diablo 3

Fire Dru [pvm]

Ostatnia modyfikacja: 22.11.2007. Utworzono: 24.08.2007

0) Spis Treści

0. Spis Treści
1. Wstęp
2. Statystyki
3. Umiejętności
4. Items
5. Merc
6. Zakończenie
7. Statystyki
8. Save

1) Wstęp

Witam. Przedstawiam państwu pierwszy na tym forum poradnik dla fire druta. Nie jest to dość popularna postać, bo ustępuje w każdym względzie swojemu odpowiednikowi z drzewka żywiołów druida - windrutowi. Zaletą tej postaci są czary, które posiadają obrażenia zarówno fire jak i psyhic. Będziemy lecieli na progu fcr 99 lub 163. Jako, że nie znalazłem poradnika dla fire dru w polskim internecie, postanowiłem owy napisać. Sam myślałem, że to crapny drut, nie opłaca się poświęcać mu uwagi. Niedawno z nudów zrobiłem takiego w edytorze postaci, zacząłem grać i mile się zaskoczyłem. Postanowiłem przedstawić wam unikatowy build na takiego druta.

2) Statystyki

Siła- 0 lub pod items. reszta to tylko strata punktów. Należy wliczyć base str + anni + torch + premię z innych itemów.

Dex- pod blok. Pamiętamy, by uwzględnić premię z itemów.

Vita- reszta.

Ene- nic. Z itemów wystarczająco.

3) Umiejętności

a) Zmiany Kształtu

nic.

SUMA: 0pkt

b) Przyzywania

Kruk- 1pkt. Nieprzydatny, na dojście.

Oak- 1pkt. Świetny skill. Więcej nie dajemy bo brak punktów. Z itemów będzie zadowalająco,

Spirit Wolf- 1pkt. Będą służyć często jako żywa tarcza.

Dire wold- 1pkt. Nieprzydatne, lepsze mniejsze wilki bo można wezwać ich 5 sztuk zaś tych 3.

Grizzly- 1pkt. Mięso armatnie, przydatne na pvm, obstawa dla nas.

SUMA: 5pkt

c) Żywioły

Firestorm- 20pkt. Wbrew pozorom na późniejszych etapach dobra umiejętność. Synergia do niektórych skilli.

Moulten Boulder- 20pkt. Także zacny skill. Często będziemy tego używać. Synergia do innych skilli. Niestety wada jest jego mała szybkość przesuwania się. Jak już trafi to zabije. ;D

Arctic Blast- 1pkt. syf i kupa. Na dojście do armagedonu.

Fissure- 20pkt. dobra umiejętność, obszarowy czar niszczący wrogów za pomocą ognia przez 3.2 sek. Synergia do reszty skilli. Jeden z używanych ofensywnych skilli.

Cyclone Armor- 1pkt. Świetny skill. Na więcej nie mamy pkt. absorbuje dmg żywiołów.

Twister- 1pkt. omg co za syf! Nie używać! dmg tragiczny... na dojście.

Volcano- 20pkt. dobry czar, tworzy wulkan, który rzuca kulami zadając dmg fizyczny i fire. Ponadto synergia dla reszty.

Tornado- 1pkt. świeny skill, ale nie w tym buildzie. Tu tylko na dojście.

Armageddon- 20pkt. czar obszarowy, rzuca meteorami o potężnym dmg od ognia. Rzadko trafia, ale jak już trafi to sieka. Synergia do reszty.

Hurricane- 1pkt. Dobry skill, ale dla windru. Na dojście do arma.

SUMA: 105pkt

RAZEM: 110pkt

4) Items

Hełm-

A)

Gosu circ:
+2 dru skill/ele skill
20% fcr
frw
resy
str/dex
2 sox
life/mana

(+)
- 2 skills
- 20% fcr
- niezgorsza resy
- premia do str/dex
- 2 soxy (socketowac cham/ber lub cham/jah lub bawić się fire rbf's 5/-5 die)
- frw
- life/mana

(-)
- brak fhr
- mały def

OCENA: 6/6

Najlepszy wybór dla druta. Niezły skill i boskie 20fcr! Dodatkowo premia do resów, dexa/str, life/mana. Także miłe 2 soxy. Można trafić na tiary z frw, co nie zaszkodzi. Niezbędne do ostatniego progu fcr (163).


B)

Krucza Wiedza (Ravenlore)
Podniebny Duch (Sky Spirit)

Obrona: 228.8-390
Wymagany Poziom: 74
Wymagana Siła: 113
Wytrzymałość: 20
(Tylko dla Druida)
+120-150% Poprawiona Obrona
+7 do Kruka (Tylko dla Druida)
+3 do Umiejętności Żywiołów (Tylko dla Druida)
+20-30 do Energii
-10-20% do Odporności na Ogień Wroga Wszystkie Odporności +15-25
(występuje w patchu 1.10 i późniejszych)

(+)
- +3 skill
- Niezły def
- Premia do energii
- obniża resy wroga na fire
- resy

(-)
- brak fhr
- brak fcr

OCENA: 5/6

Również bardzo dobry hełm. Dobra obrona i 3 skille. Niestety tylko elemental (nie da nam skilla do oaka.) posiada resy i co ważne obniża resy wroga na fire. Premia do energii. Niestety brak fcr i fhr. Jeżeli nie kwapimy się na próg 163 fcr to ubieramy to. socketowac: um v ber v fire facet v jah v cham.

