Diablo 3 - Siła Potworów
Ostatnia modyfikacja: 25.08.2014. Utworzono: 31.12.2012

System Siły Potworów został wprowadzony do Diablo III wraz z łatką 1.0.5, po tym jak był testowany na Publicznym Serwerze Testowym (PTR - Public Test Realm). Jest to odpowiedź na potrzeby graczy związane z chęcią kontrolowania przez nich trudności rozgrywki i dostosowywania jej do własnych potrzeb. Poprzez zwiększenie poziomu Siły Potworów zwiększamy również ich żywotność, oraz obrażenia, jednakże nasza odwaga nie zostanie zapomniana i zostajemy również nagrodzeni za podjęte wyzwanie w postaci zwiększenia liczby otrzymywanego doświadczenia, większej ilości złota, oraz większej szansy na otrzymanie magicznych przedmiotów.
To jeszcze nie koniec z ustawieniami. Teraz, dzięki włączeniu opcji opisanej w poprzednim akapicie, w dolnej części okna wyboru zadania, obok rozwijanego menu poziomu trudności, pojawi się drugie - odpowiedzialne za ustawienia Siły Potworów. Dzięki niemu możemy zdecydować się na brak siły potworów, co jest domyślnym ustawieniem dla każdego poziomu trudności gry, bądź wybrać wartość z zakresu od 1 do 10. Poziom ten można ustalić oddzielnie dla każdej postaci i poziomu trudności, oraz można go zmienić w dowolnej chwili w tym samym miejscu. Jeśli nadal nie wiesz gdzie są opisane w tym paragrafie opcje, z pewnością pomocne okażą się dwa poniższe screeny, które możesz powiększyć w calu zobaczenia miejsca ulokowania opcji na ekranie gry.
Siłę Potworów można włączyć zarówno w trybie hardkorowym, jak i softkorowym, w trybie dla pojedynczego gracza jak i w prywatnych grach wieloosobowych. Pamiętaj, że po dołączeniu do prywatnej gry wieloosobowej, twoja postać przyjmie poziom SP ustalony przez przywódcę drużyny, a po opuszczeniu grupy wróci on do poprzedniej wartości. Pierwsza wersja systemu siły potworów nie była dostępna w grach publicznych, jednakże opcja ta zostaje dodana wraz z łatką 1.0.7.
Natomiast dla Infernalnego Poziomu trudności zależności przedstawiają się tak:
Uwaga! W łatce 1.0.7 zostaje zmieniona premia do doświadczenia za zabijanie potworów na infernalnym poziomie trudności z siłą potworów 1-10:
- SP 1: 25% (poprzednio 10%)
- SP 2: 50% (poprzednio 20%)
- SP 3: 80% (poprzednio 30%)
- SP 4: 120% (poprzednio 45%)
- SP 5: 165% (poprzednio 60%)
- SP 6: 215% (poprzednio 75%)
- SP 7: 275% (poprzednio 95%)
- SP 8: 340% (poprzednio 115%)
- SP 9: 420% (poprzednio 135%)
- SP 10: 510% (poprzednio 160%)
Stosując siłę potworów na Inferno należy również pamiętać, że system ten będzie również zwiększać szansę na znalezienie kluczy i części ciał demonów o 10% na każdy poziom SP, aż do 100% przy SP10. Ponadto przy SP1 lub większej, poziom potworów we wszystkich aktach zostanie również podniesiony do 63., a szansa na upuszczenie przez wszystkie potwory wysokopoziomowych przedmiotów stanie się taka sama. Dzięki temu wszystkie potwory będą miały tę samą szansę na upuszczanie przedmiotów z poziomów od 61 do 63, w tym schematów rzemieślniczych, przedmiotów legendarnych i przedmiotów z zestawów, bez względu na to, w którym akcie się gra. Oznacza to, że wybór miejsca gry będzie zależał wyłącznie od gracza i preferowanego przez niego stylu gry, które to będzie różniło się w zależności od występujących tam potworów.
Każdy poziom siły potworów zwiększy szansę na upuszczenie demonicznej esencji przez elitarnych przeciwników, zgodnie z poniższymi wartościami:
- SP 0: 20,0000%
- SP 1: 23,0000%
- SP 2: 26,4500%
- SP 3: 30,4175%
- SP 4: 34,9801%
- SP 5: 40,2271%
- SP 6: 46,2612%
- SP 7: 53,2004%
- SP 8: 61,1805%
- SP 9: 70,3575%
- SP 10: 80,9112%






