Diablo 3 - Postacie - Witch Doctor
Ostatnia modyfikacja: 12.12.2011. Utworzono: 28.06.2008
Witch Doctor (Szaman)*

• Ogólny opis postaci •
Szamani to jedni z najbardziej mrocznych i tajemniczych mieszkańców świata Sanktuarium. Jako jedyni posiadają umiejętności wystarczające do panowania nad wypełniającą przestrzeń maną. Nigdy nie wiadomo czym wypełnione są rzucane przez nich fiolki. Ci tajemniczy ludzie nie wyrywają się do walki. Wolą przywołać swoje sługi i wspomagać je swoimi umiejętnościami.
• TÅ‚o fabularne •
Z zapisków Abd al-Hazir'a...
Większość wierzy, iż przerażający Witch Doctor rasy Umbaru to legenda, jednak ja widziałem jednego w bitwie na własne oczy. I było to ciężkie do uwierzenia nawet wtedy. Odesłał przeciwnika z przerażającą precyzją atakując umysł i ciało swej ofiary eliksirami i proszkami, które przywoływały ognie, eksplozje i trujące duchy. Jeśli te ataki nie wystarczały Witch Doctor miał na swe rozkazy umiejętność przyzwania nieumarłych stworów ze świata eterycznego, by rozdzierać ciało jego przeciwnika. Napotkałem ten rzadki widok podczas moich podróży w głąb gęstej dżungli Torajan, które pokrywają południowy brzeg wielkiego wschodniego kontynentu w nieprzyjaznym terenie znanym jako Teganze z zamiarem odnalezienia plemion tam żyjących. Ten teren jest ekstremalnie odizolowany i dlatego niewidzialny przez obce oczy. Byłem szczęściarzem, mieć za przyjaciela Witch Doctor'a, którego widziałem w bitwie i poprzez niego jego szczepu: Plemienia Pięciu Wzgórz [Tribe of the Five Hills]. Kultura Umbaru z dolnego Teganze jest fascynująca i kłopotliwa dla tych słuchających o bardziej cywilizowanych ścieżkach życia. Dla przykładu co jakiś czas Plemię Pięciu Wzgórz wszczyna plemienną wojnę zarówno z Klanem Siedmiu Kamieni jak i Plemieniem Zachmurzonej Doliny [Clan of the Seven Stones & the Tribe of the Clouded Valley] jednak dotyczy to rytuałów, nie podbojów. Słyszałem opowieści mówiące, iż wojny te są wszczynane, by zwycięzcy mogli uzupełnić zapasy surowych materiałów dla ofiar z ludzi wokół, których toczy się ich cywilizacja, a kiedy trwożliwie zapytałem moich gospodarzy o ten temat muszę przyznać, iż ich śmiech sprawił, że martwiłem sie o moje bezpieczeństwo. Jednak poprzez utykające próby komunikacji na tak skomplikowane tematy jak te dotyczące heroizmu i ich społeczności zebrałem jedynie to, iż ci którzy polegli w walce godni są złożenia w rytualnej ofierze, co było dla mnie wielką ulgą. Poprzez dalsze dyskusje z moimi gospodarzami odkryłem, iż te plemiona określają się jako wierzące w Mbwiru Eikura, co tłumaczy się mniej więcej jako "nieuformowana ziemia" [Unformed Land] (to nieprecyzyjne tłumaczenie jako, że ten koncept jest całkowicie obcy naszej kulturze i językowi). Ta wiara głosi, iż prawdziwa, święta rzeczywistość jest ukryta za fizyczną, którą doświadczamy normalnie. Ich najważniejsze publiczne ceremonie są skoncentrowane na ofiarach siły życiowej, która spływa od ich bogów zamieszkujących Nieuformowaną Ziemię do tego słabszego fizycznego realmu.
Koncept
Witch Doctor'owie są ostatecznie obeznani z tą Nieuformowaną Ziemią i mogą szkolić ich umysły, by postrzegały tą rzeczywistość przez kombinację rytuałów i użycie wybranych korzeni i ziół znajdowanych w dżunglach. Nazywają stan, w którym oddziałują na ten inny świat, Ghost Trance.
Przy wierze w siłę życiową i Nieuformowaną Ziemię drugim z najświętszych wierzeń plemion jest ich filozofia samo poświęcenia i nie-indywidualności, zagłuszaniu własnych interesów dla dobra plemienia. Ta idea tak obca naszej kulturze uderzyła mnie jako coś co chciałbym zbadać głębiej.
Niestety, miał miejsce silny wstrząs społeczny pośród plemion, który zdarzył się podczas ich najnowszej wojny (o ile mogłem zauważyć w następującym zamieszaniu) i w naładowanej atmosferze zagwarantowano moją szybką deportacje zanim mogłem zadać dalsze pytania moim gospodarzom.
• Atuty Szamana •
-Panowanie nad maną umożliwia wykorzystywanie potężnej magii w celu wykorzystania sił natury. Zbliżając się do tych postaci pamiętaj, aby unikać ich ataków żywiołami.
-Aby siać większy popłoch wśród wrogich jednostek Szaman może uciekać się do sprytnych sztuczek. Przeciwnicy zaczynają skręcać się z bólu, popadać w szaleństwo, a nawet atakować swoich towarzyszy pod wpływem zaklęć Witch Doctora. To wszystko zapewnia Szamanowi znakomitą kontrolę nad polem walki.
-Aby uniknąć konfrontacji z niebezpiecznymi przeciwnikami należy przywołać do pomocy sługi. Niektóre z nich służą jedynie do zwabiania przeciwników inne zaś są bardzo niebezpieczne. Ilość przywołańców sprawia, że trudno wybrać odpowiedni cel nie narażając się przy okazji na cios któregoś z nich.
-Do osłabiania wrogów Szamani wykorzystują także klątwy, które potrafią spowalniać, wysysać życie i postarzać. Dzięki nim przeciwnik staje się łatwym celem dla przywołanych stworzeń.
• Energia Szamana •
Mana
Mana to zasób odnawiający się w bardzo wolnym tempie. Tylko najbardziej doświadczeni sięgający daleko swoim umysłem potrafią zapanować nad tą energią. Zasób Szamana jest bardzo potężny i co za tym idzie trudny do opanowania. Ci najbardziej doświadczeni wiedzą, że nie mogą sobie pozwolić na zupełną utratę swoich zasobów Many, a jeśli tak się stanie, to staną się zdecydowanie łatwiejszym celem dla swoich przeciwników. Odpowiednie wykorzystanie przywołańców, klątw i innych umiejętności pozwala utrzymać energię na rozsądnym poziomie jednocześnie zadając duże obrażenia. Gdy sytuacja jest krytyczna trzeba użyć resztek mocy w celu odpędzenia wrogów.
• Preferowane przedmioty •
Celem Szamana jest wywołanie strachu u przeciwnika w każdy możliwy sposób, dlatego zakładają oni przeróżne maski, talizmany i inne elementy stroju mające na celu wzbudzenie grozy. Do kompletu jako broni używają zazwyczaj sztyletów, które na codzień służą do składania ofiar z ludzi.
• UmiejÄ™tnoÅ›ci •
Umiejętności Szamana, znajdziecie u nas w tym dziale(który niedługo także zostanie zaktualizowany).
*Na razie nie wiadomo jakie będzie oficjalne tłumaczenie, dlatego my stosujemy się do angielskiej nazwy (Witch Doctor) lub do polskiej nazwy zastosowanej na stronie społecznościowej Diablo 3 (Szaman).
Zgłoś błąd.

Szamani to jedni z najbardziej mrocznych i tajemniczych mieszkańców świata Sanktuarium. Jako jedyni posiadają umiejętności wystarczające do panowania nad wypełniającą przestrzeń maną. Nigdy nie wiadomo czym wypełnione są rzucane przez nich fiolki. Ci tajemniczy ludzie nie wyrywają się do walki. Wolą przywołać swoje sługi i wspomagać je swoimi umiejętnościami.
Z zapisków Abd al-Hazir'a...
Większość wierzy, iż przerażający Witch Doctor rasy Umbaru to legenda, jednak ja widziałem jednego w bitwie na własne oczy. I było to ciężkie do uwierzenia nawet wtedy. Odesłał przeciwnika z przerażającą precyzją atakując umysł i ciało swej ofiary eliksirami i proszkami, które przywoływały ognie, eksplozje i trujące duchy. Jeśli te ataki nie wystarczały Witch Doctor miał na swe rozkazy umiejętność przyzwania nieumarłych stworów ze świata eterycznego, by rozdzierać ciało jego przeciwnika. Napotkałem ten rzadki widok podczas moich podróży w głąb gęstej dżungli Torajan, które pokrywają południowy brzeg wielkiego wschodniego kontynentu w nieprzyjaznym terenie znanym jako Teganze z zamiarem odnalezienia plemion tam żyjących. Ten teren jest ekstremalnie odizolowany i dlatego niewidzialny przez obce oczy. Byłem szczęściarzem, mieć za przyjaciela Witch Doctor'a, którego widziałem w bitwie i poprzez niego jego szczepu: Plemienia Pięciu Wzgórz [Tribe of the Five Hills]. Kultura Umbaru z dolnego Teganze jest fascynująca i kłopotliwa dla tych słuchających o bardziej cywilizowanych ścieżkach życia. Dla przykładu co jakiś czas Plemię Pięciu Wzgórz wszczyna plemienną wojnę zarówno z Klanem Siedmiu Kamieni jak i Plemieniem Zachmurzonej Doliny [Clan of the Seven Stones & the Tribe of the Clouded Valley] jednak dotyczy to rytuałów, nie podbojów. Słyszałem opowieści mówiące, iż wojny te są wszczynane, by zwycięzcy mogli uzupełnić zapasy surowych materiałów dla ofiar z ludzi wokół, których toczy się ich cywilizacja, a kiedy trwożliwie zapytałem moich gospodarzy o ten temat muszę przyznać, iż ich śmiech sprawił, że martwiłem sie o moje bezpieczeństwo. Jednak poprzez utykające próby komunikacji na tak skomplikowane tematy jak te dotyczące heroizmu i ich społeczności zebrałem jedynie to, iż ci którzy polegli w walce godni są złożenia w rytualnej ofierze, co było dla mnie wielką ulgą. Poprzez dalsze dyskusje z moimi gospodarzami odkryłem, iż te plemiona określają się jako wierzące w Mbwiru Eikura, co tłumaczy się mniej więcej jako "nieuformowana ziemia" [Unformed Land] (to nieprecyzyjne tłumaczenie jako, że ten koncept jest całkowicie obcy naszej kulturze i językowi). Ta wiara głosi, iż prawdziwa, święta rzeczywistość jest ukryta za fizyczną, którą doświadczamy normalnie. Ich najważniejsze publiczne ceremonie są skoncentrowane na ofiarach siły życiowej, która spływa od ich bogów zamieszkujących Nieuformowaną Ziemię do tego słabszego fizycznego realmu.
Koncept
Witch Doctor'owie są ostatecznie obeznani z tą Nieuformowaną Ziemią i mogą szkolić ich umysły, by postrzegały tą rzeczywistość przez kombinację rytuałów i użycie wybranych korzeni i ziół znajdowanych w dżunglach. Nazywają stan, w którym oddziałują na ten inny świat, Ghost Trance.
Przy wierze w siłę życiową i Nieuformowaną Ziemię drugim z najświętszych wierzeń plemion jest ich filozofia samo poświęcenia i nie-indywidualności, zagłuszaniu własnych interesów dla dobra plemienia. Ta idea tak obca naszej kulturze uderzyła mnie jako coś co chciałbym zbadać głębiej.
Niestety, miał miejsce silny wstrząs społeczny pośród plemion, który zdarzył się podczas ich najnowszej wojny (o ile mogłem zauważyć w następującym zamieszaniu) i w naładowanej atmosferze zagwarantowano moją szybką deportacje zanim mogłem zadać dalsze pytania moim gospodarzom.
-Panowanie nad maną umożliwia wykorzystywanie potężnej magii w celu wykorzystania sił natury. Zbliżając się do tych postaci pamiętaj, aby unikać ich ataków żywiołami.
-Aby siać większy popłoch wśród wrogich jednostek Szaman może uciekać się do sprytnych sztuczek. Przeciwnicy zaczynają skręcać się z bólu, popadać w szaleństwo, a nawet atakować swoich towarzyszy pod wpływem zaklęć Witch Doctora. To wszystko zapewnia Szamanowi znakomitą kontrolę nad polem walki.
-Aby uniknąć konfrontacji z niebezpiecznymi przeciwnikami należy przywołać do pomocy sługi. Niektóre z nich służą jedynie do zwabiania przeciwników inne zaś są bardzo niebezpieczne. Ilość przywołańców sprawia, że trudno wybrać odpowiedni cel nie narażając się przy okazji na cios któregoś z nich.
-Do osłabiania wrogów Szamani wykorzystują także klątwy, które potrafią spowalniać, wysysać życie i postarzać. Dzięki nim przeciwnik staje się łatwym celem dla przywołanych stworzeń.
Mana to zasób odnawiający się w bardzo wolnym tempie. Tylko najbardziej doświadczeni sięgający daleko swoim umysłem potrafią zapanować nad tą energią. Zasób Szamana jest bardzo potężny i co za tym idzie trudny do opanowania. Ci najbardziej doświadczeni wiedzą, że nie mogą sobie pozwolić na zupełną utratę swoich zasobów Many, a jeśli tak się stanie, to staną się zdecydowanie łatwiejszym celem dla swoich przeciwników. Odpowiednie wykorzystanie przywołańców, klątw i innych umiejętności pozwala utrzymać energię na rozsądnym poziomie jednocześnie zadając duże obrażenia. Gdy sytuacja jest krytyczna trzeba użyć resztek mocy w celu odpędzenia wrogów.
Celem Szamana jest wywołanie strachu u przeciwnika w każdy możliwy sposób, dlatego zakładają oni przeróżne maski, talizmany i inne elementy stroju mające na celu wzbudzenie grozy. Do kompletu jako broni używają zazwyczaj sztyletów, które na codzień służą do składania ofiar z ludzi.
Umiejętności Szamana, znajdziecie u nas w tym dziale(który niedługo także zostanie zaktualizowany).
*Na razie nie wiadomo jakie będzie oficjalne tłumaczenie, dlatego my stosujemy się do angielskiej nazwy (Witch Doctor) lub do polskiej nazwy zastosowanej na stronie społecznościowej Diablo 3 (Szaman).