C)

Przyodziewek Arlekina (Harlequin Crest)
Czako (Shako)

Obrona: 98-141
Wymagany Poziom: 62
Wymagana Siła: 50
Wytrzymałość: 12
+2 do Poziomu Wszystkich Umiejętności
+ (1.5 * Poziom Postaci) 1.5-148.5 do Życia
+ (1.5 * Poziom Postaci) 1.5-148.5 do Many
Obrażenie zmniejszone o 10%
50% Większa Szansą na Zdobycie Magicznych Przedmiotów
+2 do Siły
+2 do Zręczności
+2 do Żywotności
+2 do Energii
(występuje w patchu 1.09 i późniejszych)

(+)
- 2 skille (wszystkie)
- gosu life
- gosu mana
- dr
- mf
- all stats +2

(-)
- brak resów
- brak fcr
- mały def
- brak fhr

Ocena: 5-/6

Podstawowy hełm dla magów itp. dobry skill, 10% dr, gosu premia do life i many. Niestety brak resów i fcr oraz fhr stawia go na 3 miejscu w tym buildzie. Premia do atrybutów jest, ale nieznaczna. Trochę mf nie zaszkodzi.

Armor-

A)

Enigma
(Jah+Ith+Ber)

+2 do Wszystkich Umiejętności
+45% Szybsze Bieganie/Chodzenie
+1 do Teleportu
+750-775 Obrona
+ (0.75 * Poziom Postaci) +0-74 do Siły
Zwiększenie Maksimum Życia 5%
Obrażenie Zmniejszone o 8%
+14 Punkty Życia za Każdego Zabitego Przeciwnika
15% Otrzymane Obrażenia Przechodzą na Manę
+ (1 * Poziom Postaci) +1-99% Większa Szansą na Zdobycie Magicznych Przedmiotów

(+)
- +2 skill
- Nie najgorszy def
- Frw
- +1 teleport
- Gosu str
- Max life +5%
- DR
- 14 life after kill monster
- 15% dmg goes to mana
- zacny mf

(-)
- brak resów
- brak fcr
- brak fhr

OCENA: 6/6

Są dwie rzeczy, dzięki którym pokochałem tą zbroję... Są to atrybuty +1 do tele i naprawdę pokaźny str. Ten przedmiot całkowicie zrewolucjonizował Diablo! Wielki resp dla kolesia z blizza co to wymyślił. +2 skill, dr i max life też zasługują na pochwałę. Przyda się 15% dgm oraz trochę mf. Niestety nie ma resów ani fcr, ale to przebolejemy. Bardzo dobrze prezentuje się także 45% frw. Bezkonkurencyjna!

B)

Skóra Żmijomaga (Skin of the Vipermagi)
Zbroja z Wężowej Skóry (Serpentskin Armor)

Obrona: 246.4-279.4
Wymagany Poziom: 29
Wymagana Siła: 43
Wytrzymałość: 24
+120% Zwiększona Obrona
+1 do poziomu Wszystkich Umiejętności
30% Szybsze Rzucanie Czarów
Obrażenia od Magii Zmniejszone o 9-13
Wszystkie Odporności +20-35
(występuje w patchu 1.09 i późniejszych)

(+)
- 30 fcr
- bardzo ładne resy
- mdr 13
- upped ma nie najgorszy def

(-)
- 1 skill to mało
- nie ma frw
- brak premii do atrybutów
- brak dr
- nie ma premii do life/mana

OCENA: 5/6

Również ciekawy wybór, ale do enigmy się nie umywa. Dużo fcr i bardzo ładne resy. Niestety nie pozwala zrobić 0 str builda.

C)

Chains of Honor
(Dol+Um+Ber+Ist)

+2 do Wszystkich Umiejętności
+200% Obrażenia zadane Demonom
+100% Obrażenia zadane Nieumarłym
8% Punkty Życia wykradzione za każde trafienie
+70% Poprawiona Obrona
+20 do Siły
Uzupełnienie Życia +7
Wszystkie Odporności +65
Obrażenie Zmniejszone o 8%
25% Większa Szansą na Zdobycie Magicznych Przedmiotów

(+)
- +2 skill
- +20 str
- zajebiste resy!
- dr
- trochę mf

(-)
- brak fcr
- brak frw
- słaby def
- brak fhr

OCENA: 4/6

Bardzo dobra zbroja, ale nie dla castera. Jedyne co warte tu uwagi to skill i magiczne resy! Reszta nam się zbytnio nie przyda. Są lepsze pozycje od CoHa, dlatego rezygnujemy z niego. Wspomnieć wypadało.

Weapon-

A)

Heart of the Oak
(Ko+Vex+Pul+Thul)

+3 do Wszystkich Umiejętności
+40% Szybsze Rzucanie Czarów
+75% Obrażenia zadane Demonom
+100 do Skuteczności Ataku przeciw Demonom
Dodaje 3-14 Obrażeń od Zimna, 3 sek. czas działania (zwykły)
7% Mana Wykradziona za Każde Trafienie
+10 do Zręczności
Uzupełnienie Życia +20
Zwiększenie Maksimum Many 15%
Wszystkie Odporności +30-40
Poziom 4 Dębowy Mędrzec (25 Ładunków)
Poziom 14 Kruk (60 Ładunków)
+50% Obrażenia zadane Nieumarłym

(+)
- 3 skille
- świetny fcr
- bardzo dobre resy
- niezły rl
- premia do max many
- dex

(-)
- brak premii do life
- brak mana reg.

OCENA: 6/6

Bardzo dobre słowo! Posiada wszystko czego potrzebujemy. Pokaźny skill i fcr oraz resy. Jest tylko jeden konkurent dla niego. Z Hoto możemy osiągnąć próg 163 fcr. Premia do many oraz dex i rl też są zaletami.

B)

Kolec Czarodzieja (Wizardspike)
Kościany Nóż (Bone Knife)

Obrażenia Jednorącz: 23-49 (śr. 36)
Wymagany Poziom: 61
Wymagana Siła: 38
Wymagana Zręczność: 75
Bazowa Szybkość Ataku: [-20]
+ (2 * Poziom Postaci) 2-198 do Many
50% Szybsze Rzucanie Czarów
Regeneruje Manę 15%
Zwiększenie Maksimum Many 15%
Wszystkie Odporności +75
Przedmiot Niezniszczalny
(występuje we wszystkich patchach)

(+)
- świeny fcr!
- gosu premia do many
- mana reg.
- max mana
- boskie resy!

(-)
- brak skilla :(

OCENA: 5/6

Świetna rzecz. Niestety gdyby miał skille, byłby po prostu za dobry. Przewyższa pod każdym względem hoto, lecz rezygnujemy ze względu na +3 skilla. Z Wizzem spokojnie osiągniemy ostatni próg, z hoto też dlatego wybieramy hoto.

C)

ZIEMIORUCH
Grzmiący Kafar

Obrażenia Dwurącz: (115-132)-(630-720) (śr. 372-426)
Wymagany Poziom: 69
Wymagana Siła: 253
Wytrzymałość: 60
Bazowa Szybkość Ataku: 20
+250-300% Zwiększone Obrażenia
+50% Obrażenia przeciwko Nieumarłym
+10% Zwiększona Szybkość Ataku
+33% Szansą na Druzgocące Uderzenie
25% Szans na Rzucenia 14-poziomowego Czaru Szczelina przy Otrzymaniu Ciosu
+7 do Umiejętności Elementarnych (tylko dla Druida)
Poziom 14 Wulkan (30 ładunków)
10% Szybsze rzucanie Czarów
Patch 1.10 i późniejsze

(+)
- ogromny skill (+7)
- 10% fcr

(-)
- str req (253 O_x)
- dwuręczne
- brak atrybutów
- brak resów
- cała reszta

OCENA: 2/6

C.R.A.P. - ale +7 żywiołów - więc wypadało przypomnieć. Jeżeli ktoś robi druida (max skilla) to niech się o to pokusi. Normalnie - nie polecam, wręcz odradzam.

Shield-

A)

Spirit
(Tal+Thul+Ort+Amn)

+2 do Wszystkich Umiejętności
25-35% Szybsze Rzucanie Czarów
55% Szybsze Odzyskiwanie Równowagi
+250 Obrona przeciw Pociskom
+22 do Żywotności
+89-112 do Many
+35% Odporności na Zimno
+35% Odporności na Błyskawice
+35% Odporności na Truciznę
+3-8 Absorpcja Magii
Atakujący Otrzymuje Obrażenia 14

(+)
- najlepszy skill z tarcz (+2)
- świetny fcr! 35%
- Gosu fhr
- nice Vita
- zacna mana
- resy na cold/psn/light
- magic abs

(-)
- brak resa na fire
- słaby blok
- duży str req

OCENA: 6-/6

Bardzo dobra tarcza. Niezbędna do progu 163. pokaźny fcr, fhr, vita i mana. to główne zalety spirita. tani, łatwo dostępny. niestety nie wyciągniemy dobrego bloku z tego.

B)

Tarcza Burzy (Stormshield)
Monarcha (Monarch)

Obrona: (136.75-504.25) - (151.75-519.25)
Wymagany Poziom: 73
Wymagana Siła: 156

Przedmiot Niezniszczalny
+ (3.75 * Poziom Postaci) 3.75-371.25 Obrona
+25% Zwiększona Szansą na Blok
35% Szybszy Blok
Obrażenie zmniejszone o 35%
Odporność na Zimno +60%
Odporność na Błyskawice +25%
+30 do Siły
Atakujący Otrzymuje Obrażenia od Błyskawic 10
(występuje w patchu 1.09 i późniejszych)

(+)
- dobry def
- dobry blok
- dobra premia do str
- kozacki dr
- nice cold res
- niezniszczalne!

(-)
- brak skilla
- brak fcr
- słaby res light
- brak resa fire/psn
- brak fhr
- duży str req

OCENA: 5-/6

Dobra tarcza. Na uwagę zasługuje świetny dr (35%) oraz blok. Jeżeli wybieramy się takim drutem na duele, to ubieramy vs melee chars. Na co dzień nosić będziemy częściej spirita. Z ss nie osiągniemy max progu fcr, tarcza nie ma skilla i słabe resy. Najlepiej socketowac berem co da 43% dr + 8% z eni = 51% dr. max to 50. Ponadto dobra obrona i duża premia do str. Można zrobić str buga.

C)

Bezoki Mur (Lidless Wall)
Złowroga Tarcza (Grim Shield)

Obrona: 91.8-347.3
Wymagany Poziom: 41
Wymagana Siła: 58
Wytrzymałość: 40

+80-130% Zwiększona Obrona
+1 do Poziomu Wszystkich Umiejętności
Zwiększenie Maksimum Mana 10%
20% Szybsze Rzucanie Czarów
+3-5 do Many za Każdego Zabitego Przeciwnika
+10 do Energii
+1 do Promienia Światła
(występuje w patchu 1.09 i późniejszych)

(+)
- skill
- mana
- fcr
- ene
- lekka

(-)
- mały def
- słaby blok
- ogółem gorszy od spirita (skill + fcr)
- brak resów
- brak fhr

OCENA: 3+/6

Tarcza dobra, ale są lepsze. Ustępuje spiritowi pod względem wyżej wymienionych minusów. Mało bloku, mały def. Jedynie co cieszy to trochę fcr i skill oraz mana i mały str req. Niestety nie ma też resów. Warto było wspomnieć.

Gloves

A)

Pięść Maga (Magefist)
Lekkie Rękawice (Light Gauntlets)

Obrona: 20.8-24.3
Wymagany Poziom: 23
Wymagana Siła: 45
Wytrzymałość: 18
+20-30% Zwiększona Obrona
+10 Obrona
+1 do Zaklęć Ognia
20% Szybsze Rzucanie Czarów
Regeneruje Manę 25%
Dodaje 1-6 Obrażeń od Ognia
(występuje w patchu 1.09 i późniejszych)

(+)
- skill
- fcr
- mana reg
- lekkość

(-)
- mały def

OCENA: 6/6

Bardzo dobre rękawice! Co cieszy to kolejny skill z przedmiotu nie byle jakiego bo z rękawic, które zazwyczaj tegoż skilla nie dają. Dodatkowo fcr, bardzo ważny dla ostatniego progu. Ma też mana req i mały str req. Wadą jest obrona chociaż można je upgrade'ować, co niestety podwyższy wymaganą siłe. Niezastąpione, zdecydowanie numer 1.

B)

Ognisty Mróz (Frostburn)
Rękawice (Gauntlets)

Obrona: 43.2-48
Wymagany Poziom: 29
Wymagana Siła: 60
Wytrzymałość: 24
+10-20% Zwiększona Obrona
+30 Obrona
+5% Zwiększone Obrażenia
Zwiększenie Maksimum Many 40%
Dodaje 1-6 Obrażeń od Zimna, Zamraża na 2 sek.
(występuje w patchu 1.09 i późniejszych)

(+)
- gosu mana

(-)
- brak skilla
- brak fcr
- dosyć ciężkie
- mały def

OCENA: 4/6

Rękawice wybierane podczas czarowania na progu 99 fcr. Poza świetną premią do many nie mają nic konkretnego. Zakładamy, gdy pilnie potrzebujemy many i gdzie fcr nie jest zbyt istotny. Przydatny w początkowych etapach gry.

C)

Szpony Trang-Oula (Trang-Oul's Claws)
Ciężki Karwasz (Heavy Bracers)

Obrona: 89-96 (Podstawowa: 59-66)
Wymagany Poziom: 45
Wymagana Siła: 58
Wytrzymałość: 16
20% Szybsze Rzucanie Czarów
Odporność na Zimno +30%
+30 Obrona
+2 do Klątw (Tylko dla Nekromanty)

(+)
- fcr
- cold res
- nie najgorszy def
- lekkie

(-)
- brak skilla
- brak many/mana reg

OCENA: 4/6

Kolejne fcr-owe rękawice. Ich nie będziemy używać bo zdecydowanie lepsze są magefisty. Możemy je założyć, gdy pilnie potrzebujemy cold resa.

Belt-

A)

Siatka Arachnidów (Arachnid Mesh)
Pajęcza Szarfa (Spiderweb sąsh)

Obrona: 106.4-138.6
Wymagany Poziom: 80
Wymagana Siła: 50
Wytrzymałość: 12
16 Miejsc na Mikstury
+90-120% Poprawiona Obrona
Spowalnia Cel o 10%
+1 do Wszystkich Umiejętności
20% Szybsze Rzucanie Czarów
Zwiększenie Maksimum Many o 5%
Poziom 3 Jad (11 Ładunków)
(występuje w patchu 1.10 i późniejszych)

(+)
- skill
- fcr
- max mana
- 16 boxes
- def
- lekkość

(-)
- brak fhr
- brak resów
- brak dr

OCENA: 6/6

Najlepszy z możliwych pas. fcr i skill to coś za co to kocham. Dla casterow rox. Wada to brak resów i dr (choc dr nn i tak).

B)

Sznur Verdungo (Verdungo's Hearty Cord)
Mithrilowa Kolczuga (Mithril Coil)

Obrona: 108.3-153.6
Wymagany Poziom: 63
Wymagana Siła: 106
Wytrzymałość: 16
16 Miejsc na Mikstury
+90-140% Poprawiona Obrona
10% Szybsze Odzyskiwanie Równowagi
+30-40 do Żywotności
Przywraca Życie +10-13
+100-120 do Maksymalnej Wytrzymałości
Obrażenie Zmniejszone o 10-15%
(występuje w patchu 1.10 i późniejszych)

(+)
- gosu life!
- nice dr
- rl
- dobry def
- fhr
- stamina
- 16 boxes

(-)
- ciężki
- brak skilla
- brak fcr
- brak resów

OCENA: 4/6

Świetna premia do life! przyda się 15% dr i fhr. zmieścimy 16 mixow, ma dobry def. Niestety dosyć cieżki, brak skilla i 20% fcr to coś, dzięki czemu lepszym wyborem jest arach.

C)

Dym Nocy (Nightsmoke)
Pas (Belt)

Obrona: 21.5-23
Wymagany Poziom: 20
Wymagana Siła: 25
Wytrzymałość: 16
+30-50% Zwiększona Obrona
+15 Obrona
50% Otrzymane Obrażenia Przechodzą na Manę
Obrażenie Zmniejszone o 2
Wszystkie Odporności +10
+20 do Many
(występuje w patchu 1.09 i późniejszych)

(+)
- 50% dgtm
- lekkość
- resy
- mana
- dr 2 ;D

(-)
- brak fcr
- brak skilla
- mały def
- malo boxow

OCENA: 3/6

Poza resami i 50% dgm nic ciekawego. Zdecydowanie lepszy arach. Zakładać tylko na początku gry.

Boots-

A)

Piaskowy Kształt (sąndstorm Trek)
Wykonane ze Skorupy Skarabeusza Buty (Scarabshell Boots)

Obrona: 136.8-178.2
Wymagany Poziom: 64
Wymagana Siła: 91
Wytrzymałość: 14
+140-170% Poprawiona Obrona
20% Szybsze Odzyskiwanie Równowagi
20% Szybsze Bieganie/Chodzenie
+ (1 * Poziom Postaci) 1-99 do Maksymalnej Wytrzymałości
+10-15 do Siły
+10-15 do Żywotności
50% Wolniejsze Wysysąnie Wytrzymałości
+40-70% do Odporności na Trucizny
Przywraca 1 Wytrzymałości na 20 sekund
(występuje w patchu 1.10 i późniejszych)

(+)
- str
- vita
- 20frw
- gosu psn res
- 1 wytrzymałosc na 20sek
- nice def
- nie psują się
- stamina
- fhr

(-)
- brak dexa
- troszkę mało tego frw
- cieżkie

OCENA: 5/6

Bardzo dobre buty. Eteryczne mają mniejsze wymagania i większy def. Warto takie kupić. Dodatkowo bardzo ważne atrybuty (life + str) i bardzo przydatny psn res. Buty same się naprawiają i posiadajązacną premię do staminy. Miłe też 20 fhr.

B)

Wodołaz (Waterwalk)
Wykonane z Rekiniej Skóry Buty (Sharkskin Boots)

Obrona: 95.2-124
Wymagany Poziom: 32
Wymagania: Siła: 18
Wytrzymałość: 14
+180-210% Zwiększona Obrona
20% Szybsze Bieganie/Chodzenie
+100 Obrona przeciwko Pociskom
+15 do Zręczności
+5% do Maksymalnej Odporności na Ogień
Przywraca Wytrzymałość +50%
+40 do Maksymalnej Wytrzymałości
+45-65 do Życia
(występuje w patchu 1.09 i późniejszych)

(+)
- dobry dex
- gosu life!
- 5% max fire res
- niezły def
- stamina
- lekkie
- frw

(-)
- brak resów
- brak str
- mało frw
- brak fhr

OCENA: 5-/6

Również dobry wybór. Duży konkurent dla sandałów. Naprawdę świeny life bo aż 65, gdzie przy sandałach jest tylko 30 (dla druta). Dodatkowo dex pod blok i max fire res. Niestety nie mają fhr i str.

C)

Tancerz Cieni (Shadow Dancer)
Myrmidońskie Nagolenice (Myrmidon Greaves)

Obrona: 107.1-144
Wymagany Poziom: 71
Wymagana Siła: 167
Wytrzymałość: 24
+70-100% Poprawiona Obrona
+1 do Dyscyplin Cienia (Tylko dla Zabójczyni)
30% Szybsze Bieganie/Chodzenie
30% Szybsze Odzyskiwanie Równowagi
+15-25 do Zręczności
Wymagania -20%
(występuje tylko w grach rankingowych)
(występuje w patchu 1.10 i późniejszych)

(+)
- 30frw
- 30fhr
- 25 dex
- nice def

(-)
- brak life
- fatalny str req
- brak resów

OCENA: 3/6

Również niezłe buty, ale patrząc na wymagana siłe zdecydowanie sięgam po ss lub ww. Mają nice frw i fhr oraz dex ale ten str req aż mnie odrzuca.

Amulet-

A)

Rare amu/craft amu

+2 dru sk/2 ele sk
20% fcr
res
mana reg
life/mana

(+)
- 2 skille
- 20% fcr
- resy
- mana reg
- life/mana

(-)
- nie te resy co mara xD
- cholernie drogi

OCENA: 6/6

Bardzo dobry amu. Należy nosić, by myślec o zaliczeniu last progu. Naprawdę sporo zalet i brak wad. Niestety bardzo drogi. 2 skille - norma, 20 fcr obowiązek w takich amu. Dodatki są na drugim planie (resy itp.)

B)

Kalejdoskop Mary (Mara's Kaleidoscope)
Amulet

Wymagany poziom: 67
+2 do Poziomu Wszystkich Umiejętności
Wszystkie Odporności +20-30
+5 do Energii
+5 do Żywotności
+5 do Zręczności
+5 do Siły
(występuje w patchu 1.09 i późniejszych)

(+)
- 2 skille
- piękne resy
- +5 atrybuty

(-)
- brak fcr

OCENA: 5/6

Najlepszy unikatowy amulet. Niestety brak fcr ustawia go na drugim miejscu. 2 skille, resy, atrybuty bardzo przydatne.

C)

Magic amulet
+3 elemental skill
+100 life

(+)
- skill
- life

(-)
- brak fcr
- brak resów
- brak mana/str/dex

OCENA: 3/6

Niestety 3 ele i 100 life to za mało by mnie przekonać. Nie wytargamy progu z tym. Ponadto brak resów i atrybutów. Wspomnieć wypadało.

Rings-

A)

rare ring
10% fcr + mods (mana, res etc)

(+)
- 10% fcr
- resy
- mana
- inne atrybuty

(-)
- brak skilla

OCENA: 6-/6

Niezbędne do wypełnienia progu. Osobiście ich nie lubię, chętniej włożyłbym soja, ale trzeba by osiągnąć 163 fcr. Dodatkowo mają resy i mane, oraz pare innych atrybutów.

B)

Kamień Jordana (Stone of Jordan)
Pierścień (Ring)

Wymagany poziom: 29
+1 do Poziomu Wszystkich Umiejętności
Zwiększenie Maksimum Many 25%
Dodaje 1-12 Obrażeń od Błyskawic
+20 do Many
(występuje we wszystkich patchach)

(+)
- skill
- gosu mana

(-)
- brak resów
- brak fcr

OCENA: 5/6 Dobry ring, jeden z dwóch, który da nam skill. Ponadto podnosi nam mane o 25%. Niestety brak fcr eliminuje go. Jeżeli jedziemy na progu 99 to śmiało go nosimy.

