Hybrid (Trap/Ww) Assa [PvP] [PvM] [E-PVP 1.1]
Ostatnia modyfikacja: 26.09.2008. Utworzono: 26.09.2008
Witam!
Po wielu godzinach, dniach itd. (również przemysleń) wystawiam swoją taktykę na w/w asse na tutejsze forum w celu krytki i oceny :P Jako że pierwsza(i prawdopodobnie jedyna) strategia chciałbym żebyscie też na to uwagę zwrócili :F
Postaram się pisać zrozumiałym językiem, jakby co to tu jest słownik.
W rzeczywistosci jest to trapa z dodatkowym atakiem jakim jest Whirlind.
Dmg tego i tego zależy w dużej mierze od tego jakie gc bedziemy mieli (w stronę ww - shadow, w stronę trap - trap)
A więc zaczynamy! Życzę miłego czytania
------------------
Spis Treści:
1. Staty
2.Skille:
2a) Traps
2b) Shadows
2c) Combats
3. Ekwipunek:
3a) Co trzeba mieć
3b) Stuff w miare uniwersalny
3c) Stuff do "precastu"
4. Jak grać? czyli opisy walk PvP i co na kogo ubrać
5. Osiągi
6. Zasady Euro-PvP
--------------------
1. Stats
tu będzie mniej więcej standardowo, lecz z wyjątkami imo :P
Siła(Strength) - tutaj pod sprzęt, a dokładnie to najcięższy item - Av2 lub Monarcha.
W zależności od zasad czy możemy torcha, anniego, str buga czy nie(np. e-pvp zabrania torcha i str buga, więc anni dla str i tak nie możemy uwzględnić), czy też mamy eni(odpowiednio mniej). W każdym razie musimy dobic do 156(Monarcha - to jeżeli bedziemy nosić eni) lub 165(jak będziemy nosić Av2)
Zręcznośc(Dexterity) - tutaj idziemy w blok z StormShieldem i Ga ubranym na sobie. Gdy mamy to ubrane to idziemy w blok(aby mieć 75% - więcej się nie da, więc nie opłaca się pakowac więcej pkt. :F) U mnie na 86lvlu miałem ok. 160 z itemami.
Żywotność(Vitality) - tutaj ładujemy wszystko co zostanie po rozdaniu w/w statów.
Energia(Energy) - NIC, 0, Null, nie opłaca się, nie starczy pktów, lepiej w vita itd.
--------------------
2. Skills
Mamy do wydania 110pkt. na wszystkie 99lvli.
a. Pułapki(Traps)
Ognisty Podmuch - 1pkt. - skill przydatny czasem na PvM, zadaje fire dmg, wiec mozna omijać light immunów. Na PvP crap.
Porażająca Pajęczyna - 20pkt. - średnio przydatny skill(bardziej na PvM), ale synergiado Lsa więc trza maxować
Wartownik miotający wiązki błyskawic - 20pkt. - druga w kolejności przydatna trapka na PvP; przydatne w czasie gdy np. Barb ma mało zycia i chcemy go dobić - dmg mniejszy niż Ls ale większa ilość błysków czyli większa szansa na trafienie barba. Podałem Barba jako przykład ponieważ często mi sie tak zdarzało z barbem ;s. Poza tym synergia do Lsa
Wartownik Błyskawic(LS) - 20pkt. - najlepszy(główny nasz) skill trapki na PvP i zarazem najlepsze dmg z trap. Dużo nie trzeba mówić tutaj. Skill przydatny zarówno PvP jak i PvM
Wartownik ¦mierci - 20pkt. - Synergia do Lsa, poza tym wbrew pozorom bardzo przydatna trapa na PvM bo powoduje FE(tzw. wybuch zwłok), dzieki czemu możemy się pozbywać immunów jeśli sa odpowiednio ustawieni.
Reszte umiejętności w tym drzewku zostawiamy w spokoju. Nie będą nam potrzebne :>
W sumie: 81pkt. - czyli duża część wszystkich skilli, ale jak napisałem wześniej, jest to w większości trapka(która pomaga sobie ww)
b. Dyscypliny Cienia(Shadow Disciplines)
więc tu dajemy we wszsytkie umiejętności po jednym punkcie, a reszte punktów dajemy w Claw Mastery (CM) - Mistrzowstwo Szponów. Moglibyśmy dać więcej, ale pkty nam nie pozwalają. dajemy na zupełnym końcu, po rozdaniu reszty skilli.
najważeniejsze skille z tego dzrewka to:
Mb, Fade, BoS, Venom, blok szponami, CM, oraz Mistrz Cienia, przydaje sie również płaszcz cieni
W sumie: 25-29pkt.
c. Sztuki walki
tutaj sytuacja jest zależna od itemów, a dokładnie od szponów w jakim mamy chaosa, od tego czy daje +1-2 do DF-a, czyteż nie. Bo o ten skill nam chodzi.
Tak więc jeśli mamy w szponach od chaosa +1-2 DF (Lot Smoka) to omijamy to drzewko.
Jeśli nie to dajemy all prereq skills po 1pkcie do dfa i w tegóż dfa też 1pkt.
Ofc jeśli nie mamy dfa w szponach to musimy mniej odpowiednio dać w skille w shadowach.
W sumie: 0-4pkt.
------------------
3. Ekwpunek
Dobrnęliśy do Ekwipunku :]
3a) - co trzeba mieć:
------
I. Zbroje
1. Ga - Guardian Angel:
Plusy:
+15%max all resist
+30% zwiększony blok
+20% szybszy blok
Minusy:
-brak skilla ogólnego(jest ale only pal)
-brak fhr
-brak resów(można to naprawic socketując umem)
Komentarz: Ubieramy na meele charsy, razem z Ss'em zyskując 35%dr i 75% blok. Socketujemy najlepiej Berem bo dr na Meele chars sie przyda.
