Diablo 3 - Doświadczenie
Ostatnia modyfikacja: 13.09.2012. Utworzono: 26.08.2012
Spis Treści:
• Poziomy Doświadczenia •

Bardzo istotnym elementem rozgrywki w Diablo 3 są Poziomy Doświadczenia, pozwalające naszemu Bohaterowi rozwijać się i stawać coraz potężniejszym. Dzięki awansowaniu na kolejne levele zyskujemy dostęp do nowych umiejętności, otrzymujemy 5 punktów atrybutów (które są rozdawane automatycznie), a także odblokowujemy sukcesywnie miejsca na pasku skrótów (na poziomach 2, 4, 9, 14 i 19). Poziomów mamy 60 i zdobycie każdego z nich będziemy potrzebowali Punktów Doświadczenia (Ile konkretnie? Zerknijcie na tabelkę nieco niżej!).
• Źródła Doświadczenia •
Doświadczenie w Diablo 3 otrzymujemy głównie za wykonywanie zadań i zabijanie potworów - często bywa tak, że to pierwsze jest tylko pretekstem do drugiego. Nagrody w postaci PD za wykonywanie Questów to pewna nowość w stosunku do poprzednich gier z serii (nie licząc nagrody za pokonanie Starożytnych w Diablo II), która stała się dość istotnym elementem levelowania postaci, zwłaszcza w początkowych fazach rozgrywki. Nierzadko bywa tak, że za ukończenie jednego z początkowych zadań dostaniemy więcej doświadczenia, niż za zabicie potworów które spotkaliśmy na swojej drodze podczas jego wykonywania. Często zdarza się, że przeszukując wszelakie zakamarki Sanktuarium natrafimy na Księgi Wiedzy, zawierające dodatkowe informacje na temat fabuły, świata i postaci - za ich znalezienie również możemy otrzymać PD, co prawda niezbyt wiele, ale zawsze to coś.
Najpopularniejszym źródłem PD są potwory, które spotkamy podczas zwiedzania Sanktuarium - im potwór silniejszy, tym większą ich ilością zostaniemy nagrodzeni za jego pokonanie. Duże znaczenie ma też stosunek naszego poziomu, do poziomu potwora - jeśli są one jednakowe, dostajemy standardową ilość punktów, jeśli nasza postać ma poziom niższy niż potwór, to możemy zyskać nawet 125% normalnej sumy, a gdy jest odwrotnie, czyli to nasz przeciwnik jest słabszy, wtedy PD możemy nie dostać wcale (szczegółowe dane: sam dół drugiej tabelki). Warto więc stawiać sobie wyzwania i szukać najtrudniejszych do pokonania przeciwników, których poziom będzie równy, bądź większy od naszego.
• Bonusy i Premie •
Zabijanie potworów to sztuka - prawdziwy heros powinien robić to w sposób zjawiskowy i z finezją. Niedopuszczalne jest odkładać bełty do kołczanu, czy też opuszczać topór - im więcej walczymy, tym większa czeka nas nagroda. W Diablo 3 przewidziano kilka ciekawych bonusów za wykonanie nieprzerwanej serii zdarzeń, po której otrzymamy dodatkowe Punkty Doświadczenia w ilości adekwatnej do osiągniętego przez nas wyniku. Jakie to bonusy i za co je dostajemy?
- Masakra - nieprzerwane zabijanie kolejnych przeciwników.
- Potężny Cios - zabicie kilku przeciwników jednym ciosem.
- Zniszczenie - szybkie niszczenie kolejnych obiektów.
- Zmiażdżenie - za zabicie przeciwników przy pomocy elementów otoczenia.
- Przetrwanie - za zabijanie wrogów mając niewiele życia.
Premie te mogą być zdobywane jednocześnie. Gdy zabijemy dziesięciu przeciwników dostalibyśmy sam bonus "Masakra", ale gdyby nie minął jeszcze czas na podtrzymanie tej premii i po tych dziesięciu przeciwnikach zabilibyśmy kolejne tyle, przypuśćmy jednym uderzeniem, to otrzymalibyśmy zarówno premię Masakra jak i Potężny Cios. Podobnie działa Przetrwanie, bo możemy podbijać bonus Masakry mając bardzo mało punktów życia. Należy jednak pamiętać, że musimy się spieszyć - jeśli nie zdążymy, to stracimy szansę na ustanowienie wyższego wyniku. Nie należy się jednak martwić, po nawet jeśli się nam nie uda, to gdy czas na podtrzymanie serii minie, otrzymamy zebrane punkty doświadczenia i dowiemy się jaki wynik uzyskaliśmy - być może zdobędziemy również dodatkowe osiągniecie za ustanowienie wysokiego rezultatu. W chwili obecnej nie są znane wzory generujące bonusowe Punkty Doświadczenia - można jednak stwierdzić, że nie jest to prosta zależność "ilość zabitych przeciwników - bonus do Doświadczenia", najprawdopodobniej dużą rolę odgrywa tutaj różnica między poziomami postaci i potworów zabitych podczas serii.
Również przedmioty mogą zwiększyć szybkość zdobywania przez nas doświadczenia dzięki affixom jakie mogą posiadać. Głownie chodzi tutaj o bonus punktowy, oraz bonus procentowy, którego przykład przedstawiony jest na obrazku poniżej. Dobierając ekwipunek trzeba mieć jednak na uwadze to, że być może bardziej opłacalna będzie inwestycja w przedmioty z bonusami ofensywnymi - wtedy szybciej będziemy zabijać potwory i szybciej zdobywać doświadczenie. Jak zwykle wiec musimy znaleźć złoty środek i ustalić optymalne bonusy dla naszego stylu gry.

Bardzo pokaźny, procentowy bonus może być też nam zapewniony gdy skorzystamy z Kapliczki Oświecenia, dzięki której za zabicie każdego przeciwnika zostaniemy wynagrodzeni 25% większą ilością Punktów Doświadczenia.
• Osiągnięcie Kolejnego Poziomu •
Ale jak poznać, że nasza postać osiągnęła kolejny poziom? Nie jest to trudne - postęp w stosunku do najbliższego levelu możemy obserwować na specjalnym pasku umieszczonym w dolnym panelu interfejsu. Pasek Doświadczenia prezentujemy poniżej:
Gdy zapełni się on całkowicie, wtedy awansujemy na wyższy poziom. Może się zdarzyć, że nie zwrócimy na niego uwagi, wpadając w wir walki. Nie należy się jednak martwić, jako że inne oznaki zdobycia upragnionego levelu są raczej nie do przegapienia. Gdy tylko awansujemy na górze ekranu pojawi się stosowna informacja, a postać zostanie spowita pomarańczowym światłem, o postępie zostaniemy również poinformowani dźwiękowo - wygląd ekranu podczas awansu przedstawia obrazek-nagłówek na samym początku rozdziału "Doświadczenie". Gra informuje nas również jakie korzyści przyniósł nam postęp w grze. Wielorakość barw ma na celu nie tylko zasygnalizowanie graczowi, że właśnie jego postać osiągnęła level, ale również światło ogłusza wrogów i zadaje im obrażenia.
• Tabela Poziomów Doświadczenia •
Przejdźmy może do konkretnych liczb. Poniższa tabela przedstawia ilość Punktów Doświadczenia jaka jest potrzebna na zdobycie każdego kolejnego poziomu, ukazuje również całkowitą ilość PD potrzebnych na osiągnięcie danego levelu licząc od zera. Został w niej również ujęty stosunek procentowy doświadczenia na danym poziomie do całości osiąganej na 60 lvl, a także podano o ile zwiększa się ilość potrzebnego do awansu doświadczenia w stosunku do poziomu poprzedniego.
• Gradient Doświadczenia na Poziom •
Wykres pod spodem obrazuje jak bardzo zwiększa się zapotrzebowanie na Punkty Doświadczenia konieczne do awansu na następny poziom wraz ze wzrostem Poziomu Postaci.

• Diagram Procentowy Poziomów •
Kolejny diagram przedstawia graficznie jaki procent całości Punktów Doświadczenia potrzebnych na zdobycie 60 levelu stanowi każdy poziom. Zaznaczono tylko 59 i 60 level, by nakreślić kierunek w którym rośnie Poziom Doświadczenia, oraz wyszczególniono co dziesiąty spośród nich.

• Tabela Efektywności Zdobywania Doświadczenia •
Druga tabela prezentuje efektowność zdobywania doświadczenia. Ukazuje Poziomy Trudności: Normalny, Koszmar i Piekło - każdy podzielony jest na cztery akty. W danym akcie ujęte jest minimalne, średnie i maksymalne doświadczenie jakie możemy w nim uzyskać i zależy ono od potworów z jakimi przyjdzie nam walczyć. Jest to więc tabelka bardziej poglądowa, niż podająca konkretne liczby - nie mniej jednak myślimy, że będzie dla wielu z Was przydatna.
• Poziomy Mistrzowskie •

System Poziomów Mistrzowskich został zaimplementowany do Diablo 3 wraz z patchem 1.0.4, który to ukazał się 22 sierpnia 2012 roku i miał stać się elementem rozgrywki końcowej (tzw. end game). Stawia on nowe cele i oferując kolejne wyzwania dla graczy posiadających już postacie na maksymalnym, 60 Poziomie Doświadczenia. Głównym jego zadaniem jest stopniowe przenoszenie "na siebie" aspektu rozgrywki związanego ze znajdowaniem magicznych przedmiotów i złota, tak by wysoko poziomowa postać mogła skupić się wyłącznie na istotniejszych statystykach i nie zawracała sobie głowy zamianą ekwipunku tuż przed pokonaniem przeciwnika, by wspomniany bonus był większy.

Poziomy Mistrzowskie można zdobywać dopiero od chwili, gdy postać osiągnie już 60 Poziom "zwykłego" doświadczenia. Wtedy zauważymy, że z każdym pokonanym przeciwnikiem nasz pasek doświadczenia znajdujący się w interfejsie u dołu ekranu (obrazek wyżej) zacznie zapełniać się na niebiesko - gdy dojdzie już do końca, zdobędziemy nasz pierwszy PM. To nie będzie jednak koniec, bo Paragon Levels w Diablo 3 jest aż 100, a na zdobycie każdego kolejnego potrzeba więcej doświadczenia niż na osiągnięcie wcześniejszych (szczegółowe dane znajdziecie nieco niżej w tabelce).
• Profity Płynące z Poziomów Mistrzowskich •
Poziomy Mistrzowskie nie miałyby oczywiście sensu, gdyby wraz z ich zdobywaniem nasz bohater nie otrzymywał jakichś bonusów. Każdy kolejny poziom nagradza gracza zwiększeniem podstawowych statystyk, tj. Siłą, Zręcznością, Inteligencją oraz Witalnością (wartość podobna do tych za zwykłe Poziomy Doświadczenia), a ponadto otrzymujemy bardzo wartościową premię do znajdowania przedmiotów magicznych i złota w wysokości 3% na każdy poziom.
Nie trudno wyliczyć, że skoro poziomów jest 100, to finalna premia będzie wynosiła 300% - jest to maksimum jakie może osiągnąć postać (Męstwo Nefalemów nie wlicza się w to, więc dzięki pięciokrotnej jego kumulacji możemy osiągnąć ostateczną premię 375%). Nie oznacza to oczywiście, że przedmioty z premią zwiększającą szansę na znalezienie magicznych przedmiotów czy też złota odejdą do lamusa - gracz będzie stopniowo, sukcesywnie rezygnował z tej premii wraz ze zdobyciem każdego kolejnego Poziomu Mistrzowskiego, a gdy po wielogodzinnych próbach uda mu się osiągnąć maksimum, będzie mógł się całkowicie skupić na statystykach pozwalających efektywniej walczyć z potworami (bo ze względu na limit premie z przedmiotów nie będą się już liczyły).

Oczywiście Twój Poziom Mistrzowski będą mogli podziwiać inni gracze - będzie on widoczny wszędzie tam, gdzie pokazany jest Twój normalny Poziom Doświadczenia. Ponadto co każde 10 PM portret postaci zostaje wzbogacony o zupełnie nową wyróżniającą się ramkę, która coraz to bogatszymi zdobieniami odzwierciedla nasze sukcesy. Owe ozdobne ramki znajdują się na obrazku powyżej.
• Tabela Poziomów Mistrzowskich •
Poniższa tabela prezentuje zależności pomiędzy Poziomami Mistrzowskimi, a doświadczeniem jakie należy zdobyć by osiągnąć każdy z nich; uwzględnia ona zarówno zapotrzebowanie na najbliższy poziom z perspektywy obecnego, a także ukazuje zapotrzebowanie całkowite (liczone od zera). Ujęto w niej również procentowy udział każdego z tych zapotrzebowań w odniesieniu do całości, a także podano o ile zwiększa się ilość potrzebnego do awansu doświadczenia w stosunku do poziomu poprzedniego.
• Diagram Procentowy Poziomów Mistrzowskich •
Wykres poniżej ukazuje w sposób bardziej obrazowy jaki procent wszystkich Poziomów Mistrzowskich stanowi każdy z nich:

• Gradient Doświadczenia na Poziom Mistrzowski •
Poniższy wykres wskazuje jak zwiększa się ilość doświadczenia potrzebnego na osiągnięcie kolejnych Poziomów Mistrzowskich (liczby podane są w tysiącach):
Zgłoś błąd.

Bardzo istotnym elementem rozgrywki w Diablo 3 są Poziomy Doświadczenia, pozwalające naszemu Bohaterowi rozwijać się i stawać coraz potężniejszym. Dzięki awansowaniu na kolejne levele zyskujemy dostęp do nowych umiejętności, otrzymujemy 5 punktów atrybutów (które są rozdawane automatycznie), a także odblokowujemy sukcesywnie miejsca na pasku skrótów (na poziomach 2, 4, 9, 14 i 19). Poziomów mamy 60 i zdobycie każdego z nich będziemy potrzebowali Punktów Doświadczenia (Ile konkretnie? Zerknijcie na tabelkę nieco niżej!).
Doświadczenie w Diablo 3 otrzymujemy głównie za wykonywanie zadań i zabijanie potworów - często bywa tak, że to pierwsze jest tylko pretekstem do drugiego. Nagrody w postaci PD za wykonywanie Questów to pewna nowość w stosunku do poprzednich gier z serii (nie licząc nagrody za pokonanie Starożytnych w Diablo II), która stała się dość istotnym elementem levelowania postaci, zwłaszcza w początkowych fazach rozgrywki. Nierzadko bywa tak, że za ukończenie jednego z początkowych zadań dostaniemy więcej doświadczenia, niż za zabicie potworów które spotkaliśmy na swojej drodze podczas jego wykonywania. Często zdarza się, że przeszukując wszelakie zakamarki Sanktuarium natrafimy na Księgi Wiedzy, zawierające dodatkowe informacje na temat fabuły, świata i postaci - za ich znalezienie również możemy otrzymać PD, co prawda niezbyt wiele, ale zawsze to coś.
Najpopularniejszym źródłem PD są potwory, które spotkamy podczas zwiedzania Sanktuarium - im potwór silniejszy, tym większą ich ilością zostaniemy nagrodzeni za jego pokonanie. Duże znaczenie ma też stosunek naszego poziomu, do poziomu potwora - jeśli są one jednakowe, dostajemy standardową ilość punktów, jeśli nasza postać ma poziom niższy niż potwór, to możemy zyskać nawet 125% normalnej sumy, a gdy jest odwrotnie, czyli to nasz przeciwnik jest słabszy, wtedy PD możemy nie dostać wcale (szczegółowe dane: sam dół drugiej tabelki). Warto więc stawiać sobie wyzwania i szukać najtrudniejszych do pokonania przeciwników, których poziom będzie równy, bądź większy od naszego.
Zabijanie potworów to sztuka - prawdziwy heros powinien robić to w sposób zjawiskowy i z finezją. Niedopuszczalne jest odkładać bełty do kołczanu, czy też opuszczać topór - im więcej walczymy, tym większa czeka nas nagroda. W Diablo 3 przewidziano kilka ciekawych bonusów za wykonanie nieprzerwanej serii zdarzeń, po której otrzymamy dodatkowe Punkty Doświadczenia w ilości adekwatnej do osiągniętego przez nas wyniku. Jakie to bonusy i za co je dostajemy?
- Masakra - nieprzerwane zabijanie kolejnych przeciwników.
- Potężny Cios - zabicie kilku przeciwników jednym ciosem.
- Zniszczenie - szybkie niszczenie kolejnych obiektów.
- Zmiażdżenie - za zabicie przeciwników przy pomocy elementów otoczenia.
- Przetrwanie - za zabijanie wrogów mając niewiele życia.
Premie te mogą być zdobywane jednocześnie. Gdy zabijemy dziesięciu przeciwników dostalibyśmy sam bonus "Masakra", ale gdyby nie minął jeszcze czas na podtrzymanie tej premii i po tych dziesięciu przeciwnikach zabilibyśmy kolejne tyle, przypuśćmy jednym uderzeniem, to otrzymalibyśmy zarówno premię Masakra jak i Potężny Cios. Podobnie działa Przetrwanie, bo możemy podbijać bonus Masakry mając bardzo mało punktów życia. Należy jednak pamiętać, że musimy się spieszyć - jeśli nie zdążymy, to stracimy szansę na ustanowienie wyższego wyniku. Nie należy się jednak martwić, po nawet jeśli się nam nie uda, to gdy czas na podtrzymanie serii minie, otrzymamy zebrane punkty doświadczenia i dowiemy się jaki wynik uzyskaliśmy - być może zdobędziemy również dodatkowe osiągniecie za ustanowienie wysokiego rezultatu. W chwili obecnej nie są znane wzory generujące bonusowe Punkty Doświadczenia - można jednak stwierdzić, że nie jest to prosta zależność "ilość zabitych przeciwników - bonus do Doświadczenia", najprawdopodobniej dużą rolę odgrywa tutaj różnica między poziomami postaci i potworów zabitych podczas serii.
Również przedmioty mogą zwiększyć szybkość zdobywania przez nas doświadczenia dzięki affixom jakie mogą posiadać. Głownie chodzi tutaj o bonus punktowy, oraz bonus procentowy, którego przykład przedstawiony jest na obrazku poniżej. Dobierając ekwipunek trzeba mieć jednak na uwadze to, że być może bardziej opłacalna będzie inwestycja w przedmioty z bonusami ofensywnymi - wtedy szybciej będziemy zabijać potwory i szybciej zdobywać doświadczenie. Jak zwykle wiec musimy znaleźć złoty środek i ustalić optymalne bonusy dla naszego stylu gry.

Bardzo pokaźny, procentowy bonus może być też nam zapewniony gdy skorzystamy z Kapliczki Oświecenia, dzięki której za zabicie każdego przeciwnika zostaniemy wynagrodzeni 25% większą ilością Punktów Doświadczenia.
Ale jak poznać, że nasza postać osiągnęła kolejny poziom? Nie jest to trudne - postęp w stosunku do najbliższego levelu możemy obserwować na specjalnym pasku umieszczonym w dolnym panelu interfejsu. Pasek Doświadczenia prezentujemy poniżej:
Gdy zapełni się on całkowicie, wtedy awansujemy na wyższy poziom. Może się zdarzyć, że nie zwrócimy na niego uwagi, wpadając w wir walki. Nie należy się jednak martwić, jako że inne oznaki zdobycia upragnionego levelu są raczej nie do przegapienia. Gdy tylko awansujemy na górze ekranu pojawi się stosowna informacja, a postać zostanie spowita pomarańczowym światłem, o postępie zostaniemy również poinformowani dźwiękowo - wygląd ekranu podczas awansu przedstawia obrazek-nagłówek na samym początku rozdziału "Doświadczenie". Gra informuje nas również jakie korzyści przyniósł nam postęp w grze. Wielorakość barw ma na celu nie tylko zasygnalizowanie graczowi, że właśnie jego postać osiągnęła level, ale również światło ogłusza wrogów i zadaje im obrażenia.
Przejdźmy może do konkretnych liczb. Poniższa tabela przedstawia ilość Punktów Doświadczenia jaka jest potrzebna na zdobycie każdego kolejnego poziomu, ukazuje również całkowitą ilość PD potrzebnych na osiągnięcie danego levelu licząc od zera. Został w niej również ujęty stosunek procentowy doświadczenia na danym poziomie do całości osiąganej na 60 lvl, a także podano o ile zwiększa się ilość potrzebnego do awansu doświadczenia w stosunku do poziomu poprzedniego.
| lvl | exp/lvl | % | Całkowity exp | % | Wzrost/lvl |
| 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 2 | 1 200 | 0,005 | 1 200 | 0,005 | 1 200 |
| 3 | 2 700 | 0,011 | 3 900 | 0,017 | 1 500 |
| 4 | 4 500 | 0,019 | 8 400 | 0,036 | 1 800 |
| 5 | 6 600 | 0,028 | 15 000 | 0,064 | 2 100 |
| 6 | 9 000 | 0,038 | 24 000 | 0,102 | 2 400 |
| 7 | 11 700 | 0,050 | 35 700 | 0,152 | 2 700 |
| 8 | 14 700 | 0,062 | 50 400 | 0,214 | 3 000 |
| 9 | 18 750 | 0,080 | 69 150 | 0,294 | 4 050 |
| 10 | 23 200 | 0,099 | 92 350 | 0,393 | 4 450 |
| 11 | 28 050 | 0,119 | 120 400 | 0,512 | 4 850 |
| 12 | 33 300 | 0,142 | 153 700 | 0,653 | 5 250 |
| 13 | 38 000 | 0,162 | 191 700 | 0,815 | 4 700 |
| 14 | 41 000 | 0,174 | 232 700 | 0,989 | 3 000 |
| 15 | 44 100 | 0,187 | 276 800 | 1,177 | 3 100 |
| 16 | 47 300 | 0,201 | 324 100 | 1,378 | 3 200 |
| 17 | 50 600 | 0,215 | 374 700 | 1,593 | 3 300 |
| 18 | 54 000 | 0,230 | 428 700 | 1,823 | 3 400 |
| 19 | 57 500 | 0,244 | 486 200 | 2,067 | 3 500 |
| 20 | 61 100 | 0,260 | 547 300 | 2,327 | 3 600 |
| 21 | 64 800 | 0,275 | 612 100 | 2,602 | 3 700 |
| 22 | 68 600 | 0,292 | 680 700 | 2,894 | 3 800 |
| 23 | 72 500 | 0,308 | 753 200 | 3,202 | 3 900 |
| 24 | 75 000 | 0,319 | 828 200 | 3,521 | 2 500 |
| 25 | 85 250 | 0,362 | 913 450 | 3,883 | 10 250 |
| 26 | 96 000 | 0,408 | 1 009 450 | 4,291 | 10 750 |
| 27 | 107 250 | 0,456 | 1 116 700 | 4,747 | 11 250 |
| 28 | 119 000 | 0,506 | 1 235 700 | 5,253 | 11 750 |
| 29 | 131 250 | 0,558 | 1 366 950 | 5,811 | 12 250 |
| 30 | 144 000 | 0,612 | 1 510 950 | 6,423 | 12 750 |
| 31 | 147 250 | 0,626 | 1 658 200 | 7,049 | 3 250 |
| 32 | 150 000 | 0,638 | 1 808 200 | 7,687 | 2 750 |
| 33 | 168 000 | 0,714 | 1 976 200 | 8,401 | 18 000 |
| 34 | 187 000 | 0,795 | 2 163 200 | 9,196 | 19 000 |
| 35 | 207 000 | 0,880 | 2 370 200 | 10,076 | 20 000 |
| 36 | 228 000 | 0,969 | 2 598 200 | 11,046 | 21 000 |
| 37 | 244 000 | 1,037 | 2 842 200 | 12,083 | 16 000 |
| 38 | 260 400 | 1,107 | 3 102 600 | 13,190 | 16 400 |
| 39 | 277 200 | 1,178 | 3 379 800 | 14,368 | 16 800 |
| 40 | 294 400 | 1,252 | 3 674 200 | 15,620 | 17 200 |
| 41 | 312 000 | 1,326 | 3 986 200 | 16,946 | 17 600 |
| 42 | 330 000 | 1,403 | 4 316 200 | 18,349 | 18 000 |
| 43 | 348 400 | 1,481 | 4 664 600 | 19,830 | 18 400 |
| 44 | 367 200 | 1,561 | 5 031 800 | 21,392 | 18 800 |
| 45 | 386 400 | 1,643 | 5 418 200 | 23,034 | 19 200 |
| 46 | 406 000 | 1,726 | 5 824 200 | 24,760 | 19 600 |
| 47 | 426 000 | 1,811 | 6 250 200 | 26,571 | 20 000 |
| 48 | 446 600 | 1,899 | 6 696 800 | 28,470 | 20 600 |
| 49 | 467 200 | 1,986 | 7 164 000 | 30,456 | 20 600 |
| 50 | 488 400 | 2,076 | 7 652 400 | 32,532 | 21 200 |
| 51 | 510 000 | 2,168 | 8 162 400 | 34,701 | 21 600 |
| 52 | 1 210 000 | 5,144 | 9 372 400 | 39,845 | 700 000 |
| 53 | 1 322 500 | 5,622 | 10 694 900 | 45,467 | 112 500 |
| 54 | 1 440 000 | 6,122 | 12 134 900 | 51,589 | 117 500 |
| 55 | 1 562 500 | 6,643 | 13 697 400 | 58,231 | 122 500 |
| 56 | 1 690 000 | 7,185 | 15 387 400 | 65,416 | 127 500 |
| 57 | 1 822 500 | 7,748 | 17 209 900 | 73,164 | 132 500 |
| 58 | 1 960 000 | 8,332 | 19 169 900 | 81,496 | 137 500 |
| 59 | 2 102 500 | 8,938 | 21 272 400 | 90,435 | 142 500 |
| 60 | 2 250 000 | 9,565 | 23 522 400 | 100,00 | 147 500 |
Wykres pod spodem obrazuje jak bardzo zwiększa się zapotrzebowanie na Punkty Doświadczenia konieczne do awansu na następny poziom wraz ze wzrostem Poziomu Postaci.

Kolejny diagram przedstawia graficznie jaki procent całości Punktów Doświadczenia potrzebnych na zdobycie 60 levelu stanowi każdy poziom. Zaznaczono tylko 59 i 60 level, by nakreślić kierunek w którym rośnie Poziom Doświadczenia, oraz wyszczególniono co dziesiąty spośród nich.

Druga tabela prezentuje efektowność zdobywania doświadczenia. Ukazuje Poziomy Trudności: Normalny, Koszmar i Piekło - każdy podzielony jest na cztery akty. W danym akcie ujęte jest minimalne, średnie i maksymalne doświadczenie jakie możemy w nim uzyskać i zależy ono od potworów z jakimi przyjdzie nam walczyć. Jest to więc tabelka bardziej poglądowa, niż podająca konkretne liczby - nie mniej jednak myślimy, że będzie dla wielu z Was przydatna.
| Normalny | Koszmar | Piekło | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Akt 1 | Akt 2 | Akt 3 | Akt 4 | Akt 1 | Akt 2 | Akt 3 | Akt 4 | Akt 1 | Akt 2 | Akt 3 | Akt 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| lvl | - | ~ | + | - | ~ | + | - | ~ | + | - | ~ | + | - | ~ | + | - | ~ | + | - | ~ | + | - | ~ | + | - | ~ | + | - | ~ | + | - | ~ | + | - | ~ | + | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 8 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 9 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 10 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 11 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 12 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 13 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 14 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 15 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 16 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 17 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 18 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 19 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 20 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 21 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 22 | Koszmar | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 23 | Akt 1 | Akt 2 | Akt 3 | Akt 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 24 | - | ~ | + | - | ~ | + | - | ~ | + | - | ~ | + | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 25 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 26 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 27 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 28 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 29 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 30 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 31 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 32 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 33 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 34 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 35 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 36 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 37 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 38 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 39 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 40 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 41 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 42 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 43 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 44 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 45 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 46 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 47 | Piekło | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 48 | Akt 1 | Akt 2 | Akt 3 | Akt 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 49 | - | ~ | + | - | ~ | + | - | ~ | + | - | ~ | + | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 50 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 51 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 52 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 53 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 54 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 55 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 56 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 57 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 58 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 59 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 60 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Legenda: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kolor | Doświadczenie | Mlvl-Clvl | Znak | Znaczenie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 125% | 3 | - | Minimalne Doświadczenie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 120% | 2 | ~ | Średnie Doświadczenie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 115% | 1 | + | Maksymalne Doświadczenie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 100% | 0 | lvl | Poziom Postaci | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 90% | -1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 80% | -2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 70% | -3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 60% | -4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 45% | -5 | Uwagi: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 30% | -6 | Affix +x% Doświadczenia/Zabity Przeciwnik nie Działa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 15% | -7 | Affix +x% Doświadczenia/Zabity Przeciwnik nie Działa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 5% | -8 | Affix +x% Doświadczenia/Zabity Przeciwnik nie Działa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 1% | -9 | Affix +x% Doświadczenia/Zabity Przeciwnik nie Działa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 0% | -10 | Affix +x% Doświadczenia/Zabity Przeciwnik nie Działa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

System Poziomów Mistrzowskich został zaimplementowany do Diablo 3 wraz z patchem 1.0.4, który to ukazał się 22 sierpnia 2012 roku i miał stać się elementem rozgrywki końcowej (tzw. end game). Stawia on nowe cele i oferując kolejne wyzwania dla graczy posiadających już postacie na maksymalnym, 60 Poziomie Doświadczenia. Głównym jego zadaniem jest stopniowe przenoszenie "na siebie" aspektu rozgrywki związanego ze znajdowaniem magicznych przedmiotów i złota, tak by wysoko poziomowa postać mogła skupić się wyłącznie na istotniejszych statystykach i nie zawracała sobie głowy zamianą ekwipunku tuż przed pokonaniem przeciwnika, by wspomniany bonus był większy.

Poziomy Mistrzowskie można zdobywać dopiero od chwili, gdy postać osiągnie już 60 Poziom "zwykłego" doświadczenia. Wtedy zauważymy, że z każdym pokonanym przeciwnikiem nasz pasek doświadczenia znajdujący się w interfejsie u dołu ekranu (obrazek wyżej) zacznie zapełniać się na niebiesko - gdy dojdzie już do końca, zdobędziemy nasz pierwszy PM. To nie będzie jednak koniec, bo Paragon Levels w Diablo 3 jest aż 100, a na zdobycie każdego kolejnego potrzeba więcej doświadczenia niż na osiągnięcie wcześniejszych (szczegółowe dane znajdziecie nieco niżej w tabelce).
Poziomy Mistrzowskie nie miałyby oczywiście sensu, gdyby wraz z ich zdobywaniem nasz bohater nie otrzymywał jakichś bonusów. Każdy kolejny poziom nagradza gracza zwiększeniem podstawowych statystyk, tj. Siłą, Zręcznością, Inteligencją oraz Witalnością (wartość podobna do tych za zwykłe Poziomy Doświadczenia), a ponadto otrzymujemy bardzo wartościową premię do znajdowania przedmiotów magicznych i złota w wysokości 3% na każdy poziom.
Nie trudno wyliczyć, że skoro poziomów jest 100, to finalna premia będzie wynosiła 300% - jest to maksimum jakie może osiągnąć postać (Męstwo Nefalemów nie wlicza się w to, więc dzięki pięciokrotnej jego kumulacji możemy osiągnąć ostateczną premię 375%). Nie oznacza to oczywiście, że przedmioty z premią zwiększającą szansę na znalezienie magicznych przedmiotów czy też złota odejdą do lamusa - gracz będzie stopniowo, sukcesywnie rezygnował z tej premii wraz ze zdobyciem każdego kolejnego Poziomu Mistrzowskiego, a gdy po wielogodzinnych próbach uda mu się osiągnąć maksimum, będzie mógł się całkowicie skupić na statystykach pozwalających efektywniej walczyć z potworami (bo ze względu na limit premie z przedmiotów nie będą się już liczyły).

Oczywiście Twój Poziom Mistrzowski będą mogli podziwiać inni gracze - będzie on widoczny wszędzie tam, gdzie pokazany jest Twój normalny Poziom Doświadczenia. Ponadto co każde 10 PM portret postaci zostaje wzbogacony o zupełnie nową wyróżniającą się ramkę, która coraz to bogatszymi zdobieniami odzwierciedla nasze sukcesy. Owe ozdobne ramki znajdują się na obrazku powyżej.
Poniższa tabela prezentuje zależności pomiędzy Poziomami Mistrzowskimi, a doświadczeniem jakie należy zdobyć by osiągnąć każdy z nich; uwzględnia ona zarówno zapotrzebowanie na najbliższy poziom z perspektywy obecnego, a także ukazuje zapotrzebowanie całkowite (liczone od zera). Ujęto w niej również procentowy udział każdego z tych zapotrzebowań w odniesieniu do całości, a także podano o ile zwiększa się ilość potrzebnego do awansu doświadczenia w stosunku do poziomu poprzedniego.
| lvl | exp/lvl | % | Całkowity exp | % | Wzrost/lvl |
| 1 | 7 200 000 | 0,069 | 7 200 000 | 0,069 | 0 |
| 2 | 8 640 000 | 0,083 | 15 840 000 | 0,152 | 1 440 000 |
| 3 | 10 080 000 | 0,096 | 25 920 000 | 0,248 | 1 440 000 |
| 4 | 11 520 000 | 0,110 | 37 440 000 | 0,358 | 1 440 000 |
| 5 | 12 960 000 | 0,124 | 50 400 000 | 0,482 | 1 440 000 |
| 6 | 14 400 000 | 0,138 | 64 800 000 | 0,620 | 1 440 000 |
| 7 | 15 840 000 | 0,152 | 80 640 000 | 0,771 | 1 440 000 |
| 8 | 17 280 000 | 0,165 | 97 920 000 | 0,937 | 1 440 000 |
| 9 | 18 720 000 | 0,179 | 116 640 000 | 1,116 | 1 440 000 |
| 10 | 20 160 000 | 0,193 | 136 800 000 | 1,309 | 1 440 000 |
| 11 | 21 600 000 | 0,207 | 158 400 000 | 1,515 | 1 440 000 |
| 12 | 23 040 000 | 0,220 | 181 440 000 | 1,736 | 1 440 000 |
| 13 | 24 480 000 | 0,234 | 205 920 000 | 1,970 | 1 440 000 |
| 14 | 25 920 000 | 0,248 | 231 840 000 | 2,218 | 1 440 000 |
| 15 | 27 360 000 | 0,262 | 259 200 000 | 2,479 | 1 440 000 |
| 16 | 28 800 000 | 0,275 | 288 000 000 | 2,755 | 1 440 000 |
| 17 | 30 240 000 | 0,289 | 318 240 000 | 3,044 | 1 440 000 |
| 18 | 31 680 000 | 0,303 | 349 920 000 | 3,347 | 1 440 000 |
| 19 | 33 120 000 | 0,317 | 383 040 000 | 3,664 | 1 440 000 |
| 20 | 34 560 000 | 0,331 | 417 600 000 | 3,994 | 1 440 000 |
| 21 | 36 000 000 | 0,344 | 453 600 000 | 4,339 | 1 440 000 |
| 22 | 37 440 000 | 0,358 | 491 040 000 | 4,697 | 1 440 000 |
| 23 | 38 880 000 | 0,372 | 529 920 000 | 5,069 | 1 440 000 |
| 24 | 40 320 000 | 0,386 | 570 240 000 | 5,455 | 1 440 000 |
| 25 | 41 760 000 | 0,399 | 612 000 000 | 5,854 | 1 440 000 |
| 26 | 43 200 000 | 0,413 | 655 200 000 | 6,267 | 1 440 000 |
| 27 | 44 640 000 | 0,427 | 699 840 000 | 6,694 | 1 440 000 |
| 28 | 46 080 000 | 0,441 | 745 920 000 | 7,135 | 1 440 000 |
| 29 | 47 520 000 | 0,455 | 793 440 000 | 7,590 | 1 440 000 |
| 30 | 48 960 000 | 0,468 | 842 400 000 | 8,058 | 1 440 000 |
| 31 | 50 400 000 | 0,482 | 892 800 000 | 8,540 | 1 440 000 |
| 32 | 51 840 000 | 0,496 | 944 640 000 | 9,036 | 1 440 000 |
| 33 | 53 280 000 | 0,510 | 997 920 000 | 9,545 | 1 440 000 |
| 34 | 54 720 000 | 0,523 | 1 052 640 000 | 10,069 | 1 440 000 |
| 35 | 56 160 000 | 0,537 | 1 108 800 000 | 10,606 | 1 440 000 |
| 36 | 57 600 000 | 0,551 | 1 166 400 000 | 11,157 | 1 440 000 |
| 37 | 59 040 000 | 0,565 | 1 225 440 000 | 11,722 | 1 440 000 |
| 38 | 60 480 000 | 0,579 | 1 285 920 000 | 12,300 | 1 440 000 |
| 39 | 61 920 000 | 0,592 | 1 347 840 000 | 12,893 | 1 440 000 |
| 40 | 63 360 000 | 0,606 | 1 411 200 000 | 13,499 | 1 440 000 |
| 41 | 64 800 000 | 0,620 | 1 476 000 000 | 14,118 | 1 440 000 |
| 42 | 66 240 000 | 0,634 | 1 542 240 000 | 14,752 | 1 440 000 |
| 43 | 67 680 000 | 0,647 | 1 609 920 000 | 15,399 | 1 440 000 |
| 44 | 69 120 000 | 0,661 | 1 679 040 000 | 16,061 | 1 440 000 |
| 45 | 70 560 000 | 0,675 | 1 749 600 000 | 16,736 | 1 440 000 |
| 46 | 72 000 000 | 0,689 | 1 821 600 000 | 17,424 | 1 440 000 |
