~~Diablo 3 - Potwory
Ostatnia modyfikacja: 29.01.2015. Utworzono: 29.06.2008
Blizzard póki co udostępnił informacje na temat ośmiu potworów z
jakimi przyjdzie nam się zmierzyć w Diablo 3. Oto one (polskie nazwy tychże bestii są nieoficjalnymi tłumaczeniami i w ewentualnej
lokalizacji gry mogą brzmieć nieco inaczej):
The Fallen Ones

Unburied

Dune Threshers

Scavengers

Gnarled Walkers

Skeletal Undead

Dark Cultists

Khazra
• Potwory z Gameplay Trailera •
Prócz oficjalnie zaprezentowanych przez Blizzard potworów, można także zobaczyć wiele bestii w akcji w gameplayu Diablo 3. Poniżej przedstawiamy ich fotki. Najoryginalniej z nich prezentuje się Grotesque, który w momencie śmierci pęcznieje, po czym wybucha zamieniając się w dziesiątki mniejszych bestii przypominających pijawki. Drugim z potworów, który robi wrażenie jest Thousand Pounder. Jest on potworem przywoływanym przez Mrocznych Kultystów. Sam moment jego przywoływania jest bardzo efektowny. Bestia ta walczy uderzając w swoich wrogów wielkimi buławami. Kolejne potwory godne uwagi to Beast - wyrośnięty byk, który atakuje swoich przeciwników rogami, często szarżując na nich oraz Berserker - bardzo agresywny osobnik, który za każdym machnięciem powoduje coraz większe obrażenia; jednak gdy podczas ataku odskoczymy na krok, ten wbije swój oręż w ziemię i będziemy mieli możliwość wpakowania mu paru niezłych cięgów. Potworem, który robi największe wrażenie jest Siegebreaker (bestia unikalna), kilka razy większy od postaci. Uderzający w nich łapami, do których przymocowane ma ostrza. Porusza się na czterech nogach, jest bardzo szybki. Potrafi unieść postać i odgryźć jej głowę.
Wszystkie z poniższych bestii możecie zobaczyć w akcji w Gameplay Trailerze, który jest dostępny u nas do pobrania z działu Diablo 3 Filmy.






Kilka nowych gatunków i podgatunków potworów można ujrzeć na screenach i filmach opublikowanych przez Blizzard na BlizzConie 2008 i BlizzCon 2009:



• Potwory z Artwork Trailera •
Jeszcze inne bestie można dostrzec w Artwork Trailerze (który również jest dostępny do pobrania z naszego działu Diablo 3 Filmy).
• Potwory z Artworków •
Kolejne bestie, tym razem w postaci szkiców na artworkach Blizzarda:
• Rodzaje potworów •
Blizzard podzielił w Diablo 3 rodzaje potworów w ten sposób:
Czempioni – małe grupy silniejszych stworów, posiadających wspólne affixy, zwiększoną ilość życia, zadawane obrażenia, są wytrzymalsze, itd.
Rzadkie – przeciwnicy z affixami, o wiele silniejsze, w grupie ze sługusami, które dziedziczą ich affixy i bonusy.
Unikalne – potwory typu Boss. Posiadają unikalne imiona/wygląd/umiejętności/kryjówki i są zazwyczaj częścią opowieści/celem zadania, jeśli nie rzeczywistym końcowym bossem aktu. Skeleton King i Siegebreaker są właśnie unikalni.
• Czempioni •
Poniżej screen, na którym można ujrzeć Czempionów Zombie i porównać ich ze zwykłą odmianą. Czempioni są więksi i otrzymują niewielki efekt niebieskiego oświetlenia, by odróżnić ich na pierwszy rzut oka od zwykłego rodzaju danej bestii. Oczywiście są też silniejsi o czym wspomnieliśmy wyżej.

• Potwory Unikalne (Bossowie) •
W dniu ogłoszenia Diablo 3, Blizzard oznajmił, że nie jest pewien czy w grze tej spotkamy... Diablo. Dziś już wiemy, że wówczas przedstawiciele "Zamieci" drażnili się tylko z fanami. Podczas odbywającej się w 2008 roku imprezy Games Convention, wręczyli oni mediom płytę CD z nowymi obrazkami z Diablo 3. Jeden z artworków został podpisany "Diablo_Head" (czyli głowa Diablo) co można uznać za ostateczne potwierdzenie tego, że spotkamy Pana Grozy w trzeciej odsłonie "diabełka". Blizzard potwierdził, że przyjdzie nam też, zmierzyć się ze znanym z mitologii świata Sanktuarium Belialem (na koniec 2 aktu). Możliwe, że spotkamy w takim razie również Azmodana. W artwork trailerze widać mroczną panią, która siedzi na tronie otoczonym wiszącymi głowami. Ma ona odnóża niczym pająk. Na jednym z trzech nowych artworków została ona przedstawiona w pełnej krasie i podpisana jako Mistress of Pain. Można przypuszczać, że będzie w Diablo 3 potworem unikalnym. Na trailerze zaprezentowanym podczas BlizzConu 2008 można dostrzec Skeleton Kinga. W pierwszym gameplay trailerze z D3 ukazana została natomiast walka ze (wspomnianym wcześniej w tym dziale) Siegebreakerem. Blizzard z początku negował jakoby Siegebreaker miał być potworem unikalnym, jednak później stwierdził, że "prawdopodobnie będzie unikalny. Jest za duży, by pojawiała się ich tona w jednym miejscu".
• Kule zdrowia a rodzaj potwora •
Potwory będą zostawiały kule zdrowia, dzięki którym postacie będą mogły odzyskiwać żywotność (więcej o tym w dziale Kule zdrowia). Zwykłe potwory mają szansę na wyrzucenie słabszej kuli zdrowia podczas śmierci, Czempioni mogą wyrzucić średnią podczas życia (gdy zostaną uderzone) i drugi raz podczas śmierci, a rzadkie mają bardzo dużą szansę na wyrzucenie średniej kuli zdrowia co każdą ćwierć swojego życia, a potem w chwili śmierci.
• Zróżnicowana śmierć potworów •
W Diablo 3 pojedynczy potwór będzie miał mnóstwo animacji śmierci. Dla każdego z monstrów przygotowano około 35 różnych animacji śmierci, wliczając w to spalenie potwora żywcem przy użyciu płonącej broni lub roztrzaskanie go na kawałki uderzeniem krytycznym. Przykłady zróżnicowania rodzajów śmierci bestii można ujrzeć na tym filmiku (65,6 MB). Jest to nagrana kamerą prezentacja, pt. "Basic Monster Deaths", która odbyła się podczas BlizzConu 2008.
• Czerwone ramki wokół bestii •
W Diablo 3 po najechaniu kursorem na potwora, oprócz tego, że pojawia się nad nim pasek życia z podpisem, to wokół niego zarysowana jest czerwona ramka. Można było to ujrzeć grając w demo Diablo 3 podczas niektórych imprez branżowych z udziałem Blizzarda (czerwone ramki można zauważyć np. na tym filmiku z PAX 2009). Nie widać ich na screenach, ponieważ - jak wyjaśnił Blizzard - aby wykonać zrzut ekranu chowany jest interfejs. Ramkę można też wyłączyć w opcjach gry.
• Bestia w oddali •
Atmosfery strachu i niepewności dodadzą w Diablo 3 takie sytuacje jak przedstawiona na poniższym screenie (i w pierwszym gameplay trailerze do Diablo 3). W oddali widać niewyraźną sylwetkę i łapę jakiegoś ogromnego potwora, który się przemieszcza. Można domyślić się, że jest to Siegebreaker. Tego typu "smaczki" z pewnością znacznie uatrakcyjnią grę.

• Jak powstają potwory? •
Blizzard wytłumaczył jak wygląda proces tworzenia nowych potworów w Diablo 3.
Zaczyna się od Wizualnej koncepcji artystycznej. Drugim krokiem jest rozrysowanie potwora na papierze oraz określenie jego specjalnych właściwości oraz umiejętności. Co będzie robił, jakie będą jego ataki, co wyróżnia jego styl wizualny od innych potworów. Trzeci etap polega na przeniesieniu gotowego projektu z kartki do komputera. W tym momencie do pracy ruszają programiści, graficy oraz animatorzy, którzy pracują nad modelem potwora nadając mu możliwość poruszania się oraz wykorzystywania jego nadnaturalnych zdolności. Następnie przechodzimy do etapu wprowadzania postaci do gry dodając mu odpowiednie atrybuty jak ilość życia czy odporność na dany żywioł. Po sprawdzeniu jak to działa przechodzimy do dalszego ulepszenia każdego kroku. Po utworzeniu różnych wariantów tekstur: zwykłych, czempionów, unikalnych, dostosowujemy różnice interakcji każdego rodzaju danego potwora. W tym momencie potwór jest już gotowy aby podróżować po świecie Sanktuarium.
• Blizzard o potworach •
Wypowiedzi Jaya Wilsona - głównego projektanta Diablo 3, na temat potworów:
O zróżnicowaniu potworów:
O AI potworów:
Wypowiedzi Community Managera Blizzarda na oficjalnych forach Battle.net, o nicku Bashiok, na temat potworów:
O znikających zwłokach:
Blizzard, po wysłuchaniu wielu obaw graczy, iż ciała potworów znikają zbyt szybko, zapewnił później, że rozpoczęły się próby poprawienia tego stanu rzeczy i aktualnie trwają testy różnych ustawień pozwalających dłużej cieszyć się widokiem martwych przeciwników. Tym samym Blizzard dał do zrozumienia fanom, że ich opinia ma znaczenie dla firmy. Poniżej nowsze wypowiedzi Bashioka na ten temat:
O obrażeniach zadawanych potworom:
O Skeleton Shieldmanach:
O walkach między bestiami:
O odradzaniu potworów:
O rodzajach śmierci potworów:
O fizyce zwłok:
O czerwonych ramkach wokół bestii:
Zgłoś błąd.
The Fallen Ones