2. Av2 - arkaine's Valor 2skill
Plusy:
+30fhr
+2 all skills
+40Vita!(based on lvl)
+niezły def
Minusy:
-brak resów(mozna to naprawić socketując umem)
-str req
Komentarz: Nasza domyślna zbrojka. Daje fhr,skills, vita. All co nam potrzebne. Socketować najlepiej Umem(dla polepszenia resów, z którymi nie jest za dobrze)
3. Eni - Enigma - Jah+Ith+Ber. Najlepiej robić w Mp lub Dusku
Plusy:
+TELE!
+2 all skills
+5%Life
+niezły def
+frw!
+dr
+mf(akurat u nas ważny tylko w PvM)
+STR!
+15%Dmg na mane
+ 14hp za każdego zabitego potwora (przydatne only PvM)
Minusy:
-brak resów
-brak fhr
-brak socketa
Komentarz: Enigma - czyli to co prawie każdemu postowi pasuje ;] Prawie uniwersalne rw również i tu się przyda. Głównie za bonus do siły, skill & frw. Tele aż tak nam nie robi wrażeia bo i tak za bardzo nie będziemy go używać. Minues jest to że rw nie mają socketów ;f
4. Coh -Chains Of Honor - Dol+Um+Ber+Ist. Najlepiej robić w Ap(tylko i wyłącznie do tego builda)
Plusy:
+2 all skills
+niezły def
+dr
+mf(akurat u nas ważny tylko w PvM)
+str
+gozu res!(65all)
+ll
+rl
Minusy:
-brak fhr
-brak socketa
Komentarz: CoH - resy, resy i jeszcze raz resy - to i tylko to sprawia że ubieramy ta zbroję na casterów, w którym potrzebne są resy (czarki cold, czarki light,trapki, fohy, javki). Niestety jak to rw nie ma socketa.
Zbroje skończylismy ;D
------
II. Tarcza:
1. SS - Stormshield
Plusy:
+ gozu dr
+str(akurat nam wiecej nie potrzebny ;c)
+gozu res na cold (60)
+socket(eld/javel 40%dmg)
Minusy:
nie ma :D
Komentarz: SS - jedyna tarcza którą bedziemy używać tylko w jednym(może dwóch przypadkach), daje dr które jest bardzo przydatne na meele charsy ;C poza tym niezły cold res, co sprawia że możemy też go użyć na czarki cold.
------
III. Pasy:
1. Sznur Verdungo
Plusy:
+dr(perf to 15%)
+fhr(10ale zawsze ;d)
+vita!(perf to 40)
+rl(pef to 15%chyba)
Minusy:
jak na pas to nie ma ;d
Komentarz: Verdu - najlepszy pas imo dla takiej postai, jest all co potrzebne
2. Dla Absa i max resa light można założyć TGV (thundergod vigor) - WBG (Wigor Boga Gromów)
------
IV Ręce:
1. Frostburn - Ognisty Mróz
Plusy:
+40% wiecej many!
Minusy:
więcej od tych rękawić nn
Komentarz: Rękawice te ubieramy tylko po to, aby mieć ~120many wiecej niż normalnie. Bo normalnie z tym jest marnie.(Największa wada tej postaci)
2. Można tez załozyć z stu Tranga, poniekąd dla dmgu ale zwiększa się on bardzo nie znacznie(ok. 50dmg) kosztem ~120many.
------
V. Bronie:
1. Chaos - Fal+Ohm+Um
Plusy:
+ww(nasza główna broń obok trap)
+10str(mało ale zawsze ejst ;d)
+35ias( chyba najlepszy próg dla ww asski)
+add magic dmg 216-471
+25%ow
Minusy:
-nie ma skilla(przydałby się, ale i tak gozu rw)
-nie ma socketa
Komentarz:To nasza podstawa. Bez tego nie ma ww asski, ani hybrid asski. Bez tego nie ma WW. Robimy w szponach od Suwwayaha 3sox z moda mi koniecznie +1DF(Napisane o tym we skillach), również mile widziane bonusy typu +X Ls, +X Venom itd.
TEGO NIE ZMIENIAMY! TA BROŃ ZAWSZE MUSI BYĆ!
2. Siekacz Bartuca
Plusy:
+2skill assa
+1skill combat
+fhr
+20str
+20dex
+20%AR
+ll
Minusy:
nie widze jak narazie
Komentarz:bardzo dobry wspomagacz Chaosa. Dodaje nie dośc że dodatkowy dmg, tak i skill assasinki(głównie chodzi tu o trap)
3. Furia - Jah+Ort+Gul
Plusy:
+40ias
+20%AR
+66%Ow
+33ds
+ -25%def oppa
Minusy:
nie widze jak narazie
Komentarz: Można też pójść w standardową opcję asski ww, czyli Chaos+Furia
4. jadeit -Jadeitowy Szpon
Plusy:
+1-2skill do shadow
+1-2skill do combat
+fhr
+ml
+resy!(50all)
Minusy:
nie ma w znaczeniu użytkowym
Komentarz: Uzywamy na casterów, gdzie potrzebne są resy (czarki cold, light, trapki, fohy)
------
VI. Amulet:
1. Kalejdoskop Mary
Plusy:
+2skill
+5atrybuty
+resy(all 20-30)
Minusy:
nie ma w znaczeniu użytkowym
Komentarz: Uzywamy praktycznie cały czas, przydatne na casterów, gdzie potrzebne są resy (czarki cold, light, trapki, fohy). Zmieniamy tylko w przypadku meele chars na:
2. Skrzydła Anioła
Plusy:
+20%dmg to mana
+75hp (wraz z ringami)
+Gozu AR (wraz z ringami)
Minusy:
nie ma w znaczeniu użytkowym
Komentarz: Używamy tylko w przypadku meele chars RAZEM z Ringami z tego same zestawu.
