diablo 3

Ama Bow PvM - dla początkujących

Ostatnia modyfikacja: 16.12.2007. Utworzono: 16.12.2007

1. Wstęp
2. Staty
3. Skille
4. Ekwipunek
5. Merc
6. Jak grać?
7. Słownik
8. Zakończenie


1. Wstęp

Amazonka Bow jest bardzo mocną postacią PvP. Ja postaram się tu ją przedstawić jako dobrą postać PvM. Amazonką gra się łatwo i przyjemnie i wcale nie potrzeba do niej gozu stuffu. Musimy tylko pamiętać o paru drobiazgach a naprawdę ciężko będzie nas zabić. Oprócz najlepszego moim zdaniem sprzętu będe wymieniał ten tańszy (zamiennik) lecz jednak gorszy. Pamiętajcie, że zawsze możecie kombinować ze stuffem, ja wymieniam na pierwszym miejscu ten co sprawdza mi się najlepiej.


2. Statystyki

a. Siła:

Nie będę tu bardzo odkrywczy, pod sprzęt. Najcięższą rzeczą, którą przyjdzie nam nosić będzie pewnie Wind Force, dla mnie idealnie to jest 130 z itemami. WF wymaga co prawda 134 siły ale sam od siebie daje 10, czyli możemy mieć w skrzynce jakiś stuff dający to 4 siły, założymy go, windforca i zdejmujemy a windforce lezy. Tak jak mówiłem 130 z itemami ale nie licząc torcha (pochodnia piekielnego ognia). Czemu bez torcha? Ano cóż, jak będziesz drogi bracie dzierżył wf w ręku i chodził na baalrunki to lepiej nie noś torcha przy sobie Unikniesz paru tekstów w twoim kierunku żebyś go schował bo się gra zawiesi. I nagle schowasz go i skontastujesz,że nie możesz udźwignąć łuku

b. Zręczność:

U bowki zręczność to bardzo ważna sprawa, nie dość że daje do dmg to jeszcze musimy przecież trafiać. Ja proponuje dociągnąć gdzieś tak około 300 (z itemami). Powinno to wystarczyć.

c. Żywotność

Reszta.

d. Mana

Nic. Dlaczego? Wymiatanie jest bardzo mało mano chłonne. U mnie na przykład jest tak, że jak monster spali mi ją to w ciągu paru sekund mam znów full. Przy dobrym wykradaniu mamy many full zawsze.


3. Skille

a. Drzewko oszczepów:

nie interesuje nas w ogóle- 0

b. Łuk i kusza:

Są dwie szkoły, jedni maxują strzał seryjny, inni wymiatanie. Ja jestem z tej drugiej szkoły. Seryjny jest bardziej przydatny na duele zaś wymiatanie jednak lepiej sprawuje się w PvM. Argumenty? Mniej mano chłonne a reszta wyjdzie w rozdziale „Jak grać”.

strzała magiczna: 1 pkt na dojście
strzała zimna: 1 pkt na dojście
strzał seryjny: 1 pkt na dojście
strzała kierowana: 1 pkt, (możemy więcej dać jeśli chcemy sobie powalczyć na duelach), czasami ratuje tyłek w walce z miotaczami lub soulami
wymiatanie: 20 pkt

c. Umiejętności bierne oraz magia:

Wewnętrzne spojrzenie: 1 , na dojście. Nie jest to umiejętność, która zwala na kolana
Spowolnienie pocisków: 1, super przydatna umiejętność ale na PvP czyli nie dla nas.
Przynęta:1, przydaje się zawsze, do momentu uzyskania walkirii stosujemy by odwrócić uwagę wroga.
Walkiria: Max. O tak. Bardzo przydatna. Na hellu wymaxowana pierze aż miło. Zawsze rzucamy ją na przód. Jak zostanie z tyłu to stawiamy nową na przodzie (nie żałujmy many). Często ratuje tyłek.
Wszystkie uniki: bazowo po jednym, później jak zostanie punktów możemy tu ich jeszcze parę utopić.
Uderzenie krytyczne: max. Dlaczego? Zwiększy nam ogromnie siłę rażenia. Będziemy z dużą regularnością uderzać krytycznie. Czego chcieć więcej dla amki bow?
Penetracja: max. Daje wielkiego kopa do skuteczności ataku, ale tu jedna uwaga, jeżeli zdecydujemy się na słowo runiczne wiara to wystarczy, że damy tu jeden punkcik (na dojście)
Przebijanie: 1 i to co zostanie

