Najemnicy - Który? I jak go ubrać? by Melćma
Ostatnia modyfikacja: 21.01.2008. Utworzono: 17.01.2008
Niniejszy poradnik ma na celu pomóc w doborze najemnika.
Słownik - http://diablo.phx.pl/czytaj/slownik-battlenet
(najemnik = merc)
Przedstawienie najemników:
1 akt
Łotrzyca
Ekwipunek: Zbroja, hełm, łuk (oprócz kusz)
Umiejętności: Płonąca strzała lub strzała chłodu + Wewnętrzny Wzrok.
Co Poziom: +1 do Siły, +2 do Zręczności, +6,5 do Obrony, +2 do Wszystkich Odporności, +10 do Życia.
Info: Najważniejszą cechą, jest to, że trzyma wrogów na dystans, zmniejszając szanse padnięcia, zmniejsza defa wrogom i spowalnia ich strzałą chłodu (w przypadku, gdy ją ma). Ze swojej strony polecam strzałę chłodu, ponieważ dmg są porównywalne, a strzała chłodu dodatkowo zamraża przeciwników.
Ogólny, tani build:
Broń: Rw "Harmony" w Ward Bowie (Strażniczy łuk) lub Diamond Bow lub Orli Róg z amnem,
Hełm: Kira z p. rubinem (resy, cbf, 20 fhr, life)
Zbroja: Shaftstop z p. rubinem (30 dr, life)
Progi:
Fhr:
11_/10_/9__/8__/7__/6__/5__/4__/3__ FPS
0__/6__/13_/20_/32_/52_/86_/174/600 FHR
2 akt
Wojownik
Ekwipunek: Zbroja, hełm, włocznia/broń Drzewcowa/oszczep
Umiejętności: Normal/Piekło: Modlitwa (Walka), Śmiałość (Obrona), Błog. Celność (Atak)
Koszmar: Ciernie (Walka), Św. Chłód (Obrona), Moc (Atak) + Dźgnięcie
Co Poziom: +1,5 do Siły, +1,5 do Zręczności, +9,5 do Obrony, +2 do Wszystkich Odporności, +10 do Życia;
Info: Najczęściej wybierany merc, z powodu jego aur. Walczy wręcz, więc trzeba mu zapewnić atrybuty takie jak: dr, fhr, def, resy, ll, cbf.
Ogólny, tani build:
Dla casterów:
Broń: Insight w cv,
Hełm: Vampire Gaze z shaelem (20 fhr, 15-20 fhr, 6-8 ll)
Zbroja: Duriel z shaelem (20 fhr, cbf, 15 all res, str)
Dla innych:
Broń: Reaper toll z amnem (~15+ ll, klątwa - zniedołężenie)
Hełm: Kira z shaelem (40 fhr, cbf, resy)
Zbroja: Shaftstop z shaelem (20 fhr, 30 dr, life)
Progi:
Fhr:
15_/14_/13_/12_/11_/10_/9__/8__/7__/6__/5__ FPS
0__/5__/9__/14_/20_/30_/42_/60_/86_/142/280 FHR
3 akt
Żelazny Wilk
Ekwipunek: Zbroja, hełm, miecz, tarcza.
Umiejętności: Ogień: Inferno i Ognista kula, Zimno: Lodowcowy grot, Lodowe uderzenie i Zbroja mrozu, Błyskawice: Błyskawica i Wiązki błyskawic.
Co Poziom: +1,5 do Siły, +1,5 do Zręczności, +4,5 do Obrony, +2 do Wszystkich Odporności, +10 do Życia;
Info: Bardzo dobry merc na csy, gdzie merc z 2 aktu pada od im. Polecam szczególnie tego Zimnem, ponieważ zamraża przeciwników, a dmg i tak są niskie.
Ogólny, tani build:
Broń: Azurewrath (Błękitny Gniew) z jevelem -15 req/9str
Hełm: Kira z shaelem.
Zbroja: Angel Guardian z jevelem 9str/9dex.
Tarcza: Spirit w Monarszy
Progi:
Fhr:
17_/16_/15_/14_/13_/12_/11_/10_/9__/8__/7__/6__/5__ FPS
0__/5__/8__/13_/18_/24_/32_/46_/63_/86_/133/232/600 FHR
Fcr:
18_/17_/16_/15_/14_/13_/12_/11_
0__/10_/15_/30_/40_/60_/90_/140
5 akt
Barbarzyńca
Ekwipunek: Zbroja, hełm lub hełm dla barbarzyńcy, miecz.
Umiejętności: Odrzucanie i Ogłuszenie.
Co Poziom: +2 do Siły, +1,5 do Zręczności, +7,5 do Obrony, +2 do Wszystkich Odporności, +10 do Życia;
Info: Alternatywa dla merca z 2 aktu, tak jak on walczy wręcz, lecz nie daje aur, to jego główna wada, do tego miecze mają mniejszy dmg niż bronie drzewcowe, ale posiada lepsze progi.
Ogólny, tani build:
Broń: Pasja w Balrogowym Ostrzu.
Hełm: Twarz arreat z shaelem.
Zbroja: Duriel z p. rubinem.
Progi:
Fhr:
9__/8__/7__/6__/5__/4__/3__ FPS
0__/7__/15_/27_/48_/86_/200 FHR
Dobór Merca
Amazonka
Bow: Jako, że bowka walczy na dystans i nie posiada dmg pozwalających uniknąć zatrzymania się przy potworach, będzie opierać się na mercu, dlatego też, merc będzie żywą tarczą i potrzebuje dużego dr, resów, cbf, ll. Zapewni to nam merc z 2 aktu z kosza, z obroną oraz:
Broń: Reaper toll z amnem
Hełm: Kira z shaelem
Zbroja: Shaftstop z shaelem
Dla bogatszych:
Broń: Tomb reaver 3 sox, 3x amned
Hełm: Gaza z runą cham.
Zbroja: Shaftstop z shaelem.
Java: Java będzie bazowała na mercu, ponieważ, dzięki aurze z broni merca, praktycznie zniknie problem immunów. Biedniejsi nie dostąpią tego luksusu. Podobnie jak u bowki, 2 akt, kosz, obrona.
Broń: Reaper toll z amnem
Hełm: Kira z shaelem
Zbroja: Shaftstop z shaelem
Dla bogatszych:
Broń: Infinity w cv lub ca.
Hełm: Gaza z shaelem.
Zbroja: Duriel z shaelem.
Barbarzyńca
Ww/Frenzy/Berserker/Conc: Tutaj, dobry wybór to merc-supporter, czyli taki, który głównie wspiera nas aurami i jest nastawiony na dużą przeżywolność. Są trzy propozycje:
a) 2 akt, z koszmaru, z atakiem.
Broń: Reaper toll.
Hełm: Kira z shaelem.
Zbroja: Shaftstop z shaelem.
Dla bogatszych:
Broń: "Doom" (Zagłada) w Ca.
Hełm: Kira z shaelem
Zbroja: "Fortitude" (Hart) w sacred armor
b) 1 akt, strzała chłodu
Broń: Faith w hydra bow.
Hełm: Kira z shaelem.
Zbroja: "Fortitude" (Hart) w Ap/Dusku.
c) 2 akt, koszmar, atak
Broń: Pride w cv.
Hełm: Coa bered (x1-2)
Zbroja: "Fortitude" (Hart) w sacred armor.
Thrower: jak w przypadku amki, 2 akt, atak, kosz
Broń: Reaper toll z amnem
Hełm: Kira z shaelem
Zbroja: Shaftstop z shaelem
Dla bogatszych:
Broń: Tomb reaver 3 sox, 3x amned
Hełm: Gaza z runą cham.
Zbroja: Shaftstop z shaelem.
Horker: Tutaj liczy się light i fire res, spory ll oraz fhr. 2 akt, kosz, atak.
Broń: Reaper toll amned
Hełm: Cot shaeled.
Zbroja: Duriel shaeled.
Czarodziejka
Cold: Klucz to aura medytacji, dzięki której możemy sobie nie zawracać głowę maną i skupiać się na innych rzeczach. Nie zaszkodzi też, jeśli merc będzie szedł na pierwszy ogień, a my w bezpiecznym miejscu będziemy rzucać czary. 2 Akt, kosz z atakiem, ponieważ, nie potrzebujemy aury zamrażania, gdyż sami zamrażamy, ekwipunek standardowy dla castera:
Broń: Insight w cv,
Hełm: Vampire Gaze z shaelem
Zbroja: Duriel z shaelem
Dla bogatszych:
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z runą cham.
Zbroja: Fortitude w sacred armor.
Fire: Tak jak u coldki, z tym, że wybieramy z obroną, z kosza, przyda się aura hf.
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z shaelem.
Zbroja: Duriel z shaelem.
Dla bogatszych:
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z runą cham.
Zbroja: Fortitude w sacred armor.
Light: Tu mamy 2 opcje, w zależności od funduszy, pierwsza idealnie taka sama jak u fire`ki. Drugi jak u javki. Jest jeszcze jeden typ lightki - ustawiona pod pindla, elda i shenka, bazująca na własnej manie, cały build opiera się na mercu, ale nie jest to soska pod bota.
a)
Broń: Insight w cv,
Hełm: Gaza z shaelem
Zbroja: Duriel z shaelem
Dla bogatszych:
Broń: Infinity w cv lub ca.
Hełm: Gaza z shaelem.
Zbroja: Duriel z shaelem.
b)
Broń: Tomb Reaver 3xamned
Hełm: Kira shaeled.
Zbroja: Gaza shaeled
Druid
Ele: Jak u cold`ki, huragan zamraża wrogów, dlatego nie potrzebujemy hf, a dodatkowy dmg się przyda, zwłaszcza, że podkręci to dmg miśkowi.
Broń: Insight w cv,
Hełm: Gaza z shaelem
Zbroja: Duriel z shaelem
Dla bogatszych:
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z runą cham.
Zbroja: Fortitude w sacred armor.
Fire: Analogicznie do fire soski. 2 akt, kosz, obrona.
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z shaelem.
Zbroja: Duriel z shaelem.
Dla bogatszych:
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z runą cham.
Zbroja: Fortitude w sacred armor.
Shaper/Fire-claw: Jak u meele barba, supporter-shield. 2 akt, norm/hell, atak lub 1 akt, strzała chłodu.
a) 2 akt, z koszmaru, z atakiem.
Broń: Reaper toll.
Hełm: Kira z shaelem.
Zbroja: Shaftstop z shaelem.
Dla bogatszych:
Broń: "Doom" (Zagłada) w Ca.
Hełm: Kira z shaelem
Zbroja: "Fortitude" (Hart) w sacred armor
lub
b) 1 akt, strzała chłodu
Broń: Faith w hydra bow.
Hełm: Kira z shaelem.
Zbroja: Fortitude (Hart) w Ap/Dusku.
Nekromanta
Bone: Jak dla fire soski/fire dru. 2 akt, kosz, obrona.
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z shaelem.
Zbroja: Duriel z shaelem.
Dla bogatszych:
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z runą cham.
Zbroja: Fortitude w sacred armor.
Summoner: Biedni powinni bazować na mercu z dobrym dmg, gdyż szkielety nie są wystarczająco silne. Bogatsi mogą wzmacniać szkielety, idealnie do tego nadaje się pride z koncentracją.
Broń: Obedience w tresher`u (miażdżyciel)
Hełm: Gaza shaeled
Zbroja: Duriel z p. rubinem
Dla bogatszych:
Broń: Pride w cv lub ca.
Hełm: Gaza shaeled
Zbroja: Fortitude w sacred armor.
Psn: Jak dla castera. 2 akt, obrona, kosz.
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z shaelem.
Zbroja: Duriel z shaelem.
Dla bogatszych:
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z runą cham.
Zbroja: Fortitude w sacred armor.
Paladyn
Hammer: j/w, caster. 2 akt, obrona, kosz (a) lub maxymalizacja obrony (b) - normal/hell, obrona. Dobry pomysł, ponieważ mamy porządnego cracka do defa - hs. Istnieje również trzeci typ hammera - hammer po csy, taki hammer używa merca z 3 aktu, z zimnem.
a)
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z shaelem.
Zbroja: Duriel z shaelem.
Dla bogatszych:
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z runą cham.
Zbroja: Fortitude w sacred armor.
b)
Broń: Insight w cv/ca.
Hełm: Kira z jevelem 15 ias/+20-40% enchant damage.
Zbroja: Stone w sacred armorze.
c)
Broń: Azurewrath (Błękitny Gniew) z jevelem -15 req/9str.
Hełm: Kira z shaelem.
Zbroja: Angel Guardian z jevelem 9str/9dex.
Tarcza: Spirit w Monarszy.
Dla bogatszych:
Broń: Azurewrath z jevelem -15 req/9str.
Hełm: Kira z shaelem.
Zbroja: Angel Guardian z jevelem 9str/9dex.
Tarcza: "Phoenix" w monarszy.
Zealot: Dla biedniejszych, będzie to po prostu żywa tarcza, bogatszym da potężnego cracka do dmg pod postacią aury z pride`a. W obu przypadkach 2 akt, norm/hell, atak.
a) 2 akt, z koszmaru, z atakiem.
Broń: Reaper toll.
Hełm: Kira z shaelem.
Zbroja: Shaftstop z shaelem.
Dla bogatszych:
Broń: "Pride" (Duma) w Ca.
Hełm: Gaza z shaelem.
Zbroja: "Fortitude" (Hart) w sacred armor.
Zabójczyni
Trap: Standard... Dla castera. 2 akt, obrona, kosz. Dla bogatych infinity, by zdjąć light immuna, no i większy dmg.
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z shaelem.
Zbroja: Duriel z shaelem.
Dla bogatszych:
Broń: Infinity w cv lub ca.
Hełm: Gaza z shaelem.
Zbroja: Duriel z shaelem.
Inne
Jest jeszcze merc specjalnie nastawiony na ut. Najważniejsze rzeczy dla takiego merca to:
Resy, ll, ias, fhr, cbf, zapewni nam to:
Botd w ca, kira shaeled i shaftstop shaeled.
Zakończenie
Kwestię upgradeowania i eterycznych rzeczy zostawiam wam, jeśli kogoś stać, niech upgradeuje i zakupi eth, jeśli nie - obędzie się. Tak samo z armorami bugged - takie trochę kosztują, ale różnica jest kolosalna, więc jeśli masz robić drogi rw, zrób go w porządniej zbroi. Powyższe itemy dopasowałem dzięki mojemu doświadczeniu, obserwacji oraz zasobów ID.
Mam nadzieje, że o niczym nie zapomniałem, zapraszam do komentowania i uwag.
Chciałbym jeszcze podziękować Mizakowi za motywacje i pomysł, oraz przeprosić za "wyprzedzenie" ;b.
Zgłoś błąd.
Słownik - http://diablo.phx.pl/czytaj/slownik-battlenet
(najemnik = merc)
Przedstawienie najemników:
1 akt
Łotrzyca
Ekwipunek: Zbroja, hełm, łuk (oprócz kusz)
Umiejętności: Płonąca strzała lub strzała chłodu + Wewnętrzny Wzrok.
Co Poziom: +1 do Siły, +2 do Zręczności, +6,5 do Obrony, +2 do Wszystkich Odporności, +10 do Życia.
Info: Najważniejszą cechą, jest to, że trzyma wrogów na dystans, zmniejszając szanse padnięcia, zmniejsza defa wrogom i spowalnia ich strzałą chłodu (w przypadku, gdy ją ma). Ze swojej strony polecam strzałę chłodu, ponieważ dmg są porównywalne, a strzała chłodu dodatkowo zamraża przeciwników.
Ogólny, tani build:
Broń: Rw "Harmony" w Ward Bowie (Strażniczy łuk) lub Diamond Bow lub Orli Róg z amnem,
Hełm: Kira z p. rubinem (resy, cbf, 20 fhr, life)
Zbroja: Shaftstop z p. rubinem (30 dr, life)
Progi:
Fhr:
11_/10_/9__/8__/7__/6__/5__/4__/3__ FPS
0__/6__/13_/20_/32_/52_/86_/174/600 FHR
2 akt
Wojownik
Ekwipunek: Zbroja, hełm, włocznia/broń Drzewcowa/oszczep
Umiejętności: Normal/Piekło: Modlitwa (Walka), Śmiałość (Obrona), Błog. Celność (Atak)
Koszmar: Ciernie (Walka), Św. Chłód (Obrona), Moc (Atak) + Dźgnięcie
Co Poziom: +1,5 do Siły, +1,5 do Zręczności, +9,5 do Obrony, +2 do Wszystkich Odporności, +10 do Życia;
Info: Najczęściej wybierany merc, z powodu jego aur. Walczy wręcz, więc trzeba mu zapewnić atrybuty takie jak: dr, fhr, def, resy, ll, cbf.