Aby mieć duzo wiecej AR
3. Można by też pomyśleć nad Gniewem Lorda(20ias,35res light)
------
VII. Pierścienie:
1. Skrzydła Anioła
Plusy:
+20hp
+6rl
+75hp (wraz z amu)
+Gozu AR (wraz z amu)
Minusy:
nie ma w znaczeniu użytkowym
Komentarz: Używamy tylko w przypadku meele chars RAZEM z Amuletem z tego samego zestawu. Aby mieć duzo wiecej AR. Najlepeij założyć 2takie ringi.
2. Ringi które ubieramy ze względu na abs:
-Raven - Cold 20%, cbf,
-Dwarf - Fire 15%
-Wisp - Light - 15-20%
--------
VIII. Buty:
Tutaj nie jest opcji dużo opcji, tak po krótce:
ww(waterwalk) - 50-65life,5%max fire res,, 20frw
hotspur -ubieramy na fbki - tylko dlatego ze daje +15%max fire res
shadow dancery - 30fhr, 1-2skills do shadow,30frw
gdyby brakowało nam fhra(np. do jakiegos progu) - sandstormy - 20frw,20fhr, vita,str
można też dać gore ridery na meele chars ;C
----
IX. Glowa/Hełm:
1. Harlequinn Crest Shako
Plusy:
+2skill
+dr
+gozu life
+gou mana
Minusy:
-brak resów(socket um)
-brak frw
Komentarz: Najlepsze czako dla większości postaci. Bark tuaj tylko frw, które możemy sobie sprawic...
...kupując 2. Rare Koronetka
która powinna mieć:
+life
+frw
+mane
+AR
+ew. res
+ew. str/dex
Komentarz: Gdy chemy biegać szybciej, jeśli jest dobra to może i zastąpić czako. Przyda się również frw na trapy
-----
X. Switch - Tutaj mamy dwie opcje:
1. CTA & Duch/Lidless - wiadomo po co; prawie każda postać chce mieć/posiadać/używać/dawać popularne zwyczajowe, wrecz codzienne można poeidziec boo!
1. Wizzy& Duch/Lidless - aby osiągnąć próg 65fcr i dużo many głównie do tele i mindblastowania. Gdy mamy Wizziego, Ducha(min.32fcr) i dołożymy jeszcze siatę jako pas mamy następny próg(102fcr), co pozwala nam jeszcze szybciej atakować.
(dzięki Melćma)
XI. Plecak:
I tu jedziemy:
-Anni(najlepiej perf, lecz większą uwagę zwracać na resy)
-Torch(jeśli dozwolony)(j/w.)
-9gc Cienia(jeśli idziemy w max dmg ww olewając trapy)(grając pod E-PvP musimy zastosowac ta opcję)
-9gc Trap(jeśli idzemy w trapy kosztem dmg u z ww)
-ew.. Gc i z tgo i z tego.
-GC najlepiej jeżeli są z hp, lub frw- też się przydadza(bo mamy tego troszke mało)
------
Tym sposobem przebrnęliśmy przez cały Eq :D
-------------------------
3b) - stuff w miarę uniwersalny (tylko spis):
Jako że wszsytkie staty itemów itd. zostały przedstawione wyżej, napiszę tu w miarę uniwersalny stuff, który możemy wykorzystać w PvP/ grając PvM. a wiec:
1) hełm - Shako (Umed)
2) zbroja
2.1) Av2 (arkaine's valor 2skill) (umed)
3) Bronie
3.1) Chaos - tak jak wcześniej powiedzieałem powinien mieć +X DF, +X trap/Ls (trap w sumie sie nie oplaca bo i tak skille z itemow nie licza sie do synergi...) +X Venom, +X Cm (ofc nie all musza, być, Df to minimum, jeśli nie chesz tracić pktów skilli)
3.2) Bartuc - można z nim też wyciągnać niezly dmg z 2giej broni, a dodatkowo dodaje do skilla (do dmg trap, a chaos nie daje)
4) Tarcza - StormShield
5) Switch - CTA & Duch/Lidless
6) Ringi - polecam absy z jakim to przeciwnikiem walczymy; na meele chary ringi anioła razem z amu anioła
7) Amu - Mara; na meele chary amu anioła wraz z ringami anioła
8.) Rece - Frostburny/tranga(niewlieki ale zawsze to bonus do dmg, jednak wole troche many na wiecej czasu walki :F)
9) Pas - najlepiej dac tu Verdu, choc mozna i pomyslec nad tgv...
10) Butyki - tu jest kilka rozwiazań:
10.1) Sandtreki - str, fhr, vita - dobre butki
10.2) Shadow Dancery - fhr, dex, skill
10.3) ew. Wodołazy - life, dex
11) Plecak - Anni, 10/9gc shadow (frw/hp) - moga być też trap(też frw/hrp) jeśli reguły nie zabraniają(ja miałem i mam shadow bo na e-pvp hybrid nie moze gc trap; 9jeśli można torcha; 10jesli nie można), torch(jeśli można - reguły nie zbaraniają), reszte dopelnic sc life/mana(tej moze być mało)
--------------------
3c) - stuff do precastu:
po krótce już opisze:
-szpony +3Shadow,+3Venom, +3Bos/Fade(najelpiej wszystkie 3-4mody razem, choć można stosować inne, np. osobne szpony do precastu jadu, osobne do precastu bos/fade, tu jest duża dowolnośc) x2
-BK/SoJ x2
-Amu(Magical) +3Shadows
-Obręcz/Koronetka/Tiara (Magical) +3Shadows
Itemy te służą wyciągnięciu jak największego dmgu(lvlu) skilli: Venom, Bos/Fade, gdy zcastujey to, możemy zmienić na nasz stuff domyślny ;]
WAŻNE!: Stuff ten jest możliwy tylko na zasadach innych niż e-pvp ponieważ E-pvp zabrania takich rzeczy jak precast.
