Exp By Sinned
Ostatnia modyfikacja: 30.09.2007. Utworzono: 24.08.2007
Doświadczenie - wszyscy je kochają ;]. Wokół niego kręci się cały świat Diablo2. Nie każdy jednak zna o nim całą prawdę. Wszystko o zdobywaniu doświadczenia, co powinieneś wiedzieć. Sposoby na spore ilości doświadczenia. Ograniczniki doświadczenia.
Zacznijmy od czegoś prostego - doświadczenia zdobywanego samodzielnie nie będąc w żadnej drużynie.
WZÓR NA ILOŚĆ DOŚWIADCZENIA W GRZE
Doświadczenie z zabicia potwora= X * (n + 1) / 2
gdzie:
X - podstawowa ilość doświadczenia za potwora, ustalona dla każdego potwora z góry
n - ilość osób w grze
Jest to wzór na wyliczanie doświadczenia otrzymywanego, jeśli postać nie jest w drużynie. Wpływ na ilość doświadczenia po wyliczeniu go z powyższego wzoru mają również ograniczniki, o których poniżej.
OGRANICZNIKI DOŚWIADCZENIA
Doświadczenie dla postaci poniżej 25 lvl-u:
Jeżeli istnieje mała różnica pomiędzy poziomem postaci o zabitym potworem (różnica 5 lvl-i lub mniej) to postać otrzyma 100% doświadczenia z zabitego potwora.
Jeżeli różnica wynosi od 6 do 10 to zdobyta ilość doświadczenia waha się pomiędzy 100% i 5% doświadczenia z zabitego potwora, w zależności od wielkości różnicy - im większa tym dostanie mniej doświadczenia.
Jeżeli różnica jest duża (10 lvl-i lub więcej) to postać otrzyma tylko 5% doświadczenia z zabitego potwora.
Doświadczenie dla postaci o poziomie 25 do 69:
Jeżeli przez postać potwór posiadał poziom niewiele (5 lub mniej) niższy od poziomu tej postaci to postać otrzyma 100% doświadczenia z zabitego potwora.
Jeżeli przez postać potwór posiadał poziom 6 do 10 lvl-i niższy od poziomu tej postaci to postać otrzyma 5% do 100% doświadczenia z zabitego potwora, w zależności od wielkości różnicy - im większa tym dostanie mniej doświadczenia.
Jeżeli przez postać potwór posiadał poziom o wiele (10 lub więcej) niższy od poziomu tej postaci to postać otrzyma tylko 5% doświadczenia z zabitego potwora.
To dotyczyło sytuacji gdy zabity potwór miał niższy poziom niż zabijająca go postać.
Gdy poziomy potwora i postaci są równe - wtedy dostaje 100% doświadczenia z zabicia.
Wzór na ilość doświadczenia gdy potwór ma wyższy poziom niż zabijająca go postać:
doświadczenie za zabicie potwora * (poziom postaci / poziom potwora).
Doświadczenie dla postaci o poziomie 70 lub większym:
Jeżeli przez postać potwór posiadał poziom niewiele (5 lub mniej) niższy od poziomu tej postaci to postać otrzyma 100% doświadczenia z zabitego potwora.
Jeżeli przez postać potwór posiadał poziom 6 do 10 lvl-i niższy od poziomu tej postaci to postać otrzyma 5% do 100% doświadczenia z zabitego potwora, w zależności od wielkości różnicy - im większa tym dostanie mniej doświadczenia.
Jeżeli przez postać potwór posiadał poziom o wiele (10 lub więcej) niższy od poziomu tej postaci to postać otrzyma tylko 5% doświadczenia z zabitego potwora.
To dotyczyło sytuacji gdy zabity potwór miał niższy poziom niż zabijająca go postać.
Gdy poziomy potwora i postaci są równe - wtedy dostaje 100% doświadczenia z zabicia.
Wzór na ilość doświadczenia gdy potwór ma wyższy poziom niż zabijająca go postać:
doświadczenie za zabicie potwora * (poziom postaci / poziom potwora).
Czyli tak samo jak mając level 25 do 69, lecz tutaj jeszcze dochodzi pewna kara z otrzymanego doświadczenia. Otrzymywana z powyższego wzoru ilość doświadczenia jest ograniczana coraz bardziej, im wyższy postać ma poziom. Na przykład na 80 poziomie postać otrzyma tylko 48.44% ilości doświadczenia wyliczonego ze wzoru doświadczenie za zabicie potwora * (poziom postaci / poziom potwora).
DOŚWIADCZENIE W DRUŻYNIE
Tutaj zaczyna się bardziej skomplikowana sytucja, także wczytaj się dokładnie i skrzętnie śledź każde zdanie.
Poniższa sytuacja ma miejsce tylko wtedy, gdy dwie lub więcej postaci znajduje się w tej samej lokacji (neważne czy są bardzo oddalone czy mało):
gdy potwór ginie wyliczana zostaje ilość doświadczenia za zabicie go ze wzoru Doświadczenie z zabicia potwora= X * (n + 1) / 2, później ta ilość jest zwiększana o 35% i rozdzielana pomiędzy postaci znajdujące się w tej lokacji, gdzie zginął potwór. To nie koniec. Ilość nie jest rozdzielana zawsze po równo, lecz
część doświadczenia otrzymanego z puli za zabicie = poziom postaci / suma poziomów wszystkich w drużynie.
Zauważmy, że mianownik jest sumą wszystkich w drużynie, a nie tylko wszystkich w danej lokacji.
Zatem ostateczny wzór dla postaci znajdujących się w jakiejś drużynie na ilość otrzymanego doświadczenia to:
[Doświadczenie z zabicia potwora= X * (n + 1) / 2] * 35% * poziom postaci / suma poziomów wszystkich w drużynie, a później dokonują się modyfikacje, o których wspomniałem w częsci OGRANICZNIKI DOŚWIADCZENIA.
Jeżeli postacie znajdowały się więcej niż dwa ekrany od miejsca, gdzie potwór zginął, nie otrzymają swojej "działki" doświadczenia.
Jeżeli żaden z członków drużyny nie znajduje się w lokacji gdzie expujemy naszą postać - wtedy należy doświadczenie wyliczać ze wzoru, z którego oblicza się doświadczenie dla postaci bez drużyny.
Ufff ;p. Przykład: Dwie osoby są w drużynie w grze trzyosobowej, pierwsza ma poziom 10, druga 5. Te dwie osoby są w tej samej lokacji, jedna z nich zabiła potwora a druga była blisko tego. Załóżmy, że potwór dawał podstawową ilość 100 doświadczenia i nie weźmy pod uwagę ograniczników znanych z działu OGRANICZNIKI DOŚWIADCZENIA.
Zatem dla postaci o 10 lvl-u:
[100 * (3 + 1) / 2] * 35% * 10 / 15 = 180
a dla postaci o 5 lvl-u:
[100 * (3 + 1) / 2] * 35% * 5 / 15 = 90
INNE
Zabicie potwora zawsze będzie owocowało zdobyciem co najmniej jednego punkta doświadczenia.
Jeżeli dwie postacie nie będące w drużynie zaatakuję tego samego potwora to doświadczenie zdobędzie ta, która dokonała ostatecznego na nim ciosu.
Najemnicy nie "kradną" doświadczenia zdobytego przez postać. Gdy sami zabijają - dostajesz tyle samo doświadczenia, co oni. Jeśli Ty zabijasz - Twój najemnik dostanie tylko ok. 1/3 doświadczenia.
Za zabijanie potworów ożywionych (wcześniej zabitych) nie dostaniesz nic doświadczenia - dostaniesz doświadczenie tylko za pierwszą śmierć potwora. Za potwory wytworzone w gniazdach nie dostajesz w ogóle doświadczenia. To samo tyczy się robaków wyklutych z jaj oraz samych jaj.
Kaplice doświadczenia i annihilus charm zwiększają dopiero ilość doświadczenia jakie otrzymujesz na końcu, gdy wszystkie modyfikacje miały już miejsce. Dla tego - jeśli np. wziąłeś kaplicę doświadczenia a z potwora dostajesz tylko 5% expa, to z kaplicą będzie dostawać tylko 7,5%.
