PvM Javazon
Ostatnia modyfikacja: 04.05.2012. Utworzono: 04.05.2012
Na ID podobnie jak na pewnym polskim forum tradowym nie udało mi się znaleźć porządnej strategii na javę. Każda zawierała kuriozalne błędy, jak chociażby fatalny IAS czy bezsensowne dobranie pasa. W związku z tym, a także newsem na stronie głównej (--> http://diablo.phx.pl/forum/viewtopic.php?t=60086 ) postanowiłem przedstawić Wam typowy, najlepszy build na javę pvm. Strategia została wcześniej umieszczona przeze mnie na forum d2t - w razie wątpliwości mam tam ten sam nick jak tu i odpowiem na każdą PW.
Przejdźmy do konkretów
Java - postać oferująca prawdopodobnie największy dmg spośród postaci pvm, zdolna jednym ciosem załatwić całą watahę krów czy powalić Diablo na 8ppl paroma ciosami.
Niestety oprócz takich pozytywów ma też szereg wad o których zaraz.
2. Umiejętności
Nie interesuje nas oczywiście drzewko łuków i kusz.
Umiejętności bierne i magia
Uderzenie krytyczne, Penetracja i Przebijanie po 1 pkt. Interesuje nas Przebijanie, powodujące, że wyrzucone pociski przelatują przez wroga raniąc kolejnych stojących za nim. Z przedmiotów uzyskamy 73-75% + 33% od Razortaila co da 100% szansę na przebicie.
Uniki - szczerze mówiąc nie jestem ich fanem u javy. Ich animacja jest przydługa, powoduje przestoje przy atakowaniu w zwarciu, a szczególnie denerwuje podczas teleportu. Z respecem nie ma problemu, dlatego można dać te 3 pkt i ocenić samemu przydatność tych skilli.
Oszczep i włócznia
20 pkt Furia błyskawic - podstawowy atak dystansowy. Furia wraz z 100% penetracją robi niesamowite rzeczy. W skrócie wyjaśnię. Przy uderzeniu w mobka uwalnianych jest x błyskawic lecących we wszystkie okoliczne potworki. Oszczep po trafieniu leci dalej i jeżeli napotka kolejnego moba to uwalnia błyskawice itd. Czyli im większy tłum potworków tym bardziej zabójcza staje się furia Żeby nie było zbyt pięknie, jest też minus. Koszt jednej furii to ponad 30 many, a many nie mamy za dużo...
20 pkt Elektryczny cios - atak w zwarciu, szczególnie przydatny na bossów. Przy uderzeniu wyzwalanych jest kilka-kilkanaście wiązek błyskawic, każda
zadająca całkiem spore obrażenia. Przy 42 poziomie wyzwalanych jest 11 wiązek, każda zadająca 1~8k obrażeń. Daje to średni dmg około 44k z jednego uderzenia.
Synergie - Uderzenie Mocy, Błyskawica, Uderzenie Błyskawicy.
Na dojście Dźgnięcie, Zatruty Oszczep, Oszczep Zarazy.
Podsumowując potrzebujemy 3 + 5*20 + 3 = 106pkt żeby osiągnąć max dmg (109 w wariancie z unikami). 12pkt z questów, więc potrzeba 94 (97) punktów, czyli kończymy expić na 95lvl (98 z unikami).
3. Statystyki
Staty na pierwszym lvl:
Siła: 20
Zręczność: 25
Żywotność: 20
Energia: 15
Mana: 15
Życie: 50
Wytrzymałość: 84
Każdy punkt w żywotność daje nam 3 życia.
Siła - tak żeby unieść przedmioty - konkretnie spirita na switchu
Zręczność - pod znośny blok. Pod 75% trzeba by wpakować naprawdę bardzo dużo punktów. Znośny blok dla mnie jest w przedziale 60-65%.
Żywotność - pozostałe punkty
Energia - nic
4. Progi
a) IAS
Dla Uderzenia mocy
| IAS FPA
0 11 10 10 26 9 50 8 95 7 |
Dla Furii
| IAS FPA
0 14 6 13 16 12 30 11 52 10 89 9 |
b) FCR
Niestety jest tragicznie, przy progu 48 używanym do tele osiągamy szybkość gorszą o 1 klatkę niż sorka 0 fcr.
| FCR 0 7 14 22 32 48 68 99 152
klatki 19 18 17 16 15 14 13 12 11 |
c) FHR
Nieco lepiej niż przy FCR. Dobrym progiem jest 86, gwarantujący FHR na poziomie standardowego hammera z progiem 48.
| 0 6 13 20 32 52 86 174 600
11 10 9 8 7 6 5 4 3 |
d) FBR
Totalna masakra, najgorsze progi w grze
| 0 4 6 11 15 23 29 40 56 80 120 200 480
17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 |
4. Ekwipunek
Podzielę go na dwie części. Eq standardowy (koszt w okolicach kilku hr) i eq wypaśny (kilka k+ fg). Imo java bez eni i infi to porażka, więc nie będę omawiał crap buildów.
a) Standard
Hełm:
Griffon socketowany joolem 15ias/res - ogromny kop do dmg i przydatne 25fcr
Zbroja:
Enigma - świetne mody i przede wszystkim tele ogromnie zwiększające mobilność. Bez tele nasz merc, który jest kluczowy na hellu, łazi gdzie mu się podoba zamiast dawać nam aurę.
Amu:
Gniew Lorda - 20ias do progu, 1 sk i miły light res
Broń:
(Eth) Upped Tytany - 4skille, kop do życia, ogromny fizyczny dmg i przede wszystkim self-rep. Eth tytanki mają ten minus, że przy intensywnym używaniu nie możemy ich naprawić, no i niestety nie mają ias. Receptą może być noszemie drugiej pary w ekwipunku. Eth upped wymagają 97str i 141dex. Str i tak będziemy musieli wpakować więcej, podobnie z dex z powodu bloku.
Tarcza:
Sanktuarium w Trollim Gnieździe - świetne resy, 20 FHR, 20 FBR, 20 większa szansa na blok, 20 dex
Rękawice:
-magic 3java/20ias - trochę lepszy dmg niż z rare
-rare 2java/20ias/mods - przydatne mody to na pewno resy, dex i str. Rare z dobrymi modami są na pewno dużo lepsze od 3/20.
Ringi:
-Raven - zawsze i wszędzie CBF podstawowa sprawa, inne mody też są przydatne.
-BK - skill (=dmg) + życie
-Spokój Natury - na nihla runy
Ring z ml nam praktycznie nic nie da. Dmg fizyczny jest znikomy i odzyskiwanie również będzie bardzo niewielkie. Wolę mieć ten +1sk na csach niż wypić 2 flaszki mniej podczas runu.
Pas:
-Brzytwoogon (Razortail)- 33% na przebicie !!! Z tym pasem osiągamy 100% szans na przebicie. Co robi przebicie w połączeniu z furią podałem na początku. Do tego 15dex i niestety tylko tyle
-rare pas fhr/str/life/res - całkiem fajna opcja, osiągamy dużo więcej życia niż z razortailem. Przydatny na lokacje z mniejszymi skupiskami potworów oraz tam gdzie potrzebujemy wyższą przeżywalność (przede wszystkim baalruny). Nie należy zapominać, że i tak mamy ponad 70% szansy na przebicie.
-Wigor Boga Gromów (TGV) - zapytacie co to za java bez tego pasa? +3 do furii daje nam około 300dmg, jednak mamy tylko ~70% przebicia. Furia jak wspomniałem najlepiej działa na duże grupki mobów i tam o niebo lepszy jest razortail. Do Elektrycznego Ciosu nie dostajemy żadnego bonusu. Inne mody - 20 str, 20 vita (duży kop do życia), 10% max light res i light abs. Szczególnie przydatne na tronie z dużą liczbą Dusz. Minus - 5% na rzucenie FoHa zatrzymującego naszą postać.
O wyborze pasa powinno zadecydować przeznaczenie postaci.
CSy, krowy: Razortail > TGV > Rare pas
BRS: TGV > Rare pas > Razor
Nihla: Rare pas > Razor > TGV
Buty:
-Aldury - sporo życia i kop do bardzo potrzebnego fire res
-Rare buty 30frw/10fhr/dual-tri res - ogromny kop do jakże potrzebnych resów, FHR pozwoli nam uzyskać wyższy próg
Switch:
-cta
-spirit monarch (dowolny fcr)
Inwentarz:
Anni, Torch oczywiście jak najlepsze
Java Skillery z life/FHR pod próg
Taliki z life i/lub res
Księga TP
Miejsca zostawiamy według preferencji.