----------------------
4. Jak grac?:
Hmm doszliśmy do działu jak grać. Ogólnie teoria grania taką asską jest prosta więc nie ma się co rozpisywać imo ;>
1) Precastujemy all co mamy i chcemy(w tym boo z cta(jesli mozemy))
2) Ubieramy się na daną postać, oraz krótki opis gry z szczególnymi postaciami:
Meele Chars(barby(ww,frenzy), amki bow, dru meele(wilk hybrid,wilk na furie, niedzwiedz na fire,na fale uderz., assa ww/hybrid, pal charge/smite/zeal/hybrid): ubieramy się tak żeby osiągnać 75% (czyli ss's, ga), jak największy dopuszczalny dr(ss35%, verdu15%, czako10%), oraz trzeba poprawić nasze AR(czyli trzeba użyć amu i ringów z setu anioła)
Casterzy:
Ele dru(zaczne od niego bo zadaje dmg fizyczne a zaliczany jest do casterów) - ubieramy 75%blok(ss&ga), raven(cbf,20%abs cold), i ring i amu z setu anioła
Fire Sorc(popularnie fbka) - ubieramy dwarfa(15%absa), oraz hotspury(15%max res fire). Staramy się też zachować próg 86fhr(jeśli dobrze pamiętam to się przydaje na fbki)
Cold Sorcki(blizz & orb) - ubieramy marę, jadeita, CoHa, ravena(e-pvp na blizzki zezwala nawet na 2)
Light Sorcki - ubieramy marę, jadeita, CoHa, wispa
Trapki - najlepiej tu ubrać gc z frw, koronetke z frw, wispa, coha, oraz jadeita, powinnismy miec duzy res i duzy frw zeby miec jakies szanse z trapami, bo z nimi ciezko wygrać (przynajmniej mi)
Fohy - najlepiej trzymac sie od niego z dala, wykanczac go tylko trapami, bo jak wejdzie nam foh z convem to mozemy zginac wczesnie niz on. Ubieramy wispa, coha, jadeita oraz mare. Pale zazwyczaj maja duzy ef wiec nie polecam gry ww w tym przypadku.(lepiej przebrac sie pod trap i grac jak trapka)
Necro bone: tu musimy wybrać 1 z 2 polecanych przeze mnie wersji
1. zaatakować go jak najwcześiej z ww, tak żeby nie mógł się rozkręcic, jak nie styknie z ww, to go próbujemy dobić z trap. Tu nie ma specjalnego wyboru ubioru, ponieważ na magica nie ma resa ani też zbytniego absa (jest bodajże w viperze i duchu, ale to znikomy), więc ubieramy się tak aby wyciągnąc jak największy dmg raczej z ww - ta wersja gry jest ofensywna wiec bardziej skupiamy się na ww.
2. gramy tak jak trapka, ubieramy sprzet bardziej pod trapy (chaos+spirit,frosty,mara,siata), próbujemy wykańczać go tak jak trapa, na początku gramy only trapami, i jak zostanie mu juz tylk troche hp wtedy polecam dobić go ww ;d - wersja bardziej defensywna
3) Rozstawiamy trapy w pewne określone wybrane przez nas miejsce i czekamy na wroga, w miedzyczasie gdy sie zbliza robiac mu df + ww z zaskoczenia(mysli sobie ze to trapa a tu nagle wyskaukje mu ww ;d)
4) PvM - gra jest dosyc prosta, gramy glownie trapami(na immuny mamy ogn.podmuch i wart smierci), a reszte dobijamy ww ;d. Polecam nosic zestaw gdzie mamy najlepsze resy, ale tez nieznacznie zmniejszony dmg), czyli coh+jadeit+chaos+mara+czako(umed)+ww+raven+frost+dwarf+tgv
---------------------
5. Osiągi:
WAŻNE!: Są to osiągi które na pewno się osiągnię, używając tylko stuff najbarzdziej uniwersalny! Przy czym nie expujac posta do bardzo wysokich lvli. Ja osiągłem takie staty tą asska na 86lvlu.
Pragnę zaznaczyć również że są to wyniki w realiach priv serwera DoT gdzie trudno średniemu userowi o dobry sprzęt, który jest na cbn bardzo popularny i praktycznie ogólnodostępny(mowa tu o Eni, CoH, Furia itd.) więcej o tym mozecie się dowiedzieć czytając dyskusje w tym temacie.
-1,2k hp (ok. 2k z boo (cta 2/5/3))
-~400many (ok. 700 z boo w/w)
-2k dmgu z chaosa z jadem (jad na 13vlu miałem 400dmg od psna)
-1,2k dmg z bartuca z jadem
-~4,5k dmg z Lsa(lightnig sentry)
-86fhr(jedynie z bartukami i av2, sandami i verdu)
-frw,ias,fcr wystarczający, na to co need zmieniamy stuff
----------------------
Notka: Ta asska jest robiona pod zasady E-PvP jakie obowiązują na serwerze prywatnym DoT(Defenders Of Taliban)(Kilka rzeczy zaczerpniętych również z tamtejszej strategii na podobną asskę), więc mogą być róĽne niescisłości w związku z innymi regułami/zasadami na Cbn(pcl,free itd.) np. w e-pvp zabroniony jest torch, w pcl nie, w e-pvp nie mozna miec sr buga, w pcl z tego co widze po strategiach można itd. E-Pvp - Euro-PvP
Wspominając wcześniej o DoT Relamie pragnę również uprzedzic, iż na tym realmie będzie ona sprawowała się najlepiej, ponieważ tam była tworzona i pod tamte realia jest dostosowany sprzęt 3b), więc najbardziej ta strategia nadaje się na DoT Realm.
---------------------
6. Linki do zasad Euro-PvP
http://www.dot.pvpgn.pl/i...s&rules;_lang=en - zasady na stronie DoT
http://europvp.com - oficjalna strona zasad
--------------------
HAVE FUN! ≷ w robieniu tejże postaci ;]
Ziomuśśśś
Zgłoś błąd.