Rozdaliśmy w sumie 101 punktów. Resztę rozłóżcie albo w przebijanie, albo w uniki albo jeśli chcecie się sprawdzić na duelach w kierowaną chociaż nie jest to Ama PvP i może być ciężko, ale pobawić się zawsze można można też dorzucić w przynętę (synergia do walkirii)


4. Ekwipunek

No i nadszedł czas na stuff. Będę starał się tu przedstawić go tak, by każdy i bogaty i biedny znalazł coś dla siebie. Na pierwszym miejscu wymieniam te, które uważam za najlepsze i najbardziej przydatne.

a: Głowa

SPOJRZENIE WAMPIRA/Vampire Gaze
Złowrogi Hełm/Grim Helm
Obrona: 252
Obrona Bazowa: 60-125
Wymagany Poziom: 41
Wymagana Siła: 58
Wytrzymałość: 40

+100% Zwiększona Obrona
Dodaje 6-22 Obrażeń od Zimna, Zamraża na 4 sek.
15% Wyssanie Wytrzymałości
6-8% Punkty Życia Wykradzione za Każde Trafienie
6-8% Mana Wykradzione za Każde Trafienie
Obrażenie Zmniejszone o 15-20%
Obrażenia od Magii Zmniejszone o 10-15

Miodzik, takie wykradanie przy wymiataniu daje nam to, że po chwili potrafimy z zera życia dobić do full i ma dr co w przypadku bowki (nie mamy tarczy) jest bardzo ważne socketujemy jewelem 40/15.

Co jeszcze można?

Przyodziewek Arlekina /Harlequin Crest
Czako/Shako
Obrona: 98-141
Wymagany Poziom: 62
Wymagana Siła: 50
Wytrzymałość: 12

+2 do Poziomu Wszystkich Umiejętności
+ (1.5 * Poziom Postaci) 1-148 do Życia
+ (1.5 * Poziom Postaci) 1-148 do Many
Obrażenie zmniejszone o 10%
50% Większa Szansa na Zdobycie Magicznych Przedmiotów
+2 do Siły
+2 do Zręczności
+2 do Żywotności
+2 do Energii

Kop do życia i do many. Pewnie wielu powie, że lepsze od gazy, ale nic z tego. Lepiej w praniu sprawdza się gaza. Nasz główny atak wymiatanie nie ma żadnej synergi więc skille nie są aż tak ważne.

Dla biedniejszych:

Korona złodziei: Obrona: 296-342
Obrona Bazowa: 78-113
Wymagany Poziom: 49
Wymagana Siła: 103
Wytrzymałość: 50

+160-200% Zwiększona Obrona
9-12% Punkty Życia Wykradzione za Każde Trafienie
Odporność na Ogień +33%
+35 do Many
+50 do Życia
+25 do Zręczności
80-100% Dodatkowego Złota od Potworów

Kop do życia, many i zręczności, dobre wykradanie. Polecam też ten hełmik. Gdyby miał jeszcze plus do skilli lub dr to byłby numerem jeden.

A jeżeli jeszcze nie stać nas na w.w hełmy? Proszę

Skałostop

Obrona: 163-201
Obrona Bazowa: 52-62
Wymagany Poziom: 31
Wymagana Siła: 43
Wytrzymałość: 18

+160-220% Zwiększona Obrona
Obrażenie Zmniejszone o 10%
30% Szybsze Odzyskiwanie Równowagi
Odporność na Zimno +20-40%
Odporność na Ogień +20-50%
Odporność na Błyskawice +20-40%
+15 do Żywotności

Szybsze odzyskiwanie równowagi, resy, dr i żywotność. Dość tani i popularny.