WNIOSKI
Przy wzroście liczby Graczy w grze i chodzenie w jednej drużynie po jednej lokacji zmniejsza się otrzymywaną ilość doświadczenia przez pojedynczych członków drużyny - na 8 ppl każdy otrzyma tylko ok. 75% podstawowego doświadczenia z potwora (biorać pod uwagę, że różnica poziomów byłaby niewielka). Natomiast gdyby odłączyłby się od drużyny w tej grze 8 ppl - za każdego zabitego potwora dostawałby 450% doświadczenia! Zatem najlepszym sposobem byłoby grać bezdrużynowo w grze 8ppl - naturalnie jeśli chodzi tylko o zdobywanie expa i Gracze wybierają sobie inne lokacji niż ktoś inny. Lub też w drużynie, ale koniecznie każdy w odrębnej lokacji.
GDZIE EXPIĆ?
Tam gdzie Twój poziom niewiele odbiega od poziomu potworów. Pomocna może być tabelka opisująca ilość zdobywanego doświadczenia w kolejnych aktach oraz ograniczniki związane z posiadaniem wysokiego poziomu - http://strategy.diabloii.net/news.php?id=512 .
Najlepiej jednak znaleźć sobie miejsce na hellu gdzie zabijanie idzie Ci dość łatwo i tam spędzać czas. Bo na szybkości zabijania najbardziej polega zdobywanie expa.
A oto spis potworów wg. lokacji, w których występują, zawierający ilości podstawowego doświadczenia z ich zabicia - www.d2data.net/monster/monster_idx2.html . Korzystając z powyższych wzorów i modyfikatorów możecie sami sobie obliczyć ile będziecie dostawać doświadczenia za zabicie danego potwora ;].
Copyright by sinned.
Zgłoś błąd.
Zacznijmy od czegoś prostego - doświadczenia zdobywanego samodzielnie nie będąc w żadnej drużynie.
WZÓR NA ILOŚĆ DOŚWIADCZENIA W GRZE
Doświadczenie z zabicia potwora= X * (n + 1) / 2
gdzie:
X - podstawowa ilość doświadczenia za potwora, ustalona dla każdego potwora z góry
n - ilość osób w grze
Jest to wzór na wyliczanie doświadczenia otrzymywanego, jeśli postać nie jest w drużynie. Wpływ na ilość doświadczenia po wyliczeniu go z powyższego wzoru mają również ograniczniki, o których poniżej.
OGRANICZNIKI DOŚWIADCZENIA
Doświadczenie dla postaci poniżej 25 lvl-u:
Jeżeli istnieje mała różnica pomiędzy poziomem postaci o zabitym potworem (różnica 5 lvl-i lub mniej) to postać otrzyma 100% doświadczenia z zabitego potwora.
Jeżeli różnica wynosi od 6 do 10 to zdobyta ilość doświadczenia waha się pomiędzy 100% i 5% doświadczenia z zabitego potwora, w zależności od wielkości różnicy - im większa tym dostanie mniej doświadczenia.
Jeżeli różnica jest duża (10 lvl-i lub więcej) to postać otrzyma tylko 5% doświadczenia z zabitego potwora.
Doświadczenie dla postaci o poziomie 25 do 69:
Jeżeli przez postać potwór posiadał poziom niewiele (5 lub mniej) niższy od poziomu tej postaci to postać otrzyma 100% doświadczenia z zabitego potwora.
Jeżeli przez postać potwór posiadał poziom 6 do 10 lvl-i niższy od poziomu tej postaci to postać otrzyma 5% do 100% doświadczenia z zabitego potwora, w zależności od wielkości różnicy - im większa tym dostanie mniej doświadczenia.
Jeżeli przez postać potwór posiadał poziom o wiele (10 lub więcej) niższy od poziomu tej postaci to postać otrzyma tylko 5% doświadczenia z zabitego potwora.
To dotyczyło sytuacji gdy zabity potwór miał niższy poziom niż zabijająca go postać.