Po wielu godzinach, dniach itd. (również przemysleń) wystawiam swoją taktykę na w/w asse na tutejsze forum w celu krytki i oceny :P Jako że pierwsza(i prawdopodobnie jedyna) strategia chciałbym żebyscie też na to uwagę zwrócili :F
Postaram się pisać zrozumiałym językiem, jakby co to tu jest słownik.
W rzeczywistosci jest to trapa z dodatkowym atakiem jakim jest Whirlind.
Dmg tego i tego zależy w dużej mierze od tego jakie gc bedziemy mieli (w stronę ww - shadow, w stronę trap - trap)
A więc zaczynamy! Życzę miłego czytania
------------------
Spis Treści:
1. Staty
2.Skille:
2a) Traps
2b) Shadows
2c) Combats
3. Ekwipunek:
3a) Co trzeba mieć
3b) Stuff w miare uniwersalny
3c) Stuff do "precastu"
4. Jak grać? czyli opisy walk PvP i co na kogo ubrać
5. Osiągi
6. Zasady Euro-PvP
--------------------
1. Stats
tu będzie mniej więcej standardowo, lecz z wyjątkami imo :P
Siła(Strength) - tutaj pod sprzęt, a dokładnie to najcięższy item - Av2 lub Monarcha.
W zależności od zasad czy możemy torcha, anniego, str buga czy nie(np. e-pvp zabrania torcha i str buga, więc anni dla str i tak nie możemy uwzględnić), czy też mamy eni(odpowiednio mniej). W każdym razie musimy dobic do 156(Monarcha - to jeżeli bedziemy nosić eni) lub 165(jak będziemy nosić Av2)
Zręcznośc(Dexterity) - tutaj idziemy w blok z StormShieldem i Ga ubranym na sobie. Gdy mamy to ubrane to idziemy w blok(aby mieć 75% - więcej się nie da, więc nie opłaca się pakowac więcej pkt. :F) U mnie na 86lvlu miałem ok. 160 z itemami.
Żywotność(Vitality) - tutaj ładujemy wszystko co zostanie po rozdaniu w/w statów.
Energia(Energy) - NIC, 0, Null, nie opłaca się, nie starczy pktów, lepiej w vita itd.
--------------------
2. Skills
Mamy do wydania 110pkt. na wszystkie 99lvli.
a. Pułapki(Traps)
Ognisty Podmuch - 1pkt. - skill przydatny czasem na PvM, zadaje fire dmg, wiec mozna omijać light immunów. Na PvP crap.
Porażająca Pajęczyna - 20pkt. - średnio przydatny skill(bardziej na PvM), ale synergiado Lsa więc trza maxować
Wartownik miotający wiązki błyskawic - 20pkt. - druga w kolejności przydatna trapka na PvP; przydatne w czasie gdy np. Barb ma mało zycia i chcemy go dobić - dmg mniejszy niż Ls ale większa ilość błysków czyli większa szansa na trafienie barba. Podałem Barba jako przykład ponieważ często mi sie tak zdarzało z barbem ;s. Poza tym synergia do Lsa
Wartownik Błyskawic(LS) - 20pkt. - najlepszy(główny nasz) skill trapki na PvP i zarazem najlepsze dmg z trap. Dużo nie trzeba mówić tutaj. Skill przydatny zarówno PvP jak i PvM
Wartownik ¦mierci - 20pkt. - Synergia do Lsa, poza tym wbrew pozorom bardzo przydatna trapa na PvM bo powoduje FE(tzw. wybuch zwłok), dzieki czemu możemy się pozbywać immunów jeśli sa odpowiednio ustawieni.
Reszte umiejętności w tym drzewku zostawiamy w spokoju. Nie będą nam potrzebne :>
W sumie: 81pkt. - czyli duża część wszystkich skilli, ale jak napisałem wześniej, jest to w większości trapka(która pomaga sobie ww)
b. Dyscypliny Cienia(Shadow Disciplines)
więc tu dajemy we wszsytkie umiejętności po jednym punkcie, a reszte punktów dajemy w Claw Mastery (CM) - Mistrzowstwo Szponów. Moglibyśmy dać więcej, ale pkty nam nie pozwalają. dajemy na zupełnym końcu, po rozdaniu reszty skilli.
najważeniejsze skille z tego dzrewka to:
Mb, Fade, BoS, Venom, blok szponami, CM, oraz Mistrz Cienia, przydaje sie również płaszcz cieni
W sumie: 25-29pkt.
c. Sztuki walki
tutaj sytuacja jest zależna od itemów, a dokładnie od szponów w jakim mamy chaosa, od tego czy daje +1-2 do DF-a, czyteż nie. Bo o ten skill nam chodzi.
Tak więc jeśli mamy w szponach od chaosa +1-2 DF (Lot Smoka) to omijamy to drzewko.
Jeśli nie to dajemy all prereq skills po 1pkcie do dfa i w tegóż dfa też 1pkt.
Ofc jeśli nie mamy dfa w szponach to musimy mniej odpowiednio dać w skille w shadowach.
W sumie: 0-4pkt.
------------------
3. Ekwpunek
Dobrnęliśy do Ekwipunku :]
3a) - co trzeba mieć:
------
I. Zbroje
1. Ga - Guardian Angel:
Plusy:
+15%max all resist
+30% zwiększony blok
+20% szybszy blok
Minusy:
-brak skilla ogólnego(jest ale only pal)
-brak fhr
-brak resów(można to naprawic socketując umem)
Komentarz: Ubieramy na meele charsy, razem z Ss'em zyskując 35%dr i 75% blok. Socketujemy najlepiej Berem bo dr na Meele chars sie przyda.
2. Av2 - arkaine's Valor 2skill
Plusy:
+30fhr
+2 all skills
+40Vita!(based on lvl)
+niezły def
Minusy:
-brak resów(mozna to naprawić socketując umem)
-str req
Komentarz: Nasza domyślna zbrojka. Daje fhr,skills, vita. All co nam potrzebne. Socketować najlepiej Umem(dla polepszenia resów, z którymi nie jest za dobrze)
3. Eni - Enigma - Jah+Ith+Ber. Najlepiej robić w Mp lub Dusku
Plusy:
+TELE!
+2 all skills
+5%Life
+niezły def
+frw!
+dr
+mf(akurat u nas ważny tylko w PvM)
+STR!
+15%Dmg na mane
+ 14hp za każdego zabitego potwora (przydatne only PvM)
Minusy:
-brak resów
-brak fhr
-brak socketa
Komentarz: Enigma - czyli to co prawie każdemu postowi pasuje ;] Prawie uniwersalne rw również i tu się przyda. Głównie za bonus do siły, skill & frw. Tele aż tak nam nie robi wrażeia bo i tak za bardzo nie będziemy go używać. Minues jest to że rw nie mają socketów ;f
4. Coh -Chains Of Honor - Dol+Um+Ber+Ist. Najlepiej robić w Ap(tylko i wyłącznie do tego builda)
Plusy:
+2 all skills
+niezły def
+dr
+mf(akurat u nas ważny tylko w PvM)
+str
+gozu res!(65all)
+ll
+rl
Minusy:
-brak fhr
-brak socketa
Komentarz: CoH - resy, resy i jeszcze raz resy - to i tylko to sprawia że ubieramy ta zbroję na casterów, w którym potrzebne są resy (czarki cold, czarki light,trapki, fohy, javki). Niestety jak to rw nie ma socketa.
Zbroje skończylismy ;D
------
II. Tarcza:
1. SS - Stormshield
Plusy:
+ gozu dr
+str(akurat nam wiecej nie potrzebny ;c)
+gozu res na cold (60)
+socket(eld/javel 40%dmg)
Minusy:
nie ma :D
Komentarz: SS - jedyna tarcza którą bedziemy używać tylko w jednym(może dwóch przypadkach), daje dr które jest bardzo przydatne na meele charsy ;C poza tym niezły cold res, co sprawia że możemy też go użyć na czarki cold.
------
III. Pasy:
1. Sznur Verdungo
Plusy:
+dr(perf to 15%)
+fhr(10ale zawsze ;d)
+vita!(perf to 40)
+rl(pef to 15%chyba)
Minusy:
jak na pas to nie ma ;d
Komentarz: Verdu - najlepszy pas imo dla takiej postai, jest all co potrzebne
2. Dla Absa i max resa light można założyć TGV (thundergod vigor) - WBG (Wigor Boga Gromów)
------
IV Ręce:
1. Frostburn - Ognisty Mróz
Plusy:
+40% wiecej many!
Minusy:
więcej od tych rękawić nn
Komentarz: Rękawice te ubieramy tylko po to, aby mieć ~120many wiecej niż normalnie. Bo normalnie z tym jest marnie.(Największa wada tej postaci)
2. Można tez załozyć z stu Tranga, poniekąd dla dmgu ale zwiększa się on bardzo nie znacznie(ok. 50dmg) kosztem ~120many.
------
V. Bronie:
1. Chaos - Fal+Ohm+Um
Plusy:
+ww(nasza główna broń obok trap)
+10str(mało ale zawsze ejst ;d)
+35ias( chyba najlepszy próg dla ww asski)
+add magic dmg 216-471
+25%ow
Minusy:
-nie ma skilla(przydałby się, ale i tak gozu rw)
-nie ma socketa
Komentarz:To nasza podstawa. Bez tego nie ma ww asski, ani hybrid asski. Bez tego nie ma WW. Robimy w szponach od Suwwayaha 3sox z moda mi koniecznie +1DF(Napisane o tym we skillach), również mile widziane bonusy typu +X Ls, +X Venom itd.
TEGO NIE ZMIENIAMY! TA BROŃ ZAWSZE MUSI BYĆ!
2. Siekacz Bartuca
Plusy:
+2skill assa
+1skill combat
+fhr
+20str
+20dex
+20%AR
+ll
Minusy:
nie widze jak narazie
Komentarz:bardzo dobry wspomagacz Chaosa. Dodaje nie dośc że dodatkowy dmg, tak i skill assasinki(głównie chodzi tu o trap)
3. Furia - Jah+Ort+Gul
Plusy:
+40ias
+20%AR
+66%Ow
+33ds
+ -25%def oppa
Minusy:
nie widze jak narazie
Komentarz: Można też pójść w standardową opcję asski ww, czyli Chaos+Furia
4. jadeit -Jadeitowy Szpon
Plusy:
+1-2skill do shadow
+1-2skill do combat
+fhr
+ml
+resy!(50all)
Minusy:
nie ma w znaczeniu użytkowym
Komentarz: Uzywamy na casterów, gdzie potrzebne są resy (czarki cold, light, trapki, fohy)
------
VI. Amulet:
1. Kalejdoskop Mary
Plusy:
+2skill
+5atrybuty
+resy(all 20-30)
Minusy:
nie ma w znaczeniu użytkowym
Komentarz: Uzywamy praktycznie cały czas, przydatne na casterów, gdzie potrzebne są resy (czarki cold, light, trapki, fohy). Zmieniamy tylko w przypadku meele chars na:
2. Skrzydła Anioła
Plusy:
+20%dmg to mana
+75hp (wraz z ringami)
+Gozu AR (wraz z ringami)
Minusy:
nie ma w znaczeniu użytkowym
Komentarz: Używamy tylko w przypadku meele chars RAZEM z Ringami z tego same zestawu.
