Fb soso PCL
Ostatnia modyfikacja: 12.11.2007. Utworzono: 29.10.2007
Słownik pojęć i skrótów Battle.net - kliknij tutaj
Przeczytałem większość taktyk na soso fb PCL rlz, wszystkie były niemal jednakowe, lecz miały ten sam błąd - żadnego słowa o możliwym przebiegu walki, ja staram się to zmienić.
Sam tą soską gram od ~2-3miesięcy no-life duelowania, więc sądzę że jako taką wiedzę posiadłem, oczywiście jest masa lepszych graczy fb, lecz nikomu się nic nie stanie jak przeczyta ten poradnik
.
1.Skills
Tutaj wszystkie taktyki są takie same, a więc:
-Fb:20
-Synergie fb:20(meteor maxujemy ostatni)
-mistrzostwo ognia:20
-Telekineza(dlaczego powiemy później):20
-Tele:1
-ciepło:1
=105pkt, postać kończymy na 94lvl(jak lubisz expić to możesz dać w tele, a jak masz słabą memorke to dajemy 1pkt w frozen armor(jak grasz dużo TvT-1pkt w ench).
Czemu tak?
Naszymi głównym broniami są fb(fire ball)+fb(fire bolt-ognisty pocisk), czemu aż dwie?
-Ognista kula ma nice stuna
-Ognisty pocisk wymaga mało many i jest świetny na SvS)
Czemu nie daliśmy w hydrę?
niektórzy dają 1pkt w hydrę, ja osobiście nigdy nie zabiłem amki za pomocą hydry(zaznaczam że grałem dużo więcej 1vs1, niż TvT).
Czemu 20pkt w telekineze?
Synergia do es, pewnie ktoś pomyśli "nie mamy es..." to od razu uprzedzam - mamy na switchu memorke
Na czym to polega?
http://www.pcl-pvp.org/tabelki/czarodziejka.htm
Reszty skilli chyba nie muszę objaśniać
.
1.Items
hełm
Shako - 10%dr life/mana 2sk, szkoda że nie ma fc, no ale nic nie jest doskonałe(pomijając perf circe).
Czemu nie circ 20fc+gozu mods?
pierwszy argument - cena
drugi argument - fc spokojnie wyciągamy
trzeci argument - więcej life/mana(choć nie wliczają się w boo)+gozu dr.
Socked?Ofc jah/sur
armor
Viper-1sk, 30fc, res, cena
Nie wymaga komentarza...
Socked?jah/sur
wea
Tutaj akurat nie wymaga dyskucji - wizzy 7/9/9(wizard spike z joolem 7fhr 9str 9dex)
Wszystkie szanujące soski używają go.
Czemu nie eschu?
Od razu mówię że nigdy nie lubiłem eschu
, może ładny kop do dmg ale-10%fc mniej - musimy kupować droższy amu, daje mniej many, 0%res, ale jak bardzo lubisz pure dmg możesz go kupić oczywiście socked 7/9/9, używamy go vs barb/nec.
Shield
Tutaj potrzebujemy 4xtarcz
1 - whistan, socked jah(vs melee chary)
2 - lidles, socked sur(vs caster chary)
3 - kite 17fhr 3sox, a w środku 2xlo+P topaz(vs light chary-fohy/light soski/trapki itp syf)
Zaznaczam że każda tarcza jest potrzebna i nie warto na nich szczędzić.
4 - kite 5xlife 3sox, a w środku jahy ~200life)
gloves
-Ognisty mróz(fajny mana bonus)
-mage fisty(vs baba+nec)
boots
-eth sandy-str+vita+fhr, no wai najlepsze buty dla nas.
Niby ww dają life+dex, ale 20%fhr+vita wygrywa walkę bezwzględnym nokoutem.
-Piekielny wędrowiec(ang. odpowiednik mi z głowy wypadł
), 30%fire res+10%max, razem z dwarftem możemy grac fb vs fb
.
ringi
Prawdziwa kobieta musi mieć biżuterie:
2xsoj(wiadomo pure dmg+mana)
2xraven(max abs vs blizz)
1xdwraft(vs fb)
amu
Sam osobiście używam amu 3fire 10fc, ale może nie każdego stać na legit, bądź ma za dużo fg i chce kupić gozu crafta.
Możliwe przydatne cechy craftów:
-2sk
-max 20fc!