Ogólny, tani build:
Dla casterów:
Broń: Insight w cv,
Hełm: Vampire Gaze z shaelem (20 fhr, 15-20 fhr, 6-8 ll)
Zbroja: Duriel z shaelem (20 fhr, cbf, 15 all res, str)
Dla innych:
Broń: Reaper toll z amnem (~15+ ll, klątwa - zniedołężenie)
Hełm: Kira z shaelem (40 fhr, cbf, resy)
Zbroja: Shaftstop z shaelem (20 fhr, 30 dr, life)
Progi:
Fhr:
15_/14_/13_/12_/11_/10_/9__/8__/7__/6__/5__ FPS
0__/5__/9__/14_/20_/30_/42_/60_/86_/142/280 FHR
3 akt
Żelazny Wilk
Ekwipunek: Zbroja, hełm, miecz, tarcza.
Umiejętności: Ogień: Inferno i Ognista kula, Zimno: Lodowcowy grot, Lodowe uderzenie i Zbroja mrozu, Błyskawice: Błyskawica i Wiązki błyskawic.
Co Poziom: +1,5 do Siły, +1,5 do Zręczności, +4,5 do Obrony, +2 do Wszystkich Odporności, +10 do Życia;
Info: Bardzo dobry merc na csy, gdzie merc z 2 aktu pada od im. Polecam szczególnie tego Zimnem, ponieważ zamraża przeciwników, a dmg i tak są niskie.
Ogólny, tani build:
Broń: Azurewrath (Błękitny Gniew) z jevelem -15 req/9str
Hełm: Kira z shaelem.
Zbroja: Angel Guardian z jevelem 9str/9dex.
Tarcza: Spirit w Monarszy
Progi:
Fhr:
17_/16_/15_/14_/13_/12_/11_/10_/9__/8__/7__/6__/5__ FPS
0__/5__/8__/13_/18_/24_/32_/46_/63_/86_/133/232/600 FHR
Fcr:
18_/17_/16_/15_/14_/13_/12_/11_
0__/10_/15_/30_/40_/60_/90_/140
5 akt
Barbarzyńca
Ekwipunek: Zbroja, hełm lub hełm dla barbarzyńcy, miecz.
Umiejętności: Odrzucanie i Ogłuszenie.
Co Poziom: +2 do Siły, +1,5 do Zręczności, +7,5 do Obrony, +2 do Wszystkich Odporności, +10 do Życia;
Info: Alternatywa dla merca z 2 aktu, tak jak on walczy wręcz, lecz nie daje aur, to jego główna wada, do tego miecze mają mniejszy dmg niż bronie drzewcowe, ale posiada lepsze progi.
Ogólny, tani build:
Broń: Pasja w Balrogowym Ostrzu.
Hełm: Twarz arreat z shaelem.
Zbroja: Duriel z p. rubinem.
Progi:
Fhr:
9__/8__/7__/6__/5__/4__/3__ FPS
0__/7__/15_/27_/48_/86_/200 FHR
Dobór Merca
Amazonka
Bow: Jako, że bowka walczy na dystans i nie posiada dmg pozwalających uniknąć zatrzymania się przy potworach, będzie opierać się na mercu, dlatego też, merc będzie żywą tarczą i potrzebuje dużego dr, resów, cbf, ll. Zapewni to nam merc z 2 aktu z kosza, z obroną oraz:
Broń: Reaper toll z amnem
Hełm: Kira z shaelem
Zbroja: Shaftstop z shaelem
Dla bogatszych:
Broń: Tomb reaver 3 sox, 3x amned
Hełm: Gaza z runą cham.
Zbroja: Shaftstop z shaelem.
Java: Java będzie bazowała na mercu, ponieważ, dzięki aurze z broni merca, praktycznie zniknie problem immunów. Biedniejsi nie dostąpią tego luksusu. Podobnie jak u bowki, 2 akt, kosz, obrona.
Broń: Reaper toll z amnem
Hełm: Kira z shaelem
Zbroja: Shaftstop z shaelem
Dla bogatszych:
Broń: Infinity w cv lub ca.
Hełm: Gaza z shaelem.
Zbroja: Duriel z shaelem.
Barbarzyńca
Ww/Frenzy/Berserker/Conc: Tutaj, dobry wybór to merc-supporter, czyli taki, który głównie wspiera nas aurami i jest nastawiony na dużą przeżywolność. Są trzy propozycje:
a) 2 akt, z koszmaru, z atakiem.
Broń: Reaper toll.
Hełm: Kira z shaelem.
Zbroja: Shaftstop z shaelem.
Dla bogatszych:
Broń: "Doom" (Zagłada) w Ca.
Hełm: Kira z shaelem
Zbroja: "Fortitude" (Hart) w sacred armor
b) 1 akt, strzała chłodu
Broń: Faith w hydra bow.
Hełm: Kira z shaelem.
Zbroja: "Fortitude" (Hart) w Ap/Dusku.
c) 2 akt, koszmar, atak
Broń: Pride w cv.
Hełm: Coa bered (x1-2)
Zbroja: "Fortitude" (Hart) w sacred armor.
Thrower: jak w przypadku amki, 2 akt, atak, kosz
Broń: Reaper toll z amnem
Hełm: Kira z shaelem
Zbroja: Shaftstop z shaelem
Dla bogatszych:
Broń: Tomb reaver 3 sox, 3x amned
Hełm: Gaza z runą cham.
Zbroja: Shaftstop z shaelem.
Horker: Tutaj liczy się light i fire res, spory ll oraz fhr. 2 akt, kosz, atak.
Broń: Reaper toll amned
Hełm: Cot shaeled.
Zbroja: Duriel shaeled.
Czarodziejka
Cold: Klucz to aura medytacji, dzięki której możemy sobie nie zawracać głowę maną i skupiać się na innych rzeczach. Nie zaszkodzi też, jeśli merc będzie szedł na pierwszy ogień, a my w bezpiecznym miejscu będziemy rzucać czary. 2 Akt, kosz z atakiem, ponieważ, nie potrzebujemy aury zamrażania, gdyż sami zamrażamy, ekwipunek standardowy dla castera:
Broń: Insight w cv,
Hełm: Vampire Gaze z shaelem
Zbroja: Duriel z shaelem
Dla bogatszych:
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z runą cham.
Zbroja: Fortitude w sacred armor.
Fire: Tak jak u coldki, z tym, że wybieramy z obroną, z kosza, przyda się aura hf.
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z shaelem.
Zbroja: Duriel z shaelem.
Dla bogatszych:
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z runą cham.
Zbroja: Fortitude w sacred armor.
Light: Tu mamy 2 opcje, w zależności od funduszy, pierwsza idealnie taka sama jak u fire`ki. Drugi jak u javki. Jest jeszcze jeden typ lightki - ustawiona pod pindla, elda i shenka, bazująca na własnej manie, cały build opiera się na mercu, ale nie jest to soska pod bota.
a)
Broń: Insight w cv,
Hełm: Gaza z shaelem
Zbroja: Duriel z shaelem
Dla bogatszych:
Broń: Infinity w cv lub ca.
Hełm: Gaza z shaelem.
Zbroja: Duriel z shaelem.
b)
Broń: Tomb Reaver 3xamned
Hełm: Kira shaeled.
Zbroja: Gaza shaeled
Druid
Ele: Jak u cold`ki, huragan zamraża wrogów, dlatego nie potrzebujemy hf, a dodatkowy dmg się przyda, zwłaszcza, że podkręci to dmg miśkowi.
Broń: Insight w cv,
Hełm: Gaza z shaelem
Zbroja: Duriel z shaelem
Dla bogatszych:
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z runą cham.
Zbroja: Fortitude w sacred armor.
Fire: Analogicznie do fire soski. 2 akt, kosz, obrona.
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z shaelem.
Zbroja: Duriel z shaelem.
Dla bogatszych:
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z runą cham.
Zbroja: Fortitude w sacred armor.
Shaper/Fire-claw: Jak u meele barba, supporter-shield. 2 akt, norm/hell, atak lub 1 akt, strzała chłodu.
a) 2 akt, z koszmaru, z atakiem.
Broń: Reaper toll.
Hełm: Kira z shaelem.
Zbroja: Shaftstop z shaelem.
Dla bogatszych:
Broń: "Doom" (Zagłada) w Ca.
Hełm: Kira z shaelem
Zbroja: "Fortitude" (Hart) w sacred armor
lub
b) 1 akt, strzała chłodu
Broń: Faith w hydra bow.
