Kamienie
Ostatnia modyfikacja: 09.07.2012. Utworzono: 24.08.2007
| Crafted | Retro | Esencje | Bugged | Kalkulatory |
Cenne kamienie posiadają wewnętrzne magiczne zdolności. Umieszczone w przedmiocie, kamienie te potrafią dodać potężne magiczne efekty. Wyższe stopnie kamieni posiadają silniejsze efekty. Jest pięć poziomów kamieni: nadkruszony, ze skazą, normalny, bez skazy i doskonały. Raz włożonych kamieni niegdyś nie można było wyciągnąć z przedmiotu, w patchu 1.10 i nowszych istnieje formuła dla Kostki Horadrimów, za pomocą której można usunąć wszelkie obiekty z przedmiotu (w tym kamienie) tracąc je jednak bezpowrotnie. Użycie kapliczki kamieni albo sprawi, iż kapliczka wytworzy kamień albo też ulepszy jeden - wybierany losowo z inwentarza postaci - o jeden poziom. Kamienie mogą wypaść z każdego potwora na każdym poziomie trudności z różną jakością. Po zrobieniu zadania " Piekielna Kuźnia" na ziemię wypada kilka kamieni i jedna runa. Czaszki niektórych demonicznych stworów z wypisanymi na nich tajemnymi symbolami działają podobnie do kamieni, dlatego także znajdują się w tym dziale.
Ulepszanie kamieni
Możesz ulepszać kamienie poprzez używanie kapliczek kamieni lub też używając Kostki Horadrimów, możesz jej użyć, by przemienić kamienie w kamienie wyższej jakości. Umieść 3 kamienie jednego typu oraz rodzaju w Kostce Horadrimów i naciśnij przycisk Transmutacji.
Sprzedawcy normalnie nie sprzedają kamieni, jednak jeśli inny gracz w grze wieloosobowej sprzeda kamień handlarzowi, będziesz mógł go kupić.
Handlarze też nie kupią od ciebie za pełną cenę przedmiotu z miejscami na kamień.
Efekty działania kamieni sumują się
Jeśli umieścisz w mieczu 3 kamienie tego samego typu otrzymasz bonus od wszystkich.
Pierwszy kamień, który umieścisz w broni określi jej kolor, więc jeżeli do przedmiotu włożysz szafir to przedmiot będzie koloru niebieskiego. Jeśli w mieczu znajdzie się kilka kamieni różnych typów będzie on losowo wyświetlał atak oparty na typach kamieni, które w nim będą, tak więc jedno zamachnięcie będzie pokazywało obrażenia od zimna, drugie od trucizn, jednak wszystkie one działają równocześnie.
Notka: Dla szmaragdów, podczas obliczania ostatecznych obrażeń po dodaniu kamieni zwiększane są obrażenia (jednak nie długość ich zadawania).
Rzeczywiste obrażenia od trucizn są wewnętrznie liczone jako obrażenia na klatkę, a długość ich trwania jest liczona w klatkach. W wielu wypadkach (wliczając w to kamienie, umiejętności, przedmioty, itd.) prawdziwe obrażenia od trucizn są właściwie pokazaną wartością oraz liczbą niecałkowitą (część liczby obrażeń po przecinku nie jest pokazana), zaokrągloną, co oznacza, że jeśli frakcje zostaną dodane zobaczysz "bonusowe" efekty, które w rzeczywistości nie są bonusem, a jedynie zaokrągleniem w górę i są pokazane przez grę, kiedy ta oblicza obrażenia trucizn.
Kiedy już ostateczne obrażenia dodanych szmaragdów zostaną obliczone, zadają one X w sumie obrażeń przez czas Y.
Szafiry
Czas trwania zamrożenia kumuluje się.
A poniżej szczegółowy spis wszystkich kamieni i czaszek.
