Drzewko Umiejętności Czarodziejki - Zimno
Ostatnia modyfikacja: 29.10.2011. Utworzono: 01.11.2007
Czary obszarowe Czarodziejki takie jak Zamieć, mogą sprawdzać się za każdym razem gdy ona (albo inny gracz) rzucą go. Dwie albo trzy nałożone na siebie Zamiecie, będą zadawać obrażenia równe dwóm, trzem kolejnym Zamieciom. Zauważ, że to dotyczy także potworów rzucających zaklęcia obszarowe.
Zamrożone vs Spowolnione Potwory
Zamrożone potwory nie cierpią z powodu obniżenia współczynnika obronnego podczas zamrożenia. Nie wszystkie Spowolnione potwory będą się kruszyć na kawałki po śmierci, tylko pewien procent. Zamrożone będą się jednak rozpadać wszystkie.
Zbroja Mrozu vs Lodowata Zbroja vs Zamrażająca Zbroja
Tylko jedna ze zbroi zimna może być aktywna w jednym czasie. Jednak możesz używać tej zbroi z innymi czarami jak Tarcza energetyczna, Urok czy Burza z Piorunami w jednym czasie. Zbroja Mrozu będzie zamrażać potwory atakujące cię wręcz. Według niektórych Zbroja Mrozu jest najatrakcyjniejsza, ponieważ zamraża wroga co daje ci czas na odsunięcie się od niego. Jednak Zbroja Mrozu oferuje najmniejszy bonus do obrony. Lodowata Zbroja natomiast nie zamraża, ale zadaje obrażenia od zimna potworom atakującym cię z bliska. Zamrażająca Zbroja dla odmiany działa tylko na ataki dystansowe, a nie będzie reagowała na ataki bezpośrednie, ciągle jednak zapewniać będzie bonus do obrony. Ponieważ nie możesz używać wszystkich trzech Zbrój na raz, wskazane jest zdecydować się, którą będziesz rozwijał i używał. Możesz oczywiście przełączać między Zamrażającą Zbroją, a Lodowatą Zbroją / Zbroją Mrozu w zależności od rodzaju ataku potwora (dystans czy wręcz). Wymagać to będzie jednak intensywnego treningu.
Zanim dasz więcej niż jeden punkt do zaklęć Zbrój zimna (+ bonus od przedmiotów), miej na uwadze, że na wyższych poziomach trudności możesz być zmuszony do ciągłego biegania, by uniknąć śmierci. Kiedy biegniesz twoja obrona wynosi „0â€, a więc każdy cios wymierzony w ciebie będzie zadawał ci obrażenia. Poza tym czas działania zimna jest redukowany na Koszmarze o połowę i o 75% na Piekle.
(Statystyki zgodne z patchami 1.10, 1.11, 1.11b, 1.12a, 1.13c i 1.13d, podane bez synergii od wymaganych umiejętności. Kliknij na obrazek umiejętności, by go powiększyć)
Dodatkowe info: Świetny czar na wczesne poziomy, użyteczny do spowalniania wrogów. Zanim zainwestujesz więcej niż jeden punkt w Lodowy Pocisk pamiętaj że od 6 poziomu dostępne jest Lodowe Uderzenie. Spróbuj poszukać przedmiotów dodających poziomy do lodowego pocisku do czasu, aż będą dostępne zaklęcia na wyższym poziomie. Lodowe Uderzenie zamrozi potwory i rozsadzi je uniemożliwiając wskrzeszenie ich przez inne potwory.
Dodatkowe info: Player vs Player: to zaklęcie będzie spowalniało innych graczy a nie ich zamrażało.
Przed zbytnim specjalizowaniem się w Zbroi Mrozu, weź pod uwagę, że Czas trwania Zimna jest redukowany na Koszmarze o 50% a o 75% na Piekle. Na Piekle na poziomie 20, Zbroja Mrozu będzie zamrażała na mniej niż sekundę.
Dodatkowe info: Player vs Player: to zaklęcie będzie spowalniało innych graczy a nie ich zamrażało.
Lodowe uderzenie to ulepszona wersja Lodowego pocisku, która będzie zamrażała wrogów. Wrogowie będą zamrożeni i niezdolni do jakiegokolwiek ataku dopóki efekt nie minie. Jeśli będziesz kontynuował atakowanie wrogów, którzy pozostają ciągle zamrożeni to w momencie śmierci rozpadną się na kawałki, a to co po nich zostanie szybko się stopi w krwawą plamę i uniemożliwi ponowne ich wskrzeszanie. Jest to bardzo użyteczne przeciwko Szamanom i Strażnikom, czy innym monstrom potrafiącym wskrzeszać swoich pobratymców. Lodowe uderzenie potrafi szybko unieruchomić dużą armię i dzięki temu łatwo „zdjąć†ich jednego po drugim. To jest bardzo przyjazne zaklęcie dla twoich sprzymierzeńców. Możesz na przykład Zamrozić coś, kiedy Paladyn lub Barbarzyńca będą to rozbijać.
Dodatkowe info: Lodowcowy Grot jest potężniejszym zaklęciem niż Lodowe uderzenie, a także zamraża obszar będący w promieniu 2,6 metra od potwora, który jest celem ataku.
Dodatkowe info: Player vs Player: Ta zdolność będzie obniżała Odporność na Zimno nawet temu graczowi, który ma ją wymaksowaną.
Mistrzostwo we władaniu Zimnem będzie oddziaływało tylko na istoty trafione przez Czarodziejkę.
Mistrzostwo we władaniu Zimnem jest bezużyteczne przeciwko potworom z Niewrażliwością na Zimno. Więc nawet jeśli masz –105% do odporności wroga to on wciąż będzie niewrażliwy i nie będziesz zdolny zadać mu jakichkolwiek obrażeń od zimna. Możesz więc zapytać po co zmniejszenie odporności powyżej 100%? No więc jeśli potwór NIE MA Niewrażliwości na Zimno to jego odporność będzie obniżona poniżej 0%, co zasadniczo oznacza iż, przyjmą oni więcej obrażeń. To analogiczna sytuacja kiedy Czarodziejka ma ujemną odporność na Koszmarze i Piekle.
Jeśli cel ma 75% Odporności na Zimno a ty używasz Mistrzostwa we władaniu Zimnem na 1 poziomie, odporność celu będzie na poziomie: 75% - 20% = 55%.
Zgłoś błąd.
Zamrożone vs Spowolnione Potwory
Zamrożone potwory nie cierpią z powodu obniżenia współczynnika obronnego podczas zamrożenia. Nie wszystkie Spowolnione potwory będą się kruszyć na kawałki po śmierci, tylko pewien procent. Zamrożone będą się jednak rozpadać wszystkie.
Zbroja Mrozu vs Lodowata Zbroja vs Zamrażająca Zbroja
Tylko jedna ze zbroi zimna może być aktywna w jednym czasie. Jednak możesz używać tej zbroi z innymi czarami jak Tarcza energetyczna, Urok czy Burza z Piorunami w jednym czasie. Zbroja Mrozu będzie zamrażać potwory atakujące cię wręcz. Według niektórych Zbroja Mrozu jest najatrakcyjniejsza, ponieważ zamraża wroga co daje ci czas na odsunięcie się od niego. Jednak Zbroja Mrozu oferuje najmniejszy bonus do obrony. Lodowata Zbroja natomiast nie zamraża, ale zadaje obrażenia od zimna potworom atakującym cię z bliska. Zamrażająca Zbroja dla odmiany działa tylko na ataki dystansowe, a nie będzie reagowała na ataki bezpośrednie, ciągle jednak zapewniać będzie bonus do obrony. Ponieważ nie możesz używać wszystkich trzech Zbrój na raz, wskazane jest zdecydować się, którą będziesz rozwijał i używał. Możesz oczywiście przełączać między Zamrażającą Zbroją, a Lodowatą Zbroją / Zbroją Mrozu w zależności od rodzaju ataku potwora (dystans czy wręcz). Wymagać to będzie jednak intensywnego treningu.