b: Broń

Słowo runiczne wiara w matronim łuku

Faith / Wiara (OHM + JAH + LEM + ELD)
Poziom 12-15 Aura Fanatyzm podczas noszenia
+1-2 do wszystkich umiejętności
+330% zwiększone obrażenia
Ignoruje obronę celu
300% premia do skuteczności ataku
+75% obrażenia zadane Nieumarłym
+50 do skuteczności ataku przeciwko nieumarłym
+120 do obrażeń od ognia
Wszystkie odporności +15
10% ożywionych jako: Przywrócony
75% dodatkowe złoto od potworów

Nic dodać, nic ująć . Aura, ożywieńcy i kop do skuteczności ataku do tego dochodzą resy. Łuk jak marzenie.

Co jeszcze?:

Siła wiatru- Hydrzy łuk
Obrażenia Dwurącz: 35-(241-547) (śr. 138-291)
Wymagany Poziom: 73
Wymagana Siła: 134
Wymagana Zręczność: 167
Szybkość Ataku: 10

+250% Zwiększone Obrażenia
+ (3.125 * Poziom Postaci) 3-309 do Maksymalnych Obrażeń
20% Zwiększona Szybkość Ataku
6-8% Mana Wykradziona za Każde Trafienie
Przywraca Wytrzymałość Plus 30%
+10 do Siły
+5 do Zręczności
Odrzut

Odrzut, piękna sprawa. Wymiatanie, przebijanie i odrzut i żaden potworek nawet do nas nie podejdzie. Możemy (a nawet należy) go socketować shaelem . Idziemy i mieciemy wszystko.


A jak nas nie stać jeszcze na mala? (za tyle z pewnością go dostaniemy) To wtedy

Buriza do-kyanon
Obrażenia Dwurącz: (82-99)-(139-412) (śr. 110.5-255.5)
Wymagany Poziom: 41
Wymagana Siła: 110
Wymagana Zręczność: 80
Szybkość Ataku: 10
+150-200% Zwiększone Obrażenia
+ (2.5*Poziom Postaci) 2-247 do Maksymalnych Obrażeń
Dodaje 32-196 Obrażeń od Zimna, Zamraża na 4 sek.
Przeszywający Atak (100)
Zamraża Cel +3
+75-150 Obrona
+35 do Zręczności
80% Zwiększona Szybkość Ataku

Burka jest bardzo popularna i łatwo dostępna, jest to najlepsza kusza na grze. Nawet na hellu śmiga aż miło. Można socketować nefem dla odrzutu. Niektórzy mówią że Piekielnisko lepsza ale to nieprawda. Piekielnisko ma co prawda dwa miejsca ale i tak trzeba w nie włożyć dwa shaele.

A na początek proponuje:

Harmony / Harmonia (TIR + ITH + SOL + KO)
Poziom 10 Aura Wigor podczas noszenia
+200-275% zwiększone obrażenia
+9 do minimalnych obrażeń
+9 do maksymalnych obrażeń
Dodaje 55-160 obrażeń od ognia
Dodaje 55-160 obrażeń od zimna
Dodaje 55-160 obrażeń od błyskawic
+2-6 do Walkirii
+10 do zręczności
Regeneruje manę 20%
+2 do many za każdego zabitego
+2 do promienia światła
Poziom 20 Ożywienie (25 Ładunków)

Nie są to drogie runki a korzyść z tego łuku na pewno rekompensuje strate tych paru low runek. Dobry łuk na switcha na immuny fizyczne (radzę go zrobić w ceremonialnym łuku bo matroniego szkoda).


c: Zbroja

Fortitude / Hart (EL + SOL + DOL + LO)

20% szansa na rzucenie 15-poziomowego zaklęcia Zamrażająca Zbroja, przy otrzymaniu ciosu
+25% szybsze rzucanie czarów
+300% zwiększone obrażenia
+200% poprawiona obrona
+15 do obrony
+(x na poziom) do życia (zależy od poziomu postaci)
Uzupełnienie życia +7
+5% do maxymalnej odporności na błyskawice
Wszystkie odporności +25-30
Obrażenia zmniejszone o 7
12% otrzymane obrażenia przechodzą na manę
+1 do promienia światła

Gozu kop do dmg, resy, life, dr. Taka zbroja to skarb dla bowki.