-life/mana
-res(imho nn)
-dex/str
Sam gdzieś mam amu 2soso 5fc 7x mana 1xall res, ale wole nosić mojego ulubieńca
.
switch
Ofc, memory(najlepiej z bazowymi skillami laski:es+ca+ench, choć cena może być zabójcza, to już samo 9es można dostać za 25fg)
Inv
7xsk z life(prefer +25l)
2xsk z fhr
torch(prefer 20stats)
anni(-//-)
2xsc 5fhr/mana,res, frw etc.
reszta scs life/mana(najlepiej żeby suma life+mana przekraczała 30)
3.Stats
-Str, zależy od itemów, anni/torcha, tak czy siak trzeba osiągnąć 84str(eth sandy), może pomóc nam w tym craft amu.
-dex pod block z whistanem
-vita-120pkt(tyle dajemy)
-ene-cała reszta
Czemu nie vita tank, a mana z items, otóż powód jest banalnie prosty, mana/life z items można tak samo łatwo osiągnąć, a jeden dany punkt w ene daje nam o wiele więcej niż 1pkt w vita.
4.Tatyka,zasady itp.
Dobrze więc zacznijmy
, czarodziejka przestrzega zasad PCL, więc mamy pewne ograniczenia, ale o tym zobaczymy w praniu.
Vs baba
-Vs baba możemy używać whistana brak es/tarcze z bazowym blokiem mniejszym niż 45+es.
Osobiście wybieram rozwiązanie whistan(nawet te xx% dmg są w stanie nas spokojnie zabić a 75% blocku to zawsze pewna obrona)
Jak się ubieramy?
-nie potrzebujemy many(nie mamy es), więc ubieramy life+dmg stuff(mage fisty,eschu+2sojs+fire amu).
-Czym może nas zaskoczyć?
Barb ma zazwyczaj dużo frw więc nie podchodzimy za blisko, bo w klika sekund możemy zginąć, pamiętaj że ty masz tele i ty powinieneś prowadzić ten pojedynek.
-Czym się skończy uderzenie - jeżeli nie zablokujemy to śmiercią...
Trudność przeciwnika, 2/6 tylko musimy wyczuć barba, no i nie dać się przestraszyć frw
.
amka
Zasady które nas ograniczają, hmm....żadne?
Amka może mieć więcej frw niż baba, trzeba uważać.
W co się ubieramy:
-whistan
-wizzy
ogólnie normalny zestaw itemów.
Czym może nas zaskoczyć:
unikami, niekiedy możesz się wkurzyć że leci seria fb w amke a ona bloku 70% tego
.
Zazwyczaj pada po 2-3hitach.
Co będzie gdy da nam sm - albo uciekamy i czekamy aż minie, albo taktyka ofensywna i rushujemy ją.
Trudność przeciwnika, 3/6, uważaj na iga.
Soso
vs fb:ubieramy fire eq(buty+ring), walczymy za pomocą pocisku, próbujemy złapać ją na nm, jak to się nie udaje to chamski rush z nm i padnie szybko(uwaga w przypadku rushu lepiej używać kuli, stun się przyda)
Czym może nas zaskoczyć - tym co my możemy ją
Ocena trudności-3/6
vs orb:Dość trudno postać, gdyż jak gra lame taktyką ona nie pada bo ciągle się teluje, a my obrywamy pociski(może mały dmg ale zawsze coś), nie radze chamsko rushować bo 2xorb w samo serce i lądujemy koło wariva...
Polecam spróbować zaskoczyć ją jakimś manewrem np.szybki atak z lewej
, zazwyczaj pada bardzo szybko jak ją trafimy.
Ocena trudności 3+/6
vs blizz:Zaczynają się problemy, nie możemy rushować jej bo często otacza się blizzem a wpadnięcie tam często boli
, nawet jak nie użyje blizz zawsze ma lodowe uderzenie które również boli
, na szczęcie możemy ubrać aż 2xraven.
Zalecam gre na ponad jeden ekran(tam nas blizz nie dosięgnie).
Ocena trudności:4/6
light soso:niestety nie walczyłem z żadną dobrą light soską więc nie powiem wam o niej dużo.
dru
No niestety dużych szans nie mamy, lecz walczyć warto.
Nie można go rushować gdyż jego tornado zadaje większy dmg od nas+ma zboje cyklonu.
Możemy spróbować złapać go na nm, lecz uważaj na zwierzaki
.
Ocena trudności 5/6
pala
-Foh, walkę możemy sobie odpuścić
, zazwyczaj przegramy lecz walczyć można.
Zakładamy kite fhr+whisp+staramy się mieć 210res(nie więcej).
Czy może nas zaskoczyć?
lagiem...nagle się pojawia a my giniemy
Trudność 5/6.
-Hammer, będzie próbował nas rushować, lecz pamiętajmy że może mieć max 80%max res więc powinien dość łatwo paść, lecz pamiętaj - nie teleportuje się tam gdzie był ostatnio i hammy bardzo bolą.
Trudność 3+/6
-Smither, nie walczyłem z wieloma smitherami, lecz zazwyczaj jak nas uderzy to będzie to uderzenie 100% ow.
Nie powiem wam wiele o nim
asska
-trapa, walkę możemy od razu oddać
, lub walczyć z nie wielką szansą na wygraną.
Jeżeli trapka umie grać i będzie nas stunować to nie mamy szans.
Ubieramy kite+whisp+szukamy jeszcze jedngo fhr sc ~86fhr tyle starczy by nie zostać trafiony wieloma trapami.
Wygramy może 2-3 walki na 50przeprowadzonych, niestety trapa jest antycharem fberki
.
Trudność oczywista 6/6
-Hybryda, "ni w **** ni w oko" ani nice trap dmg ani melee dmg, choć możemy używać max 80%res(co oznacza że my będziemy używać 75% res bo kite daje 10%max
), i brak abs nie należy bać się trap, gorzej z ow, taktyka jest prosta.
Czekamy aż nas uderzy, po pewnym czasie wyczujemy ją.
Gdy zrobi tele by robimy również tele, podczas robienia ww trzeba oddać jak najwięcej fb w jej stronę potem run.
Po 2 seriach powinna paść, a jak nie padnie a będzie mieć mało life, zaskakujemy ją rushem.
3/6
nec
Niestety kolejny trudny char, nie możemy używać es(no chyba że on będzie używał zębów, ale nigdy nie używa ^^).
ubieramy life+dmg stuff(patrz baba), nie radze rushować padniemy od włóczni, polecam taktyke defensywną, tak mamy największe szans na zabicie
.
4+/6
Dodam że nie jest to vademecum na wszystkie postacie i nie zawsze będziemy wygrywać duele, ja podałem kilka wskazówek, własny styl trzeba opanować samemu.
5.Zakończenie
Dziękuję za przeczytanie ten skromnego poradnika i poświęcony czas.
Pozdrawiam
6.Podziękowania
Dziękuje(kolejność przypadkowa):
-Pawcisowi(wspólne AvS ahh
)
-Draxowi(noob ale nice libby
)
-fafnir(GER!! ale i tak jest nice SvS
)
-BK(dzięki za ASSvS
)
-Zderzak(wracaj do d2 noobie)
-DOH(jeszcze coś z Ciebie wyrośnie
)
-Całemu klanowi RoA(Szykują się następne Klanówki
)
Oraz całemu towarzystwu które wciągnęło mnie do grania FB'erką
faty(soja)
Zgłoś błąd.
Przeczytałem większość taktyk na soso fb PCL rlz, wszystkie były niemal jednakowe, lecz miały ten sam błąd - żadnego słowa o możliwym przebiegu walki, ja staram się to zmienić.
Sam tą soską gram od ~2-3miesięcy no-life duelowania, więc sądzę że jako taką wiedzę posiadłem, oczywiście jest masa lepszych graczy fb, lecz nikomu się nic nie stanie jak przeczyta ten poradnik
1.Skills
Tutaj wszystkie taktyki są takie same, a więc:
-Fb:20
-Synergie fb:20(meteor maxujemy ostatni)
-mistrzostwo ognia:20
-Telekineza(dlaczego powiemy później):20
-Tele:1
-ciepło:1
=105pkt, postać kończymy na 94lvl(jak lubisz expić to możesz dać w tele, a jak masz słabą memorke to dajemy 1pkt w frozen armor(jak grasz dużo TvT-1pkt w ench).
Czemu tak?
Naszymi głównym broniami są fb(fire ball)+fb(fire bolt-ognisty pocisk), czemu aż dwie?
-Ognista kula ma nice stuna
-Ognisty pocisk wymaga mało many i jest świetny na SvS)
Czemu nie daliśmy w hydrę?
niektórzy dają 1pkt w hydrę, ja osobiście nigdy nie zabiłem amki za pomocą hydry(zaznaczam że grałem dużo więcej 1vs1, niż TvT).
Czemu 20pkt w telekineze?
Synergia do es, pewnie ktoś pomyśli "nie mamy es..." to od razu uprzedzam - mamy na switchu memorke
Na czym to polega?
http://www.pcl-pvp.org/tabelki/czarodziejka.htm
Reszty skilli chyba nie muszę objaśniać
1.Items
hełm
Shako - 10%dr life/mana 2sk, szkoda że nie ma fc, no ale nic nie jest doskonałe(pomijając perf circe).
Czemu nie circ 20fc+gozu mods?
pierwszy argument - cena
drugi argument - fc spokojnie wyciągamy
trzeci argument - więcej life/mana(choć nie wliczają się w boo)+gozu dr.
Socked?Ofc jah/sur
armor
Viper-1sk, 30fc, res, cena
Nie wymaga komentarza...
Socked?jah/sur
wea
Tutaj akurat nie wymaga dyskucji - wizzy 7/9/9(wizard spike z joolem 7fhr 9str 9dex)
Wszystkie szanujące soski używają go.
Czemu nie eschu?
Od razu mówię że nigdy nie lubiłem eschu
Shield
Tutaj potrzebujemy 4xtarcz
1 - whistan, socked jah(vs melee chary)
2 - lidles, socked sur(vs caster chary)
3 - kite 17fhr 3sox, a w środku 2xlo+P topaz(vs light chary-fohy/light soski/trapki itp syf)
Zaznaczam że każda tarcza jest potrzebna i nie warto na nich szczędzić.
4 - kite 5xlife 3sox, a w środku jahy ~200life)
gloves
-Ognisty mróz(fajny mana bonus)
-mage fisty(vs baba+nec)
boots
-eth sandy-str+vita+fhr, no wai najlepsze buty dla nas.
Niby ww dają life+dex, ale 20%fhr+vita wygrywa walkę bezwzględnym nokoutem.
-Piekielny wędrowiec(ang. odpowiednik mi z głowy wypadł
ringi
Prawdziwa kobieta musi mieć biżuterie:
2xsoj(wiadomo pure dmg+mana)
2xraven(max abs vs blizz)
1xdwraft(vs fb)
amu
Sam osobiście używam amu 3fire 10fc, ale może nie każdego stać na legit, bądź ma za dużo fg i chce kupić gozu crafta.
Możliwe przydatne cechy craftów:
-2sk
-max 20fc!
-life/mana
-res(imho nn)
-dex/str
Sam gdzieś mam amu 2soso 5fc 7x mana 1xall res, ale wole nosić mojego ulubieńca
switch
Ofc, memory(najlepiej z bazowymi skillami laski:es+ca+ench, choć cena może być zabójcza, to już samo 9es można dostać za 25fg)
Inv
7xsk z life(prefer +25l)
2xsk z fhr
torch(prefer 20stats)
anni(-//-)
2xsc 5fhr/mana,res, frw etc.
reszta scs life/mana(najlepiej żeby suma life+mana przekraczała 30)
3.Stats
-Str, zależy od itemów, anni/torcha, tak czy siak trzeba osiągnąć 84str(eth sandy), może pomóc nam w tym craft amu.
-dex pod block z whistanem
-vita-120pkt(tyle dajemy)
-ene-cała reszta
Czemu nie vita tank, a mana z items, otóż powód jest banalnie prosty, mana/life z items można tak samo łatwo osiągnąć, a jeden dany punkt w ene daje nam o wiele więcej niż 1pkt w vita.
4.Tatyka,zasady itp.
Dobrze więc zacznijmy
Vs baba
-Vs baba możemy używać whistana brak es/tarcze z bazowym blokiem mniejszym niż 45+es.
Osobiście wybieram rozwiązanie whistan(nawet te xx% dmg są w stanie nas spokojnie zabić a 75% blocku to zawsze pewna obrona)
Jak się ubieramy?
-nie potrzebujemy many(nie mamy es), więc ubieramy life+dmg stuff(mage fisty,eschu+2sojs+fire amu).
-Czym może nas zaskoczyć?
Barb ma zazwyczaj dużo frw więc nie podchodzimy za blisko, bo w klika sekund możemy zginąć, pamiętaj że ty masz tele i ty powinieneś prowadzić ten pojedynek.
-Czym się skończy uderzenie - jeżeli nie zablokujemy to śmiercią...
Trudność przeciwnika, 2/6 tylko musimy wyczuć barba, no i nie dać się przestraszyć frw
amka
Zasady które nas ograniczają, hmm....żadne?
Amka może mieć więcej frw niż baba, trzeba uważać.
W co się ubieramy:
-whistan
-wizzy
ogólnie normalny zestaw itemów.
Czym może nas zaskoczyć:
unikami, niekiedy możesz się wkurzyć że leci seria fb w amke a ona bloku 70% tego
Zazwyczaj pada po 2-3hitach.
Co będzie gdy da nam sm - albo uciekamy i czekamy aż minie, albo taktyka ofensywna i rushujemy ją.
Trudność przeciwnika, 3/6, uważaj na iga.
Soso
vs fb:ubieramy fire eq(buty+ring), walczymy za pomocą pocisku, próbujemy złapać ją na nm, jak to się nie udaje to chamski rush z nm i padnie szybko(uwaga w przypadku rushu lepiej używać kuli, stun się przyda)
Czym może nas zaskoczyć - tym co my możemy ją
Ocena trudności-3/6
vs orb:Dość trudno postać, gdyż jak gra lame taktyką ona nie pada bo ciągle się teluje, a my obrywamy pociski(może mały dmg ale zawsze coś), nie radze chamsko rushować bo 2xorb w samo serce i lądujemy koło wariva...
Polecam spróbować zaskoczyć ją jakimś manewrem np.szybki atak z lewej
Ocena trudności 3+/6
vs blizz:Zaczynają się problemy, nie możemy rushować jej bo często otacza się blizzem a wpadnięcie tam często boli
Zalecam gre na ponad jeden ekran(tam nas blizz nie dosięgnie).
Ocena trudności:4/6
light soso:niestety nie walczyłem z żadną dobrą light soską więc nie powiem wam o niej dużo.
dru
No niestety dużych szans nie mamy, lecz walczyć warto.
Nie można go rushować gdyż jego tornado zadaje większy dmg od nas+ma zboje cyklonu.
Możemy spróbować złapać go na nm, lecz uważaj na zwierzaki
Ocena trudności 5/6
pala
-Foh, walkę możemy sobie odpuścić
Zakładamy kite fhr+whisp+staramy się mieć 210res(nie więcej).
Czy może nas zaskoczyć?
lagiem...nagle się pojawia a my giniemy
Trudność 5/6.
-Hammer, będzie próbował nas rushować, lecz pamiętajmy że może mieć max 80%max res więc powinien dość łatwo paść, lecz pamiętaj - nie teleportuje się tam gdzie był ostatnio i hammy bardzo bolą.
Trudność 3+/6
-Smither, nie walczyłem z wieloma smitherami, lecz zazwyczaj jak nas uderzy to będzie to uderzenie 100% ow.
Nie powiem wam wiele o nim
asska
-trapa, walkę możemy od razu oddać
Jeżeli trapka umie grać i będzie nas stunować to nie mamy szans.
Ubieramy kite+whisp+szukamy jeszcze jedngo fhr sc ~86fhr tyle starczy by nie zostać trafiony wieloma trapami.
Wygramy może 2-3 walki na 50przeprowadzonych, niestety trapa jest antycharem fberki
Trudność oczywista 6/6
-Hybryda, "ni w **** ni w oko" ani nice trap dmg ani melee dmg, choć możemy używać max 80%res(co oznacza że my będziemy używać 75% res bo kite daje 10%max
Czekamy aż nas uderzy, po pewnym czasie wyczujemy ją.
Gdy zrobi tele by robimy również tele, podczas robienia ww trzeba oddać jak najwięcej fb w jej stronę potem run.
Po 2 seriach powinna paść, a jak nie padnie a będzie mieć mało life, zaskakujemy ją rushem.
3/6
nec
Niestety kolejny trudny char, nie możemy używać es(no chyba że on będzie używał zębów, ale nigdy nie używa ^^).
ubieramy life+dmg stuff(patrz baba), nie radze rushować padniemy od włóczni, polecam taktyke defensywną, tak mamy największe szans na zabicie
4+/6
Dodam że nie jest to vademecum na wszystkie postacie i nie zawsze będziemy wygrywać duele, ja podałem kilka wskazówek, własny styl trzeba opanować samemu.
5.Zakończenie
Dziękuję za przeczytanie ten skromnego poradnika i poświęcony czas.
Pozdrawiam
6.Podziękowania
Dziękuje(kolejność przypadkowa):
-Pawcisowi(wspólne AvS ahh
-Draxowi(noob ale nice libby
-fafnir(GER!! ale i tak jest nice SvS
-BK(dzięki za ASSvS
-Zderzak(wracaj do d2 noobie)
-DOH(jeszcze coś z Ciebie wyrośnie
-Całemu klanowi RoA(Szykują się następne Klanówki
Oraz całemu towarzystwu które wciągnęło mnie do grania FB'erką