| Tarcza | Wartość sprzedaży | |||
nadkruszony |
dodaje 3-4 do obrażeń od ognia | dodaje 10 do życia | dodaje 12% do odporności na ogień | 250 |
ze skazą |
dodaje 5-8 do obrażeń od ognia | dodaje 17 do życia | dodaje 16% do odporności na ogień | 750 |
normalny |
dodaje 8-12 do obrażeń od ognia | dodaje 24 do życia | dodaje 22% do odporności na ogień | 2500 |
bez skazy |
dodaje 10-16 do obrażeń od ognia | dodaje 31 do życia | dodaje 28% do odporności na ogień | 7500 |
doskonały |
dodaje 15-20 do obrażeń od ognia | dodaje 38 do życia | dodaje 40% do odporności na ogień | 15000 |
Szmaragdy
| Tarcza | Wartość sprzedaży | |||
nadkruszony |
dodaje 10 do obrażeń od trucizny przez 3 sekundy | dodaje 3 do zręczności | dodaje 12% do odporności na trucizny | 250 |
ze skazą |
dodaje 20 do obrażeń od trucizny przez 4 sekundy | dodaje 4 do zręczności | dodaje 16% do odporności na trucizny | 750 |
normalny |
dodaje 40 do obrażeń od trucizny przez 5 sekund | dodaje 6 do zręczności | dodaje 22% do odporności na trucizny | 2500 |
bez skazy |
dodaje 60 do obrażeń od trucizny przez 6 sekund | dodaje 8 do zręczności | dodaje 28% do odporności na trucizny | 7500 |
doskonały |
dodaje 100 do obrażeń od trucizny przez 7 sekund | dodaje 10 do zręczności | dodaje 40% do odporności na trucizny | 15000 |
Ametysty
| Tarcza | Wartość sprzedaży | |||
nadkruszony |
dodaje 40 do skuteczności ataku | dodaje 3 do siły | dodaje 8 do obrony | 250 |
ze skazą |
dodaje 60 do skuteczności ataku | dodaje 4 do siły | dodaje 12 do obrony | 750 |
normalny |
dodaje 80 do skuteczności ataku | dodaje 6 do siły | dodaje 18 do obrony | 2500 |
bez skazy |
dodaje 100 do skuteczności ataku | dodaje 8 do siły | dodaje 24 do obrony | 7500 |
doskonały |
dodaje 150 do skuteczności ataku | dodaje 10 do siły | dodaje 30 do obrony | 15000 |
Szafiry
| Tarcza | Wartość sprzedaży | |||
nadkruszony |
dodaje 1-3 obrażeń od zimna przez 1s | dodaje 10 do many | dodaje 12% do odporności na zimno | 250 |
ze skazą |
dodaje 3-5 obrażeń od zimna przez 1,4s | dodaje 17 do many | dodaje 16% do odporności na zimno | 750 |
normalny |
dodaje 4-7 obrażeń od zimna przez 2s | dodaje 24 do many | dodaje 22% do odporności na zimno | 2500 |
bez skazy |
dodaje 6-10 obrażeń od zimna przez 2,4s | dodaje 31 do many | dodaje 28% do odporności na zimno | 7500 |
doskonały |
dodaje 10-14 obrażeń od zimna przez 3s | dodaje 38 do many | dodaje 40% do odporności na zimno | 15000 |
Topazy
| Tarcza | Wartość sprzedaży | |||
nadkruszony |
dodaje 1-8 obrażeń od błyskawic | szansa na znalezienie magicznego przedmiotu większa o 9% | dodaje 12% do odporności na błyskawice | 250 |
ze skazą |
dodaje 1-14 obrażeń od błyskawic | szansa na znalezienie magicznego przedmiotu większa o 13% | dodaje 16% do odporności na błyskawice | 750 |
normalny |
dodaje 1-22 obrażeń od błyskawic | szansa na znalezienie magicznego przedmiotu większa o 16% | dodaje 22% do odporności na błyskawice | 2500 |
bez skazy |
dodaje 1-30 obrażeń od błyskawic | szansa na znalezienie magicznego przedmiotu większa o 20% | dodaje 28% do odporności na błyskawice | 7500 |
doskonały |
dodaje 1-40 obrażeń od błyskawic | szansa na znalezienie magicznego przedmiotu większa o 24% | dodaje 40% do odporności na błyskawice | 15000 |
Diamenty
| Tarcza | Wartość sprzedaży | |||
nadkruszony |
zwiększa o 28% obrażenia dla nieumarłych | dodaje 20 do skuteczności ataku | dodaje 6% do wszystkich odporności | 250 |
ze skazą |
zwiększa o 34% obrażenia dla nieumarłych | dodaje 40 do skuteczności ataku | dodaje 8% do wszystkich odporności | 750 |
normalny |
zwiększa o 44% obrażenia dla nieumarłych | dodaje 60 do skuteczności ataku | dodaje 11% do wszystkich odporności | 2500 |
bez skazy |
zwiększa o 54% obrażenia dla nieumarłych | dodaje 80 do skuteczności ataku | dodaje 14% do wszystkich odporności | 7500 |
doskonały |
zwiększa o 68% obrażenia dla nieumarłych | dodaje 100 do skuteczności ataku | dodaje 19% do wszystkich odporności | 15000 |
Czaszki
| Tarcza | Wartość sprzedaży | |||
nadkruszony |
kradnie 2% życie i 1% manę | dodaje 2 do odzyskiwania życia, dodaje 8% do odzyskiwania many | obrażenia dla atakującego - dodaje 4 | 500 |
ze skazą |
kradnie 2% życia i 2% many | dodaje 3 do odzyskiwania życia, dodaje 8% do odzyskiwania many | obrażenia dla atakującego - dodaje 8 | 1500 |
normalny |
kradnie 3% życia i 2% many | dodaje 3 do odzyskiwania życia, dodaje 12% do odzyskiwania many | obrażenia dla atakującego - dodaje 12 | 5000 |
bez skazy |
kradnie 3% życia i 3% many | dodaje 4 do odzyskiwania życia, dodaje 12% do odzyskiwania many | obrażenia dla atakującego - dodaje 16 | 15000 |
doskonały |
kradnie 4% życia i 3% many | dodaje 5 do odzyskiwania życia, dodaje 19% do odzyskiwania many | obrażenia dla atakującego - dodaje 20 | 25000 |