Zanim dasz więcej niż jeden punkt do zaklęć Zbrój zimna (+ bonus od przedmiotów), miej na uwadze, że na wyższych poziomach trudności możesz być zmuszony do ciągłego biegania, by uniknąć śmierci. Kiedy biegniesz twoja obrona wynosi „0â€, a więc każdy cios wymierzony w ciebie będzie zadawał ci obrażenia. Poza tym czas działania zimna jest redukowany na Koszmarze o połowę i o 75% na Piekle.
| Poziom: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| Obrażenia Od Zimna: | 3 - 5 | 4 - 6 | 5 - 8 | 6 - 9 | 7 - 11 | 8 - 12 | 9 - 14 | 10 - 15 | 12 - 18 | 14 - 20 | 16 - 23 | 18 - 25 | 20 - 28 | 22 - 30 | 24 - 33 | 26 - 36 | 29 - 39 | 32 - 42 | 35 - 46 | 38 - 49 |
| Czas Działania Zimna: X (s) | 6 | 7.4 | 8.8 | 10.2 | 11.6 | 13 | 14.4 | 15.8 | 17.2 | 18.6 | 20 | 21 | 22.8 | 24.2 | 25.6 | 27 | 28.4 | 29.8 | 31.2 | 32.6 |
Dodatkowe info: Świetny czar na wczesne poziomy, użyteczny do spowalniania wrogów. Zanim zainwestujesz więcej niż jeden punkt w Lodowy Pocisk pamiętaj że od 6 poziomu dostępne jest Lodowe Uderzenie. Spróbuj poszukać przedmiotów dodających poziomy do lodowego pocisku do czasu, aż będą dostępne zaklęcia na wyższym poziomie. Lodowe Uderzenie zamrozi potwory i rozsadzi je uniemożliwiając wskrzeszenie ich przez inne potwory.
| Poziom: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| Premia Do Obrony: X % | 30 | 35 | 40 | 45 | 50 | 55 | 60 | 65 | 70 | 75 | 80 | 85 | 90 | 95 | 100 | 105 | 110 | 115 | 120 | 125 |
| Czas Trwania: X (s) | 120 | 132 | 144 | 156 | 168 | 180 | 192 | 204 | 216 | 228 | 240 | 252 | 264 | 276 | 288 | 300 | 312 | 324 | 336 | 348 |
| Zamraża Na: X (s) | 1.2 | 1.3 | 1.4 | 1.5 | 1.6 | 1.8 | 1.9 | 2 | 2.1 | 2.2 | 2.4 | 2.5 | 2.6 | 2.7 | 2.8 | 3 | 3.1 | 3.2 | 3.3 | 3.4 |
Dodatkowe info: Player vs Player: to zaklęcie będzie spowalniało innych graczy a nie ich zamrażało.
Przed zbytnim specjalizowaniem się w Zbroi Mrozu, weź pod uwagę, że Czas trwania Zimna jest redukowany na Koszmarze o 50% a o 75% na Piekle. Na Piekle na poziomie 20, Zbroja Mrozu będzie zamrażała na mniej niż sekundę.
| Poziom: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| Obrażenia Od Zimna: | 2 - 4 | 4 - 6 | 6 - 9 | 8 - 11 | 10 - 14 | 12 - 16 | 14 - 19 | 16 - 21 | 19 - 25 | 22 - 28 | 25 - 32 | 28 - 35 | 31 - 39 | 34 - 42 | 37 - 46 | 40 - 49 | 44 - 54 | 48 - 58 | 52 - 63 | 56 - 67 |
| Czas Działania Zimna: X (s) | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
| Koszt Many: | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| Poziom: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| Obrażenia Od Zimna | 8 - 12 | 15 - 19 | 22 - 27 | 29 - 34 | 36 - 42 | 43 - 49 | 50 - 57 | 57 - 64 | 71 - 79 | 85 - 93 | 99 - 108 | 113 - 122 | 127 - 137 | 141 - 151 | 155 - 166 | 169 - 180 | 190 - 202 | 211 - 223 | 232 - 245 | 253 - 266 |
| Zamraża Na: X (s) | 3 | 3.2 | 3.4 | 3.6 | 3.8 | 4 | 4.2 | 4.4 | 4.6 | 4.8 | 5 | 5.2 | 5.4 | 5.6 | 5.8 | 6 | 6.2 | 6.4 | 6.6 | 6.8 |
| Koszt Many: | 6 | 6.5 | 7 | 7.5 | 8 | 8.5 | 9 | 9.5 | 10 | 10.5 | 11 | 11.5 | 12 | 12.5 | 13 | 13.5 | 14 | 14.5 | 15 | 15.5 |
Dodatkowe info: Player vs Player: to zaklęcie będzie spowalniało innych graczy a nie ich zamrażało.
Lodowe uderzenie to ulepszona wersja Lodowego pocisku, która będzie zamrażała wrogów. Wrogowie będą zamrożeni i niezdolni do jakiegokolwiek ataku dopóki efekt nie minie. Jeśli będziesz kontynuował atakowanie wrogów, którzy pozostają ciągle zamrożeni to w momencie śmierci rozpadną się na kawałki, a to co po nich zostanie szybko się stopi w krwawą plamę i uniemożliwi ponowne ich wskrzeszanie. Jest to bardzo użyteczne przeciwko Szamanom i Strażnikom, czy innym monstrom potrafiącym wskrzeszać swoich pobratymców. Lodowe uderzenie potrafi szybko unieruchomić dużą armię i dzięki temu łatwo „zdjąć†ich jednego po drugim. To jest bardzo przyjazne zaklęcie dla twoich sprzymierzeńców. Możesz na przykład Zamrozić coś, kiedy Paladyn lub Barbarzyńca będą to rozbijać.
| Poziom: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| Czas Trwania: | 120 | 132 | 144 | 156 | 168 | 180 | 192 | 204 | 216 | 228 | 240 | 252 | 264 | 276 | 288 | 300 | 312 | 324 | 336 | 348 |
| Premia Do Obrony: X % | 45 | 51 | 57 | 63 | 69 | 75 | 81 | 87 | 93 | 99 | 105 | 111 | 117 | 123 | 129 | 135 | 141 | 147 | 153 | 159 |
| Obrażenia Od Zimna: | 6 - 8 | 8 - 10 | 10 - 13 | 12 - 15 | 14 - 18 | 16 - 20 | 18 - 23 | 20 - 25 | 23 - 29 | 26 - 32 | 29 - 36 | 32 - 39 | 35 - 43 | 38 - 46 | 41 - 50 | 44 - 53 | 48 - 58 | 52 - 62 | 56 - 67 | 60 - 71 |
| Czas działania zimna (s): | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 14 | 16 | 18 | 20 |
| Poziom: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| Obrażenia Od Zimna: | 16 - 24 | 23 - 31 | 30 - 39 | 37 - 46 | 44 - 54 | 51 - 61 | 58 - 69 | 65 - 76 | 78 - 90 | 91 - 103 | 104 - 117 | 117 - 130 | 130 - 144 | 143 - 157 | 156 - 171 | 169 - 184 | 183 - 199 | 197 - 213 | 211 - 228 | 225 - 242 |
| Zamraża Na: X (s) | 2 | 2.1 | 2.2 | 2.3 | 2.4 | 2.6 | 2.7 | 2.8 | 2.9 | 3 | 3.2 | 3.3 | 3.4 | 3.5 | 3.6 | 3.8 | 3.9 | 4 | 4.1 | 4.2 |
| Koszt Many: | 10 | 10.5 | 11 | 11.5 | 12 | 12.5 | 13 | 13.5 | 14 | 14.5 | 15 | 15.5 | 16 | 16.5 | 17 | 17.5 | 18 | 18.5 | 19 | 19.5 |
Dodatkowe info: Lodowcowy Grot jest potężniejszym zaklęciem niż Lodowe uderzenie, a także zamraża obszar będący w promieniu 2,6 metra od potwora, który jest celem ataku.
| Poziom: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| Obrażenia Od Zimna: | 45 - 75 | 60 - 91 | 75 - 107 | 90 - 123 | 105 - 139 | 120 - 155 | 135 - 171 | 150 - 187 | 180 - 218 | 210 - 249 | 240 - 280 | 270 - 311 | 300 - 342 | 330 - 373 | 360 - 404 | 390 - 435 | 435 - 481 | 480 - 527 | 525 - 573 | 570 - 619 |
| Koszt Many: | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 |
| Poziom: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| Premia Do Obrony: X % | 45 | 50 | 55 | 60 | 65 | 70 | 75 | 80 | 85 | 90 | 95 | 100 | 105 | 110 | 115 | 120 | 125 | 130 | 135 | 140 |
| Czas Trwania: X (s) | 144 | 150 | 156 | 162 | 168 | 174 | 180 | 186 | 192 | 198 | 204 | 210 | 216 | 222 | 228 | 234 | 240 | 246 | 252 | 258 |
| Obrażenia Od Zimna: | 4 - 6 | 5 - 7 | 6 - 9 | 7 - 10 | 8 - 12 | 9 - 13 | 10 - 15 | 11 - 16 | 13 - 19 | 15 - 21 | 17 - 24 | 19 - 26 | 21 - 29 | 23 - 31 | 25 - 34 | 27 - 36 | 30 - 40 | 33 - 43 | 36 - 47 | 39 - 50 |
| Poziom: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| Obrażenia Od Zimna: | 40 - 45 | 50 - 55 | 60 - 66 | 70 - 76 | 80 - 87 | 90 - 97 | 100 - 108 | 110 - 118 | 122 - 131 | 134 - 143 | 146 - 156 | 158 - 168 | 170 - 181 | 182 - 193 | 194 - 206 | 206 - 218 | 220 - 233 | 234 - 247 | 248 - 262 | 262 - 276 |
| Czas Trwania Zimna: X (s) | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
| Koszt Many: | 25 | 25 | 26 | 26 | 27 | 27 | 28 | 28 | 29 | 29 | 30 | 30 | 31 | 31 | 32 | 32 | 33 | 33 | 34 | 34 |
|
Cold Mastery |
|||
| Wymagany poziom postaci: | 30 | Synergie: | Brak |
![]() |
Wymagane umiejętności: | Brak | |
| Opis: | Po osiągnięciu mistrzostwa w operowaniu tym potężnym żywiołem, Czarodziejka zdobywa pełną kontrolę nad tą szkołą magii. Jej lodowe czary mają od tej pory taką siłę, że przeciwnicy wcześniej na nie odporni, wkrótce staną się zaskoczonymi ofiarami zaciekłego, lodowego ataku.
Efekt: przebija odporność na zimno twoich przeciwników. (umiejętność bierna) |
||
| Stałe: | Brak | ||
| Poziom: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| Zmniejsza Odporność Na Zimno Wroga: -X % | 20 | 25 | 30 | 35 | 40 | 45 | 50 | 55 | 60 | 65 | 70 | 75 | 80 | 85 | 90 | 95 | 100 | 105 | 110 | 115 |
Dodatkowe info: Player vs Player: Ta zdolność będzie obniżała Odporność na Zimno nawet temu graczowi, który ma ją wymaksowaną.
Mistrzostwo we władaniu Zimnem będzie oddziaływało tylko na istoty trafione przez Czarodziejkę.
Mistrzostwo we władaniu Zimnem jest bezużyteczne przeciwko potworom z Niewrażliwością na Zimno. Więc nawet jeśli masz –105% do odporności wroga to on wciąż będzie niewrażliwy i nie będziesz zdolny zadać mu jakichkolwiek obrażeń od zimna. Możesz więc zapytać po co zmniejszenie odporności powyżej 100%? No więc jeśli potwór NIE MA Niewrażliwości na Zimno to jego odporność będzie obniżona poniżej 0%, co zasadniczo oznacza iż, przyjmą oni więcej obrażeń. To analogiczna sytuacja kiedy Czarodziejka ma ujemną odporność na Koszmarze i Piekle.
Jeśli cel ma 75% Odporności na Zimno a ty używasz Mistrzostwa we władaniu Zimnem na 1 poziomie, odporność celu będzie na poziomie: 75% - 20% = 55%.

