Merc:
Hełm - Andy 'ral'
Zbroja - Forti/Leviathan 'um'
Broń - Infinity eth ca/gp/cv - bez tego nawet nie ruszamy tej postaci
Według mnie GP > CA > CV. GP ma najlepszy zasięg i o 1 klatkę szybszy atak. Jest to kosztem 5 średniego dmg. CA różni się od CV tylko lepszym zasięgiem.
Osiągi:
55IAS - progi 50 i 52 dla naszych ataków
25FCR - 16 klatek
50-60FCR na switchu - 14 klatek
20FBR - 13 klatek
FHR na switchu - albo 52 albo 86. Z butami 10FHR rozsądne wydaje mi się zainwestowanie w 86. 55 spirit + 10 buty + pas 24fhr lub 2 skillery 12FHR.
FHR bez switcha - próg 20, 32 lub 52. 20 osiągamy z samej tarczy. 32 osiągamy z tarczy + buty + talik 5fhr/res lub mana. 52 jest dla wariantu 86 na
switchu, tj. 20 tarcza + 10 buty + pas 24fhr lub 2 skillery
-resy - 85 conv + 20 max z griffona = -105 res. Zakładając średnio 50% resa na hellu, obniżamy resy na ponad -50%.
Należy zwrócić uwagę na resy
Startujemy z -70 na hellu. Licząc na perf torcha, anniego, highlorda i sanktuarium mamy +40 @res i 73 na błyskawice. Resztę trzeba dobić z
butów/rękawic/griffona/pasa/talików. Wariantów jest sporo, wszystko zależy na jakie przedmioty traficie i pod nie należy dobrać inne.
b) Wypas
Hełm:
Griffon 20/15 z joolem 15ias/15@res
Zbroja:
Eni
Amu:
Gniew Lorda/Mara - mara tylko i wyłącznie w jednym wypadku - czytaj przy 'Tarcza'
Broń:
4+ skill/40ias
Polecam 4/40 z selfrep, nie trzeba biegać po naprawy i są relatywnie niedrogie.
Tarcza:
JMOD z 4xrbf light lub JMOD 2x15/15 + 2xrbf
W tej drugiej opcji zdejmujemy hl i dajemy marę - wyciągamy bardzo ładne resy, kosztem mniejszego dmg.
Rękawice:
tylko rare 2java/20ias/res/itd
Ringi:
Jak poprzednio
Pas:
Jak poprzednio
Buty:
Tri-res rare
Merc:
tak samo jak wcześniej
Switch:
cta+spirit
Inwentarz:
Tak jak wcześniej, z tymże lepiej - perf anni, perf torch, taliki 20life/5@, java sk life/fhr.
Osiągi:
95IAS (progi 89 i 95 dla ataków)
22/48 FCR progi
FHR podobnie jak wcześniej, z tymże z jmodem tracimy 20fhr
FBR jak wcześniej
-res
85 conv + 20 griff + 20 jmod = -125res (przy mobach z <=25 res nie będzie różnicy względem tańszego eq)
Kosmiczny dmg, bossowie na 8ppl game padają w parę sekund. Często wykorzystuje się takie javy jako LH (Last Hit) na baalrunach. Koszt jest jednak nieporównywalnie wyższy od średniego eq, a naprawdę gosu eq to koszty rzędu dziesiątek tysięcy fg.
5. Podsumowanie
Szybkość zabijania mobów przez javę jest nieporównywalna z żadną inną postacią. Ogromny dmg jest jednak okupiony sporymi minusami jakimi na pewno jest powolne tele, szybko zużywająca się mana czy brak umiejętności dających bonusy do życia/resów/obrony itp (nie licząc kontrowersyjnych uników). Nie jest to na pewno postać tak uniwersalna jak hammer czy soso light, ale w swojej dziedzinie jest na pewno najlepszym wyborem.
Mam nadzieję, że wszystko jest przejrzyste i była to miła lektura. br /gt; Razor