Jeśli nas nie będzie stać na tą zbroje to na początek proponuje:

Smoke / Dym (NEF + LUM)
+75% poprawiona obrona
+280 obrona przeciw pociskom
Wszystkie odporności +50
20% szybsze odzyskiwanie równowagi
Poziom 6 Osłabienie [18 ładunków]
+10 do energii
-1 do promienia światła

Nie jest droga a można w niej ganiać nawet na piekle.

Można jeszcze ubrać Laskoszczyt (dr) albo Odwagę Arkaina (skille, szybsze odzyskanie równowagi, dr, żywotność), jednakże wymaga ona za dużo siły, więc zostawmy ją w spokoju .


d: Ręce

Najlepsze będą craft ze sk i ias, byłyby jeszcze lepsze gdyby miały jeszcze dexa. Myślę że warto craftować bo a nuż się opłaci. Oprócz craftów wchodzą jeszcze w grę duszołapy:

Duszołap

Obrona: 129-149
Obrona Bazowa: 59-67
Wymagany Poziom: 74
Wymagana Siła: 106
Wytrzymałość: 16

+90-120% Zwiększona Obrona
4-7% Życia wykradzione za każde trafienie
4-7% Mana wykradzione za każde trafienie
-50 zmniejszona obrona potwora za jego trafienie
8% szansa na rzucenie 3-poziomowego czaru Weaken podczas otrzymania ciosu

Wykradają mane, życie,zmniejszona obrona, ubieramy jak nie mamy gazy, craft ze sk i ias jak już gaze mamy. Są to rękawice, których praktycznie nikt nie używa, więc z kupnem nie powinno być problemu. Jeśli jeszcze nie mamy dobrych craftów to polecam:

Rękawice z zestawu ucznia:
Obrona: 79-87 (Bazowa: 54-62)
Wymagany Poziom: 63
Wymagana Siła: 50
Wytrzymałość: 12

+25 Obrona
20% Zwiększona Szybkość Ataku
350% - Obrażenia Zadane Demonom
Odporność na Ogień +50%
10% Szansa Rzucenia 3 Poziomowego Zaklęcia Święty Pocisk przy Otrzymaniu Ciosu

350% obrażenia zadane demonom (każdy boss to demon), res na ogień, zwiększona szybkość ataku. Wielu uważa że to podstawowe rękawice dla Bowki. Gdyby miały jeszcze 1 do umiejętności… Tę rękawice naprawdę są rewelacyjne. Wielu graczy je wyrzuca na ziemię albo sprzedaje u Akary, może im niepotrzebne, ale nam przydadzą się bardzo.

Co jeszcze?

Kowadło nieśmiertelnego króla
(Bojowe Rękawice)

Obrona: 108-118 (Bazowa: 43-53)
Obrona: 228-238 (Bazowa: 43-53)(3 Przedmioty)
Wymagany Poziom: 30
Wymagana Siła: 110
Wytrzymałość: 24

+20 do Siły
+20 do Zręczności
+65 Obrona
12% Szansa Rzucenia 4 Poziomowego Zaklęcia Wiązka Błyskawic przy Otrzymaniu Ciosu

Ale używajmy ich tylko w połączeniu z pasem i z butami z tego zestawu. Kop do obrony, zręczności i siły. Jeżeli decydujemy się na ten mini zestaw, to musimy pamiętać, żeby daje on dużo do siły i zaoszczędzone punkty możemy dać w life.


E: Pas

verdungo

Obrona: 125-158
Obrona Bazowa: 58-65
Wymagany Poziom: 63
Wymagana Siła: 106
Wytrzymałość: 16
Miejsc na Butelki: 16

+90-140% Zwiększona Obrona
+10% Szybsze odzyskiwanie Równowagi
+30-40 do Żywotności
Uzupełnianie życia +10-13
+100-120 do Maksymalnej Wytrzymałości
Obrażenia zmniejszone o 10-15%

Bardzo dobry pas defensywny (życie, szybsze odzyskiwanie równowagi) no i dr.

Co zamiast?

Brzytwogon:
Obrona: 96-107
Obrona Bazowa: 31-36
Wymagany Poziom: 32
Wymagana Siła: 20
Wytrzymałość: 14
Miejsc na Butelki: 16

+120-150% Zwiększona Obrona
+15 Obrona
+10 do Maksymalnych Obrażeń
Przeszywający Atak (33)
+15 do Zręczności
Atakujący Otrzymuje Obrażenia (1*poziom Postaci) 1-99

To samo, obrona do tego zręcznośc (tej nigdy za mało) i przeszywający atak (też miód). Decydując się na niego możemy oszczędzić punkty z przebijania. Długo w nim ganiałem i sprawdzał się dobrze.

Jak mamy rękawice z IK to zakładamy pas:

Obrona: 89 (Bazowa: 41-52)
Obrona: 194 (2 Przedmioty)(Bazowa: 41-52)
Obrona: 247 (4 Przedmioty)(Bazowa: 41-52)
Wymagany Poziom: 29
Wymagana Siła: 110
Wytrzymałość: 24
Miejsc na Mikstury: 16

+25 do Siły
+36 Obrona
Odporność na Ogień +28%
Odporność na Błyskawice +31%

Dodaje resy (u bowki z tym jest problem), siłę i obronę.


F: Buty

wodołazy:

Obrona: 112-124
Obrona Bazowa: 33-39
Wymagany Poziom: 32
Wymagany Siła: 47
Wytrzymałość: 14
Obrażenia od Kopnięca: 28-50

+180-210% Zwiększona Obrona
20% Szybsze Bieganie/Chodzenie
+100 Obrona przeciwko Pociskom
+15 do Zręczności
+5% do Maksymalnej Odporności na Ogień
Przywraca Wytrzymałość +50%
+40 do Maksymalnej Wytrzymałości
+45-65 do Życia

U amki zręczność = dmg = skuteczność ataku. Do tego dochodzi dodatek do życia. To są buty dla bowki.

Zastępczo

Aldurki:
Obrona: 39-47
Wymagany Poziom: 45
Wymagana Siła: 95
Obrażenia od Kopnięcia: 37-64

+50 do Życia
Przywraca Wytrzymałość +32%
10% Otrzymane Obrażenia Przechodzą na Manę
+180 Maksymalna Wytrzymałość
40% Szybsze Bieganie/Chodzenie
Odporność na Ogień + 40-50%

Bardziej na duele gdzie liczy się szybkość i wytrzymałość ale PvM też się sprawdzają.

I tu powiem o innych bardzo dobrych butach. W sprawie tych butów i wodołazów są podzielone kwestie w sprawie przydatności dla bowki. Chodzi mianowicie o podróżniki (wt). Przyjrzymy się im:

Obrona: 120-139
Obrona Bazowa: 39-47
Wymagany Poziom: 42
Wymagany Siła: 95
Wytrzymałość: 48
Obrażenia od Kopnięca: 37-64

+150-190% Zwiększona Obrona
25% Szybsze Bieganie/Chodzenie
+10 do Żywotności
+10 do Siły
Dodaje 15-25 Obrażeń
40% Wolniejsze Zmniejszanie Wytrzymałości
Atakujący Otrzymuje Obrażenia 5-10
30-50% Większa Szansa Znalezienia Magicznego Przedmiotu

Porównajmy je z wodołazami: wodołazy dają dexa, life tu mamy siła, dmg i żywotność. Z dexem w parze idzie ar i dmg. Tu ten damage jest większy ale mniej life'a. Jak dla mnie są to buty porównywalne, jednakże ja bardziej jestem przywiązany do ww. To jest już wasz wybór.



Jeżeli idziemy tropem IK to ubieramy buty z setu IK:

Słup Nieśmiertelnego Króla

Obrona: 118-128 (Bazowa: 43-53)
Obrona: 278-288 (Bazowa: 43-53)(4 przedmioty)
Wymagany Poziom: 31
Wymagana Siła: 125
Wytrzymałość: 24
Obrażenia od Kopnięcia: 39-80

+44 do Życia
+75 Obrona
+110 do Skuteczności Ataku
40% Szybsze Bieganie/Chodzenie

Całkiem ładny dodatek to ar i do życia. Jednak jak mówiłem rzeczy z IK nosimy tylko w zestawie (buty, rękawice, pas). Co dał nam ten mini zestaw w bonusie: defa, 25% ias, 25% fhr. Myślę, że inwestycja w mini ik combo jest dobra a w szczególności jak biedujemy.


G: Amulety

Oko kota
Wymagany Poziom: 50

30% Szybsze Chodzenie/Bieganie
+100 Obrona przeciw Pociskom
+100 Obrona
+25 do Zręczności
20% Zwiększona Szybkość Ataku

Tak jak mówiłem wcześniej u bowki dex=dmg do tego dochodzi obrona (nie mamy tarczy), szybsze bieganie i ias. Amulet stworzony dla bowki.



Bardzo dobry jest też Gniew lorda

20% Zwiększona Szybkość Ataku
+1 do Poziomu Wszystkich Umiejętności
+0-37% Szansa na Zabójcze Uderzenie (0.375 * Poziom Postaci)
Odporność na Błyskawice +35%
Dodaje 1-30 Obrażeń od Błyskawic
Atakujący Otrzymuje Obrażenia od Błyskawic 15


A jak nas nie stać to

Szansa Saracena:
10% Szansa na rzucenie 2-poziomowego Zaklęcia Żelazna Dziewica przy Otrzymaniu Ciosu
Wszystkie Odporności +15-25
+12 do Energii
+12 do Żywotności
+12 do Zręczności
+12 do Siły

Podnosi resy, daje do statów.

Albo ewentualnie Oko Etlisza (dodaje do skilli i wykrada życie).


H: Pierścionki

Pierścienie dla bowki to Kruczy Lód i ..Kruczy lód

Kruczy lód:

Wymagany Poziom: 45

+150-250 do Skuteczności Ataku
Nie można zamrozić
Absorbcja Zimna 20%
Dodaje 15-45 Obrażeń od Zimna
+40 do Many
+15-20 do Zręczności

Ten pierścien jest stworzony dla nas. Nie dość że dodaje nam do skuteczności ataku i zręczności to jeszcze nie można nas w nim zamrozić (nie musimy kombinować chama- taka runa )


Ewentualnie można jeszcze ubrać BK


Obrączka Bul-Kathosa /Bul-Kathos' Wedding Band


Wymagany Poziom: 58

+1 do Poziomu Wszystkich Umiejętności
3-5% Życia wykradzione za każde trafienie
+50 do Wytrzymałości
+0-49 do Życia (0.5 * Poziom Postaci)

Chociaż ja i tak uważam że z duszołapów czy gazy to wykradania nam już wystarczy a ten pierścień to jest jednak koszt. Ten pierścień przydatny byłby bardziej jak byśmy robili czystą dexazonkę (0 life)

Tanią alternatywą są jeszcze rare (żółte) pierścienie, ważne by miały wykradanie życia, many, dodatek do zręczności lub skuteczności ataku oraz do min i max dmg.



PODSUMOWUJĄC:

Ubieramy na głowę gazę socketowaną jewelem 40/15 l, na klatę wrzucamy forti, ubieramy na rączki crafty skill i ias, na nogi wodołazy, zakładamy biżuterię (raveny i oko kota) bo w końcu nasza postać to pani, do ręki bierzemy faitha, wypychamy plecak (ach chce się powiedzieć, że talikami dającymi do ar lub dmg) talikami dającymi do resów i idziemy WYMIATAĆ świat ze wszelkiego plugastwa.


5. Merc

Ja używam najemnika z 2 aktu (piekło) z aurą śmiałość. Znacząco polepsza nam obronę. Bardzo dobry też jest najemnik z 2 aktu koszmar z aurą święty chłód (obrona).
W co go ubrać? :


a: Zbroja-

Tu mamy dylemat pomiędzy damagem merca a jego żywotnością. Są cztery alternatywy w miare sensowne: słowo runiczne hart (dmg), laskoszczyt (dr), Odwaga Arkaina (dr, żywotność i szybsze odzyskanie równowagi) oraz skorupa duriel. Tu też wszystko zależy od naszej zasobności.


b: Łapa-

Tutaj alternatyw jest wiele zaczynając od drogiego słowa runicznego "Duma"

Pride / Duma (CHAM + SUR + IO + LO)

25% szansa na rzucenie 17-poziomowego zaklęcia Ściana Ognia, przy otrzymaniu ciosu
Poziom 16-20 Aura Koncentracja podczas noszenia
260-300% premia do skuteczności ataku
+(1% na poziom)1-99% obrażenia zadane Demonom (zależy od poziomu postaci)
Dodaje 50-280 obrażeń od błyskawic
20% szansa na Zabójcze Uderzenie
Trafienie oślepia cel
Zamraża cel +3
+10 do żywotności
Uzupełnienie życia +8
+(1.875% na poziom) 1.875-185.625% dodatkowe złoto od potworów (zależy od poziomu postaci)

Merc osiąga bardzo ładny dmg, dostajemy od niego aurę koncentracjii ( zwiększa nam dmg). Bardzo fajna rzecz ale ma minus, jest drooooooga.

Dużo tańsze jest słowo runiczne posłuszeństwo:


Obedience / Posłuszeństwo (HEL + KO + THUL + ETH + FAL)

30% szansa na rzucenie 21-poziomowego zaklęcia Urok, kiedy zabijasz wroga
40% szybsze odzyskiwanie równowagi
+370% zwiększone obrażenia
-25% obrony przeciwnika
Dodaje 3-14 obrażeń od zimna przez 3 sekundy
-25% do odporności na ogień wroga
40% szansa na Druzgocące Uderzenie
+200-300 do obrony
+10 do siły
+10 do zręczności
Wszystkie odporności +20-30
Wymagania -20%

Tu mamy szybsze odzyskiwanie równowagi co w przypadku merca tankującego jest ważne, całkiem niezły damage i resy.

I bardzo dobre będzie też słowo Honor zrobione w zagadkowym toporze

Honor (AMN + EL + ITH + TIR + SOL)

+160% zwiększone obrażenia
+9 do minimalnych obrażeń
+9 do maksymalnych obrażeń
25% Zabójcze Uderzenie
+250 do skuteczności ataku
+1 do wszystkich umiejętności
7% punkty życia wykradzione za każde trafienie
Uzupełnienie życia +10
+10 do siły
+1 do promienia światła
+2 do many za Każdego zabitego przeciwnika


Ale my wyposażymy naszego merca w zapłatę żniwiarza:

Obrażenia Dwurącz: (34-40)-(408-479) (śr. 221-259.5)
Wymagany Poziom: 75
Wymagana Siła: 114
Wymagana Zręczność: 89
Wytrzymałość: 65
Bazowa Szybkość Ataku: -10

+190-240% Zwiększone Obrażenia
Ignoruje Obronę Celu
Dodaje 4-44 obrażeń od Zimna
11-15% Życia wykradzione za każde Trafienie
33% Zabójcze Uderzenie
33% szansa rzucenia 1-poziomowego czaru Zniedołężenie przy otrzymaniu ciosu
Wymagania -25%

Co w nim jest takiego gozu? Klątwa zniedołężnienie i kosmiczny wręcz ll. Ta broń w połączeniu z laskoszczytem i kirą czyni naszego merca wręcz nieśmiertelnym.


c: Głowa

Nasz Merc jest prawie nieśmiertelny gdy założymy mu na główkę eteryczną gazę (socketujemy shaelem) lub maskę z setu talrasha. Dobrym wyjściem jest jeszcze Oblicze Andariel (niestety dużo droższe od wcześniej wymienionych), ale my ubierzemy naszemu mercowi kirę. Da ona naszemu mercowi: fhr, cbf i resy.

Podsumowując, najlepszym zestawem dla merca będzie: żniwiarz, shaft i kira. Pozostałe wymienione tutaj itemy też są bardzo dobre, jednak ten zestaw sprawdził mi się najlepiej.


6. Jak grać?

Niech starzy gracze wybaczą mi, że się tu napisze pewne „oczywiste” rzeczy a nowsi niech przeczytają dokładnie. Najpierw zajmę się ustawieniami przycisków myszy.
Od poziomu 1 do momentu uzyskania strzały kierowanej (18 level)
Ppm (prawy przycisk myszy)- atak zwykły. Lpm- tu już obojętne, jak będziemy mieli strzałę chłodu to ustawmy ją tutaj (troszkę spowalnia wrogów)
Jak już mamy kierowaną to
Ppm- zwykły atak. Lpm- kierowana
Od 24 levelu
Ppm-zwykły. Lpm-wymiatanie
Od 30 levelu
Ppm-wymiatanie. Lpm-walkiria
Pamiętajmy o używaniu shifta. Z wciśniętym shiftem postać atakuje z miejsca. Pamiętajmy o trzymaniu dystansu między nami a monsterami (nie mamy tarczy, no shield-no block, no block=die). Zawsze ale to zawsze wypuszczajmy walkirie z przodu (jak zostanie z tyłu to puszczamy automatycznie nową z przodu), przejmuje ona na siebie pociski wroga i skupia jego uwagę a my możemy wtedy spokojnie wymiatać z dystansu. Badajmy wymiataniem czy na końcu ekranu nic nie ma (wciskamy przycisk wymiatania, jak amka wymiata to znaczy że coś jest). Wymiatanie jest rewelacyjne na teleportujących się. Zawsze namierzy monstera (np. Baal). Czasami musimy przestawić się na kierowaną (miotacze, soule). Bossowie: Andy załatwiamy kierowaną. Wyciągamy ją z jej komnaty i gonimy się w kółko waląc non stop. Warto mieć postawiony portal by w razie zatrucia i skończenia nam się antidotów uciec do miasta. Na normalu gdy jeszcze kierowaniej nie posiadamy można zrobić taki trik, że wyciąga się ją pod samo wejście na poziom i grzmoci dopóki życie i anditota nam się nie kończą. Wtedy wracamy na poziom wyżej gdzie mamy postawiony już wcześniej portal, kupujemy antidota, miksturki wchodzimy przez portal, stawiamy nowy, schodzimy na dół i znów grzmocimy. Z Duriel lepiej unikajmy starcia, za tarczę posłuży nam Merc. Musimy go tylko odpowiednio dokarmiać (Shift i cyferki) i mieć postawiony portal i będzie dobrze. Z Mefem stawiamy za rogiem pomieszczenie i grzmocimy kierowaną (prosty przeciwnik). Diablo- biegamy i walimy wymiataniem, uważamy na te czerwone błyskawice (nieraz skubaniec puszcza nawet pięć pod rząd). Jeśli zacznie puszczać to nie atakujemy (wymiatanie działa dopóki amka nie wystrzeli odpowiedniej liczby strzał) bo nas przysmaży. I na koniec Baal. Prościutki przeciwnik. Stoimy w miejscu i wymiatamy. Jak się telnie to namierzym go wymiataniem. Z takim wykradaniem on nie jest w stanie nam nic zrobić. Po prostu nie jest.


7. Słownik

Wszystkie pojęcia są tutaj: http://diablo.phx.pl/czytaj/slownik-battlenet

Najważniejsze jednakże dla nas będą słowa, które stosuje w tej strategii czyli:

dex- zręczność
ias- szybkość ataku
dr- redukcja obrażeń
dmg- obrażenia
fhr- szybsze odzyskiwanie równowagi
cbf- nie można zamrozić


8. Zakończenie

Mam nadzieję, że ta strategia komuś pomoże (chociażby jedna osoba to się ucieszę). Jak ktoś ma jakieś pytania to jestem dostępny pod GG. Odpowiem na pewno. Chciałem pokazać, że bowką można walczyć też, bez gozu sprzętu. Starałem się tą strategię napisać w sposób przystępny dla każdego. Tutaj będzie mała prywata a mianowicie podziękowania dla wszystkich krytyków tej strategi (Melćma, Merki, Puchatek) bez których byłaby najeżona błędami jak sernik rodzynkami. A teraz nie pozostało mi nic innego jak prosić o oceny.

Mizak


Oceń materiał: Ocena: 5.61 (1838 głosów).


Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.