Drzewko Umiejętności Paladyna - Walka
Ostatnia modyfikacja: 29.10.2011. Utworzono: 09.11.2007
| Poziom: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| Do Skuteczności Ataku: +X % | 20 | 27 | 34 | 41 | 48 | 55 | 62 | 69 | 76 | 83 | 90 | 97 | 104 | 111 | 118 | 125 | 132 | 139 | 146 | 153 |
| Obrażenia: +X % | 180 | 195 | 210 | 225 | 240 | 255 | 270 | 285 | 300 | 315 | 330 | 345 | 360 | 375 | 390 | 405 | 420 | 435 | 450 | 465 |
Dodatkowe info: Poświęcenie umożliwia ci zadanie ogromnej liczby obrażeń bez wydawania many. Paladyni, którzy skupiają się na tej umiejętności i aurach (z wyjątkiem Modlitwy) nie wydają żadnych punktów na energię, nie używają przedmiotów dających manę i nie martwią się o używanie mikstur many. To może być pociągające dla niektórych Paladynów.
Pierwszą rzeczą jaką musisz zrozumieć jeśli chodzi o Poświęcenie jest to, że im więcej obrażeń zada twoja broń, tym więcej zostanie ci odebranego zdrowia. Możliwym jest zwiększenie obrażeń tak bardzo za pomocą dobrej broni oraz mocy bądź koncentracji, że będziesz tracił olbrzymie ilości zdrowia za każdym razem kiedy uderzysz potwora. Jeśli planujesz używać Poświęcenia jako głównego ataku będziesz musiał zbalansować straty życia z przedmiotami albo używać znacznych ilości mikstur zdrowia.
Przedmioty posiadające "% wykradania życia" będą dobrze współpracowały z Poświęceniem. Znajdź broń oraz pierścień, które kradną życie. Jeśli będziesz kradł dość życia na cios za pomocą wysokiego procentu kradzieży życia lub kombinacji przedmiotów kradnących życie, możesz przewyższyć straty zdrowia i właściwie używać poświęcenia, by się uzdrawiać.
Przedmioty odnawiające zdrowie również pomogą zapełnić dziurę jaką zrobi Poświęcenie w twoim zdrowiu. Jednak uzupełnienie życia potrwa chwilę, a sama regeneracja może nie wystarczać do dość szybkiego zregenerowania ubytku. Jakkolwiek możesz jej użyć w połączeniu z Modlitwą, miksturami zdrowia oraz kradnącymi życie przedmiotami, by wspomóc odzyskanie życia.
Aura Modlitwa może być początkowo dobrą umiejętnością do użycia z Poświęceniem. Możesz używać poświęcenia LPM i jednocześnie mieć włączoną Modlitwę pod PPM. Będziesz musiał przydzielić punkty do energii, by zwiększyć swój limit many, żeby wesprzeć Modlitwę lub użyć magicznych przedmiotów dodających do niej. Później zapewne zechcesz zamienić Modlitwę w aurę Odkupienie, która pomimo tego, że nie oddziałuje na towarzyszy to znacznie szybciej i lepiej uzupełnia ubytki zdrowia powstałe na skutek używania Poświęcenia.
Uważaj kiedy używasz kapliczek walki. Kapliczki te znacznie zwiększają twoje obrażenia, które poważnie zwiększą twoją stratę zdrowia kiedy będziesz używał Poświęcenia. Możesz chcieć unikać kapliczek walki kiedy używasz Poświęcenia, bądź też użyć ich i zmienić umiejętność.
Potężne bronie dwuręczne
Poprzez równoczesne użycie Poświęcenia oraz Mocy bądź Koncentracji w połączeniu z potężną bronią dwuręczną możesz zauważyć że zadajesz ogromne obrażenia. Na pierwszy rzut oka wygląda to bardzo atrakcyjnie. Zadajesz tak duże obrażenia, że będziesz zabijał większość potworów - włącznie z unikatowymi oraz bossami- na jeden, dwa ciosy, jednak zapewne zauważysz również, że tracisz wiele życia przy każdym uderzeniu Poświęceniem. Na początku możesz uwierzyć, iż jest to spowodowane zrezygnowaniem z tarczy jednak naprawdę spowodowane jest to zwiększonymi obrażeniami twojej dwuręcznej broni. Im więcej zadajesz obrażeń tym więcej tracisz zdrowia. Innym problemem z broniami o dużych obrażeniach podczas używania Poświęcenia jest to, że możesz zadawać więcej obrażeń niż to potrzebne. Potwór może umrzeć od jednego ciosu bronią dwuręczną zadającą obrażenia 538 ale 200 obrażeń też może być wszystkim co potrzebne do zabicia potwora. Dodatkowe obrażenia spowodowane potężną bronią spowodują zwiększoną stratę zdrowia i to całkowicie niepotrzebnie. Spróbuj znaleźć słabszą broń, może nie zabijesz potwora tak szybko, ale też nie stracisz tak wielu punktów życia.
By dojść do ładu z utratą życia spowodowaną używaniem Poświęcenia, musisz znaleźć dobry kompromis pomiędzy obrażeniami twojej broni w porównaniu do potworów, przedmiotami kradnącymi oraz regenerującymi życie, miksturami oraz modlitwą.
| Poziom: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| Obrażenia: +X % | 15 | 30 | 45 | 60 | 75 | 90 | 105 | 120 | 135 | 150 | 165 | 180 | 195 | 210 | 225 | 240 | 255 | 270 | 285 | 300 |
| Czas Ogłuszenia: X (s) | 0.6 | 0.8 | 1.0 | 1.2 | 1.4 | 1.6 | 1.8 | 2.0 | 2.2 | 2.4 | 2.6 | 2.8 | 3.0 | 3.2 | 3.4 | 3.6 | 3.8 | 4.0 | 4.2 | 4.4 |
Dodatkowe info:
* Pchnięcie zawsze uderza cel z pewnej odległości, więc współczynnik ataku nie ma znaczenia podczas używania tej umiejętności.
* Pchnięcie nie działa z kradzieżą many/zdrowia
* Pchnięcie jest umiejętnością broni i w związku z tym oddziałuje na nie prędkość ataku (np. Fanatyzm) i nie ma na nią wpływu współczynnik rzucania czarów. (np. - ucznia). Pchnięcie działa z każdą umiejętnością "X% szans na rzucenie (czar) poziomu Y podczas uderzenia" w twojej broni
* Obrażenia od ognia / zimna / błyskawic z aur: Świętego ognia, chłodu oraz wstrząsu nie zostaną dodane do obrażeń zadanych przez Pchnięcie.
* Pchnięcie nie zadaje dodatkowych obrażeń przeciw nieumarłym z aurą Sanktuarium
* Pchnięcie może kraść życie jeśli na cel rzucona jest odpowiednia klątwa
* Pchnięcie może zadać druzgocące uderzenie oraz otworzyć rany, jednak nie zada zabójczego uderzenia i obrażeń od żywiołów.
* Użycie pchnięcia zmniejsza wytrzymałość twojej broni - NIE tarczy.
Więcej informacji o Pchnięciu znajdziecie w artykule, pod tym linkiem.
| Poziom: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| Obrażenia Od Ognia: | 8 - 16 | 16 - 24 | 24 - 32 | 32 - 40 | 40 - 48 | 48 - 56 | 56 - 64 | 64 - 72 | 74 - 83 | 84 - 94 | 94 - 105 | 104 - 116 | 114 - 127 | 124 - 138 | 134 - 149 | 144 - 160 | 157 - 175 | 170 - 190 | 183 - 205 | 196 - 220 |
| Leczenie: | 1 - 6 | 3 - 10 | 5 - 14 | 7 - 18 | 9 - 22 | 11 - 26 | 13 - 30 | 15 - 34 | 17 - 38 | 19 - 42 | 21 - 46 | 23 - 50 | 25 - 54 | 27 - 58 | 29 - 62 | 31 - 66 | 33 - 70 | 35 - 74 | 37 - 78 | 39 - 82 |
| Koszt Many: | 2 | 2 | 2.1 | 2.1 | 2.2 | 2.3 | 2.3 | 2.4 | 2.5 | 2.5 | 2.6 | 2.6 | 2.7 | 2.8 | 2.8 | 2.9 | 3 | 3 | 3.1 | 3.1 |
Dodatkowe info: Święty pocisk nie uzdrowi nieumarłych sług. Działa jednak na najemników, golemy oraz członków drużyny. Przyjazne szkielety nie będą otrzymywały obrażeń od świętego pocisku.
Ignoruje odporności nieumarłych, zwiększa leczenie postaci nie będących potworami.
| Poziom: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| Atak: +X % | 10 | 20 | 30 | 40 | 50 | 60 | 70 | 80 | 90 | 100 | 110 | 120 | 130 | 140 | 150 | 160 | 170 | 180 | 190 | 200 |
| Liczba Trafień: | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Obrażenia: +X % | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 12 | 18 | 24 | 30 | 36 | 42 | 48 | 54 | 60 | 66 | 72 | 78 | 84 | 90 | 96 |
Dodatkowe info: Zapał zwiększa twój współczynnik ataku i pozwala ci atakować wielu pobliskich nieprzyjaciół, dodanie punktów do tej umiejętności zwiększa współczynnik ataków oraz liczbę zamachnięć na użycie, aż do 5. Zapał pozwala ci na zadanie wielu bardzo szybkich zamachnięć na potwora równocześnie zwiększając twój współczynnik ataku.
Zapału nie można przerwać.
| Poziom: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| Obrażenia: +X % | 100 | 125 | 150 | 175 | 200 | 225 | 250 | 275 | 300 | 325 | 350 | 375 | 400 | 425 | 450 | 475 | 500 | 525 | 550 | 575 |
| Atak: +X % | 50 | 65 | 80 | 95 | 110 | 125 | 140 | 155 | 170 | 185 | 200 | 215 | 230 | 245 | 260 | 275 | 290 | 305 | 320 | 335 |
Dodatkowe info:
* Chociaż Szarża znajduje się po Pchnięciu w drzewku umiejętności to nie wymaga ona tarczy. Możesz szarżować bez tarczy za to z bronią dwuręczną.
* Możesz także użyć Szarży LPM mając jednocześnie włączone aury. Kiedy osiągniesz maksimum tej umiejętności, Szarża oferuje więcej obrażeń niż Poświęcenie. Rozważ zdobycie przedmiotów kradnących manę, by podczas używania Szarży zmniejszyć utratę many.
* Możesz użyć Szarży na potworze jedynie jeśli nie jest on w zasięgu walki wręcz. To minus w porównaniu z Poświęceniem. Będziesz musiał odejść, bądź wybrać innego potwora, który jest dalej.
* Może zostać użyte, by uciec z walki, bądź nawet uniknąć pocisków (jak na przykład Novy ognia Diablo bądź Ducha kości nieumarłych magów). Możesz także użyć Szarży do (bardzo) szybkiego podróżowania.
