diablo 3

Drzewny Szaleniec

Ostatnia modyfikacja: 19.12.2007. Utworzono: 24.08.2007

Yoqa i wielkie pozdrq Wszystkim! Oto nadchodzi przed Wami barba iście szaleńczy - "drzewus" :0 lol ale to brzmi no nie ;). Nie będę więcej pisać we wstępie - wszystkiego dowiecie się w dalszej części takty, powiem tylko jedno: frenzier to alternatywa :P

Staty: (99lvl)

Siła - 185 to minimum. Elitarne bronie wymagają przecież prawie 210 siły, jednak zakładając że nie będziemy nosić młotka ik, po prostu nie opłaca się zwiększać siły do 220-30 tylko w celu noszenia runeworda "stone" w świętym pancerzu. 185 to optimum - razem z "średnimi" itemami i charmami będzie spokojnie ze 220. Ponadto siła chyba najbardziej wpływa na maxymalne obrażenia u barby.

Zręczność - w przypadku berserkera zręczność odgrywa straszliwą rolę i często wysoki blok ratuje nam dupę. 150 powinno wystarczyć, być może ktoś powie że "tyle to palowi starczy, ale nie innemu wojakowi". Tak, to prawda, ale nie możemy zapomnieć o tym że barba dostaje najwięcej premii do hp na każdy lvl-up, oraz że dostaje najwięcej, bo aż 4hp na każdy punkt żywotności. Do tego dochodzą jeszcze rozkazy: już na "zwykłym", 20lvl, dają 92% premii do życia, czyli z itemami mamy ponad 2,2x więcej życia. Wychodzi na to że bardziej opłaca się wywalać punkty w żywotność niż w zręczność. Ale nie zapominajmy: blok to najsilniejsza broń.

Żywotność - jak najwięcej, jak najwięcej, jak najwięcej! Końcowo wyjdzie około 245. Sprawa życia to najbardziej zakręcająca sprawa w grze, ponieważ właśnie barba może osiągnąć rekordowe ilości hit pointów zostawiając okropnie daleko za sobą wszystkie inne postacie. Załóżmy że nasz barb jest na 85lvl, jego normalna żywotność to 190, wraz z ithemami ma 225. 85x1.5 + 60 (od alkora) + 225x4 + 80 (craft amu) +40 (craft ringi) + 160 (inne itemki no i charmy) ~~ 1370. Poziom rozkazów: 35, czyli +137% life, a to będzie 3246 życia! Przy chociażby 15%ll i bardzo wysokim dmg fizycznym taki barb jest niczym behemot! Aha krótkie objaśnienie: 35lvl rozkazów = czako (2), 2xSoJ (2)(zakładamy tylko na chwilę przed krzyknięciem), 2xwłócznia z hella z harogath od malah (6)(trzymane na {w}), enigma (2)(tak samo jak soje), mara (2)(tak samo jak soje, chyba że nasz craft będzie miał +2 do skili barby), arachnid (1)(tak jak soje). Oczywiście można wyciągnąć o wiele więcej punktów (co bardzo polecam!!) z wielkich charmów, no i z anni. 3.2k życia to jednak mało, z charmów, zbroi, tarczy i butów (oczywiście nie chodzi mi o włożenie np. do zwykłej zbrójki czterech rubinów - w grę wchodzą tylko sety, unity i rw'y) można wydusić razem z resztą wyposażenia 4.7 tysiaków punktów trafień. A TYLE - to już COŚ.

Energia - zgadnijcie

Moja propozycja: na początku tylko do siły, potem co level 2 do siły, 2 dexa i 1 żywotności. Kiedy dex przekroczy setkę można trochu bardziej zainwestować w życie, ponieważ dwóch pierwszych stat niezwykle dużo dostajemy od przedmiotów i talizmanów (np. lewiatan, enigma, rękawice ik etc.).

Skile: (99lvl)

Drzewo ataków i zdolności:
Odrzucanie- badziew, 1p
Ogłuszenie- fajne na początek, razem z synergiami jest potężne... ale tylko na zwykłe potwory... 1p
Koncentracja- jeden z najlepszych ataków, jednak nie starczy nam punktów. Bardzo dobre kiedy potwory nas otoczą/jest ich całe stado i mamy w związku z tym "plyndza". Jest też bardzo użyteczne kiedy krucho z naszym życiem - z berserkerem nie działa ll i ml ;(. 1p
Berserker- nasz podstawowy atak, jeden z najlepszych ataków w grze. Ponadto, że tak powiem, skill całkowicie olewa odporność na ataki fizyczne. Niektórzy z Was pomyślą sobie pewnie "no tak, fizyków mamy z głowy", taaa prawda, ALE nie tylko fizyków! Przecież każdy wróg na hellu ma minimalnie 40% resu na fizykę! Razem z synergiami i dobrymi itemami będzie ponad +470% ataku +920% dmg'u... no cement. 20p. Jeżeli jakiś potwór będzie dziwnie bardzo odporny na magię (niektórzy nieumarli) to zawsze mamy "pod ręką" ;) koncentrację.