Unburied

Dune Threshers

Scavengers

Gnarled Walkers

Skeletal Undead

Dark Cultists

Khazra
Prócz oficjalnie zaprezentowanych przez Blizzard potworów, można także zobaczyć wiele bestii w akcji w gameplayu Diablo 3. Poniżej przedstawiamy ich fotki. Najoryginalniej z nich prezentuje się Grotesque, który w momencie śmierci pęcznieje, po czym wybucha zamieniając się w dziesiątki mniejszych bestii przypominających pijawki. Drugim z potworów, który robi wrażenie jest Thousand Pounder. Jest on potworem przywoływanym przez Mrocznych Kultystów. Sam moment jego przywoływania jest bardzo efektowny. Bestia ta walczy uderzając w swoich wrogów wielkimi buławami. Kolejne potwory godne uwagi to Beast - wyrośnięty byk, który atakuje swoich przeciwników rogami, często szarżując na nich oraz Berserker - bardzo agresywny osobnik, który za każdym machnięciem powoduje coraz większe obrażenia; jednak gdy podczas ataku odskoczymy na krok, ten wbije swój oręż w ziemię i będziemy mieli możliwość wpakowania mu paru niezłych cięgów. Potworem, który robi największe wrażenie jest Siegebreaker (bestia unikalna), kilka razy większy od postaci. Uderzający w nich łapami, do których przymocowane ma ostrza. Porusza się na czterech nogach, jest bardzo szybki. Potrafi unieść postać i odgryźć jej głowę.
Wszystkie z poniższych bestii możecie zobaczyć w akcji w Gameplay Trailerze, który jest dostępny u nas do pobrania z działu Diablo 3 Filmy.






Kilka nowych gatunków i podgatunków potworów można ujrzeć na screenach i filmach opublikowanych przez Blizzard na BlizzConie 2008 i BlizzCon 2009:



Jeszcze inne bestie można dostrzec w Artwork Trailerze (który również jest dostępny do pobrania z naszego działu Diablo 3 Filmy).
Kolejne bestie, tym razem w postaci szkiców na artworkach Blizzarda:
Blizzard podzielił w Diablo 3 rodzaje potworów w ten sposób:
Czempioni – małe grupy silniejszych stworów, posiadających wspólne affixy, zwiększoną ilość życia, zadawane obrażenia, są wytrzymalsze, itd.
Rzadkie – przeciwnicy z affixami, o wiele silniejsze, w grupie ze sługusami, które dziedziczą ich affixy i bonusy.
Unikalne – potwory typu Boss. Posiadają unikalne imiona/wygląd/umiejętności/kryjówki i są zazwyczaj częścią opowieści/celem zadania, jeśli nie rzeczywistym końcowym bossem aktu. Skeleton King i Siegebreaker są właśnie unikalni.
Poniżej screen, na którym można ujrzeć Czempionów Zombie i porównać ich ze zwykłą odmianą. Czempioni są więksi i otrzymują niewielki efekt niebieskiego oświetlenia, by odróżnić ich na pierwszy rzut oka od zwykłego rodzaju danej bestii. Oczywiście są też silniejsi o czym wspomnieliśmy wyżej.