C)

Obrączka Bul-Kathosą (Bul-Kathos' Wedding Band)
Pierścień (Ring)

Wymagany poziom: 58
+1 do Poziomu Wszystkich Umiejętności
3-5% Życia wykradzione za każde trafienie
+50 do Wytrzymałości
+0.5-49.5 do Życia (0.5 * Poziom Postaci)
(występuje w patchu 1.10 i późniejszych)

(+)
- skill
- nice life
- stamina

(-)
- brak fcr
- brak resów
OCENA: 5/6

Kolejny skillowy ring. odpowiednik soja, zamiast many daje life. Brak fcr to poważny mankament. Raven nn bo w hełmie mamy chama.

Switch-

Spirit
(Tal+Thul+Ort+Amn)

+2 do Wszystkich Umiejętności
25-35% Szybsze Rzucanie Czarów
55% Szybsze Odzyskiwanie Równowagi
+250 Obrona przeciw Pociskom
+22 do Żywotności
+89-112 do Many
+35% Odporności na Zimno
+35% Odporności na Błyskawice
+35% Odporności na Truciznę
+3-8 Absorpcja Magii
Atakujący Otrzymuje Obrażenia 14

(+)
- 2 skille do bo

(-)
- cieżkie

OCENA: 5/6

Najlepszy wspomagacz do CTA. (+2 skille) Reszta nieważna. Niestety troche cieżka.

Call to Arms
(Amn+Ral+Mal+Ist+Ohm)

+1 do Wszystkich Umiejętności
+40% Zwiększona Szybkość Ataku
+250-290+% Zwiększone Obrażenia
Dodaje 5-30 Obrażeń od Ognia
7% Punkty Życia wykradzione za każde trafienie
+2-6 do Dowodzenia
+1-6 do Rozkazów
+1-4 do Okrzyku Bojowego
Uniemożliwia Leczenie się Potworów
Uzupełnienie Życia +12
30% Większa Szansą na Zdobycie Magicznych Przedmiotów

(+)
- gosu bo
- 1 sk

(-)
- brak

OCENA: 6/6

Daję nam okrzyk barba- bo. Swietna rzecz, zajebiście podnosi life'a. Razem z itemami da nam ogromną ilosc hp. + oak = gosu life.

Equip-

A)

Hellfire Torch

Wymagany poziom: 75
25% szansą na rzucenie poziom 10 Ognista burza
+ 3 do poziomu umiejetności Druida
+ 10-20 do wszystkich statystyk
+ 10-20 do wszystkich odporności
+ 8 do promienia światła
Ładunki do 30 poziomowej Hydry (10 charges)

(+)
- gosu skill jak na charm
- gosu stats
- gosu res
- light radius

(-)
- można mieć tylko jeden
- 2 kratki

OCENA: 6-/6

Świetny charm. Daje 3 skille co podwyższa nam dmg bardzo pokaźnie. Ponadto świetne atrybuty i resy. Obowiązkowo posiadać.

B)

Annihilus
Mały Talizman
Wymagany Poziom: 70
+1 do Wszystkich Umiejętności
+10-20 do Wszystkich Atrybutów
Wszystkie Odporności +10-20
+5-10% do Otrzymywanego Doświadczenia
(występuje w patchu 1.10 i późniejszych)

(+)
- skill
- gosu stats
- gosu res
- exp
- 1 kratka

(-)
- w porównaniu do torcha mało skilla

OCENA: 6-/6

Również obowiązkowy. Skill zawsze się przyda a atrybuty i resy niezbędne. Niestety w porównaniu do torcha ma 2 skille mniej. Ale lepsze to niz nic.

C)

Elemental Skiller
Grand Charm

+1 do umiejetnosci Żywiołów (tylko dla Druida)
mods (life, fhr etc.)

(+)
- 1 ele sk
- możliwość posiadania świenych modów (4x life, 12fhr)
- można ich mieć dużo w equip (10)

(-)
- 3 kratki

OCENA: 6-/6

Te charmy też obowiązkowe. Najlepiej jakby były z lifem 3x-4x. Zwiększają nam poziom umiejętności drzewka żywiołów.

D)

SC's
20life
5res/17mana

(+)
- life
- mana/res
- można ich mieć dużo w equip (40)

(-)
- brak skilla

OCENA: 5/6

Są to tylko dopychacze, by zapchać wolne miejsca w equip między skillerami ;P Przydatne.

5) Merc

Naszym najemnikiem będzie pan z drugiego aktu z aurą HF (holy freeze), dzięki niej wrogowie zostaną niesamowicie spowolnieni więc nie zdąża do nas podejść bo szybko ich zdetronizujemy.

oto przedmioty dla pupila:

Weapon-

A)

Infinity
(Ber+Mal+Ber+Ist)

50% szansą na rzucenie 20-poziomowego zaklęcia Seryjne Błyskawice, kiedy zabijasz wroga
Poziom 12 Aura Przekonanie podczas noszenia
+35% Szybsze Chodzenie/Bieganie
+255-325% Zwiększone Obrażenia
-55% do Odporności na Błyskawice Wroga
40% Szansą na Druzgocące Uderzenie
Uniemożliwia Leczenie się Potworów
+0.5-49.5 do Żywotności (zależy od poziomu postaci)
30% Większa Szansą na Zdobycie Magicznych Przedmiotów
Poziom 21 Zbroja Cyklonu (30 Ładunków)

(+)
- przekonanie!!!
- gosu dmg
- 40% cb
- pmh
- nice vita for merc
- some mf

(-)
- brak ias
- drogie

OCENA: 6/6

Tak ten przedmiot bardzo wyraźnie obniża resy przeciwnika (i immuny). W rękach merca sama z siebie staje się zabójcza bronią dzięki CB i nice dmg. Drogie, ale warto nabyć.