Hełm: Kira z shaelem.
Zbroja: Fortitude (Hart) w Ap/Dusku.
Nekromanta
Bone: Jak dla fire soski/fire dru. 2 akt, kosz, obrona.
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z shaelem.
Zbroja: Duriel z shaelem.
Dla bogatszych:
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z runą cham.
Zbroja: Fortitude w sacred armor.
Summoner: Biedni powinni bazować na mercu z dobrym dmg, gdyż szkielety nie są wystarczająco silne. Bogatsi mogą wzmacniać szkielety, idealnie do tego nadaje się pride z koncentracją.
Broń: Obedience w tresher`u (miażdżyciel)
Hełm: Gaza shaeled
Zbroja: Duriel z p. rubinem
Dla bogatszych:
Broń: Pride w cv lub ca.
Hełm: Gaza shaeled
Zbroja: Fortitude w sacred armor.
Psn: Jak dla castera. 2 akt, obrona, kosz.
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z shaelem.
Zbroja: Duriel z shaelem.
Dla bogatszych:
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z runą cham.
Zbroja: Fortitude w sacred armor.
Paladyn
Hammer: j/w, caster. 2 akt, obrona, kosz (a) lub maxymalizacja obrony (b) - normal/hell, obrona. Dobry pomysł, ponieważ mamy porządnego cracka do defa - hs. Istnieje również trzeci typ hammera - hammer po csy, taki hammer używa merca z 3 aktu, z zimnem.
a)
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z shaelem.
Zbroja: Duriel z shaelem.
Dla bogatszych:
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z runą cham.
Zbroja: Fortitude w sacred armor.
b)
Broń: Insight w cv/ca.
Hełm: Kira z jevelem 15 ias/+20-40% enchant damage.
Zbroja: Stone w sacred armorze.
c)
Broń: Azurewrath (Błękitny Gniew) z jevelem -15 req/9str.
Hełm: Kira z shaelem.
Zbroja: Angel Guardian z jevelem 9str/9dex.
Tarcza: Spirit w Monarszy.
Dla bogatszych:
Broń: Azurewrath z jevelem -15 req/9str.
Hełm: Kira z shaelem.
Zbroja: Angel Guardian z jevelem 9str/9dex.
Tarcza: "Phoenix" w monarszy.
Zealot: Dla biedniejszych, będzie to po prostu żywa tarcza, bogatszym da potężnego cracka do dmg pod postacią aury z pride`a. W obu przypadkach 2 akt, norm/hell, atak.
a) 2 akt, z koszmaru, z atakiem.
Broń: Reaper toll.
Hełm: Kira z shaelem.
Zbroja: Shaftstop z shaelem.
Dla bogatszych:
Broń: "Pride" (Duma) w Ca.
Hełm: Gaza z shaelem.
Zbroja: "Fortitude" (Hart) w sacred armor.
Zabójczyni
Trap: Standard... Dla castera. 2 akt, obrona, kosz. Dla bogatych infinity, by zdjąć light immuna, no i większy dmg.
Broń: Insight w cv.
Hełm: Gaza z shaelem.
Zbroja: Duriel z shaelem.
Dla bogatszych:
Broń: Infinity w cv lub ca.
Hełm: Gaza z shaelem.
Zbroja: Duriel z shaelem.
Inne
Jest jeszcze merc specjalnie nastawiony na ut. Najważniejsze rzeczy dla takiego merca to:
Resy, ll, ias, fhr, cbf, zapewni nam to:
Botd w ca, kira shaeled i shaftstop shaeled.
Zakończenie
Kwestię upgradeowania i eterycznych rzeczy zostawiam wam, jeśli kogoś stać, niech upgradeuje i zakupi eth, jeśli nie - obędzie się. Tak samo z armorami bugged - takie trochę kosztują, ale różnica jest kolosalna, więc jeśli masz robić drogi rw, zrób go w porządniej zbroi. Powyższe itemy dopasowałem dzięki mojemu doświadczeniu, obserwacji oraz zasobów ID.
Mam nadzieje, że o niczym nie zapomniałem, zapraszam do komentowania i uwag.
Chciałbym jeszcze podziękować Mizakowi za motywacje i pomysł, oraz przeprosić za "wyprzedzenie" ;b.






