diablo 3

Diablo 3 - Siła Potworów

Ostatnia modyfikacja: 25.08.2014. Utworzono: 31.12.2012


System Siły Potworów został wprowadzony do Diablo III wraz z łatką 1.0.5, po tym jak był testowany na Publicznym Serwerze Testowym (PTR - Public Test Realm). Jest to odpowiedź na potrzeby graczy związane z chęcią kontrolowania przez nich trudności rozgrywki i dostosowywania jej do własnych potrzeb. Poprzez zwiększenie poziomu Siły Potworów zwiększamy również ich żywotność, oraz obrażenia, jednakże nasza odwaga nie zostanie zapomniana i zostajemy również nagrodzeni za podjęte wyzwanie w postaci zwiększenia liczby otrzymywanego doświadczenia, większej ilości złota, oraz większej szansy na otrzymanie magicznych przedmiotów.

• Ustawienia Poziomu Siły Potworów •
Domyślnie System Siły Potworów jest wyłączony i zanim będziemy mogli cieszyć się bardziej dostosowaną do naszych potrzeb rozgrywką najpierw będziemy musieli skonfigurować nasze ustawienia. Najpierw będziemy musieli uaktywnić tę opcję i w tym celu otworzymy główne menu, klikniemy Opcje, a następnie wybierzemy zakładkę Rozgrywka. Teraz należy zaznaczyć pole "Pozwól na zmianę siły potworów", które można zobaczyć na poniższym screenie (widok całego ekranu po powiększeniu):



To jeszcze nie koniec z ustawieniami. Teraz, dzięki włączeniu opcji opisanej w poprzednim akapicie, w dolnej części okna wyboru zadania, obok rozwijanego menu poziomu trudności, pojawi się drugie - odpowiedzialne za ustawienia Siły Potworów. Dzięki niemu możemy zdecydować się na brak siły potworów, co jest domyślnym ustawieniem dla każdego poziomu trudności gry, bądź wybrać wartość z zakresu od 1 do 10. Poziom ten można ustalić oddzielnie dla każdej postaci i poziomu trudności, oraz można go zmienić w dowolnej chwili w tym samym miejscu. Jeśli nadal nie wiesz gdzie są opisane w tym paragrafie opcje, z pewnością pomocne okażą się dwa poniższe screeny, które możesz powiększyć w calu zobaczenia miejsca ulokowania opcji na ekranie gry.



Siłę Potworów można włączyć zarówno w trybie hardkorowym, jak i softkorowym, w trybie dla pojedynczego gracza jak i w prywatnych grach wieloosobowych. Pamiętaj, że po dołączeniu do prywatnej gry wieloosobowej, twoja postać przyjmie poziom SP ustalony przez przywódcę drużyny, a po opuszczeniu grupy wróci on do poprzedniej wartości. Pierwsza wersja systemu siły potworów nie była dostępna w grach publicznych, jednakże opcja ta zostaje dodana wraz z łatką 1.0.7.

• Bonusy i Utrudnienia Siły Potworów •
Każdy poziom siły potworów, poczynając od pierwszego a na dziesiątym kończąc, będzie odpowiednio skalował obrażenia i żywotność potworów w zależności od wybranej wartości. Oczywiście nie jesteśmy skazani na to, by zadowolić się samą satysfakcją - dostaniemy przydatną premię do doświadczenia, znajdowania magicznych przedmiotów, oraz do złota. Wszystkie te premie są z góry określone i można przedstawić je w dwóch tabelach - dla normalnego, koszmarnego i piekielnego poziomu trudności, oraz dla infernalnego. Ponadto, na Infernalnym poziomie trudności istnieje szansa na wypadnięcie dodatkowego przedmiotu, gdy potwór już jeden upuści niezależnie, czy jest to złoto, mikstura, czy element wyposażenia. Szansa ta jest oczywiście większa w zależności od wypranego poziomu SP. Dla Normalnego, Koszmarnego i Piekielnego Poziomu Trudności zależności przedstawiają się w następujący sposób:



Natomiast dla Infernalnego Poziomu trudności zależności przedstawiają się tak:



Uwaga! W łatce 1.0.7 zostaje zmieniona premia do doświadczenia za zabijanie potworów na infernalnym poziomie trudności z siłą potworów 1-10:
  • SP 1: 25% (poprzednio 10%)
  • SP 2: 50% (poprzednio 20%)
  • SP 3: 80% (poprzednio 30%)
  • SP 4: 120% (poprzednio 45%)
  • SP 5: 165% (poprzednio 60%)
  • SP 6: 215% (poprzednio 75%)
  • SP 7: 275% (poprzednio 95%)
  • SP 8: 340% (poprzednio 115%)
  • SP 9: 420% (poprzednio 135%)
  • SP 10: 510% (poprzednio 160%)

Stosując siłę potworów na Inferno należy również pamiętać, że system ten będzie również zwiększać szansę na znalezienie kluczy i części ciał demonów o 10% na każdy poziom SP, aż do 100% przy SP10. Ponadto przy SP1 lub większej, poziom potworów we wszystkich aktach zostanie również podniesiony do 63., a szansa na upuszczenie przez wszystkie potwory wysokopoziomowych przedmiotów stanie się taka sama. Dzięki temu wszystkie potwory będą miały tę samą szansę na upuszczanie przedmiotów z poziomów od 61 do 63, w tym schematów rzemieślniczych, przedmiotów legendarnych i przedmiotów z zestawów, bez względu na to, w którym akcie się gra. Oznacza to, że wybór miejsca gry będzie zależał wyłącznie od gracza i preferowanego przez niego stylu gry, które to będzie różniło się w zależności od występujących tam potworów.

Każdy poziom siły potworów zwiększy szansę na upuszczenie demonicznej esencji przez elitarnych przeciwników, zgodnie z poniższymi wartościami:
  • SP 0: 20,0000%
  • SP 1: 23,0000%
  • SP 2: 26,4500%
  • SP 3: 30,4175%
  • SP 4: 34,9801%
  • SP 5: 40,2271%
  • SP 6: 46,2612%
  • SP 7: 53,2004%
  • SP 8: 61,1805%
  • SP 9: 70,3575%
  • SP 10: 80,9112%



• Twórcy o założeniach systemu: •
Ponieważ celem systemu nie jest sprawienie, aby gra stała się absurdalnie trudna, na każdym poziomie siły potworów kładziemy znacznie większy nacisk na zwiększenie żywotności przeciwników, niż zadawanych przez nie obrażeń. Ogólnie rzecz biorąc, więcej frajdy sprawia raczej maksymalizowanie ilości obrażeń zadawanych przez postać, niż bycie zmuszonym do chwytania się wszelkich sposobów na ograniczenie otrzymywanych obrażeń. Nie chcieliśmy również sytuacji, w których „trudne do pokonania” miejsca mogłyby stać się „niemożliwe do pokonania”, ponieważ gracze nie byliby w stanie przeżyć na tyle długo, by zrobić jakieś postępy. Podczas testów zauważyliśmy, że choć wzmocnienie obrażeń zadawanych przez potwory rzeczywiście zwiększało wyzwanie podczas walki, to działo się to w dosyć nieuczciwy sposób... a oprócz tego sprawiało, że bohaterowie często ginęli od jednego ciosu. Z drugiej strony, zwiększenie żywotności potworów pozwoliło podnieść poziom trudności w bardziej naturalny i kontrolowalny sposób.

Wielu graczy rozwinęło już swoje postacie tak, że zabicie przeciwników, nawet na poziomie inferno, nie jest już żadnym wyzwaniem. Ich wrogowie po prostu giną, kiedy tylko pojawią się na ekranie. Dla takich graczy ogranicznikiem tempa farmowania jest szybkość, z jaką poruszają się po mapie, a nie skuteczność, z jaką zabijają potwory. Właśnie w ich przypadku sprawdzi się najlepiej siła potworów. Gracze potrafiący bezproblemowo przejść każdy akt inferna, mogą tak dostosować siłę potworów, aby czerpać więcej przyjemności z gry lub zapewnić sobie ciekawsze wyzwanie - a także większe nagrody - i dalej testować swoje możliwości aż do SP o wartości 10. Czy znajdą się gracze, którzy pokonają Diablo z SP 10 zaraz po wprowadzeniu aktualizacji 1.0.5? Bez wątpienia. Czy będzie to najlepszy poziom SP do farmowania przedmiotów? Dla większości raczej nie. Ale system siły potworów pozwala każdemu dostosować trudność gry do własnych możliwości i znaleźć „złoty środek”.
Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.