B)

Obedience
(Hel+Ko+Thul+Eth+Fal)

30% szansą na rzucenie 21-poziomowego zaklęcia Urok, kiedy zabijasz wroga
40% Szybsze Odzyskiwanie Równowagi
+370% Zwiększone Obrażenia
-25% Obrony Przeciwnika
Dodaje 3-14 Obrażeń od Zimna
-25% do Odporności na Ogień Wroga
40% Szansą na Druzgocące Uderzenie
+200-300 do Obrony
+10 do Siły
+10 do Zręczności
Wszystkie Odporności +20-30
Wymagania -20%

(+)
- enchant dla merca
- very nice dmg
- 40% cb
- def
- str
- dex
- res
- obniżone resy wroga na ogień
- tanie

(-)
- brak ias
- brak life

OCENA: 5+/6

Również bardzo dobry wybór. Naprawdę tanie i dobre. Śmiało można z tym latać bez obaw o resy wroga i słaby dmg merca. Na dodatek świetnie wspiera najemnika resami, dexem, str itp.

C)

Insight
(Ral+Tir+Tal+Sol)

Poziom 12-17 Aura Medytacja podczas noszenia
+35% Szybsze Rzucanie Czarów
+200-260% Zwiększone Obrażenia
+9 do Minimalnych Obrażeń
180-250% Premia do Skuteczności Ataku
Dodaje 5-30 Obrażeń od Ognia
+75 Obrażeń od Trucizn przez 5 sek.
+1-6 do Krytycznego Uderzenia
+5 do Wszystkich Atrybutów
+2 do Many za Każdego Zabitego Przeciwnika
23% Większa Szansą na Zdobycie Magicznych Przedmiotów

(+)
- medi aura
- nienajgorszy dmg
- +6 critical strike
- +5 atrybuty
- some mf
- tanie

(-)
- brak ias
- brak resów
- brak obniżenia resów oppowi

OCENA: 5/6

Również dobry wybór. Aura medytacja sprawia, że many nam nigdy nie brakuje. Merc również potrafi tym zabijać. Dobre dla najbiedniejszych lub mających problemy z mana.

Armor-

A)

Fortitude
(El+Sol+Dol+Lo)

20% szansą na rzucenie 15-poziomowego zaklęcia Zamrażająca Zbroja, przy otrzymaniu ciosu
+25% szybsze rzucanie czarów
+300% zwiększone obrażenia
+200% zwiększona obrona
+15 do obrony
+(x na poziom)90 do życia (zależy od poziomu postaci)
Uzupełnienie życia +7
+5% do maxymalnej odporności na błyskawice
Wszystkie odporności +25-30
Obrażenia zmniejszone o 7
12% otrzymane obrażenia przechodzą na manę
+1 do promienia światła

(+)
- 300% dmg!
- niezły def (eth forti)
- gosu life
- +5% max light res
- frozen armor

(-)
- drogie
- mało dr

OCENA: 5+/6

Bardzo dobry wybór jeśli chcemy mieć merca nie tylko jako wspomagacza, ale jako wspólnika w zabijaniu monsterów. Podnosi mu dmg, a resy są wystarczające. Ponadto jeśli eteryczny podnosi niesamowicie obronę. Szansą na frozen armor i +5% max light res.
Niestety bardzo drogie rozwiązanie i mało dr (7)

B)

Stone
(Shael+Um+Pul+Lum)

+60% szybsze odzyskiwanie równowagi
+250-290% poprawiona obrona
+300 obrona przeciw pociskom
+16 do siły
+16 do żywotności
+10 do energii
Wszystkie odporności +15
Poziom 16 Kula Magmy [80 ładunków]
Poziom 16 Gliniany Golem [16 ładunków]
Występuje w Patchu 1.10 i późniejszych

(+)
- świeny DEF!!!!
- str
- vita
- resy

(-)
- brak dr
- brak max resów

OCENA: 5+/6

To zbroja dla ludzi chcących mieć żywa ścianę w postaci merca + grizzly/wilki. W eth bugged armorze def podnosi się do 5k++ co niesamowicie działa na merca. Jest on nie do trafienia. Ponadto zawiera resy i premię do vita i str.

C)

Shaftstop (eth, upped)
(Kolcza Zbroja)

Obrona: 599-684
Obrona Bazowa: 192-213
Wymagany Poziom: 38
Wymagana Siła: 92
Wytrzymałość: 45
+180-220% Zwiększona Obrona
+250 Obrona przeciwko Pociskom
Obrażenie Zmniejszone o 30%
+60 do Życia
Patch 1.09 i późniejsze

(+)
- nienajgorszy def (jesli eth upped)
- bardzo dobry dr (30%)
- nice life
- tani

(-)
- brak resów
- brak premii do str
- brak max resów

OCENA: 5/6

Dobry, typowo mercowy armor. Najlepiej eth upped bo zwiększa to o wiele jego def. Najtańsze rozwiązanie i bardzo dobre bo DR jest cholenie przydatny dla merca.

hełmet-

A)

Andariel's Visage

Obrona: 310-387
Obrona Bazowa: 101-154
Wymagany Poziom: 83
Wymagana Siła: 102
Wytrzymałość: 20
+100-150% Zwiększona Obrona
+2 do wszystkich umiejętności
20% Zwiększona Szybkość Ataku
8-10% Życia wykradzione podczas trafienia
+10% do maksymalnych odporności na truciznę
+25-30 do Siły
-30% odporność na ogień
+70% odporność na truciznę
15% szansą rzucenia 15-poziomowego czaru Nova Trucizny podczas otrzymania ciosu Poziom 3 Jad (20 ładunków)
Przedmiot tylko dla postaci ladderowych
Patch 1.10 i późniejsze

(+)
- 2 sks
- 20 ias
- gosu str
- gosu psn res
- gosu def
- max psn res
- nice ll
- tani
- w miarę lekkie

(-)
- -30 fire res
- brak dr
- brak resów na żywioły

OCENA: 6-/6

Bardzo dobry i niedoceniany hełm. Naprawdę statystyki idealne dla melee chara lub merca. Brak jako tako poważnych wad powoduje, ze ten hełm jest wg mnie najlepszy dla najemnika. Socketowac ralem (niweluje -fire res)

B)

Vampire Gaze (najlepiej eth, można upped)

Obrona: 252
Obrona Bazowa: 60-125
Wymagany Poziom: 41
Wymagana Siła: 58
Wytrzymałość: 40
+100% Zwiększona Obrona
Dodaje 6-22 Obrażeń od Zimna, Zamraża na 4 sek.
15% Wyssąnie Wytrzymałości
6-8% Punkty Życia Wykradzione za Każde Trafienie
6-8% Mana Wykradzione za Każde Trafienie
Obrażenie Zmniejszone o 15-20%
Obrażenia od Magii Zmniejszone o 10-15
Patch 1.09 i późniejsze

(+)
- ll
- niezły def
- dr 20%
- mdr 15
- zamraża cel

(-)
- brak resów
- brak skilla (mało ważne)

OCENA: 6-/6

Również dobra pozycja. Bardzo dobry dr (20%) sprawia, że wraz z shaftem mamy 50% redukcji (max) ponadto leech life 8%. Zamraża cel malo istotny bo używa aury HF. Niestety nie ma tu resów, można socketowac umem.

C)

Crown of Thieves (eth, upped)

Obrona: 296-342
Obrona Bazowa: 78-113
Wymagany Poziom: 49
Wymagana Siła: 103
Wytrzymałość: 50
+160-200% Zwiększona Obrona
9-12% Punkty Życia Wykradzione za Każde Trafienie
Odporność na Ogień +33%
+35 do Many
+50 do Życia
+25 do Zręczności
80-100% Dodatkowego Złota od Potworów
Patch 1.09 i późniejsze

(+)
- nice def
- lekkie (w miarę)
- gosu ll
- life res
- 50 life
- 25 dex
- tanie

(-)
- brak resów na inne żywioły
- brak dr
- brak skilla (mało ważne)
- brak str

OCENA: 4+/6

Również nie musimy się wstydzić tego przedmiotu. Zacny ll i premia do life/dex sprawia, że ten przedmiot jest wart uwagi. Ponadto niezły def. niestety brak tu resów dla wszystkiego, dr (jakże ważnego) i premii do str.

6) Zakonczenie

Także dobrneliśmy do końca. Dobrze ubrany druid na ogień też potrafi niszczyć. Odpalamy armageddon i castujemy firestorm/volkano/rift/bouldera. Co wybierzemy jako nasz czar ofensywny to nasza decyzja. Niezapominajmy o naszych kompanach (misiu/wilkach i oaku). W polskiej sieci nie znalazlem poradnika dla tegoż oto elementalisty więc postanowiłem poświecić mu troche czasu i odkryć jego walory.

7) Statystyki

ubrany w setup pod dmg (ravenlore + spirit + eni + hoto + soj + bk + magefist + arach + ss + mara) wyciągamy dmg:
- Armageddon - (13.5k - 14.7k) i średnio (2.5k) od ognia na sekundę
- Fissure - (4.7k - 5k) fire dmg
- Volcano - (1.2k) psyhik dmg i (2.4k) fire dmg
- Boulder - (1.5k - 1.6k) fire dmg i (1.7k - 1.9k) psyhik dmg i (1.3k) dmg/sek fire
- Firestorm - (7.5k - 8.3k) fire/sek

Dmg może wydawać się niski. (nie stosowałem fire facetów) Liczby to tylko pozory. Zagrajcie takim drutem. Jego zaletą jest chaotyczna gra, ponieważ mamy wiele umiejętnosci do wyboru i praktycznie z każdej korzystamy. Gra się niezwykle przyjemnie i liczby tutaj nic nie sugerują co ten dru potrafi robić.

FCR: osiągamy ostatni prog - 163 fcr ubierając:
- rare circ (20)
- spirit (35)
- hoto (40)
- arach (20)
- rare amu (20)
- fcr ring (10)
- magefist (20)
= 165 > 163

Life bez bo z oakiem osiągamy
3.3k (9x ele sk 40 life + 10x sc's 20/17 + circ jahed + eni + spirit + hoto + mara + arach + mages + soj + bk + ss + perf anni + perf torch)

Z bo z oakiem osiągamy 4.6k (dodam, że w oaka daliśmy 1pkt. - wyżej wymieniony stuff)

FHR: spirit 55 + sąndstorm 20 = 75 fhr > 63 fhr

Tabelki dla druta: http://ep-pvp.net/info/Druid.htm

Dziękuje za uwagę

8) Save

Klasycznie już zamieszczam save'a z gotową postacią. Miłego grania: [ LINK ]

Rolson


Oceń materiał: Ocena: 4.60 (340 głosów).


Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.