Aby mieć duzo wiecej AR
3. Można by też pomyśleć nad Gniewem Lorda(20ias,35res light)
------
VII. Pierścienie:
1. Skrzydła Anioła
Plusy:
+20hp
+6rl
+75hp (wraz z amu)
+Gozu AR (wraz z amu)
Minusy:
nie ma w znaczeniu użytkowym
Komentarz: Używamy tylko w przypadku meele chars RAZEM z Amuletem z tego samego zestawu. Aby mieć duzo wiecej AR. Najlepeij założyć 2takie ringi.
2. Ringi które ubieramy ze względu na abs:
-Raven - Cold 20%, cbf,
-Dwarf - Fire 15%
-Wisp - Light - 15-20%
--------
VIII. Buty:
Tutaj nie jest opcji dużo opcji, tak po krótce:
ww(waterwalk) - 50-65life,5%max fire res,, 20frw
hotspur -ubieramy na fbki - tylko dlatego ze daje +15%max fire res
shadow dancery - 30fhr, 1-2skills do shadow,30frw
gdyby brakowało nam fhra(np. do jakiegos progu) - sandstormy - 20frw,20fhr, vita,str
można też dać gore ridery na meele chars ;C
----
IX. Glowa/Hełm:
1. Harlequinn Crest Shako
Plusy:
+2skill
+dr
+gozu life
+gou mana
Minusy:
-brak resów(socket um)
-brak frw
Komentarz: Najlepsze czako dla większości postaci. Bark tuaj tylko frw, które możemy sobie sprawic...
...kupując 2. Rare Koronetka
która powinna mieć:
+life
+frw
+mane
+AR
+ew. res
+ew. str/dex
Komentarz: Gdy chemy biegać szybciej, jeśli jest dobra to może i zastąpić czako. Przyda się również frw na trapy
-----
X. Switch - Tutaj mamy dwie opcje:
1. CTA & Duch/Lidless - wiadomo po co; prawie każda postać chce mieć/posiadać/używać/dawać popularne zwyczajowe, wrecz codzienne można poeidziec boo!
1. Wizzy& Duch/Lidless - aby osiągnąć próg 65fcr i dużo many głównie do tele i mindblastowania. Gdy mamy Wizziego, Ducha(min.32fcr) i dołożymy jeszcze siatę jako pas mamy następny próg(102fcr), co pozwala nam jeszcze szybciej atakować.
(dzięki Melćma)
XI. Plecak:
I tu jedziemy:
-Anni(najlepiej perf, lecz większą uwagę zwracać na resy)
-Torch(jeśli dozwolony)(j/w.)
-9gc Cienia(jeśli idziemy w max dmg ww olewając trapy)(grając pod E-PvP musimy zastosowac ta opcję)
-9gc Trap(jeśli idzemy w trapy kosztem dmg u z ww)
-ew.. Gc i z tgo i z tego.
-GC najlepiej jeżeli są z hp, lub frw- też się przydadza(bo mamy tego troszke mało)
------
Tym sposobem przebrnęliśmy przez cały Eq :D
-------------------------
3b) - stuff w miarę uniwersalny (tylko spis):
Jako że wszsytkie staty itemów itd. zostały przedstawione wyżej, napiszę tu w miarę uniwersalny stuff, który możemy wykorzystać w PvP/ grając PvM. a wiec:
1) hełm - Shako (Umed)
2) zbroja
2.1) Av2 (arkaine's valor 2skill) (umed)
3) Bronie
3.1) Chaos - tak jak wcześniej powiedzieałem powinien mieć +X DF, +X trap/Ls (trap w sumie sie nie oplaca bo i tak skille z itemow nie licza sie do synergi...) +X Venom, +X Cm (ofc nie all musza, być, Df to minimum, jeśli nie chesz tracić pktów skilli)
3.2) Bartuc - można z nim też wyciągnać niezly dmg z 2giej broni, a dodatkowo dodaje do skilla (do dmg trap, a chaos nie daje)
4) Tarcza - StormShield
5) Switch - CTA & Duch/Lidless
6) Ringi - polecam absy z jakim to przeciwnikiem walczymy; na meele chary ringi anioła razem z amu anioła
7) Amu - Mara; na meele chary amu anioła wraz z ringami anioła
8.) Rece - Frostburny/tranga(niewlieki ale zawsze to bonus do dmg, jednak wole troche many na wiecej czasu walki :F)
9) Pas - najlepiej dac tu Verdu, choc mozna i pomyslec nad tgv...
10) Butyki - tu jest kilka rozwiazań:
10.1) Sandtreki - str, fhr, vita - dobre butki
10.2) Shadow Dancery - fhr, dex, skill
10.3) ew. Wodołazy - life, dex
11) Plecak - Anni, 10/9gc shadow (frw/hp) - moga być też trap(też frw/hrp) jeśli reguły nie zabraniają(ja miałem i mam shadow bo na e-pvp hybrid nie moze gc trap; 9jeśli można torcha; 10jesli nie można), torch(jeśli można - reguły nie zbaraniają), reszte dopelnic sc life/mana(tej moze być mało)
--------------------
3c) - stuff do precastu:
po krótce już opisze:
-szpony +3Shadow,+3Venom, +3Bos/Fade(najelpiej wszystkie 3-4mody razem, choć można stosować inne, np. osobne szpony do precastu jadu, osobne do precastu bos/fade, tu jest duża dowolnośc) x2
-BK/SoJ x2
-Amu(Magical) +3Shadows
-Obręcz/Koronetka/Tiara (Magical) +3Shadows
Itemy te służą wyciągnięciu jak największego dmgu(lvlu) skilli: Venom, Bos/Fade, gdy zcastujey to, możemy zmienić na nasz stuff domyślny ;]
WAŻNE!: Stuff ten jest możliwy tylko na zasadach innych niż e-pvp ponieważ E-pvp zabrania takich rzeczy jak precast.
----------------------
4. Jak grac?:
Hmm doszliśmy do działu jak grać. Ogólnie teoria grania taką asską jest prosta więc nie ma się co rozpisywać imo ;>
1) Precastujemy all co mamy i chcemy(w tym boo z cta(jesli mozemy))
2) Ubieramy się na daną postać, oraz krótki opis gry z szczególnymi postaciami:
Meele Chars(barby(ww,frenzy), amki bow, dru meele(wilk hybrid,wilk na furie, niedzwiedz na fire,na fale uderz., assa ww/hybrid, pal charge/smite/zeal/hybrid): ubieramy się tak żeby osiągnać 75% (czyli ss's, ga), jak największy dopuszczalny dr(ss35%, verdu15%, czako10%), oraz trzeba poprawić nasze AR(czyli trzeba użyć amu i ringów z setu anioła)
Casterzy:
Ele dru(zaczne od niego bo zadaje dmg fizyczne a zaliczany jest do casterów) - ubieramy 75%blok(ss&ga), raven(cbf,20%abs cold), i ring i amu z setu anioła
Fire Sorc(popularnie fbka) - ubieramy dwarfa(15%absa), oraz hotspury(15%max res fire). Staramy się też zachować próg 86fhr(jeśli dobrze pamiętam to się przydaje na fbki)
Cold Sorcki(blizz & orb) - ubieramy marę, jadeita, CoHa, ravena(e-pvp na blizzki zezwala nawet na 2)
Light Sorcki - ubieramy marę, jadeita, CoHa, wispa
Trapki - najlepiej tu ubrać gc z frw, koronetke z frw, wispa, coha, oraz jadeita, powinnismy miec duzy res i duzy frw zeby miec jakies szanse z trapami, bo z nimi ciezko wygrać (przynajmniej mi)
Fohy - najlepiej trzymac sie od niego z dala, wykanczac go tylko trapami, bo jak wejdzie nam foh z convem to mozemy zginac wczesnie niz on. Ubieramy wispa, coha, jadeita oraz mare. Pale zazwyczaj maja duzy ef wiec nie polecam gry ww w tym przypadku.(lepiej przebrac sie pod trap i grac jak trapka)
Necro bone: tu musimy wybrać 1 z 2 polecanych przeze mnie wersji
1. zaatakować go jak najwcześiej z ww, tak żeby nie mógł się rozkręcic, jak nie styknie z ww, to go próbujemy dobić z trap. Tu nie ma specjalnego wyboru ubioru, ponieważ na magica nie ma resa ani też zbytniego absa (jest bodajże w viperze i duchu, ale to znikomy), więc ubieramy się tak aby wyciągnąc jak największy dmg raczej z ww - ta wersja gry jest ofensywna wiec bardziej skupiamy się na ww.
2. gramy tak jak trapka, ubieramy sprzet bardziej pod trapy (chaos+spirit,frosty,mara,siata), próbujemy wykańczać go tak jak trapa, na początku gramy only trapami, i jak zostanie mu juz tylk troche hp wtedy polecam dobić go ww ;d - wersja bardziej defensywna
3) Rozstawiamy trapy w pewne określone wybrane przez nas miejsce i czekamy na wroga, w miedzyczasie gdy sie zbliza robiac mu df + ww z zaskoczenia(mysli sobie ze to trapa a tu nagle wyskaukje mu ww ;d)
4) PvM - gra jest dosyc prosta, gramy glownie trapami(na immuny mamy ogn.podmuch i wart smierci), a reszte dobijamy ww ;d. Polecam nosic zestaw gdzie mamy najlepsze resy, ale tez nieznacznie zmniejszony dmg), czyli coh+jadeit+chaos+mara+czako(umed)+ww+raven+frost+dwarf+tgv
---------------------
5. Osiągi:
WAŻNE!: Są to osiągi które na pewno się osiągnię, używając tylko stuff najbarzdziej uniwersalny! Przy czym nie expujac posta do bardzo wysokich lvli. Ja osiągłem takie staty tą asska na 86lvlu.
Pragnę zaznaczyć również że są to wyniki w realiach priv serwera DoT gdzie trudno średniemu userowi o dobry sprzęt, który jest na cbn bardzo popularny i praktycznie ogólnodostępny(mowa tu o Eni, CoH, Furia itd.) więcej o tym mozecie się dowiedzieć czytając dyskusje w tym temacie.
-1,2k hp (ok. 2k z boo (cta 2/5/3))
-~400many (ok. 700 z boo w/w)
-2k dmgu z chaosa z jadem (jad na 13vlu miałem 400dmg od psna)
-1,2k dmg z bartuca z jadem
-~4,5k dmg z Lsa(lightnig sentry)
-86fhr(jedynie z bartukami i av2, sandami i verdu)
-frw,ias,fcr wystarczający, na to co need zmieniamy stuff
----------------------
Notka: Ta asska jest robiona pod zasady E-PvP jakie obowiązują na serwerze prywatnym DoT(Defenders Of Taliban)(Kilka rzeczy zaczerpniętych również z tamtejszej strategii na podobną asskę), więc mogą być róĽne niescisłości w związku z innymi regułami/zasadami na Cbn(pcl,free itd.) np. w e-pvp zabroniony jest torch, w pcl nie, w e-pvp nie mozna miec sr buga, w pcl z tego co widze po strategiach można itd. E-Pvp - Euro-PvP
Wspominając wcześniej o DoT Relamie pragnę również uprzedzic, iż na tym realmie będzie ona sprawowała się najlepiej, ponieważ tam była tworzona i pod tamte realia jest dostosowany sprzęt 3b), więc najbardziej ta strategia nadaje się na DoT Realm.
---------------------
6. Linki do zasad Euro-PvP
http://www.dot.pvpgn.pl/i...s&rules;_lang=en - zasady na stronie DoT
http://europvp.com - oficjalna strona zasad
--------------------
HAVE FUN! ≷ w robieniu tejże postaci ;]






