Diablo 3 - Retrospekcja - NPC
Ostatnia modyfikacja: 15.07.2012. Utworzono: 02.05.2012
Archiwista, Szewc i Bard | Zapada Mrok Rodzą się Bohaterowie | Pytania i Odpowiedzi
Interfejs | Ekwipunek | Umiejętności | Ureh | Przedmioty | NPC | Inne Zmiany
System dialogu z NPC widziany na pierwszym gameplay trailerze Diablo 3 został usunięty, gdyż odciągał graczy od toku akcji. Bardzo dużo czasu zajęłoby także wprowadzenie go do każdej rozmowy w grze i z łatwością przesunąłby premierę o dwa lata. Teraz rozmowy z NPC mają miejsce na głównym ekranie, z bardzo delikatnie zbliżoną kamerą oraz tekstem wyświetlanym nad lub obok postaci. Możliwe jest zwiększenie szybkości jego wyświetlania lub całkowite jego pominięcie.

Późniejsza wersja:



Wieszczka miała podobnie jak inni rzemieślnicy być integralną częścią gry - zlecać zadania, udzielać rad i można ją byłoby znaleźć w mieście. Początkowo miała zajmować się tworzeniem zwojów, mikstur, run, a także talizmanów, z czego jednak zrezygnowano czyniąc ją rzemieślnikiem zajmującym się identyfikacją przedmiotów za odpłatą (zarówno pojedynczo jak i masowo). Miała też nasycać specjalnymi właściwościami nasze przedmioty oraz tworzyć przedmioty przeznaczone dla postaci posługujących się magią.
Jeśli chodzi o to jak miało działać to nasycanie warto przytoczyć wypowiedź Andrew Chambersa, który podczas Blizzconu 2011 odpowiedział na pytanie "czy wieszczka losowo wybiera atrybuty, czy możemy je sami wybrać" słowami:
Podobnie jak innych rzemieślników można było rozwijać wieszczkę szkoląc ją na wyższy poziom, których było dziesięć. Kosztowałoby to dużo złota i materiałów, ale zaowocowałoby szerszym zakresem usług z jakich moglibyśmy korzystać. Również w zależności od tego, na którym poziomie była wieszczka, zmieniałby się również wygląd jej wagonu.





Dlaczego wieszczka nie znalazła się w grze? Twórcy stwierdzili, że nie wnosiła ona nic do systemu budowania postaci - jej sposób ulepszania przedmiotów był tak na prawdę taki sam jak u klejnotów i gniazd, tylko pod inną nazwą i trochę w innej postaci. Twórcy stanęli przed wyborem: albo przebudujemy system, przez co stracimy sporo czasu i będziemy musieli przesunąć premierę, albo usuniemy wieszczkę z gry, co zajmie nieporównywalnie mniej czasu. Pomysł ma jednak wielką szansę powrócić w przyszłości, na co nadzieję wyrazili sami Twórcy.
Poniższe screeny przedstawiają interfejs Wieszczki:







