Amka Kosiarka
Ostatnia modyfikacja: 14.10.2007. Utworzono: 24.08.2007
Wstęp:
Ta taktyka będzie dotyczyła gry Amazonką na łuki lub jak kto woli Bowazonką. Amazonka chyba każdemu kojarzy się ze strzałą kierowaną. Amki od zawsze rządziły w duelach i nie było na nie mocnych. Jednak po wyjściu 1.10 sytuacja uległa zmianie, amazonka została chyba najbardziej skrzywdzona przez nowego patcha a jej dawna świetność stała się legendą. Amazonki już nie królują w duelach (byle pal z szarżą stanowi poważny problem), więc postanowiłem zrobić z niej nieco inny użytek mianowicie PvM. Było to nie lada wyzwanie, ponieważ zupełnie nie wiedziałem za co się brać w co pakować punkty itd. Wiele razy spotkałem się ze stwierdzeniem że Amka to szit i nie nadaje się na PvM, ale mimo to zaryzykowałem i myślę że się opłaciło. Swoją Joannę zrobiłem w 4 dni na CBN ladder, obecnie ma ona 86 lvl i ma się dobrze. Nie polecam robienia takiej postaci na singla gdyż bez dobrych itemów może być ciężko (ale jak ktoś stosuje jakieś wymiany przedmiotów za pomocą dziwnych programów to proszę bardzo). No to zacznę może od skili.
Skile:
Łuk i Kusza:
I tu miałem poważny dylemat, nie chciałem ładować w kierowaną i seryjny strzał bo to już przecież było, zainteresowało mnie natomiast Wymiatanie (strafe). Z wymiataniem eksperymentowałem jeszcze za czasów 1.08 i 1.09 , ale dopiero 1.10 naprawił tego wspaniałego skila. Mianowicie w starszych wersjach wymiatanie dobrze działało na grupie wrogów - rozdzielało pomiędzy nich dziesięć strzał, jednak gdy pojawił się jeden przeciwnik amka wystrzeliwała jedną strzale, trzeba było dużo biegać aby zaciągnąć na ekran przynajmniej dwóch klientów inaczej strafe nie działało. Natomiast w 1.10 jeżeli mamy do czynienia z jednym wrogiem ama bez wahania wpakuje w niego 10 strzał z bardzo dużą prędkością, działa podobnie jak zapał u paladyna. Dzięki temu Srafe jest dobre i na grupki i na bosów więc można powiedzieć że zastępuje dawne combo Kierowana + Seryjny. Wymiatanie niestety zadaje tylko 3/4 obrażeń od broni ale za to z każdym lvl obrażenia się zwiększają o 5%. Jeśli ktoś chce sobie robić taką amazonkę niezbędnym będzie zainwestowanie tu 20 pkt. Jak zaobserwowałem na BN wielu graczy trwa w ciemnocie, odrzuca postęp i uparcie ładuje punkty w seryjny strzał, moim zdaniem seryjny jest mniej precyzyjny, wolniejszy posiada mniejsze obrażenia, i nie nadaje się na bosów. Wymiatanie posiada natomiast jedną bolączkę, mianowicie dopóki nasza Blonsia nie wypuści 10 strzał dopóty nie możemy się ruszyć, mi osobiście to nie przeszkadza, ale pisze o tym żeby nie było... Podsumujmy więc:
strzała magiczna: 1 pkt na dojście
strzała zimna: 1 pkt na dojście
strzał seryjny: 1 pkt na dojście
strzała kierowana: 1 pkt na Baala albo na duele
wymiatanie: 20 pkt
Magia i bierne:
Tu utopimy jak się domyślacie resztę naszych cennych punktów.
Uderzenie Krytyczne: wiadomo o co chodzi mamy szanse zadać podwójne obrażenia, dajemy tu 20 pkt, bo fajnie jak amka zadaje podwójny dmg, ja mam na 26 i uderzam krytycznie ze skutecznością 71% :D
Penetracja: Kolejny skill bez którego ani rusz zwiększa skuteczność naszego ataku, a że naszej amce skuteczności nigdy za wiele dajemy tu 20 pkt i koniec.
Valkiria: Tu zdania są podzielone jedni mówią że dać tu 1 pkt, inni że 5. Ale po co komu taka walkiria która na helu cały czas ginie. Nasz styl walki wręcz wymaga aby ktoś ściągał na siebie uwagę wroga i zarazem stanowił żywą tarczę, A taka walkiria nadaje się do tego znakomicie, ja dałem tu całe 20 pkt i ani jednego nie żałuje, razem z itemami moja walkiria na 26 ma 2826 i naprawdę trzeba się postarać, aby ją zabić, dzięki synergiom, jakie posiada może robić uniki i uderzać krytycznie.
Uniki: Hmm uniki na pewno są dobre jednak dałem po jednym punkcie, dzięki przedmiotom mam je na 7 poziomie i to wystarczy, może warto je bardziej podrasować ale ja wole mieć silniejszą valkirię.
Przebijanie: Rewelacyjnie działa z wymiataniem jak potworki ustawią się w rzędzie np. w Robaczym Gnieździe wystarczy jedna dwie serie i nie ma po nich śladu. Dajemy tu co najmniej 1pkt.
uderzenie krytyczne: 20pkt
penetracja: 20pkt
Walkiria: 20pkt
Uniki: 3pkt dla każdego po 1pkt (albo więcej)
Przebijanie: 1pkt (albo więcej)
wewnętrzne spojrzenie: 1pkt na dojście
spowolnienie pocisków: 1pkt na dojście
przynęta: 1pkt na dojście
Jak zapewne zauważyliście zostało kilka punktów które możemy dać albo w przebijanie albo w uniki albo w kierowaną jak ktoś chce na duelki. (Ja dałem w przebijanie) No i to tyle co do skili.
Staty:
Siła - tyle co do przedmiotów ok. 140 powinniśmy mieć aby dźwigać Wf
Zręczność - Tu nigdy nie będzie za dużo musimy mieć skuteczność na przyzwoitym poziomie, z przedmiotami powinniśmy mieć tu ok. 280-300
Zycie- co zostanie ok. 180-200
Mana- nic, na początku trochę brakuje, ale potem nie stanowi to problemu, ja mam na helu 5% wykradanie i to wystarcza.
Ubrania:
Nie będę ukrywał że nasza pani bez dobrego sprzętu nie będzie zbytnio wymiatała, ale znalazłem nawet nie drogie, a bardzo dobre rozwiązanie. Opisze tu dwie wersje ekwipunku, tańszy i droższy, jednak oba są bardzo dobrym rozwiązaniem Wersja(troszkę) tańsza - sam nosze i jest good
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest set Maviny, jeśli go zakładamy mam przyzwoity dmg, wszystkie odporności 100, +6 do all skills, 100 do def, 20 do siły, 30 do zręczności, 100% mf, dodaje spory dmg od zimna i magii, 30% ias, i inne dobre bajery. Sety w 1.10 naprawdę wymiatają, i nie wierzcie jak ktoś mówi że sety są dla noobów. Jest to bardzo dobre i za razem wygodne rozwiązanie.(trochę przypałowo świecimy ale to nic)
Broń- set Maviny socketować jawelem 40/15
Hełm- set Maviny socketować jawelem 40/15
Zbroja- set Maviny socketować jawelem 40/15
Rękawiczki- set Maviny
Pas- set Maviny
Buty- Wodołaz
Ring 1 - Kruczy Lód
Ring 2 - Ring z Life leach, najlepiej jakiś wypasiony craft
Amu - Oko Kota
Plecak - kilka charmów małych do resów tak aby utrzymać ponad 50, a reszta dodające do obrażeń elementarnych najlepsze by były 290 ale wiem jakie są drogie.
Takie rozwiązanie jest sensowne, po za tym mamy z głowy fizyków: z setu Mavinki mamy 144-377 od magii, 131-252 od zimna, do tego kilka charmów 290 i przy prędkości wymiatania naprawdę damy radę. Warto postarać się również o jawelki 40/15 (klejnot zwiększa dmg 40% i szybkość ataku 15% ) którymi socketujemy wszystko co się da czyli broń, zbroje, Hełm. Po tym zabiegu fizyczne obrażenia naszego miotacza Maviny zbliżą się do obrażeń Wf.
Wersja droższa (dla kozaków)
Broń- Wf
Hełm- Obicze Andariel socketowana Um // perf Gaza socketowana Um
Zbroja- Upgrade Shaft socketowany Um
Rękawiczki- Duszołap, // Chwyt Drakuli (najlepij perf)
Pas- perfekt String
Buty- WT
Ring 1 - Kruczy Lód
Ring 2 - wypasiony craft ok. 9% LL
Amu - Oko Kota // perf Mara
Plecak - kilka charmów małych do resów, tak aby utrzymać ponad 50 , a reszta dodające do obrażeń elementarnych, najlepsze by były 290 ale wiem jakie są drogie. Mogą być też skillery do łuku i kuszy, albo do magii i biernych.
Najemnik:
Będzie to osoba która swoją aurą znacząco polepszy obronę naszych dam - czyli najemnik z 2 aktu z aurą śmiałość. Jak go ubrać pisałem w innych taktykach.
Jak grać:
Gra taką postacią jest bardzo przyjemna, ale przez nieuwagę możemy się znaleźć w sytuacji bez wyjścia. Dlatego nigdy nie pchamy się do przodu, najpierw Walkiria, potem my, jak widzimy przy końcu ekranu stoją potwory nie podchodzimy do nich tylko strzelamy z daleka (chyba jasne), jeśli nie jesteśmy pewni czy teren czysty - wystrzelmy strzałę, jak amka zacznie wymiatać znaczy że ktoś tam stoi. Nie dajmy się otoczyć, (atakujemy z końca ekranu), nie możemy dopuścić do sytuacji że stoimy np. na środku kanionu maga a w koło biegną na nas potwory, wtedy wymiatanie jest mało przydatne bo amka kręci się i wymiata na wszystkie strony. Musimy tak operować Walkirią, żeby ustawić potworki w zwartej grupie, a najlepiej w rzędzie. Problem pojawia się również w walce z Baalem. W momencie kiedy Baal rzuca te swoje pnącza czy co to jest, amka zamiast atakować baala atakuje właśnie pnącza, najlepiej wtedy użyć kierowanej. Co do fizyków jak już wspomniałem Charmy i Set Maviny w zupełności wystarcza, atak jest po za tym baaardzo szybki, a potwory nieodporne na fiz mają niewiele życia (w 1.10 fizyków jest dużo mniej). Taktyk na duele nie opisuje bo to amka PvM, ale jak ktoś chce - może dać więcej w kierowaną i ruszyć do boju. Ostatnio nie chodzę na duele zwłaszcza na helu, tam wszyscy mają wypas sprzęt, enigmy i inne i nie mam z nimi szans, (ostatnio walczyłem z asską która używała trąby barbarzyńcy, pokazała mi stuff i miała w szponach jakieś wyjebane runewordy).
No dobra to chyba tyle, postać jest ciekawa i przyjemna w prowadzeniu, polecam wszystkim znudzonym. Zapewniam że tak wyszkolona(i oczywiście ubrana) amka przejdzie przez kosza jak tytułowa kosiarka, a na helu poradzi sobie bez większych problemów.
Babinicz
Zgłoś błąd.
Ta taktyka będzie dotyczyła gry Amazonką na łuki lub jak kto woli Bowazonką. Amazonka chyba każdemu kojarzy się ze strzałą kierowaną. Amki od zawsze rządziły w duelach i nie było na nie mocnych. Jednak po wyjściu 1.10 sytuacja uległa zmianie, amazonka została chyba najbardziej skrzywdzona przez nowego patcha a jej dawna świetność stała się legendą. Amazonki już nie królują w duelach (byle pal z szarżą stanowi poważny problem), więc postanowiłem zrobić z niej nieco inny użytek mianowicie PvM. Było to nie lada wyzwanie, ponieważ zupełnie nie wiedziałem za co się brać w co pakować punkty itd. Wiele razy spotkałem się ze stwierdzeniem że Amka to szit i nie nadaje się na PvM, ale mimo to zaryzykowałem i myślę że się opłaciło. Swoją Joannę zrobiłem w 4 dni na CBN ladder, obecnie ma ona 86 lvl i ma się dobrze. Nie polecam robienia takiej postaci na singla gdyż bez dobrych itemów może być ciężko (ale jak ktoś stosuje jakieś wymiany przedmiotów za pomocą dziwnych programów to proszę bardzo). No to zacznę może od skili.
Skile:
Łuk i Kusza:
I tu miałem poważny dylemat, nie chciałem ładować w kierowaną i seryjny strzał bo to już przecież było, zainteresowało mnie natomiast Wymiatanie (strafe). Z wymiataniem eksperymentowałem jeszcze za czasów 1.08 i 1.09 , ale dopiero 1.10 naprawił tego wspaniałego skila. Mianowicie w starszych wersjach wymiatanie dobrze działało na grupie wrogów - rozdzielało pomiędzy nich dziesięć strzał, jednak gdy pojawił się jeden przeciwnik amka wystrzeliwała jedną strzale, trzeba było dużo biegać aby zaciągnąć na ekran przynajmniej dwóch klientów inaczej strafe nie działało. Natomiast w 1.10 jeżeli mamy do czynienia z jednym wrogiem ama bez wahania wpakuje w niego 10 strzał z bardzo dużą prędkością, działa podobnie jak zapał u paladyna. Dzięki temu Srafe jest dobre i na grupki i na bosów więc można powiedzieć że zastępuje dawne combo Kierowana + Seryjny. Wymiatanie niestety zadaje tylko 3/4 obrażeń od broni ale za to z każdym lvl obrażenia się zwiększają o 5%. Jeśli ktoś chce sobie robić taką amazonkę niezbędnym będzie zainwestowanie tu 20 pkt. Jak zaobserwowałem na BN wielu graczy trwa w ciemnocie, odrzuca postęp i uparcie ładuje punkty w seryjny strzał, moim zdaniem seryjny jest mniej precyzyjny, wolniejszy posiada mniejsze obrażenia, i nie nadaje się na bosów. Wymiatanie posiada natomiast jedną bolączkę, mianowicie dopóki nasza Blonsia nie wypuści 10 strzał dopóty nie możemy się ruszyć, mi osobiście to nie przeszkadza, ale pisze o tym żeby nie było... Podsumujmy więc:
strzała magiczna: 1 pkt na dojście
strzała zimna: 1 pkt na dojście
strzał seryjny: 1 pkt na dojście
strzała kierowana: 1 pkt na Baala albo na duele
wymiatanie: 20 pkt
Magia i bierne:
Tu utopimy jak się domyślacie resztę naszych cennych punktów.
Uderzenie Krytyczne: wiadomo o co chodzi mamy szanse zadać podwójne obrażenia, dajemy tu 20 pkt, bo fajnie jak amka zadaje podwójny dmg, ja mam na 26 i uderzam krytycznie ze skutecznością 71% :D
Penetracja: Kolejny skill bez którego ani rusz zwiększa skuteczność naszego ataku, a że naszej amce skuteczności nigdy za wiele dajemy tu 20 pkt i koniec.
Valkiria: Tu zdania są podzielone jedni mówią że dać tu 1 pkt, inni że 5. Ale po co komu taka walkiria która na helu cały czas ginie. Nasz styl walki wręcz wymaga aby ktoś ściągał na siebie uwagę wroga i zarazem stanowił żywą tarczę, A taka walkiria nadaje się do tego znakomicie, ja dałem tu całe 20 pkt i ani jednego nie żałuje, razem z itemami moja walkiria na 26 ma 2826 i naprawdę trzeba się postarać, aby ją zabić, dzięki synergiom, jakie posiada może robić uniki i uderzać krytycznie.
Uniki: Hmm uniki na pewno są dobre jednak dałem po jednym punkcie, dzięki przedmiotom mam je na 7 poziomie i to wystarczy, może warto je bardziej podrasować ale ja wole mieć silniejszą valkirię.
Przebijanie: Rewelacyjnie działa z wymiataniem jak potworki ustawią się w rzędzie np. w Robaczym Gnieździe wystarczy jedna dwie serie i nie ma po nich śladu. Dajemy tu co najmniej 1pkt.
uderzenie krytyczne: 20pkt
penetracja: 20pkt
Walkiria: 20pkt
Uniki: 3pkt dla każdego po 1pkt (albo więcej)
Przebijanie: 1pkt (albo więcej)
wewnętrzne spojrzenie: 1pkt na dojście
spowolnienie pocisków: 1pkt na dojście
przynęta: 1pkt na dojście
Jak zapewne zauważyliście zostało kilka punktów które możemy dać albo w przebijanie albo w uniki albo w kierowaną jak ktoś chce na duelki. (Ja dałem w przebijanie) No i to tyle co do skili.
Staty:
Siła - tyle co do przedmiotów ok. 140 powinniśmy mieć aby dźwigać Wf
Zręczność - Tu nigdy nie będzie za dużo musimy mieć skuteczność na przyzwoitym poziomie, z przedmiotami powinniśmy mieć tu ok. 280-300
Zycie- co zostanie ok. 180-200
Mana- nic, na początku trochę brakuje, ale potem nie stanowi to problemu, ja mam na helu 5% wykradanie i to wystarcza.
Ubrania:
Nie będę ukrywał że nasza pani bez dobrego sprzętu nie będzie zbytnio wymiatała, ale znalazłem nawet nie drogie, a bardzo dobre rozwiązanie. Opisze tu dwie wersje ekwipunku, tańszy i droższy, jednak oba są bardzo dobrym rozwiązaniem Wersja(troszkę) tańsza - sam nosze i jest good
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest set Maviny, jeśli go zakładamy mam przyzwoity dmg, wszystkie odporności 100, +6 do all skills, 100 do def, 20 do siły, 30 do zręczności, 100% mf, dodaje spory dmg od zimna i magii, 30% ias, i inne dobre bajery. Sety w 1.10 naprawdę wymiatają, i nie wierzcie jak ktoś mówi że sety są dla noobów. Jest to bardzo dobre i za razem wygodne rozwiązanie.(trochę przypałowo świecimy ale to nic)
Broń- set Maviny socketować jawelem 40/15
Hełm- set Maviny socketować jawelem 40/15
Zbroja- set Maviny socketować jawelem 40/15
Rękawiczki- set Maviny
Pas- set Maviny
Buty- Wodołaz
Ring 1 - Kruczy Lód
Ring 2 - Ring z Life leach, najlepiej jakiś wypasiony craft
Amu - Oko Kota
Plecak - kilka charmów małych do resów tak aby utrzymać ponad 50, a reszta dodające do obrażeń elementarnych najlepsze by były 290 ale wiem jakie są drogie.
Takie rozwiązanie jest sensowne, po za tym mamy z głowy fizyków: z setu Mavinki mamy 144-377 od magii, 131-252 od zimna, do tego kilka charmów 290 i przy prędkości wymiatania naprawdę damy radę. Warto postarać się również o jawelki 40/15 (klejnot zwiększa dmg 40% i szybkość ataku 15% ) którymi socketujemy wszystko co się da czyli broń, zbroje, Hełm. Po tym zabiegu fizyczne obrażenia naszego miotacza Maviny zbliżą się do obrażeń Wf.
Wersja droższa (dla kozaków)
Broń- Wf
Hełm- Obicze Andariel socketowana Um // perf Gaza socketowana Um
Zbroja- Upgrade Shaft socketowany Um
Rękawiczki- Duszołap, // Chwyt Drakuli (najlepij perf)
Pas- perfekt String
Buty- WT
Ring 1 - Kruczy Lód
Ring 2 - wypasiony craft ok. 9% LL
Amu - Oko Kota // perf Mara
Plecak - kilka charmów małych do resów, tak aby utrzymać ponad 50 , a reszta dodające do obrażeń elementarnych, najlepsze by były 290 ale wiem jakie są drogie. Mogą być też skillery do łuku i kuszy, albo do magii i biernych.
Najemnik:
Będzie to osoba która swoją aurą znacząco polepszy obronę naszych dam - czyli najemnik z 2 aktu z aurą śmiałość. Jak go ubrać pisałem w innych taktykach.
Jak grać:
Gra taką postacią jest bardzo przyjemna, ale przez nieuwagę możemy się znaleźć w sytuacji bez wyjścia. Dlatego nigdy nie pchamy się do przodu, najpierw Walkiria, potem my, jak widzimy przy końcu ekranu stoją potwory nie podchodzimy do nich tylko strzelamy z daleka (chyba jasne), jeśli nie jesteśmy pewni czy teren czysty - wystrzelmy strzałę, jak amka zacznie wymiatać znaczy że ktoś tam stoi. Nie dajmy się otoczyć, (atakujemy z końca ekranu), nie możemy dopuścić do sytuacji że stoimy np. na środku kanionu maga a w koło biegną na nas potwory, wtedy wymiatanie jest mało przydatne bo amka kręci się i wymiata na wszystkie strony. Musimy tak operować Walkirią, żeby ustawić potworki w zwartej grupie, a najlepiej w rzędzie. Problem pojawia się również w walce z Baalem. W momencie kiedy Baal rzuca te swoje pnącza czy co to jest, amka zamiast atakować baala atakuje właśnie pnącza, najlepiej wtedy użyć kierowanej. Co do fizyków jak już wspomniałem Charmy i Set Maviny w zupełności wystarcza, atak jest po za tym baaardzo szybki, a potwory nieodporne na fiz mają niewiele życia (w 1.10 fizyków jest dużo mniej). Taktyk na duele nie opisuje bo to amka PvM, ale jak ktoś chce - może dać więcej w kierowaną i ruszyć do boju. Ostatnio nie chodzę na duele zwłaszcza na helu, tam wszyscy mają wypas sprzęt, enigmy i inne i nie mam z nimi szans, (ostatnio walczyłem z asską która używała trąby barbarzyńcy, pokazała mi stuff i miała w szponach jakieś wyjebane runewordy).
No dobra to chyba tyle, postać jest ciekawa i przyjemna w prowadzeniu, polecam wszystkim znudzonym. Zapewniam że tak wyszkolona(i oczywiście ubrana) amka przejdzie przez kosza jak tytułowa kosiarka, a na helu poradzi sobie bez większych problemów.