Drzewo jęku:
Skowyt- 20p synergia do berserk
Okrzyk- 20p nie dość że synergia do berserka to jeszcze daje full obrony Rozkazy (bo)- 20p jedna z najwydajniejszych umiejętności w grze
Dowodzenie- 1p szkoda że np. co pięć poziomów nie daje dodatkowe +1 do skili ;(. Jeżeli ktoś mówi że nie opyla się ładować tu nawet jednego punktu to jest w błędzie, ponieważ jeden skili (każdego rodzaju premii) w przypadku takiego barba daje: +10% defa z okrzyku, +3% life'a z rozkazu, +15% ataku i 15% dmg z berserka, +10% obrony ze skóry +1-2 resów i inne badziewia.

Drzewq zdolności wrodzonych i mistrzostw:
Mistrzostwo buław lub mieczy- 20p (ja polecam miecze, ale na ten temat można by rozmawiać godzinami...)
Zwiększona wytrzymałość- 1 lub 0 - jak kto woli. Zaoszczędzony punkt można dać w skórę lub odporności
Zwiększona szybkość- jak wyżej
Skóra- niestety nie starczy punktów, ponadto berserkerowi nie jest zbytnio potrzebny ten skill. 1p
Odporności- niestety tutaj jest krucho. 3-5pkt (zależne od zwiększonej wytrzymałości). Oczywiście możemy odjąć z deka punktów od mistrzostwa (ja w moim barbi mam 7 bez itemów, bo od mistrzostwa odjąłem 2 i uważam że się opłaciło).

Itemsy:

Aha, wybaczcie, ale podam tylko "drogę" miecza - jakoś nie czuję mięty do buław (są takie tępe ;PP)
Broń- botd w eter colosalu to raczej najlepszy wybór. Kupno samego miecza nie jest problemem, czego nie można powiedzieć o zdobyciu zod'a... ale taki rw w takiej broni naprawdę jest wart tej ceny. Na drugim miejscu stoi także runeword, także w eter colosalu: death, czyli śmierć (hel+el+vex+ort+gul), ale moim zdaniem lepiej jest postarać się o zod'a. BotD ma nad śmiercią ogromną przewagę, niestety nie tylko pod względem potęgi ale także ceny... . Oprócz słów runicznych dobry jest tesh gf 40/15ias (duuże max dmg). Na trzecim miejscu zalogował się grief (żal) i last wish (ostatnie życzenie). Co do życzenia to hmm szkoda że nie ma także "niezniszczalności" ponieważ wtedy ten runeword wskoczył by na pierwsze miejsce. Dlaczego? A to dlatego że posiada 17lvl aury moc. Zakładając naszemu najemnikowi rw "wiara" mamy przepotężnego kopa do dmg i na dodatek nie musimy się zbytnio troszczyć o life'a najemnika, aaale o tym później. Miecze które także warte są uwagi to: oath ("przysięga", shael+pul+mal+lum), feniks (vex vex lo jah) i doom 40/15ias.
Charmy- Pamiętajmy że posługując się berserkiem nieważne są minimalne obrażenia oraz obrażenia od żywiołów z charmów i innych itemów. U takiego barba ważne jest: jak największe max dmg, duże ll, chociażby 1%ml, dużo ias'u, full do resów i jak najwięcej +hp. Tak więc nie zaszkodzi mieć w ekwipunku anni, kilka małych dających do resów i hp oraz kilka małych-dużych +max normal dmg.
Szaty- Pierwsze miejsce, z którego za żadne skarby diablo nie da się go zrzucić zajmuje rw "hart". Swoimi właściwościami powoduje że rdzewieją inne zbrójki takie jak CoH, eni, arkein, tyrael, shaft czy stone.
Fortitude (hart) - el+sol+dol+lo (zbroje i bronie):
20% 15lvl zamrażająca zbroja przy otrzymywaniu ciosu
+25% src
+300% (!) normal dmg
+200% def
+1 x lvl hp
+5% max res na błyski
all resy +25-30
otrzymywane obrażenia zmniejszone o 7
Jak widać rw nie dość że daje aż +300 % dmg to jeszcze +200% defa. Koszt tego cuda jest stosunkowo mały - runa LO i jakaś elitarna zbroja. Na drugim miejscu stoi CoH (dol um ber ist). Na trzecim zasadziłem wyżej wymienione szaty.
Kask- tu miałem mały problem. Mój barb nosi na łbie shako z 40/15ias, ale dobrym wyborem jest też andy, delirium, dobry craft no i oczywiście czako z 40/15res. Amulet- najlepszy jest craft dający +100 hp, 2 skili barba, 10-20 ias'u, 1-5ll i oczywiście 25-35 resów. Na drugim miejscu - gniew lorda i oko kota. Trzecie miejsce: mara i atma (ze względu na klątwę)
Tarcza- I miejsce zajmuje feniks (vex vex lo jah) za aż 350-400% zwiększone dmg, 13lvl odkupienia, +50hp i +16 absorpcji ognia. Na drugie miejsce przypełzał storm z um'em. Dobre jest także ko+ko+mal.
Ringi- obowiązkowo rf (raven frost). Drugi ring: dobry craft z min. 1%ml albo bk (ja noszę crafta +45hp, 3ml, 17resów i 110 skuteczności ataku)
Buty- jakieś dające dużo życia i szybszego biegania. Dlatego bardzo dobre sa wodołazy i buty aldura.
Rękawice- perf dracula, a jak nie mamy żadnego itemu z ml i nie chcemy nosić manalda to perf duszołap. Ja jednak noszę perf stalorwija i trzymam w ekwipunku draculę, którego zakładam tylko na samego baala, ponieważ "wyssanie życia" pozwala nam na kradzież hp nawet z bossów.
Pas- dla każdego barba, każdej amy i każdego pala najlepszy jest verdungo - czyli defensywna wersja stringów. Daje aż 40 do żywotności... nc! Warte uwagi są tesh takie pasy jak perf stringi, nosferatu, arachnid, wigor gromów, oraz full wyrąbane crafty.

Najemnik:

Najlepszy jest merc z mocą dzierżący potężnego worda "pride" (duma), który daje właścicielowi 16lvl koncentracji (!!!). Wyśmienitym combo jest także last wish + rw "wiara" w jakimś łuku założony łuczniczce z I aktu (oczywiście hella) dający 13-15lvl fanatyzmu, albo botd i "wiara". Mamy więc wybór: albo niezwykle wysokie obrażenia (merc), albo większa skuteczność ataku, duże obrażenia i bardzo zwiększona szybkość ataku (wiara). Długo zastanawiałem się nad tym i stwierdziłem że jeżeli stawiam na jak największy maxymalny dmg, to stawiam na niego do końca, maksymalnie i dlatego wybrałem rozwiązanie pierwsze, czyli mercedesa. Dumę zrobiłem mu w jakiejś elitarnej halabardzie, założyłem mu ponadto andę socketowaną 40/15res i CoH'a (oczywiście coha można zastąpić hartem ale osobiście nie polecam, ponieważ merc tak czy siak potężnych obrażeń w porównaniu z naszymi nie zadaje, a przydadzą mu się wysokie odporności. Jeżeli chodzi o żywotność najemnika to jest spox, ponieważ okrzyki działają przecież na wszystkich sojuszników, a i ll ma zapewniony z hełmu. Dzięki takiemu najemnikowi dostajemy olbrzymią premię do zadawanych obrażeń. I bardzo dobrze! ;)

Duele:

Co tu dużo pisać, szczerze mówiąc to niezbytnio próbowałem grać tym barbem przeciwko innym graczom więc o duelach tu napisać raczej nie mam prawa... Ale spróbować zawsze warto =)

Zakończenie

To chyba wszystko hmmmm nie no może jedna uwaga: taki barba jest niszczycielski w walce z pojedynczymi wrogami, czyli: duele, każdy z bossów (oooj baal na helu wymięka po kilku ciosach), starzy, unikatowe potwory, robacze gniazdo, rada, słudzy baala itp.. Takim barbem każdy baalrun kończy się po kilku minutach od wejścia do komnat zniszczenia... i trza pamiętać o tym że w walce z dużymi gromadkami sukinsynów tracimy swoją "moc". Ahh no i jeszcze jedno: ważne jest by nasz atak był dostatecznie szybki i następował raz za razem, bez zbędnych przerw. Dlaczego? dlatego że używając berserkera przez prawie sekundę mamy "gołą dupę", czyli 0 defa i jesteśmy wtedy zdani tylko na block. A więc przykładowo zadajemy cios co sekundę, a właśnie przez sekundę mamy 0% obrony (albo jak kto chce -100%). Wniosek: to tak samo jakby każdy item dawał 1 punkt obrony i chodzilibyśmy sobie na baalruny na helu, a to raczej nie jest zbyt rozsądne ;] . Oq, to chyba wszystko.

------:}> This product was made by VV in 26.02.2005 year <{:-----
[ CL| @l( ]

VV (DJpredator)


Oceń materiał: Ocena: 4.09 (357 głosów).


Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.