W dniu ogłoszenia Diablo 3, Blizzard oznajmił, że nie jest pewien czy w grze tej spotkamy... Diablo. Dziś już wiemy, że wówczas przedstawiciele "Zamieci" drażnili się tylko z fanami. Podczas odbywającej się w 2008 roku imprezy Games Convention, wręczyli oni mediom płytę CD z nowymi obrazkami z Diablo 3. Jeden z artworków został podpisany "Diablo_Head" (czyli głowa Diablo) co można uznać za ostateczne potwierdzenie tego, że spotkamy Pana Grozy w trzeciej odsłonie "diabełka". Blizzard potwierdził, że przyjdzie nam też, zmierzyć się ze znanym z mitologii świata Sanktuarium Belialem (na koniec 2 aktu). Możliwe, że spotkamy w takim razie również Azmodana. W artwork trailerze widać mroczną panią, która siedzi na tronie otoczonym wiszącymi głowami. Ma ona odnóża niczym pająk. Na jednym z trzech nowych artworków została ona przedstawiona w pełnej krasie i podpisana jako Mistress of Pain. Można przypuszczać, że będzie w Diablo 3 potworem unikalnym. Na trailerze zaprezentowanym podczas BlizzConu 2008 można dostrzec Skeleton Kinga. W pierwszym gameplay trailerze z D3 ukazana została natomiast walka ze (wspomnianym wcześniej w tym dziale) Siegebreakerem. Blizzard z początku negował jakoby Siegebreaker miał być potworem unikalnym, jednak później stwierdził, że "prawdopodobnie będzie unikalny. Jest za duży, by pojawiała się ich tona w jednym miejscu".
Mistress of Pain
|
Diablo
|
Skeleton King
|
Siegebreaker
|
Potwory będą zostawiały kule zdrowia, dzięki którym postacie będą mogły odzyskiwać żywotność (więcej o tym w dziale Kule zdrowia). Zwykłe potwory mają szansę na wyrzucenie słabszej kuli zdrowia podczas śmierci, Czempioni mogą wyrzucić średnią podczas życia (gdy zostaną uderzone) i drugi raz podczas śmierci, a rzadkie mają bardzo dużą szansę na wyrzucenie średniej kuli zdrowia co każdą ćwierć swojego życia, a potem w chwili śmierci.
W Diablo 3 pojedynczy potwór będzie miał mnóstwo animacji śmierci. Dla każdego z monstrów przygotowano około 35 różnych animacji śmierci, wliczając w to spalenie potwora żywcem przy użyciu płonącej broni lub roztrzaskanie go na kawałki uderzeniem krytycznym. Przykłady zróżnicowania rodzajów śmierci bestii można ujrzeć na tym filmiku (65,6 MB). Jest to nagrana kamerą prezentacja, pt. "Basic Monster Deaths", która odbyła się podczas BlizzConu 2008.
W Diablo 3 po najechaniu kursorem na potwora, oprócz tego, że pojawia się nad nim pasek życia z podpisem, to wokół niego zarysowana jest czerwona ramka. Można było to ujrzeć grając w demo Diablo 3 podczas niektórych imprez branżowych z udziałem Blizzarda (czerwone ramki można zauważyć np. na tym filmiku z PAX 2009). Nie widać ich na screenach, ponieważ - jak wyjaśnił Blizzard - aby wykonać zrzut ekranu chowany jest interfejs. Ramkę można też wyłączyć w opcjach gry.
Atmosfery strachu i niepewności dodadzą w Diablo 3 takie sytuacje jak przedstawiona na poniższym screenie (i w pierwszym gameplay trailerze do Diablo 3). W oddali widać niewyraźną sylwetkę i łapę jakiegoś ogromnego potwora, który się przemieszcza. Można domyślić się, że jest to Siegebreaker. Tego typu "smaczki" z pewnością znacznie uatrakcyjnią grę.

Blizzard wytłumaczył jak wygląda proces tworzenia nowych potworów w Diablo 3.
Zaczyna się od Wizualnej koncepcji artystycznej. Drugim krokiem jest rozrysowanie potwora na papierze oraz określenie jego specjalnych właściwości oraz umiejętności. Co będzie robił, jakie będą jego ataki, co wyróżnia jego styl wizualny od innych potworów. Trzeci etap polega na przeniesieniu gotowego projektu z kartki do komputera. W tym momencie do pracy ruszają programiści, graficy oraz animatorzy, którzy pracują nad modelem potwora nadając mu możliwość poruszania się oraz wykorzystywania jego nadnaturalnych zdolności. Następnie przechodzimy do etapu wprowadzania postaci do gry dodając mu odpowiednie atrybuty jak ilość życia czy odporność na dany żywioł. Po sprawdzeniu jak to działa przechodzimy do dalszego ulepszenia każdego kroku. Po utworzeniu różnych wariantów tekstur: zwykłych, czempionów, unikalnych, dostosowujemy różnice interakcji każdego rodzaju danego potwora. W tym momencie potwór jest już gotowy aby podróżować po świecie Sanktuarium.
O zróżnicowaniu potworów:
O AI potworów:
O znikających zwłokach:
Blizzard, po wysłuchaniu wielu obaw graczy, iż ciała potworów znikają zbyt szybko, zapewnił później, że rozpoczęły się próby poprawienia tego stanu rzeczy i aktualnie trwają testy różnych ustawień pozwalających dłużej cieszyć się widokiem martwych przeciwników. Tym samym Blizzard dał do zrozumienia fanom, że ich opinia ma znaczenie dla firmy. Poniżej nowsze wypowiedzi Bashioka na ten temat:
O obrażeniach zadawanych potworom:
O Skeleton Shieldmanach:
O walkach między bestiami:
O odradzaniu potworów:
O rodzajach śmierci potworów:
O fizyce zwłok:
O czerwonych ramkach wokół bestii:










