diablo 3

Classic Rush Soso Blizz v1.11

Ostatnia modyfikacja: 28.12.2007. Utworzono: 27.12.2007

Spis Treści:

1. Wstęp
2. Statystyki
3. Umiejętności
4. Dobór przedmiotów
5. Progi
6. Reguły classica
7. Sposób gry
8. Zakończenie


1. Wstęp


Postanowiłem przedstawić Wam postać, dzięki której będziemy mieli możliwość przeprowadzenia niskolevelowej postaci na piekło bez potrzeby robienia tzw. Baal buga, który zwykle zajmuje dużo czasu. Tą postacią jest czarodziejka, a jej żywiołem - zimno. Starałem się również wybrać odpowiedni Stuff, który pozwoli nam bez trudu radzić sobie na hellu, a jednocześnie nie jest drogi. Przy pisaniu strategii będę wzorowal się na mojej soso emerytce ;)
Słowniczka nie tworzę, toteż będę się starał pisać prostym i zrozumiałym językiem dla nowicjuszy, a w niektórych wypadkach będę wyjaśniał na bieżąco.

Z góry przepraszam za brak screenów, ale moja soso już rozebrana, przekazuje tylko moje doświadczenie w tej dziedzinie.


2. Statystyki


W przypadku siły i zręczności zasady sa proste: dajemy taką ilość, żeby móc unieść itemy, czyli:

Sila - z itemami musimy wyciągnąć 80 (tyle co wymaga złota skóra), chyba że nas na takową nie stać, wtedy do 75 (ciężka tarcza)

Zręczność - z itemami musimy wyciągnąć 51 (tyle ile wymaga widmowa skorupa - shard), która jest podstawą buildu.

Energia & żywotność - tutaj sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Ilość punktów zainwestowanych w mane i życie zależy od stylu gry gracza. Osobiście uważam, że lepiej jest zrobić użytek z „niebieskich soczków” i dodać więcej w żywotność. Około 50 punktów w energie powinno wszystkim wystarczyć. Tradycyjnie reszta w życie.


3. Umiejętności


Tutaj będziemy mieli 2 drogi do wyboru, zależnie od tego czy uważamy, że warto jest robić kolejną postać i tworzyć zamieszanie z wchodzeniem i wychodzeniem z gry (według mnie warto), czy też nie. Dzieje się tak za sprawą pewnego buga:

Musimy mieć postać na piekle, która ma wykonane zadanie z laską horadrimów, ale nie ma wykonanego zadania z Durielem, innymi slowy, która wsadzila stransmutowaną laskę do otworu i wyszła z gry, nie zabijając aktowego bossa. (dalej - postać-z)

Postać, którą przeprowadzamy na piekło (dalej - postać-x), musi już mieć zrobione zadanie że żmijoszponami i Demonologiem.

Po zrobieniu tych questów wchodzimy (postacią-x) do gry na piekle (założonej przez postać-z), teraz możemy już wyjść (postacią-z) i wejść z powrotem naszą czarodziejką.

Po wykonaniu tych czynności w grze będzie otwarte przejście do Duriela, czyli nie potrzebujemy laski (nie musimy iść po nią do robaczego gniazda, dzięki czemu nigdzie indziej nie potrzebujemy wymaxowanej umiejętności ognia. Pozwala nam to zaoszczędzić wiele punktów umiejętności).

Pierwsza droga: (zalecana)

Umiejętności ognia:
Cieplo - 1 , przydatne, ten punkt da nam 30% mana Reg lub więcej, zależnie od tego czy mamy sk od innych przedmiotów
Sciana ognia - 1 , używamy na Lord de Seisa i inne słabsze potwory z norma i kosza z cold immunem (potworem z niewrażliwością na zimno)
Inferno - 1 , dojście
Pozoga - 1 , dojście

Razem 4 punkty umiejętności

Umiejętności błyskawic:
Wiązka błyskawic - 1 , dojście
Błyskawica - 1 , przydatne na słabszych bossów z cold + fire immunem (min Lord de Seis na koszmarze)
Pole statyczne - 1 , przydatne min na diablo i cold immunów
Teleport - 1 , wiadomo, podstawowy skill

Dlaczego nie dodajemy w tarczę energetyczną?
Tutaj nie warto, sk od itemów bardzo mało, więc co nie zrobimy i tak mało nam da

Razem 4 punkty umiejętności

Umiejętności zimna:
Mistrzostwo zimna- 20 , zmniejsza res przeciwnika na zimno, podstawa
Zamieć - 20, podstawówy skill
Lodowe uderzenie - 20, drugi podstawowy skill, a zarazem synergia
Lodowcowy grot- 1 , dojscie - w zasadzie też jest synergia, ale lepiej jest dać w lodowy pocisk, co daje nam lepszą synergie do lodowego uderzenia (tutaj lepszy jest dmg niż długość trwania zamrożenia)
Nova - 1 , dojscie
Lodowy pocisk - 20 - synergia (dodajemy w ostatniej kolejności)

Razem 82 punkty umiejętności

Razem wszystkich - 90, czyli jak na razie potrzebujemy 78 lvl, oczywiście na niższym tez damy rade
W prawdzie zostaje nam jeszcze 20 puntków (najlepiej je dać w grot), ale exping na classicu jest dosyć trudny, rzadko którym udaje się przekroczyć 90 lvl.

Druga droga:

Tutaj jest tylko jedna różnica:
Zamiast 20 punktów w lodowy pocisk, dajemy 20 w ścianę ognia.
Dlaczego?
Jeśli nie używamy ww buga, to w grze mamy kilka miejsc gdzie jest sporo cold immunów (Zimnoczerw Kopacz w gnieździe robali oraz liczne immuny w grobowcu Tal Rasha)
Więcej dowiecie się w sposobie gry.


4. Dobór przedmiotów


Tutaj opisze tylko najtańsze lub bardzo tanie przedmioty (taki jest cel strategii)

Są one posortowane w kolejności od najlepszych do najgorszych wg mnie


Hełm

Hełm 3 soc
3x perf rubin (114 life)


Plusy

+ cena (każdy może sobie sam taki zrobić)
+ life

Minusy

- brak fhr (szybsze odzyskanie równowagi) (chociaż i tak w tym buildzie mamy dobry próg)
- brak res (odporności) (w tym buildzie mamy 6x res na hellu, co wystarcza)

Można sobie także złożyć hełm 3x perf szafir, który włożymy na normie i koszu - zaoszczędzimy troche many, ale wtedy tworzymy pewnego rodzaju zamieszanie. W takim wypadku 3x perf ruby włożymy na piekle.

Inna opcja:

Rare hełm
10 fhr
~2x life
~2x res

Plusy

+ fhr
+ res

Minusy

- low life
- droższy niż poprzednik, a każdy nieco lepszy hełm z większym lifem i double resem to dużo większy wydatek


Amulet

Rare amu
1-2 soso sk
Ewentualne dodatki typu res, str, dex, mana, life

Plusy

+ kop do dmg
+ dodatki

Minusy

- cena

Mahim oak curio

Plusy

+ stats
+ res
+ cena

Minusy

- brak skilla

Jeśli mamy mieć kiepski rare amu to już lepiej wybrać oak’a.


Broń

Tu jest tylko jedna opcja:

Widmowa skorupa (Spectral shard)

Plusy

+ 10 all res
+ 50 fcr
+ 50 mana

Minusy

- wysoki wymagany dex

Jak zależy nam na mf-owaniu możemy też zakupić gull’a


Zbroja

Złota skóra (Goldskin)

Plusy

+ 35 res

Minusy

- cena
- 80 str req
- brak life

Wg mnie najlepsza zbroja na classicu (pomijając najdroższe rary). Pozwala nam mieć odporności rzędu 60-70 na piekle.

Rare armor z fhr, life, res

Plusy

+ fhr
+ można wyciagnąc dobry life

Minusy

- low resy
- cena (podobnie jak w przypadku hełmu, za każdą lepszą zbroje zapłacimy już sporo)

Niebiańska szata (Heavenly garb)

Plusy

+ ene
+ mana Reg
+ cena

Minusy

- brak life
- słaby res

Szara szata (greyform)

Plusy

+ 20 cold res
+ 20 fire res
+ 10 dex

Minusy

- cena


Tarcza

Shield 3 soc
3x perf diamond


Plusy

+ 57 res
+ cena

Minusy

- brak life, fhr

Bardzo dobra tarcza, wkładamy kiedy na piekle nie dajemy rady przy 105 fcr staffie, wtedy musi wystarczyc próg 63. Co do samej tarczy, wg mnie najlepsza jest ciężka tarcza (tower shield) - zajmuje mało miejsca, a ma dobry blok. Jedynym minusem jest wymagany str (w przypadku gdy nie bierzemy Goldskina jako zbroje).

Mur bezokiego(Wall of the eyeless)

+ fcr (szybsze rzucanie czarów) (niezbędny do progu 105 fcr, jeśli oczywiście na taki sie decydujemy)

Minusy

- brak resa

Kupimy tanio. Co do tego czy damy rade przeżyc i zabijać ze stuffem pod 105 próg fcr - tak, wymaga to jednak odrobiny wprawy.


Rękawice

Pięść maga (Magefist)

Plusy

+ 1 fire sk (da nam bonusa do ciepła)
+ ładna regeneracja many
+ fcr

Minusy

- brak life / mana

Ognisty mróz (Frostburn)

Plusy

+ olbrzymi kop do many

Minusy

- Brak fcr


Pierścienie

Najpierw musimy się zastanowic czego oczekujemy od ringów. Aby osiągnąć próg 105 fcr (a wszystkim mogę powiedzieć, że najlepiej się takim gra tutaj, nawet kosztem resów i życia) potrzebujemy 2 ringi z fcr (zakładając, że nie mamy fcr w amu)

Myślę, że soje od razu odpadają (to ma być tani build, a każdy soj tutaj to spory wydatek)

Będziemy potrzebowac 2 ringów z fcr + mana/life/res/str/dex - jaki się uda kupić

A zatem:

rare ring

Plusy

+ fcr
+ mana/life/res/str/dex - zależnie od tego jakie mamy

Trudno tutaj podać plusy i minusy, ze względu na to, że zapewne każdy player może sobie pozwolić na inne błyskotki. Nie ma tez innego uniq czy set ringa, z którym można porównywać, bo inaczej nie osiągniemy progu fcr - 105.


Pas

jaszczur (Bladebuckler)

Plusy

+ fhr
+ dex
+ str

Minusy

- brak life
- res

Tani i dobry pas. Jakby szukać lepszego to już, by trzeba sporo zapłacić.

rare

Plusy

+ Fhr
+ Life
+ Res

Minusy

- brak str/dex
- cena


Buty

Ja tu widzę tylko jedno wyjście:

Odbipięty (Tearhaunch)

Plusy

+ str
+ dex
+ res
+ cena

Minusy

- jak na swoją cenę i warunki to raczej nie ma, może z wyjątkiem braku fhr

Co do socetowania itemów:
Hełm/zbroja - perf rubin
Tarcza - perf brylant

Aczkolwiek nie sądze, żeby ktoś miał soc, gdyż wyrabia go się tu za pomocą kostki horadrimów i SOJ. Niby jest jeszcze jedna metoda, ale tutaj tego nie podam :)


5. Progi


Będziemy mieli do czynienia z dwoma rodzajami progów:

Fhr (szybsze odzyskanie równówagi)

Oraz

Fcr (szybsze rzucanie czarów)

Zacznijmy od Fhr, najbardziej realne rozwiązania to:
30 (10 fps)
42 (9 fps)
60 (8 fps)

Na classicu nie mamy tego luksusu i nie możemy sobie dorobić fhr talizmanami czy też klejnotami. Jeśli więc za pas wzięliśmy Jaszczura, to będziemy mieli próg 10 fps, jeśli mamy zbroje z perf fhr to - 9 fps - wszystko zależy od stuff’u ale osobiście nie uważam, że pod fhr należy cały stuff ustawiać. Jaki będzie taki będzie, dużo tutaj nie poradzimy.

Teraz Fcr, najbardziej realne rozwiązania to:
63 (9 fps)
105 (8 fps)

Jak już wspominałem, najlepszym rozwiązaniem jest 105 fcr - właśnie pod ten próg ustawiamy builda. Jeśli jednak wolimy być nieco wolniejsi, ale wytrzymalsi zamiast magefistów włóżmy frostburny, a zamiast tarczy z fcr - tarcze 57 all res.


6. Reguły Classica


Może to nieco dziwny rozdział, ale zapewne wielu z Was nie pamięta czasów gry na classicu, kiedy to jeszcze LOD’a nie było.
Dowiecie się tutaj o najważniejszych różnicach pomiędzy tymi dwoma wyżej wymienionymi.

- nie zobaczymy wersji elitarnych przedmiotów
- nie zobaczymy wyjątkowych setowych i unikalnych przedmiotów (są tylko normalne wersje)
- nie ma talizmanów
- nie ma 5 aktu (czyli UT, organów, kluczy itp. a także zadania z barbarzyńcami - dzięki czemu ten build zaczyna mieć sens :) )
- nie ma run (czyli słów runicznych też nie)
- nie ma craftów
- nie ma klejnotów
- nie ma eterycznych itemów
- maksymalne prefixy i suffixy różnią się od tych z dodatku
- Merc nie może mieć ekwipunku
- Merc nie przechodzi z aktu do aktu
- nie wskrzeszamy Merca tylko kupujemy nowego
- nasz blok nie zależy od dexa, tylko i wyłącznie od tarczy (np jak w tarczy mamy 30, to blok tez będzie 30, zawsze)

Zapewne jest ich więcej, ale jakoą na razie nie mogę sobie przypomnieć :p


7. Sposób gry


Głównym celem robienia takiej czarodziejki jest rushowanie postaci, więc jak zapewne się domyślacie, to tutaj opiszę

Myślę, że norma nie ma po co opisywać - wszystko łatwo i gładko, jak braknie many można włożyć hełm z 3 perf szafirami.
Na koszu schodki zaczynają się dopiero w 2 akcie - przynajmniej tak się może wydawać.
Zimnoczerw Kopacz, czyli główny boss w robaczym gnieździe ma cold immuna - tak jest zawsze.
Czasami ma jednak też fire immuna - przynajmniej tak jest napisane - w rzeczywistości on nie istnieje. Innymi słowy potwór ma napis - ‘fire immun’ ale można go ogniem zabić - w tym wypadku ściana ognia.

Kolejne schody zaczną się w Travincal. Bossowie rady mogą mieć zaklęty ogień, który jak dobrze trafi może zabić naszą postać 1 ruchem - lepiej więc atakować z dystansu.

Następnym trudnym momentem będzie zabicie Lorda de Seis (czasami ma cold immuna). Bijemy polem statycznym, a jak już mu zostanie mało życia to dobijamy ścianą ognia. Czasami jednak ma 2 immuny:

Cold immun + fire immun - bijemy polem statycznym i pod koniec błyskawicą (po to w nią daliśmy).

Cold immun + light immun - bijemy cały czas ścianą ognia.

Oczywiście trudno nam będzie tego dokonać, jeśli w około będzie się znajdowało mnóstwo potworów - najpierw więc radzę wszystkie pozabijać.

Teraz Andariel na piekle - ciężka jest tylko gdy w grze znajduje się 4-5+ osób, tak to Pikuś :p
Rzucamy blizz i odpowiednio się teleportujemy, tak aby jak najwięcej czasu znajdowała się pod ostrzałem zamieci. Jak już jej zostanie mniej życia możemy też stanąc w miejscu i puszczać masowe zamieci nad siebie, a w odstępie między nimi (cast delay) - atakowac lodowym uderzeniem.

2 act:
Jeśli nie mamy chara na piekle z q z laska a bez q z duri (o czym wspomniałem w rozdziale ze skillami) naszym pierwszym celem będzie robacze gniazdo:
Tele -> zabicie przeszkadzających potworów -> zabicie bossa z ściany ognia (w tym buildzie mamy ja na 20) oraz statycznego pola - jednym slowem tradycyjnie.

Jeśli jednak mamy taką postać (naprawdę dużo łatwiej jest) naszym pierwszym kierunkiem będzie Świątynia żmijoszponów. Jeśli się nie nauczymy odpowiednio teleportować to może nam się zdarzyć tam umrzeć. Właściwie to jedyne miejsce gdzie przydałby się porządny fhr. Po otrzymaniu ciosu od jednej żmiji, leci na nas cała seria co najczęściej kończy się zgonem. Jak już dotrzemy do poziomu 2 to teleportujemy się na ołtarz, modląc się, że nie ma tam żmij (bardzo rzadko są) - nawiązanie z nimi walki nie ma sensu, gdyż wszystkie są cold immunami. Przed otworzeniem zabijmy wszystkich strażników, a potem kościotrupy, które są proste - na parę ścian ognia. Wtedy otwieramy tp, a dalej zapewne wiecie jak.

Ważna rzecz: niech postać rushowana pogada z Drognanem zanim soso wejdzie do Tajemnego Sanktuarium - wtedy Jerhyn nam wyjdzie.

Teraz Tajemne Sanktuarium. Tradycyjnie tele i otwieramy tp. Nie zależy nam, żeby zabić wszystkie potwory (panowie ghuli mają tu immun) , więc blizz na Demonologa unikając przy tym innych potworów.

Teraz robimy buga, o którym pisałem w dziale ze skillami, ale jeszcze raz przypomnę:

Cytat:
Musimy mieć postać na piekle, która ma wykonane zadanie z laską horadrimów, ale nie ma wykonanego zadania z Durielem, innymi slowy, która wsadzila stransmutowaną laskę do otworu i wyszła z gry, nie zabijając aktowego bossa. (dalej - postać-z)

Postać, którą przeprowadzamy na piekło (dalej - postać-x), musi już mieć zrobione zadanie że żmijoszponami i Demonologiem.

Po zrobieniu tych questów wchodzimy (postacią-x) do gry na piekle (założonej przez postać-z), teraz możemy już wyjść (postacią-z) i wejść z powrotem naszą czarodziejką.

Po wykonaniu tych czynności w grze będzie otwarte przejście do Duriela, czyli nie potrzebujemy laski (nie musimy iść po nią do robaczego gniazda, dzięki czemu nigdzie indziej nie potrzebujemy wymaxowanej umiejętności ognia. Pozwala nam to zaoszczędzić wiele punktów umiejętności).


Soską robimy tele i wpakowujemy się do otworu, który już teraz jest otwarty i nie ma potrzeby wsadzania lachy (aby to zrobic musielibyśmy rozwalić mnóstwo cold immunów)
Już w Komnacie Tal Rash’y otwieramy tp dla rushowanych postaci.

Duriel jest raczej prosty - najpierw pole statyczne, potem blizz.

Z momentem jak wchodzimy do 3 aktu, rush się kończy - jak teraz wyjdziemy z gry, skonwertujemy postać, będziemy już na piekle. Reszte rusha można zrobic już na dodatku, ale mimo wszystko opisze jak grać w 3 akcie na classicu. A nuż ktos będzie chciał tu zostać i expić? :)

Teraz Travincal. Ze wszystkimi Członkami Rady nie powinno być kłopotów - jak trzeba wybawiamy je po za samą świątynie i rozwalamy pojedynczo. Możemy mieć kłopot z 1 lub 2 bossami (zależy jak się trafi), które będą miały cold immuna. Pamiętajmy, żeby nie zwabić potworów do świątyni, bo sporo ich ma cold immuna. Bossom musimy zabrać ile się da polem statycznym, a reszte musi zrobić nasz skill - błyskawica i Merc w błyskawice (innego niż z 3 aktu nie możemy tu mieć). Osobiście wchodze tu Hammerem, ale wtedy od razu nowa strategia, by była potrzebna :)

Mef jest raczej prosty, chociaż może nas zabić 1 hitem. Musimy trzymać dystans, gdyż jego wiązka błyskawic to potężna broń. Rzucamy blizz i biegamy w kółko unikając tej niebieskiej kuli i błyskawic, starając się nie zwabić immunów stojących z tyłu pomieszczenia. Nie radzę tele (z wyjątkiem, gdy rzuci wiązkę błyskawic), bo jak rzuci na nas błyskawice od razu po naszym czarze, to wlasnie tam gdzie się uprzednio teleportowaliśmy. Żeby oczyścić trochę wejście do 4 aktu (hydry) możemy zabić Członków Rady stojących na drugim brzegu.

Został nam jeszcze 4 akt, ale to nie dla soso tutaj. Nie wiem czy jest możliwe przejście Sanktuarium Chaosu soską, no chyba, że hybrydą, ale to raczej powolne by było :p


8. Zakończenie


Tutaj kończy się ta strategia, mam nadzieję, że Wam się podobało i że może ktoś z tego skorzysta.
Nasza soso radzi sobie na piekle bez większych problemów, oto jej statystyki (mojej):

Life - 800
Mana - 400
Blizz dmg - 1,6k
Ice blast dmg - 900-1k
Resy - 63/5/5/31 (z tarczą pod fcr, z tarczą pod res znacznie więcej)

Chciałbym podziękować Michalowi0110, który pomógł mi zacząć na Classicu, jeszcze na poprzednim Ladderze.

Proszę o oceny.

Thx

Len_Tao


Oceń materiał: Ocena: 4.28 (346 głosów).


Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.