coś konkretnego, chociaż zabawa przednia, w końcu to tylko El/Eld i nadkruch.
Formuły kostki Horadrimów do poprawy jakości przedmiotów:
- pęknięta broń + Eld + Nadkruszony Kamyk
- pęknięte pancerz + El + Nadkruszony Kamyk
3. Upgrade przedmiotów
Przejdźmy teraz do upgradu przedmiotów w Kostce. Upgrade można dokonać na przedmiotach unikatowych oraz rzadkich na wszystkich "poziomach jakości"
- zwykłe - > wyjątkowe - > elitarne
Obręcze (nie koronetki!), pierścienie, amulety, klejnoty i talizmany nie mają wersji wyjątkowych i elitarnych.
Formuły kostki Horadrimów do upgradu:
Unikaty
- broń
zwykłe - > wyjątkowe Ral + Sol + pSzmaragd
wyjątkowe - > elitarne Lum + Pul + pSzmaragd - pancerz
zwykłe - > wyjątkowe Tal + Shael + pBrylant
wyjątkowe - > elitarne Ko + Lem + pBrylant
Rzadkie
- broń
zwykłe - > wyjątkowe Ort + Amn + pSzafir
wyjątkowe - > elitarne Fal + Um + pSzafir - pancerz
zwykłe - > wyjątkowe Ral + Thul + pAmetyst
wyjątkowe - > elitarne Ko + Pul + pAmetyst
gdzie:
- broń = wszystkie rodzaje broni
- pancerz = zbroja, tarcza, pas, hełm, rękawice, buty
Niemożliwy jest downgrade przedmiotów.
Wszystkie pancerze, niezależnie od kształtu i koloru, posiadające prefix % zwiększona obrona mają maksymalną wartość obrony bazowej widoczną jeszcze przed identyfikacją, a w przypadku tego prefixu do całkowitej obrony dodawane jest +1.
Przykład:
- Upgrad na podstawie zbroi Skóra Żmijomaga. W pierwotnej wersji wyjątkowej jest to Zbroja z Wężowej Skóry, która posiada obronę bazową z zakresu 112-127, a ponieważ viper posiada prefix 120% zwiększona obrona to zbroja ta zawsze ma maksymalną obronę czyli 127 x 120% = 279. Upgrade dokonujemy zgodnie z ww formułą Ko + Lem + pBrylant + viper. Po upgrade zbroja jest w wersji elitarnej: Gadzia Skóra, która posiada obronę bazową z zakresu 365-471. Podczas upgrade nie działa już prefix %ed na obronę bazową, która to jest losowana z zakresu Gadziej Skóry, tak więc końcowa obrona po upgrade będzie się zawierać w zakresie 365-471 x 120% = 803-1036 dlatego istnieje takie sformułowanie jak "perf upg def".
4. Cubing
Tu są dwie małe formułki:
- rzadki item + 6 pCzaszek
- magiczny item + 3 pKamyki
W obu przypadkach powstaje przedmiot tego samego typu ale z nowymi affixami.
W pierwszej metodzie do zabawy używamy tylko i wyłącznie Diademu, dzięki czemu zawsze jest szansa na uzyskanie 2sk, ale robimy to postacią co najmniej 75+lvl. Szkoda, że eth itemki tracą eteryczność przy tej formule.
W drugiej miksujemy Wielki Talizman, najlepiej taki, który może przyjąć 41-45 life, potrzebujemy do tego gc z ilvl >= 91 tzw. Baal gc. Ilvl przedmiotu jest równy poziomowi potwora mlvl (monster level), z którego wypadł.
W grze występują tylko trzy monstery z mlvl>=91:
- Diablo mlvl = 94
- Nihlathak mlvl = 95
- Baal mlvl = 99
Dlatego gc, które z nich wypadną podnosimy i z ich pomocą możemy próbować szczęścia w cubingu.
5. Crafting
Patrz tutaj.
Charsi i nasycenie
Aby wykonać ten quest trzeba mieć co najmniej 8lvl.
Nie można nasycić przedmiotów "kolorowych" ani mających gniazda.
Na to jakie affixy przedmiot posiada ma wpływ poziom przedmiotu (patrz liczby w nawiasie obok affixów), w tym queście ilvl determinuje następujący wzór:
- ilvl=clvl+4+mlvl
gdzie:
- ilvl (item level) - poziom przedmiotu
- clvl (character level) - poziom postaci
- mlvl (magic level) - poziom magii przedmiotu, posiadają go tylko:
Obręcz (3), Koronetka (8), Tiara (13), Diadem (18) oraz Laski (1) i Kule Czarodziejki (1).
Larzuk i sox
Robi dziurki w itemach, które można socketować czyli we wszystkich (również wersje eteryczne) oprócz: broni rzucanych, a także tych, które gniazda już posiadają oraz oczywiście butów, rękawic itp. Zanim jednak zrobisz dziurki zobacz jaką maksymalną ilość gniazd może mieć interesujący cię przedmiot ale zależy to również od ilvl przedmiotu. Tutaj znajduje się szczegółowa lista ile sox może przyjąć przedmiot w zależności od ilvl.
A więc u Larzuka mamy:
- zwykłe (białe lub wersje eth szare) - 1 do max jaką może mieć dany przedmiot, patrz ww lista.
- magiczne (niebieskie) - 1 do 2 - 50% szansy
- setowe (zielone) - tylko i wyłącznie 1
- rzadkie (żółte) - tylko i wyłącznie 1
- crafted (pomarańczowe) - tylko i wyłącznie 1
- unikaty (złote) - tylko i wyłącznie 1
Oczywiście są przedmioty posiadające większą ilość gniazd niż wynika to z ww zasad np. przedmioty setu Griswolda lub magiczne (1-4 sox), rzadkie i craftowane (1-2 sox), nie jest to jednak rezultatem tworzenia gniazd przez nas lub Larzuka tylko wynikiem konkretnych przedrostków, z których "zbudowany" jest dany przedmiot tj.: mechaniczny, rzemieślniczy, jubilerski.
To chyba tyle...
Dziękuję za uwagę(i) i liczę, że komuś ułatwiłem tudzież uatrakcyjniłem grę tym artykułem.
Pozdrawiam...bardzo...malymis.
PS. Zapewne pominąłem coś niecoś lub ponownie zasiałem jakąś herezję dlatego proszę o sugestie, będziemy uzupełniać, poprawiać i dopieszczać.