| 47 | 73 440 000 | 0,702 | 1 895 040 000 | 18,127 | 1 440 000 |
| 48 | 74 880 000 | 0,716 | 1 969 920 000 | 18,843 | 1 440 000 |
| 49 | 76 320 000 | 0,730 | 2 046 240 000 | 19,573 | 1 440 000 |
| 50 | 77 760 000 | 0,744 | 2 124 000 000 | 20,317 | 1 440 000 |
| 51 | 79 200 000 | 0,758 | 2 203 200 000 | 21,074 | 1 440 000 |
| 52 | 80 640 000 | 0,771 | 2 283 840 000 | 21,846 | 1 440 000 |
| 53 | 82 080 000 | 0,785 | 2 365 920 000 | 22,631 | 1 440 000 |
| 54 | 83 520 000 | 0,799 | 2 449 440 000 | 23,430 | 1 440 000 |
| 55 | 84 960 000 | 0,813 | 2 534 400 000 | 24,242 | 1 440 000 |
| 56 | 86 400 000 | 0,826 | 2 620 800 000 | 25,069 | 1 440 000 |
| 57 | 87 840 000 | 0,840 | 2 708 640 000 | 25,909 | 1 440 000 |
| 58 | 89 280 000 | 0,854 | 2 797 920 000 | 26,763 | 1 440 000 |
| 59 | 90 720 000 | 0,868 | 2 888 640 000 | 27,631 | 1 440 000 |
| 60 | 92 160 000 | 0,882 | 2 980 800 000 | 28,512 | 1 440 000 |
| 61 | 95 040 000 | 0,909 | 3 075 840 000 | 29,421 | 2 880 000 |
| 62 | 97 920 000 | 0,937 | 3 173 760 000 | 30,358 | 2 880 000 |
| 63 | 100 800 000 | 0,964 | 3 274 560 000 | 31,322 | 2 880 000 |
| 64 | 103 680 000 | 0,992 | 3 378 240 000 | 32,314 | 2 880 000 |
| 65 | 106 560 000 | 1,019 | 3 484 800 000 | 33,333 | 2 880 000 |
| 66 | 109 440 000 | 1,047 | 3 594 240 000 | 34,380 | 2 880 000 |
| 67 | 112 320 000 | 1,074 | 3 706 560 000 | 35,455 | 2 880 000 |
| 68 | 115 200 000 | 1,102 | 3 821 760 000 | 36,556 | 2 880 000 |
| 69 | 118 080 000 | 1,129 | 3 939 840 000 | 37,686 | 2 880 000 |
| 70 | 120 960 000 | 1,157 | 4 060 800 000 | 38,843 | 2 880 000 |
| 71 | 126 000 000 | 1,205 | 4 186 800 000 | 40,048 | 5 040 000 |
| 72 | 131 040 000 | 1,253 | 4 317 840 000 | 41,302 | 5 040 000 |
| 73 | 136 080 000 | 1,302 | 4 453 920 000 | 42,603 | 5 040 000 |
| 74 | 141 120 000 | 1,350 | 4 595 040 000 | 43,953 | 5 040 000 |
| 75 | 146 160 000 | 1,398 | 4 741 200 000 | 45,351 | 5 040 000 |
| 76 | 151 200 000 | 1,446 | 4 892 400 000 | 46,798 | 5 040 000 |
| 77 | 156 240 000 | 1,494 | 5 048 640 000 | 48,292 | 5 040 000 |
| 78 | 161 280 000 | 1,543 | 5 209 920 000 | 49,835 | 5 040 000 |
| 79 | 166 320 000 | 1,591 | 5 376 240 000 | 51,426 | 5 040 000 |
| 80 | 171 360 000 | 1,639 | 5 547 600 000 | 53,065 | 5 040 000 |
| 81 | 177 840 000 | 1,701 | 5 725 440 000 | 54,766 | 6 480 000 |
| 82 | 184 320 000 | 1,763 | 5 909 760 000 | 56,529 | 6 480 000 |
| 83 | 190 800 000 | 1,825 | 6 100 560 000 | 58,354 | 6 480 000 |
| 84 | 197 280 000 | 1,887 | 6 297 840 000 | 60,241 | 6 480 000 |
| 85 | 203 760 000 | 1,949 | 6 501 600 000 | 62,190 | 6 480 000 |
| 86 | 210 240 000 | 2,011 | 6 711 840 000 | 64,201 | 6 480 000 |
| 87 | 216 720 000 | 2,073 | 6 928 560 000 | 66,274 | 6 480 000 |
| 88 | 223 200 000 | 2,135 | 7 151 760 000 | 68,409 | 6 480 000 |
| 89 | 229 680 000 | 2,197 | 7 381 440 000 | 70,606 | 6 480 000 |
| 90 | 236 160 000 | 2,259 | 7 617 600 000 | 72,865 | 6 480 000 |
| 91 | 244 800 000 | 2,342 | 7 862 400 000 | 75,207 | 8 640 000 |
| 92 | 253 440 000 | 2,424 | 8 115 840 000 | 77,631 | 8 640 000 |
| 93 | 262 080 000 | 2,507 | 8 377 920 000 | 80,138 | 8 640 000 |
| 94 | 270 720 000 | 2,590 | 8 648 640 000 | 82,727 | 8 640 000 |
| 95 | 279 360 000 | 2,672 | 8 928 000 000 | 85,399 | 8 640 000 |
| 96 | 288 000 000 | 2,755 | 9 216 000 000 | 88,154 | 8 640 000 |
| 97 | 296 640 000 | 2,837 | 9 512 640 000 | 90,992 | 8 640 000 |
| 98 | 305 280 000 | 2,920 | 9 817 920 000 | 93,912 | 8 640 000 |
| 99 | 313 920 000 | 3,003 | 10 131 840 000 | 96,915 | 8 640 000 |
| 100 | 322 560 000 | 3,085 | 10 454 400 000 | 100,00 | 8 640 000 |
Wykres poniżej ukazuje w sposób bardziej obrazowy jaki procent wszystkich Poziomów Mistrzowskich stanowi każdy z nich:

Poniższy wykres wskazuje jak zwiększa się ilość doświadczenia potrzebnego na osiągnięcie kolejnych Poziomów Mistrzowskich (liczby podane są w tysiącach):