* Czasem szarża może cię ogłuszyć (nie możesz atakować ani się poruszyć, jednak możesz wypić mikstury) podczas ataku. To może trwać bardzo długo, aż do twojej śmierci. Możesz jednak wydostać się z tego poprzez naciśnięcie przycisku "W" by zmienić bronie co powinno wydostać cię z ogłuszenia.
| Poziom: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| Czas Działania Zimna: | 1.2 | 1.8 | 2.4 | 3.0 | 3.6 | 4.2 | 4.8 | 5.4 | 6.0 | 6.6 | 7.2 | 7.8 | 8.4 | 9.0 | 9.6 | 10.2 | 10.8 | 11.4 | 12.0 | 12.6 |
| Obrażenia Od Żywiołów: +X % | 70 | 76 | 82 | 88 | 94 | 100 | 106 | 112 | 118 | 124 | 130 | 136 | 142 | 148 | 154 | 160 | 166 | 172 | 178 | 184 |
| Atak: +X % | 20 | 30 | 40 | 50 | 60 | 70 | 80 | 90 | 100 | 110 | 120 | 130 | 140 | 150 | 160 | 170 | 180 | 190 | 200 | 210 |
| Koszt Many: | 4 | 4.2 | 4.5 | 4.7 | 5 | 5.2 | 5.5 | 5.7 | 6 | 6.2 | 6.5 | 6.7 | 7 | 7.2 | 7.5 | 7.7 | 8 | 8.2 | 8.5 | 8.7 |
Dodatkowe info: Bonus do obrażeń dotyczy wszystkich trzech obrażeń od żywiołów. Na poziomie 1 powinien wynosić +70% ogień, +70% zimno oraz +70% błyskawice (nie trucizna).
Trucizna nie jest uwzględniona w umiejętności Zemsta.
Odporności potworów mogą zredukować obrażenia od żywiołów.
| Poziom: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| Obrażenia Od Magii: | 12 - 16 | 20 - 24 | 28 - 32 | 36 - 40 | 44 - 48 | 52 - 56 | 60 - 64 | 68 - 72 | 78 - 82 | 88 - 92 | 98 - 102 | 108 - 112 | 118 - 122 | 128 - 132 | 138 - 142 | 148 - 152 | 160 - 164 | 172 - 176 | 184 - 188 | 196 - 200 |
| Koszt Many: | 5 | 5.2 | 5.5 | 5.7 | 6 | 6.2 | 6.5 | 6.7 | 7 | 7.2 | 7.5 | 7.7 | 8 | 8.2 | 8.5 | 8.7 | 9 | 9.2 | 9.5 | 9.7 |
Dodatkowe info:
* Umiejętność ta wysyła niewielki świecący młot. Młot porusza się wokół ciebie z każdym obrotem oddalając się, aż do momentu zniknięcia. Błogosławiony młot ma możliwość zadania obrażeń wielu przeciwnikom jeśli ich trafi.
* Otrzymuje bonus od Koncentracji.
| Poziom: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| Szansa Na Nawrócenie: X % | 7 | 13 | 18 | 22 | 25 | 27 | 29 | 31 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 40 | 41 | 41 | 42 |
Dodatkowe info: PvP - nie działa na innych graczy.
* Ta umiejętność nie zadziała na potworach super unikatowych, czempionach oraz bossach.
* Nawrócenie pozwala ci ukraść potwora i użyć go przeciw innym w danym rejonie. Rozważ kradzież potwora ze specjalnym atakiem jak np. Błyskawica bądź Zamieć, by pomogli ci w walce. Pamiętaj jednak, iż Nawrócenie może się zużyć i będziesz zmuszony do zniszczenia swojego nowego przyjaciela.
* Dostajesz doświadczenie za każdego potwora jakiego pokona Nawrócony.
* Nie dostaniesz doświadczenia za te Nawrócone potwory, które zostaną zabite kiedy będą pod twoją mocą. Nie dostaniesz doświadczenia za żadnego ze swoich sług, którzy zostaną zabici (Golemy, Walkirie, wskrzeszonych, nawróconych, przyciągniętych, zagubionych, magów szkielety, szkielety)
* Połączenie Nawrócenia z Cierniami to świetny sposób na zabicie się wielu potworów, jednak kiedy Nawrócenie się zużyje aura Cierni pozostanie na potworze przez sekundę lub dwie. Jeśli uderzysz potwora w tym czasie (łatwe z Zapałem) wtedy zadasz sobie poważne obrażenia.
| Poziom: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| Obrażenia Przy Ciosie: | 3 - 6 | 5 - 8 | 7 - 10 | 9 - 12 | 11 - 14 | 13 - 16 | 15 - 18 | 17 - 20 | 20 - 23 | 23 - 26 | 26 - 29 | 29 - 32 | 32 - 35 | 35 - 38 | 38 - 41 | 41 - 44 | 45 - 48 | 49 - 52 | 53 - 56 | 57 - 60 |
| Czas Trwania: X (s) | 30 | 55 | 80 | 105 | 130 | 155 | 180 | 205 | 230 | 255 | 280 | 305 | 330 | 355 | 380 | 405 | 430 | 455 | 480 | 505 |
| Premia Do Obrony: +X % | 25 | 40 | 55 | 70 | 85 | 100 | 115 | 130 | 145 | 160 | 175 | 190 | 205 | 220 | 235 | 250 | 265 | 280 | 295 | 310 |
| Udanie Blokowanie: +X % | 14 | 18 | 20 | 23 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 31 | 32 | 33 | 33 | 34 | 34 | 34 | 34 | 35 |
Dodatkowe info: Święta tarcza zwiększa za każdy punkt obrażenia zadawane przez Pchnięcie.
Święta tarcza nie jest umiejętnością pasywną, jest podobna do zimnych zbroi Czarodziejki. By stworzyć świętą tarczę rzuć czar. Będzie trwał dopóki się nie zużyje, co jest określone przez ilość punktów, które umieścisz w tej umiejętności.
Paladyni, którzy używają tarcz powinni rozważyć tą umiejętność. Dodatkowa obrona i zwiększone blokowanie jest zawsze czymś pożądanym, a ta umiejętność może być używana w kombinacji z aurami i innymi umiejętnościami walki.
Możesz nie chcieć używać tej umiejętności z aurą Cierni. Kiedy używasz Cierni chcesz, by potwory cię trafiały, by mogły być uszkodzone przez Ciernie, jednak święta tarcza sprawia, że jest im ciężej cię trafić.
Święta tarcza jest bardzo użyteczna do zwiększenia blokowania w tarczach gdzie jest ono niskie. Możesz znaleźć świetną rzadką bądź unikatową tarczę z niskim blokowaniem. Braki w blokowaniu mogą cię zmusić do pomyślenia dwa razy czy chcesz jej używać. Jednak ze świętą tarczą możesz zwiększyć szansę na blok i wciąż używać znalezionej tarczy.
| Poziom: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| Obrażenia Od Świętego Pocisku: | 40 - 50 | 46 - 56 | 52 - 62 | 58 - 68 | 64 - 74 | 70 - 80 | 76 - 86 | 82 - 92 | 92 - 102 | 102 - 112 | 112 - 122 | 122 - 132 | 132 - 142 | 142 - 152 | 152 - 162 | 162 - 172 | 178 - 188 | 194 - 204 | 210 - 220 | 226 - 236 |
| Obrażenia Od Błyskawic: | 150 - 200 | 165 - 215 | 180 - 230 | 195 - 245 | 210 - 260 | 225 - 275 | 240 - 290 | 255 - 305 | 285 - 335 | 315 - 365 | 345 - 395 | 375 - 425 | 405 - 455 | 435 - 485 | 465 - 515 | 495 - 545 | 540 - 590 | 585 - 635 | 630 - 680 | 675 - 725 |
Dodatkowe info: Naceluj potwora, a Pięść z niebios uwolni piorun, Z punktu uderzenia wydostaną się święte pociski. Ta umiejętność jest najbardziej użyteczna przeciw dużym zbiorom nieumarłych potworów, jednak może również zostać użyta przeciw innym potworom dzięki obrażeniom pioruna.


