Gdy poziomy potwora i postaci są równe - wtedy dostaje 100% doświadczenia z zabicia.
Wzór na ilość doświadczenia gdy potwór ma wyższy poziom niż zabijająca go postać:
doświadczenie za zabicie potwora * (poziom postaci / poziom potwora).
Doświadczenie dla postaci o poziomie 70 lub większym:
Jeżeli przez postać potwór posiadał poziom niewiele (5 lub mniej) niższy od poziomu tej postaci to postać otrzyma 100% doświadczenia z zabitego potwora.
Jeżeli przez postać potwór posiadał poziom 6 do 10 lvl-i niższy od poziomu tej postaci to postać otrzyma 5% do 100% doświadczenia z zabitego potwora, w zależności od wielkości różnicy - im większa tym dostanie mniej doświadczenia.
Jeżeli przez postać potwór posiadał poziom o wiele (10 lub więcej) niższy od poziomu tej postaci to postać otrzyma tylko 5% doświadczenia z zabitego potwora.
To dotyczyło sytuacji gdy zabity potwór miał niższy poziom niż zabijająca go postać.
Gdy poziomy potwora i postaci są równe - wtedy dostaje 100% doświadczenia z zabicia.
Wzór na ilość doświadczenia gdy potwór ma wyższy poziom niż zabijająca go postać:
doświadczenie za zabicie potwora * (poziom postaci / poziom potwora).
Czyli tak samo jak mając level 25 do 69, lecz tutaj jeszcze dochodzi pewna kara z otrzymanego doświadczenia. Otrzymywana z powyższego wzoru ilość doświadczenia jest ograniczana coraz bardziej, im wyższy postać ma poziom. Na przykład na 80 poziomie postać otrzyma tylko 48.44% ilości doświadczenia wyliczonego ze wzoru doświadczenie za zabicie potwora * (poziom postaci / poziom potwora).
| Level | Doświadczenie | Level | Doświadczenie | Level | Doświadczenie |
| 70 | 95.31% | 80 | 48.44% | 90 | 5.96% |
| 71 | 90.63% | 81 | 43.75% | 91 | 4.49% |
| 72 | 85.94% | 82 | 39.06% | 92 | 3.42% |
| 73 | 81.25% | 83 | 34.38% | 93 | 2.54% |
| 74 | 76.56% | 84 | 29.69% | 94 | 1.95% |
| 75 | 71.88% | 85 | 25.00% | 95 | 1.46% |
| 76 | 67.19% | 86 | 18.75% | 96 | 1.07% |
| 77 | 62.50% | 87 | 14.06% | 97 | 0.78% |
| 78 | 57.81% | 88 | 10.55% | 98 | 0.59% |
| 79 | 53.13% | 89 | 7.91% | 99 | 0.49% |
Tutaj zaczyna się bardziej skomplikowana sytucja, także wczytaj się dokładnie i skrzętnie śledź każde zdanie.
Poniższa sytuacja ma miejsce tylko wtedy, gdy dwie lub więcej postaci znajduje się w tej samej lokacji (neważne czy są bardzo oddalone czy mało):
gdy potwór ginie wyliczana zostaje ilość doświadczenia za zabicie go ze wzoru Doświadczenie z zabicia potwora= X * (n + 1) / 2, później ta ilość jest zwiększana o 35% i rozdzielana pomiędzy postaci znajdujące się w tej lokacji, gdzie zginął potwór. To nie koniec. Ilość nie jest rozdzielana zawsze po równo, lecz
część doświadczenia otrzymanego z puli za zabicie = poziom postaci / suma poziomów wszystkich w drużynie.
Zauważmy, że mianownik jest sumą wszystkich w drużynie, a nie tylko wszystkich w danej lokacji.
Zatem ostateczny wzór dla postaci znajdujących się w jakiejś drużynie na ilość otrzymanego doświadczenia to:
[Doświadczenie z zabicia potwora= X * (n + 1) / 2] * 35% * poziom postaci / suma poziomów wszystkich w drużynie, a później dokonują się modyfikacje, o których wspomniałem w częsci OGRANICZNIKI DOŚWIADCZENIA.
Jeżeli postacie znajdowały się więcej niż dwa ekrany od miejsca, gdzie potwór zginął, nie otrzymają swojej "działki" doświadczenia.
Jeżeli żaden z członków drużyny nie znajduje się w lokacji gdzie expujemy naszą postać - wtedy należy doświadczenie wyliczać ze wzoru, z którego oblicza się doświadczenie dla postaci bez drużyny.
Ufff ;p. Przykład: Dwie osoby są w drużynie w grze trzyosobowej, pierwsza ma poziom 10, druga 5. Te dwie osoby są w tej samej lokacji, jedna z nich zabiła potwora a druga była blisko tego. Załóżmy, że potwór dawał podstawową ilość 100 doświadczenia i nie weźmy pod uwagę ograniczników znanych z działu OGRANICZNIKI DOŚWIADCZENIA.
Zatem dla postaci o 10 lvl-u:
[100 * (3 + 1) / 2] * 35% * 10 / 15 = 180
a dla postaci o 5 lvl-u:
[100 * (3 + 1) / 2] * 35% * 5 / 15 = 90
INNE
Zabicie potwora zawsze będzie owocowało zdobyciem co najmniej jednego punkta doświadczenia.
Jeżeli dwie postacie nie będące w drużynie zaatakuję tego samego potwora to doświadczenie zdobędzie ta, która dokonała ostatecznego na nim ciosu.
Najemnicy nie "kradną" doświadczenia zdobytego przez postać. Gdy sami zabijają - dostajesz tyle samo doświadczenia, co oni. Jeśli Ty zabijasz - Twój najemnik dostanie tylko ok. 1/3 doświadczenia.
Za zabijanie potworów ożywionych (wcześniej zabitych) nie dostaniesz nic doświadczenia - dostaniesz doświadczenie tylko za pierwszą śmierć potwora. Za potwory wytworzone w gniazdach nie dostajesz w ogóle doświadczenia. To samo tyczy się robaków wyklutych z jaj oraz samych jaj.
Kaplice doświadczenia i annihilus charm zwiększają dopiero ilość doświadczenia jakie otrzymujesz na końcu, gdy wszystkie modyfikacje miały już miejsce. Dla tego - jeśli np. wziąłeś kaplicę doświadczenia a z potwora dostajesz tylko 5% expa, to z kaplicą będzie dostawać tylko 7,5%.
WNIOSKI
Przy wzroście liczby Graczy w grze i chodzenie w jednej drużynie po jednej lokacji zmniejsza się otrzymywaną ilość doświadczenia przez pojedynczych członków drużyny - na 8 ppl każdy otrzyma tylko ok. 75% podstawowego doświadczenia z potwora (biorać pod uwagę, że różnica poziomów byłaby niewielka). Natomiast gdyby odłączyłby się od drużyny w tej grze 8 ppl - za każdego zabitego potwora dostawałby 450% doświadczenia! Zatem najlepszym sposobem byłoby grać bezdrużynowo w grze 8ppl - naturalnie jeśli chodzi tylko o zdobywanie expa i Gracze wybierają sobie inne lokacji niż ktoś inny. Lub też w drużynie, ale koniecznie każdy w odrębnej lokacji.
GDZIE EXPIĆ?
Tam gdzie Twój poziom niewiele odbiega od poziomu potworów. Pomocna może być tabelka opisująca ilość zdobywanego doświadczenia w kolejnych aktach oraz ograniczniki związane z posiadaniem wysokiego poziomu - http://strategy.diabloii.net/news.php?id=512 .
Najlepiej jednak znaleźć sobie miejsce na hellu gdzie zabijanie idzie Ci dość łatwo i tam spędzać czas. Bo na szybkości zabijania najbardziej polega zdobywanie expa.
A oto spis potworów wg. lokacji, w których występują, zawierający ilości podstawowego doświadczenia z ich zabicia - www.d2data.net/monster/monster_idx2.html . Korzystając z powyższych wzorów i modyfikatorów możecie sami sobie obliczyć ile będziecie dostawać doświadczenia za zabicie danego potwora ;].
Copyright by sinned.






